Set van Hans

Started by chansig, October 27, 2006, 18:49:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Staaled

Daar gaat het om. :)
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

notoxus

Leuk dat je ermee aan de slag bent gegaan en ik vind het zelf erg interessant om je bevindingen hier te lezen Hans.
Keep on the good work!





Musical Fidelity A1000 | Klipsch Forte III | Sonore Microrendu | Metrum Onyx

chansig

Mijn deur staat open dus je bent welkom en ik heb ook koffie.

Van de week even een meting gedaan alleen niet opgeslagen en ook niet gekeken wat eventuele effecten zijn. Hoorbaar...?? Mwahhh...ik meen geen verschil te horen. Ook niet op de bank zelf. Daar komen nu 2 akoestische doeken. Komen ws vrijdag oid binnen. Als ze werken en als ze goed staan blijven ze.

Aankomend weekend komen er wat mensen langs. Huubf, Baardmannetje, KoenK , Kwabbernoot en ik heb ook Martijn uitgenodigd.

Mensen die ik al wat jaartjes ken en die niet te beroerd zijn om hun commentaar te geven.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Hele week me al aan het verbazen over het laag...klopte net niet. De metingen waren ook weer anders..dip rond de 54 Hz..maar waarom ?

Ja gewoon omdat 1 van de woofers het niet doet...daarom dus. Blijkt een kanaal van een UcD het niet te doen. Ik ben wel blij dat ik het me opviel, minder blij dat er een UcD weer naar de knoppen is. Contact gelegd met iemand voor een 2e Kenwood M2.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Kjelt

Quote from: chansig on March 19, 2014, 15:06:36
omdat 1 van de woofers het niet doet
Ik ben wel blij dat het me opviel 
Blij? Als het je niet was opgevallen had je heel wat kunnen besparen aan apparatuur, kabels en luidsprekers  :D

chansig

Das ook weer waar...maar omdat ik het geld al uitgegeven had was ik toch wel blij dat ik het hoorde.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

#1006
http://www.bax-shop.nl/versterker/crown-xls-1000-klasse-d-versterker-met-crossover/product-details.html

En dan keer 2. Drie jaar garantie...ls het dan niet kapot is gegaan dan gaat het niet meer kapot. Ze gaan de woofers aansturen, het gedefinieerde audiofiele laag (wat natuurlijk niet uit een apparaat als deze kan komen) bedenk ik er maar bij. (is natuurlijk een grapje....want dat kan je er helemaal niet bij bedenken... :D)

In ieder geval weer een kastje minder aangezien hier een cossover inzit. Morgen in huis als het goed. Daarnaast uit pure frustratie ook maar 2 Pink Floyd cd boxen gekocht.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

dre73

Sterkte in deze zware tijden. :D
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Kjelt


chansig

Andre.....bedankt.

Er zit inderdaad een ventilator in. Ik zit dusdanig veraf dat ik die niet ga horen. Daarnaast slaat hij niet zomaar aan en schijnt hij vrij stil te zijn.

Ik ga het allemaal horen.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Kwabbernoot

Grappig, normaal gesproken gebruikt men het hoge gewicht van een versterker als goed punt. Hier gebruikt men zijn vlieggewicht als bijzonder punt.

Quote
Het gewicht is misschien wel het meest verbazingwekkend aan deze versterker. Waar zult u een versterker vinden die zoveel vermogen geeft, verschillende modes heeft en ook nog eens ontzettend stevig is. Deze versterker weegt maar 3.9 kilo en dat is zeer bijzonder te noemen.

Maareuhh, was jij niet opzoek naar een tweede Kenwood?

Groeten...


chansig

Ja klopt..alleen moet ik er dan nog 1 hebben. Was ik qua kosten ws op hetzelfde uitgekomen. Daarnaast het wachten op nog een Kenny zou me weer te lang duren.

Morgen komen de Crows binnen en dan gaan we de boel aansluiten. Size doesn't matter zeggen ze altijd en dan wordt er gelachen..mogelijk is dat nu ook het geval ?

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Kwabbernoot

Ik heb ooit wel eens gehoord van anderen dat er op zo'n moment altijd wel één iemand stiekem van binnen zit te huilen. Ik hoop voor jouw dat jij dat nu niet bent.  ::)
Maar nu moet je dus verder zonder gehakt? Of gebruikte je dat toch al niet op de subs?

Groeten...

chansig

Gehakt zat alleen nog in de apparaten (en tegels). Dus sowieso niet meer in de speakers.

Mijn vrouw vertelt me wel erg vaak dat ik dan wel weer heel erg lief ben.  :D

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Staaled

#1014
Quote from: chansig on March 20, 2014, 09:49:33
Andre.....bedankt.

Er zit inderdaad een ventilator in. Ik zit dusdanig veraf dat ik die niet ga horen. Daarnaast slaat hij niet zomaar aan en schijnt hij vrij stil te zijn.

Ik ga het allemaal horen.

Gr. Hans
Als PA-amps blazen hoor je dat echt wel. :blink:
Gelukkig voor jou zijn deze idd stil.
Als ik het goed heb kun je de fanspeed ook instellen. :thumbs-up:
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

chansig

Ik heb me wel een beetje ingelezen voordat ik ze ging aanschaffen.  Over de fanspeed ben ik nog niets tegengekomen.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Staaled

Quote from: chansig on March 20, 2014, 14:07:26
Ik heb me wel een beetje ingelezen voordat ik ze ging aanschaffen.  Over de fanspeed ben ik nog niets tegengekomen.

Gr Hans
idd geen regeling.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

yorkie13

Deze crown xls1000 ga je echt wel horenals deze warm wordt,
daarom de mijne toen weggedaan.

chansig

We gaan het zien euhhh horen.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Ruud-

Quote from: chansig on March 20, 2014, 09:49:33
Andre.....bedankt.

Er zit inderdaad een ventilator in. Ik zit dusdanig veraf dat ik die niet ga horen. Daarnaast slaat hij niet zomaar aan en schijnt hij vrij stil te zijn.

Ik ga het allemaal horen.

Gr. Hans

Denk dat met het aanslaan van de fan wel los zal lopen, je belast hem tenslotte niet als een PA gebruiker.
Wie met andermans oren luistert...bedriegt zichzelf. C.D.speler:NorthStarDesign, v.v.: Counterpoint 1000, EV: Aragon 8008ST, speakers: KEF LS50,: Interlinks Sonore Reference Gold, speakerkabel: Vicol..

chansig

De versterkers zijn er en ze doen het...dat is al iets. ;D

Wat een kleine kastjes en wat zijn ze licht...niets audiofiels aan. Zelfs het netsnoer is niet audiofiel...volgens mij 80 cm lang oid. Je kan ze verschillend instellen en aangezien ik ze voor de woofers gebruik heb ik ze op low pass staan en dan op 111Hz.

Ik heb nog wat XLR - RCA verloopluggen besteld.

Luisteren zal ergens in de loop van morgen worden en/of zondag. Er staat ook nog het katoeneren van voor de voorwand op het programma en paardrijden (tenminste de jongste doet dit) en sporten en...

Later even een foto.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

#1021


Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Jumping Jack

Ik hoop dat het beter klinkt dan het er uit ziet eerlijk gezegd. Die dingen zijn serieus lelijk  :crazy:.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

chansig

 :D

In tegenstelling tot de audiofiele branche doen ze in de PA niet aan uiterlijk en dat is zeker te zien.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

martin778

Voor ongeveer €450,- per stuk heb je een Crown K-2, betere versterker voor de subs is er gewoon niet. 2x500W/8R en passief gekoeld.