Set van Hans

Started by chansig, October 27, 2006, 18:49:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

chansig

Quote from: AbZ on July 19, 2013, 09:43:00
Hij verdient eraan, neem ik aan.  Dan is hij iig niet gekker dan zijn klanten.

Dat eerste is zeer zeker niet het geval. Het 2e zou kunnen. :D

Zoals al aangegeven de manier van aanbrengen van gehakt is in de afgelopen jaren behoorlijk veranderd. En wordt niet meer gedaan zoals op de foto's te zien is.

De discussies (of bewuste zwartmakerij beter gezegd) welke hebben plaatsgevonden waren van een bijzonder laag niveau. Een van de redenen waarom ik ervoor kies om er niet over te schrijven. Mensen die het nut er niet van inzien hebben namelijk regelmatig de neiging om iemand voor gek te verklaren en dit dan in dusdanige bewoordingen te doen die mij enorm storen.

De aannames die gedaan worden vervolgens ook vrij stellen weergegeven. In de afgelopen posts is daar alweer genoeg van terug te vinden.

Aangezien het mijn showcase topic is mag ik dus vragen en aangeven hier er verder niet over in gesprek te gaan. Open een apart topic oid of ga je inlezen op audiofreaks/hififorum etc. Er staat genoeg over geschreven en de misselijkmakendheid qua discusieren overstijgt, regelmatig, die van een topic over kabels.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

AbZ

#701
Quote from: chansig on July 19, 2013, 10:21:29Mensen die het nut er niet van inzien hebben namelijk regelmatig de neiging om iemand voor gek te verklaren
Klopt, heb sterk de neiging om te zeggen dat je gek bent  :D
(overigens vinden anderen mij weer gek omdat ik soms kritisch ben)
maar verder no hard feelings.  Die discussie heb ik helemaal niet gevolgd.

Nog last gehad van structuurinformatie?

Joris1971

Ik denk dat het ook komt Hans omdat het wel een raar verschijnsel is allemaal.
Kabels zijn nog gewoon te koop en miz op een andere manier als tweak gezien dan kurk en olie.

chansig

Quote from: Joris1971 on July 19, 2013, 10:21:24
Nu weer serieus: Hans hoe bevalt de Anti-mode?
Heb je hem altijd aanstaan?

Er kunnen 4 profielen (profiel A..eerste meting kan je alleen met een harde reset weer verwijderen..B,C en D kan je verwijderen) in opgeslagen worden. In de afgelopen week heb ik dus geschoven met mijn stoel en de positie van de speakers. Iedere keer in een profiel opgeslagen vervolgens gemeten en gekeken naar de grafiek. Daardoor heb ik voor mijn gevoel de beste positie kunnen bepalen van zowel stoel en speakers.

Zoals het nu klinkt heb ik het in de afgelopen jaren hier niet gehoord. Dus: Ja..hij staat bij mij altijd aan.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Joris1971

het inmeten lijkt me alleen wat lastig met dat microfoontje, heb je die tijdens de meting vastgehouden?

chansig

Moet je aan je vrouw vragen... :D

Nee..ik heb hem aan een stok getaped. De stok zet ik dan achter tegen de stoel aan. Wel ervoor gezorgd dat de microfoon op de hoogte van mijn oren zit.

Microfoon moet naar het plafond wijzen..maar dat staat allemaal beschreven in de manual. Het plug en play gehalte van dit apparaat is overigens erg hoog.

Ik ga van de week ws (in de positie zoals het nu staat) nog wat meer metingen doen. Al geven ze aan dat dit niet heel veel gaat veranderen aan de toegepaste correctie.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

CZ79

#706
Heb je hem aan je stok getaped???  :D Lijkt me helemaal lastig meten (op je rug op de luisterpositie)
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

HuubF

Binnen 2 weken staat de DSP vloekend in de kast.
Roon Rock server, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Atlas Mavros, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Deleted member

Voor minder dan twee tientjes koop je een microfoonstatief met klem.  ;) Heb zelf geloof ik deze gekocht toen ik m'n ECM-8000 kocht. De AM2.0 microfoon klem ik ook in de knijper, omhoog wijzend naar 't plafond. http://www.feedbackmusic.com/computer-en-recording/wh-ms-178/100006307/114237

Deleted member

Quote from: cz79 on July 19, 2013, 11:42:02
Heb je hem aan je stok getaped???  :D Lijkt me helemaal lastig meten (op je rug op de luisterpositie)

;D ;D ;D

Joris1971

#710
Quote from: cz79 on July 19, 2013, 11:42:02
Heb je hem aan je stok getaped???  :D Lijkt me helemaal lastig meten (op je rug op de luisterpositie)

Hopelijk niet met ducktape dan

Kwabbernoot

Quote from: HuubF on July 19, 2013, 12:45:51
Binnen 2 weken staat de DSP vloekend in de kast.
:laugh: :laugh: :laugh:

AbZ

Quote from: HuubF on July 19, 2013, 12:45:51
Binnen 2 weken staat de DSP vloekend in de kast.
Er zijn wel meer audiospullen die niet lang blijven chez Hans.
Niet duidelijk waarom dat aan de DSP zou liggen.

