Set van Hans

Started by chansig, October 27, 2006, 18:49:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

chansig

Oh...en moeilijke stukken in het Engels lezen...pffff.  :D

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

AbZ

Ik bedoelde dat het me zo een flinke verbetering leek, gezien de grafiek.

Je gebruikt 'm nu gewoon als stereo dac met correctie?

Deleted member

Heeee dat ziet er bekend uit, een dikke puist in 't laag weggepoetst!  :) Hoe vind je 't klinken Hans?


chansig

@Abz: Ik dacht dat je op de 2 omgekeerde bulten doelde.. :D

@Antoine: Ik ervaar meer rust en een ander laag....bijzonder omdat ik in eerste instantie dacht...waar is dat laag nu. Gelukkig waarschuwen ze daarvoor in de manual(welke overigens erg prettig is...het hele apparaat werkt overigens erg prettig...kind kan bijna de was doen).

Ik heb nog niet heel veel geluisterd...maar Fever ray klonk erg schoon en beheerst.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

yorkie13

Multi subwoofers werkt erg goed om het laag goed te krijgen.

Maar met de antimode 2.0 ben je al een heel eind op weg om een rustiger laag te krijgen.

chansig

Even afgaande alleen op de grafieken...welke is er dan beter ?

De stoel naar voren of naar achter ?

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

AbZ

Quote from: chansig on July 13, 2013, 23:10:38
@Abz: Ik dacht dat je op de 2 omgekeerde bulten doelde.. :D
Dat ligt aan jou.  Je wil zeker weer iemand opknopen.

chansig

Nee...ik ben meer van het tot aan de enkels afbreken en het liefst niet opnieuw opbouwen.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

AbZ


chansig

Nee...ik ben bloedserieus.

Wel opletten waar je de klemtoon in bovenstaande zin legt...maakt een hoop uit. ;)

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Deleted member

"Waar is m'n laag". Dat is inderdaad vaak wat mensen in eerste instantie denken en ervaren bij eigenlijk al dit soort producten. :) Zo ook Kwabbernoot toen 'ie bij mij was en hij was niet de eerste. ;) Tot je dan iets met veel bas er in aan zet, dan is 't er toch op eens. Het is even wennen of "ontwennen", ik zou proberen 't even de tijd te geven.

Overigens heb je nog redelijk veel vrijheid om 't in 't laag nog wat meer op te laten lopen bijv. dmv de house curve tool maar ook de 'compensatie' optie zodat de transitie naar een wat minder 'vet' laag wat makkelijker wordt.

Er staat trouwens een beta firmware op de www.dspeaker.com site die in geïntegreerde setups (dus geen losse subs) het laag in sommige gevallen beter laat aansluiten op 't mid. De beta's van DSpeaker zijn vrij betrouwbaar dus mocht 'ie er nog niet inzitten wellicht een aanrader. Zie: http://www.dspeaker.com/en/products/20-dual-core/firmware-update.shtml

chansig

#636
Die update had ik al binnengehaald. De rest wat je beschrijft aan mogelijkheden ben ik allemaal tegengekomen in de manual..alleen nog even uitvinden hoe dit werkt. Dat heeft bij mij tijd nodig.

Voor alsnog ben ik erg tevreden...goede zet geweest.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Deleted member

Quote from: chansig on July 13, 2013, 23:12:54
Even afgaande alleen op de grafieken...welke is er dan beter ?

De stoel naar voren of naar achter ?

Gr Hans

Lastig kiezen, maar wat mij betreft ziet 't tweede plaatje er net wat beter uit. De response is daar over de hele bandbreedte die je ziet evenwichtiger (ook 100-200Hz bedoel ik). Maar ik denk dat je met wat schuiven nog veel betere resultaten kunt gaan halen.


Quote from: chansig on July 13, 2013, 23:26:21
Die update had ik al binnengehaald. De rest wat je beschrijft aan mogelijkheden ben ik allemaal tegengekomen in de manual..alleen nog even uitvinden hoe dit werkt. Dat heeft bij mij tijd nodig.

Voor alsnog ben ik erg tevreden...goede zet geweest.

Gr Hans

Uiteraard kost dat tijd, ook je geduld kan nog op de proef worden gesteld als je gaat schuiven en spelen met de settings...succes!  ;)

chansig

Speakers kunnen nog een paar (5 a 10) centimeter naar voren..staan nu ingedraaid..dus kunnen direct naar voren. Stoel zou nog verder naar achter kunnen.

Is daar zo iets van te zeggen of is dat, inderdaad, gewoon proefondervindelijk schuiven en doen ?

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Deleted member

Is lastig te voorspellen (anders dan 't bekende 'luidsprekers/luisterplek verder van een wand of uit een hoek geeft een evenwichter laag) het meest leerzaam is 't gewoon te doen omdat je dan zowel hoort maar nu ook ziet (na een meting) wat 't effect is. Daarbij is een eventueel te veel aan laag (door luidsprekers juist dichter bij een muur te zetten) nu ook geen probleem meer omdat de AM2.0 dat voor je wegregelt. Je kunt dus ook gaan spelen met de balans tussen ruimtelijkheid/imaging en beste impulsgedrag in 't laag.

chansig

Tjemig...is het apparaat plug en play blijf je vervolgens met de rest aan het schuiven. :D

Binnenkort vakantie...dus dan wel een dagje over voor schuiven en doen.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Deleted member

Hoeft niet natuurlijk maar 't kan veel opleveren, na wat initïele frustratie!  ;)

chansig

Heeft het veel zin om de bijgeleverde microfoon te vervangen door een andedre microfoon ? Bijvoorbeeld zoals onderstaande ?

http://www.bax-shop.nl/meet-microfoon/dbx-rta-m-meetmicrofoon-voor-de-driverack-serie/product-details.html

Gr Hans

Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

dre73

ik denk het niet,de meeste microfoons met in de lagere frequenties altijd wel aardig.
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

chansig

De microfoon die erbij zit is zo'n klein dingetje wat vast aan het snoer zit...4 speldenknoppen zo groot.

Ik zit nu even te luisteren naar Fever Ray...man, man, man dit klinkt toch wel erg goed. In het afgelopen halve jaar zijn er hier enorme sprongen in de kwaliteit gemaakt. Dit is ook weer een erg fijne sprong.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

op eigen verzoek verwijderd.

Nu nog een andere zekering...

:shaun:

Tof ding heb je aangeschaft. Daar mag je best eens mee langskomen...

:music:

chansig

Dat lijkt mij een leuk idee...Ik zat vanochtend al fietsend te bedenken dat een andere zekering me ws hetzelfde had gebracht. :D

Gr Hans

Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

op eigen verzoek verwijderd.

Koel!

Geef maar een gil wanneer je kan.

:thumbs-up:

chansig

Doe ik....of ik stuur je een pm...ws werkt dat sneller.

Van Keyser al begrepen dat een andere microfoon ws niet veel gaat brengen. Wel handig om aan te schaffen en dan met REW te gaan stoeien...Nu eerst een verjaardag en dan eens uitzoeken wat REW is. :D

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

op eigen verzoek verwijderd.

Een PM is ook goed.

;D

Het is erg interessante materie. Niet de makkelijkste... wel de meest winstgevende, denk ik.

Volgens mij heeft Juoigâ een fijne USB meetmicrofoon in hun gamma.