Set van Hans

Started by chansig, October 27, 2006, 18:49:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

AbZ

Onder de 100Hz lijkt de 2e beter?

chansig

Bij de eerste dus een dip op 35Hz van -5,3 dB en op de 52 Hz van -5dB. De redelijk vlakke lijn zit rond de -1 a -2 dB

De 2 heeft een dip bij 52Hz van -7,6dB en de lijn schommelt tussen de -4 a -5dB. Dat verklaart het harder gaan van de eerste.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

AbZ

Dan heb ik niet goed gekeken.
Zal echter ook vd muziek (bas) afhangen welke dip in het laag meer kost.

chansig

De diepte van de dip zo vanaf het plaatje zegt niet altijd heel veel. Dus ik kijk dan altijd even. Ook de "vlakke" lijn verschilt (per meting) dus ook behoorlijk qua dB's.

Bij de eerste heb ik de achterste sub uit fase gezet...de rest is dan gelijk aan de 2e meting. Dus met de gordijnen open. Positie van de mic zal natuurlijk wel iets afwijken.

Kan niet zeggen dat ik al echt een lijn kan ontdekken in wat ik aan het doen ben.. :D

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

AbZ

Quote from: chansig on November  6, 2013, 12:31:55Bij de eerste heb ik de achterste sub uit fase gezet...
Scheelt dus wel, positief!  :satisfied:

Quote from: chansig on November  6, 2013, 12:31:55Kan niet zeggen dat ik al echt een lijn kan ontdekken in wat ik aan het doen ben.. :D
Lijn staat op het display  :sly:

chansig

Ja zeker heeft het invloed. Ik had alleen niet verwacht dat het zoveel invloed zou hebben op na de 100 Hz want dat gedeelte is behoorlijk opgeknapt. Ik kan het ook met de dichtstbijzijnde sub gaan proberen.

Pest van het uit fase zetten is echt een behoorlijke toename in het laag. En dat dan de dichtstbijzijnde sub begint te resoneren. Daar zit dus een constructie foutje. Ik denk dat ik wel weet wat het veroorzaakt. En mogelijk is dat makkelijk te verhelpen.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Ik heb iets spannends gedaan. Met de anti mode kan je zelf frequenties corrigeren. In mijn geval zouden dat dus de 52, 114, 124,170,184 Hz moeten zijn. Hier zitten dippen. Vervolgen kan je het aantal dB instellen. Nu allemaal op -4 dB gezet.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Jumping Jack

Jij amuseert je wel met die anti mode  ;D.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

chansig

Het is een tocht...wel leuk. Op de woensdag en zaterdag ben ik praktisch alleen dus dan kan ik even snel (uurtje of 2 meestal doe ik dan een meting of 2...duurt een minuut of 10) wat experimenteren.

Rest van de tijd luister ik wel muziek hoor. :D

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

AbZ

Stroom schijnt woensdag wel heel anders te klinken dan zaterdag  :nervous:
maar ik neem aan dat je regelmatig kabels wisselt voorzover de inspeeltijd dat toelaat  :police:

Ruud-

En de honden uitlaat.
Wie met andermans oren luistert...bedriegt zichzelf. C.D.speler:NorthStarDesign, v.v.: Counterpoint 1000, EV: Aragon 8008ST, speakers: KEF LS50,: Interlinks Sonore Reference Gold, speakerkabel: Vicol..

chansig

Ik heb de honden vandaag gewassen. Een van hen heeft een virus in zijn darmen...schijnt behoorlijk besmettelijk te zijn ook voor mensen. Mezelf dus ook maar eens gewassen.

Oh...het klinkt nu erg goed...even terzijde. Nu even Ajax - Celtic kijken.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Joris1971

Quote from: chansig on November  6, 2013, 20:58:48
Ik heb de honden vandaag gewassen. Een van hen heeft een virus in zijn darmen...schijnt behoorlijk besmettelijk te zijn ook voor mensen. Mezelf dus ook maar eens gewassen.


Gr Hans

Weer een goede reden om geen huisdieren te nemen.  ;)

chansig

Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Van de week dus wat lopen experimenteren met schuiven, uit fase zetten van een sub, gordijnen open, zelf lopen rommelen met de instellingen van de Anit Mode etc en dan maar meten.

