Set van Hans

Started by chansig, October 27, 2006, 18:49:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

chansig

Quote from: HuubF on July 19, 2013, 18:11:59
Ah... een goede DSP. Is dit een goede dan?

Ik vind van wel. Frank heeft de Behringer ook gehad en na een paar weken stond die vloekend in de kast.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Quote from: Antoine on July 19, 2013, 17:52:02
Op het statief kun je een "knijper" schroeven waarin je een normale microfoon kunt klemmen maar ook het kleine AM microfoontje. (ik heb 'm zelf ook... :))

Oke...dan is het een overweging om hem te kopen.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Ruud-

Quote from: chansig on July 19, 2013, 18:48:45
Ik vind van wel. Frank heeft de Behringer ook gehad en na een paar weken stond die vloekend in de kast.

Gr Hans
Die was wellicht ook laaiend enthousiast over de Behringer de eerste week ;)
Wie met andermans oren luistert...bedriegt zichzelf. C.D.speler:NorthStarDesign, v.v.: Counterpoint 1000, EV: Aragon 8008ST, speakers: KEF LS50,: Interlinks Sonore Reference Gold, speakerkabel: Vicol..

chansig

Wellicht...

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

frank2

Quote from: chansig on July 19, 2013, 18:48:45
Ik vind van wel. Frank heeft de Behringer ook gehad en na een paar weken stond die vloekend in de kast.

Gr Hans

Nou zo erg was het ook weer niet, hij heeft wel een paar maand gespeeld. De settings zijn door Keyser gedaan, misschien dat het doodse klinken v.d. muziek door zijn instelling kwam, ik weet het niet, hij had de curve redelijk recht en misschien had dat wat grover moeten zijn. (of het ligt aan de behringer) Maar Kwabbernoot is er nog steeds blij mee.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

HuubF

Quote from: frank2 on July 20, 2013, 11:00:32
Nou zo erg was het ook weer niet, hij heeft wel een paar maand gespeeld. De settings zijn door Keyser gedaan, misschien dat het doodse klinken v.d. muziek door zijn instelling kwam, ik weet het niet, hij had de curve redelijk recht en misschien had dat wat grover moeten zijn. (of het ligt aan de behringer) Maar Kwabbernoot is er nog steeds blij mee.

Kwabbernoot was er blij mee maar ik niet hoor! Ik vond het bij Kwabbernoot ook doods klinken, ondanks dat de Behringer alleen het laag deed. Dat kan 2 dingen betekenen:

1. Alleen al de naam Behringer slaat bij mij persoonlijk de muziek dood, ondanks de uitnemende kwaliteiten van het apparaat
2. Het apparaat presteert gewoon naar prijs (250 euro) en vermogen maar haalt het leven uit de muziek

Ik neem, na een jarenlange zoektocht naar goed klinkende dacs, geen enkele goedkope of ouderwetse digitale toverij meer serieus. Het beste bewijs voor mij was een luistersessie bij Keyser. Zijn prachtige zelfbouwspeakers in akoestisch perfecte luisterruimte legden het onvermogen van zijn DSP oplossing genadeloos bloot. Hoe ik dat weet? Gewoon door mijn PS Audio dac aan te sluiten. De door de DSP 'opgeloste problemen' keerden terug maar de weergave werd veel beter. Niet digitaal meer, muzikaal, terugkerend middengebied. Vreemd genoeg hoorde niet iedereen dat. Dat kan dus aan mij liggen. Maar daar denk ik uiteraard het mijne over.  :)

Roon Rock server, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Atlas Mavros, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

frank2

Zoals je weet gebruik ik nu een anthem ook daarin zit een DSP arc genaamd. Deze is compleet anders dan de Behringer, muziek slaat niet dood. Maar het zal ook te maken hebben met je set. Voordat ik de Plinius kreeg had ik de Belles EV echt een goede versterker maar in verhouding tot de Plinius was de muziek met de Belles een stuk saaier, platter, grover dan nu met de Plinius.

Ik heb de set van Keyser ook beluisterd in Almelo, hoewel de curve vast heel recht was, klonk het echt doods, geen kracht in de muziek. Dus ik begrijp wat je bedoeld. Maar ik ben er wel van overtuigd dat er zeker goede DSP systemen zijn, maar eerlijkheidshalve, ja je zult altijd en klein verschil horen tussen on en off, dat hoor ik ook hier, maar dat is hier thuis minimaal en weegt niet op tegen de positieve eigenschappen die de DSP teweeg brengt.
Als de DSP op off staat is er net zo veel middentoon als met de DSP op On, maar je hoort een heel klein verschil in het wegsterven en plaatsing van de instrumenten.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

op eigen verzoek verwijderd.

