Set van Hans

Started by chansig, October 27, 2006, 18:49:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Joris1971

Staan die luidsprekers niet erg in de loop?

Xander32

Quote from: Joris1971 on October  5, 2013, 08:29:23
Staan die luidsprekers niet erg in de loop?
... ik ken jouw omvang niet maar ik zie tussen beide speakers nog minimaal een anderhalve meter ruimte ...
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

yorkie13

#777
Mooie luidsprekers, maar zo heb je idd rond de 30-35 hz behoorlijke pieken met deze
Scanspeaks.

DSP zal idd deels de pieken wegpoetsen, maar dips blijven.

Met een UCD400 zal je wel genoeg controle hebben over de Scamspeaks, maar dips blijven.

Is deels op te lossen door meerdere kleine gesloten subwoofers te plaatsen.

Denk aan een xls10 woofer in 18 liter met een Hypex ds2.0 of een BK xls200FF. 8)
DSP heb je al met de Antimode 2.0

Werkt gewoon heel goed in de praktijk, en je laag loopt door tot onder de 30 hz.

chansig

Rond de 30-35 Hz geen probleem hoor.

Het meten levert op dat er een dip op de 52Hz (-12 dB) zit, 71 Hz (-7,2 dB)  en 83 HZ (-16dB). Dus het schuiven is nog niet helemaal klaar.

@Joris: Als je er tegenaan loopt dan staan ze inderdaad in de loop. Bij verjaardagen gaan de speakers aan de kant. Kinderen weten wat ze moeten doen...uit de buurt blijven. De honden zijn een groter probleem. Jong en onbezonnen...dus die moeten dan maar in de gang of buiten spelen met elkaar.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

#779
Inmiddels -10, -3 en -14.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

CZ79

Goed bezig op de zaterdagochtend! :pompom: :clapping:
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

chansig

Ik wacht nu verder wel op de UcD en dan gaan we opnieuw meten. Ik ben benieuwd. Op het moment tevreden zoals het klinkt en doet de buizenbak het helemaal niet slecht met 2 x 30 watt.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

JeroenGRT

Dat ziet er niet verkeerd uit! Reference Plus is een mooie speaker, is dit met de 9900 tweeter?
Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Denon AVC-X3700H, Klipsch RP260F, Klipsch RP450C, Klipsch RP240S, Klipsch RP500 SA, Klipsch RP140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

chansig

Ja....Ik ben er erg tevreden mee.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Na wat meten is meten blijft het toch knagen. De inzet van meerdere subwoofers.

Van het weekend met Keyser gesproken over de inzet van een paar subs. Aangezien ik nu een paar speakers over heb met 2 woofers kan ik die mooi gebruiken. Enige wat er gekocht moet worden is luidsprekerdraad (inmiddels via Amazon gevonden) een crossover (ook gevonden via zelfbouwforum) en MDF (ik heb nog staan voor 5 plankjes dus ik kom nog iets te kort...dus iemand in de buurt van Utrecht,Veenendaal, Amersfoort die nog wat heeft staan ?).

Het worden kleine subs van 24 x 24 x 24. Mooi ergens in een hoek neer te zetten. Keyser komt me helpen met plaatsen en het op de juiste manier aansluiten van de apparatuur.

Hoe klinkt het nu dan ? Eigenlijk wel goed, maar door het meten wordt het eea inzichtelijk, dips rond de: 53Hz, 73Hz en 83Hz. Deze dips zijn flink (-10dB in het ergste geval)

De plankjes (24 x 24) zijn inmiddels gezaagd (in verstek). Ik heb een crossover binnen gekregen, luidsprekerdraad is onderweg vanuit Engeland (incl een cd).

Het enige wat ik nog zoek is iemand met een frees die voor mij de 2 gaten in 2 plankjes kan frezen. (liefst in de driehoek Utrecht, Amersfoort, Veenendaal)

Daarnaast nog 12 schroefjes (zwart en 5mm breed).

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Kwabbernoot

In verstek? Lijkt je dat wel handig? Dat lijkt mij nu niet de meest stevige bouw, tenzij je bracing aan de binnenkant inbouwt.

Groeten

Deleted Member 2

#786
Quote from: Kwabbernoot on October  9, 2013, 11:32:31
In verstek? Lijkt je dat wel handig? Dat lijkt mij nu niet de meest stevige bouw, tenzij je bracing aan de binnenkant inbouwt.

