Set van Hans

Started by chansig, October 27, 2006, 18:49:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

chansig

Aangezien niemand antwoord kan/wil geven op mijn vragen besloten om het maar anders te gaan doen...lekker forum dit. :D :D :D

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

rovinggecko

Hebben je subs ook een hoog aansluiting? Ze kunnen dan rechtstreeks op je linker en rechter speaker kabelsvrespectievelijk.
En anders kan je gewoon aftakken voor de versterkers op rcas en op je sub de crossover afstellen.
Of er nog een minidsp tussen gooien.

Moet vast wel een optie passen...
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Staaled

Quote from: chansig on December 27, 2013, 19:32:55
Hoe 2 active subs aan te sluiten op mijn huidige set ?

Ik heb de AM als vv en daar heb ik nu 3 eindversterkers op aangesloten. Hier gewoon nog een splitter op plaatsen (dus op de uitgang van de AM) en dan vanuit de beide kanalen met een aparte interlink naar de 'in' van de beide subs ?

Gr Hans
Als je de subamps niet kunt doorlussen ( vaak zit daar ook een uitgang op) lijkt mij dat geen probleem.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

chansig

Ze gaan gewoon op al een aanwezige UcD aangesloten worden. Hier zit dan al een cross over tussen. De belasting wordt dan gehalveerd en dat zou geen probleem voor de UcD's moeten zijn.

Scheelt de aanschaf van nog een versterker en aktieve crossover.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Dirk

Quote from: chansig on December 28, 2013, 10:16:15
Ze gaan gewoon op al een aanwezige UcD aangesloten worden. Hier zit dan al een cross over tussen. De belasting wordt dan gehalveerd en dat zou geen probleem voor de UcD's moeten zijn.

Scheelt de aanschaf van nog een versterker en aktieve crossover.

Gr Hans
je had het toch over het aansluiten van actieve subs?
vanwaar komt dan die halvering vd belasting en de besparing van nog een versterker?
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

chansig

Sorry....dat betekent dus dat ik weer 2 kastjes ga maken met daarin een unit. Dus gewoon passief.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Staaled

Quote from: chansig on December 28, 2013, 10:16:15
Ze gaan gewoon op al een aanwezige UcD aangesloten worden. Hier zit dan al een cross over tussen. De belasting wordt dan gehalveerd en dat zou geen probleem voor de UcD's moeten zijn.

Scheelt de aanschaf van nog een versterker en aktieve crossover.

Gr Hans
Hmmm, ik weet niet of je luid speelt maar je gaat zeer waarschijnlijk op controle inleveren.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

chansig

Inmiddels bezig met 2 kleine subs. Kastjes worden weer erg klein. Deze hoeven niet heel mooi te worden want komen onder de bank te staan.

Foto's volgen als de boel klaar is.

Dit wordt de gebruikte unit...

Dan heb ik 4 subs staan en dat is mijn inziens dan wel genoeg.. ;D

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Quote from: Staaled on December 28, 2013, 13:46:15
Hmmm, ik weet niet of je luid speelt maar je gaat zeer waarschijnlijk op controle inleveren.

Nee dat valt wel mee..Meestal zo rond de 70 dB. Dus niet echt heel hard.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Staaled

Quote from: chansig on December 28, 2013, 15:54:49
Nee dat valt wel mee..Meestal zo rond de 70 dB. Dus niet echt heel hard.

Gr Hans
OK, al speelt content ook een rol. Dubstep..... :devil:

En als het clipt merk je het toch vanzelf.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

chansig

Zal wel meevallen gezien de versterking (cq voeding) die erop staat.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Op een ander forum (AF) is afgelopen zomer een muziekliefhebber (OhmeBo) pur sang overleden. De beste man wist enorm veel van muziek en had ook enorm veel muziek. Ik las altijd met veel plezier het topic welke muziek draai je nu of wat heb je deze week gekocht. Altijd een verhaal erbij en zo op deze wijze kom je in aanraking met veel andere onbekende muziek.

Het was voor mij een eer dat hij, tijdens een meeting, nog een paar platen van mij heeft gekocht. Hij ging gelijk vertellen en ik wist hem ook nog iets te vertellen.  :clapping:  Hij was voornamelijk van de jaren 60/70 muziek.

Zijn collectie is opgehaald door een vriend van hem en in samenwerking met nog iemand anders zijn we de boel aan het archiveren om het uiteindelijk te gaan verkopen. En dan te bedenken dat de familie de hele collectie naar de kringloop wilde brengen. Nou die had de deuren direct een paar maanden kunnen sluiten want er zitten een groot aantal parels bij.

Zo de eerste persingen van Pink Floyd, apart spul van Cuby and the Blizzards, Frank Zappa en zo ontzettend veel meer. Het is een hels karwei en de eerste platen (1100) staan inmiddels op discogs. Vandaar uit zal er verkocht gaan worden om het op deze manier centraal te houden. Tegen de tijd dat er verkocht gaat worden zal ik een topic openen.

Een mooie collectie die een 2e (misschien wel 3e of 4e) leven verdient en waarvan de platen gewoon bij liefhebbers terecht moet komen.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Ruud-

Verplaatst naar jouw topic,
Quote from: chansig on January  1, 2014, 20:43:08
Procenten zijn juist heel veel zeggend...daarom is voorzichtigheid geboden als je het gaat gebruiken om iets subjectiefs te beschrijven.

Ook de prijs van wat een set kost is zo relatief. Ik heb nu aardig wat set gehoord...van extreem duur tot goedkoop. De beste set die ik heb gehoord zal rond de 2000 euro (erg ruwe schatting kan ook nog minder zijn) kosten.  Die set steekt er wat mij betreft met kop en schouders bovenuit.

Gr Hans
Quote from: Ruud- on January  2, 2014, 08:44:07
Sorry voor off-topic, maar:
Misschien een domme vraag Hans, maar waarom schaf jij dat niet voor jezelf aan??
Ik meen dat jij ook op het pad van 'kopen-inruilen-kopen-enz-enz' zit, is dat dan op z'n minst niet een beetje dom?
Quote from: chansig on January  2, 2014, 09:32:06
Als ik die set zou kopen dan is de pest dat ik dan ws in scheiding lig met Chantal.

Dus ja ook ik mag niet alles zomaar neer zetten of akoestisch aanpassen.

Gr Hans
Ben dan wel nieuwsgierig welke set er bij jou niet in huis mag?


Wie met andermans oren luistert...bedriegt zichzelf. C.D.speler:NorthStarDesign, v.v.: Counterpoint 1000, EV: Aragon 8008ST, speakers: KEF LS50,: Interlinks Sonore Reference Gold, speakerkabel: Vicol..

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

chansig

Quote from: Ruud- on January  2, 2014, 09:53:22
Verplaatst naar jouw topic,Ben dan wel nieuwsgierig welke set er bij jou niet in huis mag?

Ook Magnepan komt er niet in...helaas. Maar de akoestische aanpassingen van Jerry komen hier het huis niet in. Zijn speakers trouwens ook niet. De apparaten ws wel.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Onze kamer is weer aan een opknapbeurt toe. Is inmiddels al een jaar of 8 terug dat we hier in kwamen.

Nu ben ik het volgende materiaal tegengekomen op het Htforum en dat gaan we ook maar eens proberen. Naast een akoestische invloed heeft het ook invloed op de stookkosten.

http://www.cotton-wall.nl/

Komt dan op een lange wand (daar waar de bank tegenaan staat) en de voorkant. Beide wanden voelen koud aan dus. Opbrengen schijnt makkelijk te zijn en het is overschilderbaar.

Nu nog even een staal aanvragen en dan kunnen we gaan beginnen om de losse verf die er nu op zit eraf te krabben.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig



Deze is voor naast de bank...



Deze komt onder de bank. MDF bekleed met laminaat...niet heel erg mooi geworden. Units zijn besteld en ws over 2 weken in mijn  bezit.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

rovinggecko

Quote from: chansig on January 11, 2014, 20:03:15
niet heel erg mooi geworden.
Je bedoelt dat het uitmate functioneel geworden is?
FOrm over function is heel erg in :)
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

AbZ

Quote from: chansig on January 11, 2014, 20:00:36
Onze kamer is weer aan een opknapbeurt toe. Is inmiddels al een jaar of 8 terug dat we hier in kwamen.

Nu ben ik het volgende materiaal tegengekomen op het Htforum en dat gaan we ook maar eens proberen.
Aaibare muur in pasteltinten, heel lief, maar absorbtie loopt wel rap op,
van nul op 500 Hz naar veel voor het hoog (0.6 op 4kHz en verder). 

Sluit dat aan op je klachten/wensen?

chansig

Ik heb op de bank wel akoestische problemen in een bepaalde frequentie....ik verwacht dat die weg zijn door dit spul.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Nadat afgelopen zondag een van de honden een speaker had omgeduwd en deze tegen een muur aanviel en dus weer de eerste beschadigingen aanwezig zijn...gister een paar natuurstenen tegels gehaald. Daarnaast een paar moeren en wat 6 mm draadeind. Vandaag aan de knutsel gegaan, met dit als resultaat.



De DSP weer opnieuw laten inmeten, hier en daar wat handmatige correcties erbij en gaan met die banaan. We nemen geen Deense Dog want die zal de speakers ook wel weer omver krijgen.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

De speakers dezelfde dag weer van de tegels afgehaald en het anders aangepakt. Gaten doorgeboord, draadeind en van onderaf vast gezet met een moer. Dan nog een moer tussen speaker en tegel zodat de boel waterpas is te stellen.

Vandaag een behuizing binnen gekregen. Hier gaat een 6 kanaals UcD versterking inkomen om de 4 subs en de 2 woofers van de fronts mee aan te sturen. Als het goed is komen de woofers (Peerless) aan het eind van de week binnen dus in het weekend monteren. De speakerdraden liggen inmiddels alweer...25 meter in totaal voor 2 woofers.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Oh...en er komen deze week stalen binnen om de kleur te bepalen voor het aanbrengen van dat katoen gebeuren op 1 van de lange wanden van de kamer.

http://www.cotton-wall.nl/

Dit dus..

We wonen nu al 7 jaar in dit huis, dus de binnenboel kan wel weer een opknapbeurt gebruiken. Dus waarom niet gelijk die nare galm aanpakken die er is waar de bank nu staat (dit is achter de luisterplek).

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

rovinggecko

Even nieuwsgierig, kunnen ze het ook voor je leveren in een kleur zonder disco glitters?
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

chansig

Volgens mij zitten niet overal discoglitters in.

Ik heb een aantalkleuren aangegeven welke ik in huis wil bekijken. ws heb ik die donderdag in huis. Dus dan laat ik wel wat weten.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.