Set van Hans

Started by chansig, October 27, 2006, 18:49:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jumping Jack

Netjes hoor!

Domme vraag: waarom vier aansluitterminals?
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Martijn M

Dutch & Dutch

Kingpin

Nice !

Wbt verstek zagen en lijmen, je zou ook naast het lijmen een paar kleine schroefjes/nagels kunnen gebruiken zodat het geheel nog steviger wordt en gelijk op z'n plaats blijft zitten.
Heb je alleen nadertijd iets meer werk met de gaatjes weg te werken.

Vraagje?
Zelf gebruik ik altijd in de modelbouw epoxy (2 componenten), dit wordt zo achterlijk hard en geeft zo'n goede verbinding dat zelfs wanneer ik met 200+km/h een vliegtuig de grond in boor de lijmnaden nog gewoon aan elkaar zitten (ja echt gebeurd), gebruiken jullie dit wel eens voor verbindingen van naden bij speakers of is houtlijm daar beter geschikt voor?
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Martijn M

Een goede lijmverbinding tussen twee MDF platen is sterker dan het MDF zelf. Er zijn vast lijmsoorten die nog een stuk sterker zijn, maar dat is overkill voor toepassing in een luidspreker. Zoals Onder013 al aangaf heb je bij een verstekverbinding volgens de stelling van Pythagoras een lijmoppervlak dat bijna anderhalf keer zo groot is als die bij een kopse verbinding, dus dat geeft nog extra sterkte.

Overigens maken wij de behuizingen voor onze luidsprekers niet zelf. Ik kan best een aardig kastje bouwen, maar dat komt kwalitatief niet in de buurt van wat een professional met de juiste gereedschappen en machines kan maken.

Dutch & Dutch

chansig

Quote from: Jumping Jack on October 14, 2013, 08:52:28
Netjes hoor!

Domme vraag: waarom vier aansluitterminals?

Die had ik over van mijn andere speakers...dus vandaar. En wie weet maak ik er nog wel een torentje bij.. :D

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

CZ79

Ziet er goed uit Hans  :D
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

chansig

Bedankt allemaal.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

AbZ

zoo Hans, DI helemaal Y?  :o  I'm impressed  :worship:  (Had ik niet achter je gezocht, sorry  :P )

quattronl

Mooie kastjes Hans!
Doen ze het ook goed? ;)
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

chansig

Quote from: AbZ on October 14, 2013, 12:45:45
zoo Hans, DI helemaal Y?  :o  I'm impressed  :worship:  (Had ik niet achter je gezocht, sorry  :P )

Niet helemaal DIY...de buurman heeft de planken gezaagd (in verstek)...de rest heb ik wel zelf gedaan en mn het lijmen was best lastig.

Quote from: quattronl on October 14, 2013, 12:48:47
Mooie kastjes Hans!
Doen ze het ook goed? ;)

Dat zal nog even op zich laten wachten. Ik moet eerst mijn UcD nog terug krijgen van Jerry (er was iets niet helemaal goed mee) en vervolgens kan ik gaan proefdraaien. Het inmeten ed daar gaat Keyser me bij helpen.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

lynch1979

#810
Aardige vent toch die Keyser  ;)

Zien er zeer netjes uit  :clapping:

Deleted member

Wow, dat heb je snel gedaan..ziet er goed uit ook!  :thumbs-up: Ben benieuwd wat je er van vindt qua klank en of je e.e.a. in de response nu strakker krijgt!  :)

yorkie13

Nette subje hoor, maar waar ga je ze mee aansturen ?

CZ79

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Deleted Member 2

Mooi en slim gedaan Hans. Ben zeer benieuwd naar het resultaat.

De afgelopen dagen ben ik zo eens aan het verkennen geweest wat de andere forums zoal te bieden hebben. Ben tegen een paar interessante zaken aangelopen. Ik zal je per PM contacten.

Gr
Henk

chansig

Bedankt en pm ontvangen.Voor de nieuwsgierige onder ons....v(r)aag over gehakt. :D

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

JeroenGRT

Ziet er netjes uit!
Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Denon AVC-X3700H, Klipsch RP260F, Klipsch RP450C, Klipsch RP240S, Klipsch RP500 SA, Klipsch RP140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

CZ79

Quote from: chansig on October 15, 2013, 07:35:42
Bedankt en pm ontvangen.Voor de nieuwsgierige onder ons....v(r)aag over gehakt. :D

Gr Hans

Wat is dat precies? ;D
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

chansig

Hoe nu verder. Van de week even contact gehad met Jerry over de kapotte UcD. Het leek er even op dat er een module kapot was. Gelukkig heeft Jerry het kunnen maken (yeahhhhhhh). Dat betekent dat ik nu een buizenbak en 2 UcD's tot mijn beschikking heb.

Nou zegt Jerry dat betekent dus : De buis en een UcD op de vloerstaanders en een UcD op de subs. Tsja dat is een optie. Dus wat lopen prakizeren over de speakerkabels aangezien ik nu een ingebouwde vaatwasser heb en ik geen zin heb deze eruit te halen om op deze wijze de kabels goed weg te kunnen werken.

Dan maar denken en denken. Gelukkig is dat een sterke kant van me dus ook nog even kijken. Toen zag ik de oplossing. Inmiddels uitgevoerd en de kabels liggen klaar. Nu is het wachten op de UcD's en dan kan er een afspraak met Keyser gemaakt worden.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Zo....de UcD's zijn weer in the house. Inschakelrelais van 1 module was kaput. Aan/uit schakelaar had het inmiddels ook begeven. Dus nu een schakelaar op het netsnoer zitten.. :D

Heb ik zelf voor gekozen, had ook anders gekund. Maar alles doet het weer...dus ik ben weer een gelukkig man.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Martijn M

Mooi! Laten we binnenkort afspreken om je subs af te stellen :) .
Dutch & Dutch

chansig

En de subs doen het ook. Nog even zoeken naar het juiste volume en dan de DSP zijn werk laten doen. Klinkt nu al rijker/gebalanceerder/rustiger....mooi wark.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Xander32





Fraai stukje husvlijt! Waarmee ga je deze aansturen (heb ik waarschijnlijk overheen gelezen)?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

chansig

Zit een UcD voor en ertussen natuurlijk een crossover.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

#824
Afgelopen woensdagavond wat aan het stoeien geweest. Eerst het volume...luistert toch wel nauw. Nu zijn de subs niet hoorbaar ook niet als ik op de bank zit. Dan de metingen en de plek van de sub. Op de kast trilde er toch wel het een en ander mee....dus ze tussen neus en lippen door ergens anders neergezet. Mijn vrouw reageerde niet op dit verplaatsen...dus dat is al een stapje in de goede richting.

Vervolgens metingen gedaan en bleek dat de sub op die plek toch iets beter zijn werk deed.

Dan gewoon het good old luisteren...tsja veel rijker dat is het eerste wat in me opkomt....ook op de bank (waar ik toch ook veel zit als de muziek aanstaat) klinkt het goed. Op de luisterplek zelf is de vooruitgang aanzienlijk. Meer definitie in het laag....stemmen en instrumenten ook beter te duiden.

Dus ik ben een tevreden man. Bij kloppen op de subs hoor ik wel wat trillingen die ik niet prettig vind om te horen. Mogelijk in de toekomst toch iets groter maken en dan van nog dikkere MDF.

Of mijn andere units laten maken en dan er nog 2 bij zetten... :D

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.