Groeten

Verstek geeft een 1,414 keer breder lijmoppervlak

chansig

Inmiddels de 2 kastjes in elkaar gelijmd. Wat een lastig karwei. Gistermiddag er een paar uur bezig mee geweest (met 1 kastje). Toch nog naden (ligt gewoon aan mijn kwaliteiten op het gebied van lijmen), gelukkig doet de houtvuller en het schuurpapier zijn werk goed.

Vanochtend de 2 gedaan. Deze ging in een half uur, de naden waren minder groot. Dus ook hier gaat de houtvuller en schuurpapier zijn meerwaarde betekenen. Ws zaterdag in de grondverf zetten.

Ik moet zeggen dat ik het wel leuk werk vind. Op een ander forum schreef ik al dat het nu al beter klinkt.  :D

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Martijn M

#788
Goed bezig, Hans! Het in elkaar lijmen van onder verstek gezaagde panelen is lastig. Gebruik je het trucje met de schilderstape? Daarmee heb ik in het verleden keurig strak weten te lijmen. Van de andere kant blijft het natuurlijk wel zaak dat de hoeken bij het zagen goed zijn ingesteld. Dat komt heel nauw.

EDIT: spelfoutje (versterk)
Dutch & Dutch

Staaled

#789
Synergy Acoustics, interessante ontwikkeling. Succes. :thumbs-up:
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Martijn M

Bedankt! Vanavond zal ik wat meer vertellen in het sponsor-board.
Dutch & Dutch

Staaled

Quote from: Martijn - Synergy Acoustics on October 10, 2013, 14:46:12
Bedankt! Vanavond zal ik wat meer vertellen in het sponsor-board.
Mooi,ik ben benieuwd.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

chansig

Quote from: Martijn - Synergy Acoustics on October 10, 2013, 11:43:29
Goed bezig, Hans! Het in elkaar lijmen van onder verstek gezaagde panelen is lastig. Gebruik je het trucje met de schilderstape? Daarmee heb ik in het verleden keurig strak weten te lijmen. Van de andere kant blijft het natuurlijk wel zaak dat de hoeken bij het zagen goed zijn ingesteld. Dat komt heel nauw.

EDIT: spelfoutje (versterk)

Ik denk dat het meer aan mijn lijmkunsten heeft gelegen. De buurman heeft een pro zaagbank dus daar zou het niet aan moeten liggen. Daarnaast was het mdf ook niet helemaal super top.

Maar al met al gaat het goed. Morgenochtend ga ik de andere schuren en dan zaterdag, beide, in de grondverf zetten. 

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Former member 78

Dan heb je een betere buurman dan ik heb, die heeft alleen een professionele tennisracket.

chansig

#794
Zo de eerste laag verf zit erop en is aan het drogen. Ik ga morgen schuren en dan eens zien of een 2e laag het helemaal naar mijn zin afmaakt. Nu is schilderen ook niet mijn sterkste kant.

Van mijn broer 4 squashballen gekregen. Deze ga ik doorsnijden en dan heb ik 8 voetjes voor onder de subs. Volgende week of de week erop krijg ik schroeven en kabelschoentjes opgestuurd van Andre. Hij gaat toevallig toch langs speaker en Co en dat scheelt me dus in de verzendkosten.

Al met al dan rond de 60 euro kwijt voor een paartje subs:
- MDF via de buurman
- Houtlijm had ik nog genoeg evenals verf
- Kabels moeten kopen...25 meter 4 mm a 27 pond
- Schroeven/kabelschoentjes moeten kopen. 4 euro oid
- Crossover moeten kopen. 27 euro incl verzenden
- 4 squashballen via mijn broer.
- Woofers had ik nog van mijn oude speakers
- warme maaltijd voor Keyser als die mee komt helpen de boel te installeren. :D

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

CZ79

Dan geef je Keyser wel een erg goedkope maaltijd (maar ja, het is crisis he?!)  ;D
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

AbZ

Quote from: cz79 on October 12, 2013, 16:41:27
Dan geef je Keyser wel een erg goedkope maaltijd (maar ja, het is crisis he?!)  ;D
Het houdt hem scherp  :D

Drie voetjes per sub had ook gekund.
Dan heb je nog twee ballen over voor in de soep.

chansig

Kan inderdaad ook...ik heb 4 ballen, dus dan zou ik 1 bal overhouden. Mmmm...beetje sneu.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

AbZ


chansig

#799




Tadaaaaaaa !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.