Set van Hans

Started by chansig, October 27, 2006, 18:49:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

AbZ

#850
Bij wijze van experiment:  hoe is het als je de subs een meter naar je toe haalt?
Komt de dip dan op 70Hz of zo?  Dan weet je iig of het aan die afstand ligt.

Je kunt geen fase instellen met je dsp/crossover?

chansig

Ik kan de subs alleen aan mijn rechterkant kwijt. De eerste stond eerst bovenop de kast (direct naast de luisterplek)...de 2e staat helemaal achterin de kamer (hoek).

De eerste sub heb ik een meter naar achter (langs de wand naar achter bedoel ik dan) kunnen verplaatsen en hiervan knapte het geluid behoorlijk op. De 2e kan nog een meter naar voren (ook langs de wand): zorgde voor een verschuiving van de dip rond de 66Hz wordt dan breder en dieper) en dat heb ik dus al geprobeerd en dat leverde niets op.

Wat dat betreft zijn de opties dus klaar...de subs naar voor schuiven gaat niet werken aangezien de dan in kamer komen te staan.

De achterste zou ik wel iets naar voren kunnen zetten en dan een kwartslag draaien...dan komt ie op een loze plek te staan.

Fase instellen met de crossover is niet mogelijk...met de DSP volgens mij ook niet. Nooit tegengekomen.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

AbZ

#852
Quote from: chansig on November  2, 2013, 14:56:48De eerste sub heb ik een meter naar achter (langs de wand naar achter bedoel ik dan) kunnen verplaatsen en hiervan knapte het geluid behoorlijk op. De 2e kan nog een meter naar voren (ook langs de wand): zorgde voor een verschuiving van de dip rond de 66Hz wordt dan breder en dieper) en dat heb ik dus al geprobeerd en dat leverde niets op.
Ok die 66Hz beschouw ik dan maar bevestiging dat het idd zit in de lengte-afstand (tot korte muur/raampartij). 

Misschien kan je nog met beide subs schuiven (binnen de marges die je hebt) zodat ze elkaars gaten vullen?
Maar dan moeten ze de DSP wel van aparte kanalen krijgen denk ik.   :whatsthat:  Heb je ze wel eens apart gemeten?

chansig

#853
De subs hebben beide hun eigen kanaal van de DSP.

De subs staan tegen de lange wand aan en langs de wand schuiven gaat niet lukken...nou goed...1 sub kan nog een kleine 20 cm naar rechts of 10 cm naar links. Hij kan ook nog 20 cm naar voren.

De achterste sub kan ik nog naast de bank neerzetten en dan met de unit richting de speakers zetten. Dan komt hij als het ware tegen het raam aan te staan (maar dan op de grond).

Maar even 2 foto's van de rechterzijde van de kamer.





Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

AbZ

Leuke kerstboom  :)

Gaat het nu om je Kef eitjes of je echte speakers??

chansig

 :D

Ja de tekening hangt weer bijna op zijn plek (gezien de tijd van het jaar).

Natuurlijk om de KEFjes....tjemig zit ik daar mijn tijd aan te verdoen. :D

Het was om een indruk te geven van de kamer en hoe de subs staan tov de grote speakers en welke schuifruimte er nog is. Jij bent wel eens hier geweest dus je kan je een beeld vormen. Voor anderen die mogelijk nog mee willen denken (zoals bv een Frank) is het mogelijk wat moeilijker voor te stellen. Dus vandaar.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Ik ga even de wandelende basstrappen uitlaten.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

AbZ

Kef eitjes wegflikkeren.  TV ook.  Kinderen aandacht geven.  Hond buiten laten schijten ipv middenin de kamer.
Klaar  :smile:

chansig

 :D

De Herder heeft op het moment last van zijn darmen dus had vanochtend binnen gescheten. De kinderen vermaken zichzelf...de Kef eitjes zijn leuk en de tv ook. Nog meer opties ?

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

AbZ

Quote from: chansig on November  2, 2013, 16:16:55
:D

De Herder heeft op het moment last van zijn darmen dus had vanochtend binnen gescheten. De kinderen vermaken zichzelf...de Kef eitjes zijn leuk en de tv ook. Nog meer opties ?
Nope.

chansig

Sjammer dan....

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

AbZ

#861
Nou ja we hebben iig weer eens een aantal postings vrolijk langs elkaar heen gekletst  :xmas:


chansig

Je hebt, hoop ik, de smiley toch wel goed geinterpreteerd ?

Tuurlijk gaat het om de grote speakers...

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

AbZ

#863
Quote from: chansig on November  2, 2013, 16:35:04
Je hebt, hoop ik, de smiley toch wel goed geinterpreteerd ?

Tuurlijk gaat het om de grote speakers...
Nou daar was ik ff niet zo zeker meer van  :hmmm: 
Had eerst blijkbaar ook niet zo'n duidelijk idee vd opstelling (tot de foto's).

Als je geen speling meer hebt in de opstelling houdt het natuurlijk wel een keer op met de alternatieven. 
Je kunt de fase van een sub wel 180 graden draaien door de LS kabel (+/-) te verwisselen.
Probeer maar eens bij eentje.

Het is toch allemaal gokken op afstand...  Ik gok ook dat je niet makkelijk automagisch kunt laten inmeten
als het "elkaar aanvullen" niet meer zo straightforward is.

chansig

Dat draaien van de lsga ik morgen even proberen. Thanks..Het is inderdaad een beetje gokken allemaal. Zeker als je er weinig verstand van hebt (en dan heb ik het over mezelf).

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

AbZ

Quote from: chansig on November  2, 2013, 16:54:23
Dat draaien van de lsga ik morgen even proberen. Thanks..Het is inderdaad een beetje gokken allemaal. Zeker als je er weinig verstand van hebt (en dan heb ik het over mezelf).

Gr Hans
Ik vind gokken juist makkelijker met weinig verstand  :smile:
Keyser denkt erover na, dat is veel meer werk  :crazy:

chansig

 :D

Hij is aan het meelezen...dus wie weet.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Helmuth

#867
Heeft de hond een extreme make over gehad die zag er de vorige keer heel anders uit. ;D



Met vriendelijke groet Helmuth     (  ( (( STEREO )) )  )

Joris1971

Quote from: chansig on November  2, 2013, 16:16:55
:D

De Herder heeft op het moment last van zijn darmen dus had vanochtend binnen gescheten. De kinderen vermaken zichzelf...de Kef eitjes zijn leuk en de tv ook. Nog meer opties ?

Gr Hans

Ja, hond de deur uit doen, ben je gelijk van die lelijke bench af  ;D

chansig

@Helmut:Klopt de oude dame is helaas overleden...Lucky is nu 8 maanden en een waardige vervanger. Ohh en er is er nog 1...je kan net de poten zien.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

AbZ

#870
Quote from: chansig on November  2, 2013, 17:19:25
@Helmut:Klopt de oude dame is helaas overleden...Lucky is nu 8 maanden en een waardige vervanger. Ohh en er is er nog 1...je kan net de poten zien.

Gr Hans
Die heeft andere voetjes.  Ander model of getweaked?

chansig

Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Helmuth

#872
Quote from: chansig on November  2, 2013, 17:19:25
@Helmut:Klopt de oude dame is helaas overleden...Lucky is nu 8 maanden en een waardige vervanger. Ohh en er is er nog 1...je kan net de poten zien.

Gr Hans
Sterkte met het verlies van de oude dame was een lieve hond.

ik vond het overlijden van mijn hond behoorlijk impact op mij had want het was een leuk dier waar ik veel tijd in had gestoken. Het word toch een gezinslid een hond
Met vriendelijke groet Helmuth     (  ( (( STEREO )) )  )

chansig

#873




Welke van de 2 heeft meettechnisch gezien de voorkeur ?

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Een van de 2 lijkt veel harder te gaan en daardoor wordt duidelijk dat 1 van de 2 subs lekker trilt als het goed laag gaat (Ik had Darkside opstaan)...en daarnaast dreunt het dan behoorlijk (ook beweging in de stoel). Dus voor mij is het nog even zoeken welke muzikaal het lekkerste in mijn gehoor ligt.

Maar eerst maar eens van mensen horen welke meettechnisch het beste is. Kan ik vervolgens vertellen welke meting wat is en qua opstelling ed.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.