Jumping Jack

Of waarom de dps dan zou vloeken. Volgens mij maakt het voor dat ding niet uit waar ie zich bevindt...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

chansig

Quote from: Antoine on July 19, 2013, 12:48:48
Voor minder dan twee tientjes koop je een microfoonstatief met klem.  ;) Heb zelf geloof ik deze gekocht toen ik m'n ECM-8000 kocht. De AM2.0 microfoon klem ik ook in de knijper, omhoog wijzend naar 't plafond. http://www.feedbackmusic.com/computer-en-recording/wh-ms-178/100006307/114237

De microfoon van de anti is een klein knopje..geen echte microfoon die je vast kan houden. Ws zal ik hem hier ook op moeten vast tapen of met een touwtje.

@Alle andere: Leuke grappige opmerkingen...mijn dag is weer goed.

Om Huub alsvast gerust te stellen: De DSP gaat niet meer weg uit mijn systeem.

Voor Abz:
De speakers heb ik nu ruim 7 jaar, de UcD ruim 3 jaar, de cd speler 2 jaar volgens mij (of 1..dat weet ik niet meer zeker), de buizenbak bijna een jaar, de VV drie kwart jaar volgens mij.

Ik heb mijn kindjes niet weggegooid met het badwater..met als gevolg dat er nu nog een UcD staat en een EV van ARC. Ik ben eigenlijk blij dat ik altijd terug kom bij mijn oude vertrouwde spulletjes...

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

AbZ

Quote from: chansig on July 19, 2013, 14:43:45Voor Abz:
De speakers heb ik nu ruim 7 jaar, de UcD ruim 3 jaar, de cd speler 2 jaar volgens mij (of 1..dat weet ik niet meer zeker), de buizenbak bijna een jaar, de VV drie kwart jaar volgens mij.
Die speakers waren alleen ff met vakantie?  ;D  en je hebt nooit ff een andere amp?  ;D
Ik vind het allemaal prima hoor.

chansig

Nu niet selectief gaan lezen...dat maakt het alleen maar lastig:

Ik heb mijn kindjes niet weggegooid met het badwater..met als gevolg dat er nu nog een UcD staat en een EV van ARC. Ik ben eigenlijk blij dat ik altijd terug kom bij mijn oude vertrouwde spulletjes...

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

AbZ

Je hebt gelijk, was duidelijk...  en mooi dat de AM goed uitpakt  :thumbs-up:

HuubF

Quote from: Jumping Jack on July 19, 2013, 13:48:57
Of waarom de dps dan zou vloeken...

Zo'n DSP kan best wel veel. Maar helaas doodt het alle leven in de muziek. In het begin lijkt het geluid wat evenwichtiger, vooral het laag.

Totdat je merkt dat je je aandacht voor muziek steeds meer verlegt naar films en vrouwen.

Bij Hans gaat dat binnen 2 weken gebeuren. In dit geval misschien een paar weken later, als we niet meer zo op hem zitten te letten.
Roon Rock server, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Atlas Mavros, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

 :D

Ik nodig je natuurlijk graag uit om het te horen, de beleving is alles behalve weg. Het is rillend mooi op het moment...maar dan moet je ws snel zijn aangezien hij over een week vloekend in de kast staat.. :D

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

frank2

Quote from: HuubF on July 19, 2013, 14:54:27
Zo'n DSP kan best wel veel. Maar helaas doodt het alle leven in de muziek. In het begin lijkt het geluid wat evenwichtiger, vooral het laag.

Totdat je merkt dat je je aandacht voor muziek steeds meer verlegt naar films en vrouwen.

Bij Hans gaat dat binnen 2 weken gebeuren. In dit geval misschien een paar weken later, als we niet meer zo op hem zitten te letten.

onjuist een goede DSP dood geen muziek.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Deleted member

Quote from: chansig on July 19, 2013, 14:43:45
De microfoon van de anti is een klein knopje..geen echte microfoon die je vast kan houden. Ws zal ik hem hier ook op moeten vast tapen of met een touwtje.
<knip>

Op het statief kun je een "knijper" schroeven waarin je een normale microfoon kunt klemmen maar ook het kleine AM microfoontje. (ik heb 'm zelf ook... :))

HuubF

Quote from: frank2 on July 19, 2013, 15:01:27
onjuist een goede DSP dood geen muziek.

Ah... een goede DSP. Is dit een goede dan?
Roon Rock server, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Atlas Mavros, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

frank2

Quote from: HuubF on July 19, 2013, 18:11:59
Ah... een goede DSP. Is dit een goede dan?

Geen idee, wel dat de reviews positief zijn, dus echt slecht zal ie zeker niet wezen.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Joris1971

Quote from: HuubF on July 19, 2013, 14:54:27
Zo'n DSP kan best wel veel. Maar helaas doodt het alle leven in de muziek. In het begin lijkt het geluid wat evenwichtiger, vooral het laag.

Totdat je merkt dat je je aandacht voor muziek steeds meer verlegt naar films en vrouwen.

Vind het onzin om dat zo te roepen tenzij je daar zelf ervaring mee hebt??