Quote from: frank2 on July 21, 2013, 07:49:01
Ik heb de set van Keyser ook beluisterd in Almelo, hoewel de curve vast heel recht was, klonk het echt doods, geen kracht in de muziek.

Frank,

Wat versta jij onder doods, geen kracht?

Ik heb die speakers van Keyser destijds ook gehoord en vond het één van de meest dynamische systemen die ik gehoord heb...

Quote from: HuubF on July 21, 2013, 07:17:46
....Maar daar denk ik uiteraard het mijne over.  :)

En ik het mijne...

:P

chansig

Met mijn DSP is er bij wel een erg groot verschil. Dat zijn geen kleine verschillen ook niet in het mid/hoog. Ik prijs me al 1 week gelukkig met dit apparaat...nog een week te gaan begrijp ik van Huub. :D

Wat de Behringer betreft....tsja ik was er die dag bij in Almelo. Er gebeurde daar rare niet technisch te verklaren zaken,voor mij dan. Eelco en Kwabber hadden helemaal nergens last van.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

frank2

Quote from: Baardmannetje on July 21, 2013, 08:32:35
Frank,

Wat versta jij onder doods, geen kracht?

Ik heb die speakers van Keyser destijds ook gehoord en vond het één van de meest dynamische systemen die ik gehoord heb...

:P

Het klonk saai, te weinig middentonen, heel rustig, als een zeer kalm riviertje, kabbelend, en als ik muziek opzet wat dynamiek heeft dan wil ik de zware krachtige bassen bijvoorbeeld ook horen, nu hoorde ik wel ergens een bas maar flauw, kracht is bij mij diep vol trillende bank, een aanslag op de basdrum het vel dat je hoort en dan de kracht waarmee je de basdrum hoort.

Maar het zal ook een smaakkwestie zijn, maar er was geen "drive" het bleef flauw klinken.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

op eigen verzoek verwijderd.

Heel apart, die volledig andere ervaring.

Het maakt het 'communiceren' over deze hobby eigenlijk geheel nutteloos, wanneer iedereen een dermate andere referentie heeft.

;D


Kingpin

Quote from: frank2 on July 21, 2013, 08:38:50
... en als ik muziek opzet wat dynamiek heeft dan wil ik de zware krachtige bassen bijvoorbeeld ook horen, nu hoorde ik wel ergens een bas maar flauw, kracht is bij mij diep vol trillende bank, een aanslag op de basdrum het vel dat je hoort en dan de kracht waarmee je de basdrum hoort.
Toch vreemd, het lijkt er dan op dat je een flinke boost in het laag hebt, want een bassdrum gaat eigenlijk helemaal niet zo laag, het laagst getunede bassdrum zal pas beginnen vanaf zo'n 50Hz, verwar je dit niet met een bassguitar?
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

frank2

Quote from: Kingpin on July 21, 2013, 09:23:02
Toch vreemd, het lijkt er dan op dat je een flinke boost in het laag hebt, want een bassdrum gaat eigenlijk helemaal niet zo laag, het laagst getunede bassdrum zal pas beginnen vanaf zo'n 50Hz, verwar je dit niet met een bassguitar?

Ik verwar inderdaad 2 dingen, dat klopt wel. Echter de basdrum klinkt eerder vol rond, donker. En ja ik heb een kleine basboost, bewust!! in de ARC gezet, om precies te zijn vanaf 100 Hz 2,3 DB gewoon omdat ik dat erg goed vind klinken anders vind ik het te droog. (als ik de ARC uitzet heb ik een basboost bij 40 Hz van +9 db dat is mij teveel) Maar ik vind het geluid zoals ik het nu heb tov de Belles erg moeilijk te omschrijven, bij de Belles vond ik het geluid ook erg goed, iets kalig, maar verder goed, als ik dat vergelijk met de Plinius klinkt het toch zoveel volwassener, hoe moet ik dat nu omschrijven? Dat lukt me niet.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Former member 78

De Belles was koud en kil, met een overdreven passie voor controle.
Iets wat niet lekker samen ging met jouw Be10's ;)

chansig

#739
Quote from: frank2 on July 21, 2013, 08:38:50
Het klonk saai, te weinig middentonen, heel rustig, als een zeer kalm riviertje, kabbelend, en als ik muziek opzet wat dynamiek heeft dan wil ik de zware krachtige bassen bijvoorbeeld ook horen, nu hoorde ik wel ergens een bas maar flauw, kracht is bij mij diep vol trillende bank, een aanslag op de basdrum het vel dat je hoort en dan de kracht waarmee je de basdrum hoort.