Wat levert dit dan op...nou..euhhh....tevredenheid een heel bordje vol. Ik ben erg tevreden op het moment dus tijd dat er iets kapot gaat. Of gewoon afkloppen op een stuk hout.

Al met al doen Damien Rice en daarvoor Jon Hopkins, Darkside, Daftpunk, Dead can Dance aardig hun best. Hoor wel wat rare dingen in opnamen die me nooit eerder zijn opgevallen. Bij Damien Rice is duidelijk waarneembaar dat er met vier stemmen gezongen wordt, bij dead can dance dat Bryan ws aan het bewegen is (stem verschuift tijdens het zingen)...apart maar heel erg mooi allemaal.

Ik ben blij dat Keyser me zover heeft gekregen om subs aan te schaffen, dat ik nieuwe/andere speakers en een Anti mode heb gekocht.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

yorkie13

heb je de antimode 2.0 op de onderstaande wijze aangesloten ?

zoals je wellicht gelezen hebt , heb ik deze ook aangeschaft.

chansig

Nee...ik heb er nog 2 versterkers tussen zitten:

Buis op het mid/hoog van de front
UcD op het laag van de front
UcD voor de 2 subs

Ik heb 2 splitters (dus per kanaal 2...) op de antimode en kan dan drie interlinks naar de EV laten gaan vanaf de Anti mode.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Weinig nieuws...vandaag heerlijk de hele dag muziek gedraaid. Klinkt erg fijn hier...en dan te bedenken dat het met een Anthem nog beter kan worden.  :D

De afgelopen maanden (2) gaat er verdomd weinig kapot....eindelijk.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Staaled

De buit is binnen !?

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

chansig

Nog steeds niets kapot. :D

Wel aan het nadenken over nog 2 subs. Plek waar ze neergezet kunnen worden is er maar 1 en als ik mijn vrouw heel lief aankijk...misschien 2.

Dan zit ik erover te denken om een meerkanaals versterker te kopen of de UcD versterkers in 1 kast te laten maken. Eerst de woofers maar eens maken.

Ik heb 2 scan speaks liggen, welke het niet doen. Mogelijk kunnen die nog gemaakt worden.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Ruud-

Quote from: chansig on December 26, 2013, 09:59:26
Nog steeds niets kapot. :D

Ik heb 2 scan speaks liggen, welke het niet doen. Mogelijk kunnen die nog gemaakt worden.

Gr Hans
:withstupid:
Wie met andermans oren luistert...bedriegt zichzelf. C.D.speler:NorthStarDesign, v.v.: Counterpoint 1000, EV: Aragon 8008ST, speakers: KEF LS50,: Interlinks Sonore Reference Gold, speakerkabel: Vicol..

chansig

Ja....het gaat toch al een maandje of wat goed. 

Die Scan Speak liggen dus ook al een half jaar kapot te wezen. Dus die tellen niet mee. Jij moet ook alles uitgelegd krijgen....pffff. :D

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Hoe 2 active subs aan te sluiten op mijn huidige set ?

Ik heb de AM als vv en daar heb ik nu 3 eindversterkers op aangesloten. Hier gewoon nog een splitter op plaatsen (dus op de uitgang van de AM) en dan vanuit de beide kanalen met een aparte interlink naar de 'in' van de beide subs ?

Gr Hans

Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Ruud-

Quote from: chansig on December 27, 2013, 19:32:55
Hoe 2 active subs aan te sluiten op mijn huidige set ?

Ik heb de AM als vv en daar heb ik nu 3 eindversterkers op aangesloten. Hier gewoon nog een splitter op plaatsen (dus op de uitgang van de AM) en dan vanuit de beide kanalen met een aparte interlink naar de 'in' van de beide subs ?

Gr Hans
Jij moet ook alles uitgelegd krijgen....pffff.  >:D
Wie met andermans oren luistert...bedriegt zichzelf. C.D.speler:NorthStarDesign, v.v.: Counterpoint 1000, EV: Aragon 8008ST, speakers: KEF LS50,: Interlinks Sonore Reference Gold, speakerkabel: Vicol..

chansig

Ik geef tenminste nog een antwoord als ik grappig doe... :D

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.