Maar het zal ook een smaakkwestie zijn, maar er was geen "drive" het bleef flauw klinken.

Het is alleen maar een smaakkwestie.

Arjan grappig dat jij beschrijft dat de Belles een overdreven passie heeft voor controle en Frank spreekt over een toename in de controle. Vaag gedoe dat audio.. :D

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

frank2

Ja omschrijving is altijd zeer lastig Hans. De Belles klonk heel strak gecontroleerd, de Plinius is eerlijker, soepeler heeft een dusdanige "kracht, vermogen " whatever, dat het geluid gemakkelijk uit de speakers komt waardoor de controle die de Belles had eigenlijk niet meer nodig is. Arjan omschrijft het prima. En inderdaad de match is nu aanmerkelijk beter. Vele kenners van Usher speakers die ik ken hebben mij al meerdere malen verteld dat Belles geen goede match is met Usher speakers. Die is inderdaad te gecontroleerd.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

AbZ

Quote from: Kingpin on July 21, 2013, 09:23:02
Toch vreemd, het lijkt er dan op dat je een flinke boost in het laag hebt, want een bassdrum gaat eigenlijk helemaal niet zo laag, het laagst getunede bassdrum zal pas beginnen vanaf zo'n 50Hz, verwar je dit niet met een bassguitar?
frank2 zegt wel vaker vreemde dingen over muziek.
Gelukkig(?) heeft ie van stekkers&zekeringen meer verstand.

chansig

Even een kleine update: De DSP staat er nog steeds....en ik geniet van de muziek.

Wel weer een schrikmomentje: De vv gaf plots de geest aan het linkerkanaal..gelukkig zou ik de volgende dag al naar Jerry gaan dus de VV maar meegenomen. Het bleek iets heel kleins te zijn en dus zo opgelost. Paar soldeerverbindingen opnieuw gemaakt en anderen door gesoldeerd. Vervolgens nog even doorgemeten...bleek er een hele lichte afwijking te zitten tussen links en rechts. Dit had ik al eerder gehoord...maar door de stoel wat te verschuiven was dat opgelost.

De balance knop staat nu een paar tikjes naar rechts. Goed....Jerry stelde vervolgens voor om de de DSP alleen te gaan gebruiken. En dat ben ik nu aan het doen. Over een week ofzo gaar de VV er weer tussen en dan ben ik benieuwd. Zo zonder VV klinkt het overigens ook erg goed.

Ohh...en 8 Nordost pulsar point (oid)...De speakers staan nu ook wat steviger.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

CZ79

Wat is het merkbare verschil tussen de twee setups, dus met en zonder voorversterker?
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

chansig

Quote from: chansig on August 10, 2013, 09:37:41
Over een week ofzo gaar de VV er weer tussen en dan ben ik benieuwd. Zo zonder VV klinkt het overigens ook erg goed.

Gr Hans

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

CZ79

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

chansig

Twee jonge honden in huis die dus in de afgelopen 2 weken de speakers al 2 keer omgegooid hebben. Dus daar moest een (tijdelijke) oplossing voor bedacht. De speakers staan nu vast op de Bamboe bodemplaat. Om de randen van de Bamboeplaat heb ik wat Vurenhout geknutseld. Ik heb geen elektrische versterk zaag..dus allemaal met het handje. Dus niet helemaal (helemaal niet) strak.



Wel effectief...tenminste..dat moeten we afwachten. Over een tijdje maar eens bekijken wat er nodig is om de speakers in een nieuw jasje te krijgen. Ze hebben al wat deuken opgelopen van het vallen.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Joris1971

Quote from: chansig on August 23, 2013, 12:33:39
Twee jonge honden in huis die dus in de afgelopen 2 weken de speakers al 2 keer omgegooid hebben. ... Ze hebben al wat deuken opgelopen van het vallen.


Weer een goede reden om geen huisdieren te nemen.

chansig

Ach...het zijn maar spullen. Als het met speakers van duizenden euro's zou gebeuren dan zou ik ws wel anders piepen. Maar dat is niet het geval.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

frank2

mmmm, koop ushers be10 die gooien ze echt niet om. ;D
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren