Set van Hans

Started by chansig, October 27, 2006, 18:49:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Former member 78

Een dagje Yello doet wonderen.

chansig

Gister wat geknal gedraaid: Spawn, Junkie XL, The XX...ik weet niet hoelang een woofer nodig heeft. Geen 500 uur...ik meen ooit gelezen te hebben een uurtje of 50. Dus nog een paar dagen en dan zal het wel gezet zijn.

Van de week eens zitten tellen wat ik in de afgelopen jaren allemaal aan reparaties heb gehad...koop je een boel cd's voor. :D

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Martijn M

Quote from: chansig on May  6, 2013, 11:51:08
Van de week eens zitten tellen wat ik in de afgelopen jaren allemaal aan reparaties heb gehad...koop je een boel cd's voor. :D

Gr Hans

Leer voor de toekomst: koop 's fatsoenlijk spul ;D . In de afgelopen vijftien jaar heb ik één reparatie moeten laten uitvoeren (een nieuwe transistor in een tien jaar oude amp). Wat is er eigenlijk met de woofers gebeurd en welke zitten er nu in?
Dutch & Dutch

johnhifi

Draaitafels, cd spelers, dvd spelers, een laserdisc speler, een streamer, veel te veel versterkers en speakers, ditjes en datjes.... 3500 cd's, een paar honderd lp's en dvd's... Nu nog een plan bedenken om het allemaal logisch neer te zetten (of een groter huis kopen).

chansig

#529


Hier de nieuwste aanwinst..een Audio Research Classic 30....versterker met een 6550 buis...20 x 30 watt. Recentelijk nagekeken en optisch ook in goede staat. Nu valt de UcD wel wat uit de toom...dus op zoek naar een ARC front.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

dre73

mooi zo`n 20 kanaals arc! 8)
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

chansig

Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

S@m

Erg mooi spul dat ARC..!

chansig

Hier klinkt het overigens erg fijn. En ik ben helemaal verliefd op de Classic 30. De absolute fase bleek overigens goed te staan. Tenminste zoals ik het nu heb zitten klinkt het voor mij het prettigst. Nu Ray Lamontagne. :-*

Ik wil overigens mijn vrouw even bedanken die het toegestaan heeft dat het spaargeld aangesproken mocht worden voor de Classic: Vrouw....bedankt !!!  ;D

Ik moet het binnen 10 maanden terugbetalen anders wordt er 10% rente op het geleende bedrag (niet eens over het dan nog openstaande bedrag) gevorderd.. :o

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig


Gisteren naar onderstaande band geweest.

http://en.wikipedia.org/wiki/Phosphorescent_(band)

Was in Rotterdam (Rotown). Klein zaaltje...ik schat dat er 3 a 400 man max in kunnen. Mijn broer had deze band uitgezocht een aangezien het een cadeau was voor zijn verjaardag geen nee gezegd. Ik had me voor de zekerheid aan de bar genesteld (voor het geval het niets was) met een Leffe Blond en nog 1 en nog 1...Ik heb zelf 10 seconden op youtube gehoord en het leek me wel oke

Hoe een mens zich kan vergissen...dit was fantastisch. De band, zanger deed me denken aan Bruce Springsteen. Beetje dezelfde stem, geknepen...enigszins rauw...niet echt zingend. Hij had ook in zijn mimiek wel iets weg van Bruce al was het was lastig te zien aangezien hij een baard heeft.

Ze begonnen 15 minuten te laat want de zanger stond nog onder de douche en had het alarm niet gehoord van zijn telefoon. Hij rook in ieder geval fris.

Na 50 minuten stopte de show en gingen ze vrolijk weg...gelukkig kwam de zanger terug en gaf daar een prachtige performance. Waarbij al zingend zijn gitaar en stem werd opgenomen en vervolgens teruggespeeld, hij tegelijkertijd met een andere toon soort er door ging zingen. Indrukwekkend mooi.

Uiteindelijk een show van 1 uur en 20 minuten oid. Voldaan weer naar huis gegaan. Mijn broer vond het ook fantastisch dus een leuke avond.

Allemaal even youtuben en wie weet vind je het wat..

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig



Nieuw meubel...ziet het er allemaal wat netter uit.

Speakers op Bamboo snijplanken:



Binnenkort gaat de ARC naar Jerry om er een autobias in te zetten en misschien dat hij de versterker nog wat gaat kietelen.
Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

twani

Quote from: chansig on May 10, 2013, 11:17:46
Hier klinkt het overigens erg fijn. En ik ben helemaal verliefd op de Classic 30. De absolute fase bleek overigens goed te staan. Tenminste zoals ik het nu heb zitten klinkt het voor mij het prettigst. Nu Ray Lamontagne. :-*

Ik wil overigens mijn vrouw even bedanken die het toegestaan heeft dat het spaargeld aangesproken mocht worden voor de Classic: Vrouw....bedankt !!!  ;D

Ik moet het binnen 10 maanden terugbetalen anders wordt er 10% rente op het geleende bedrag (niet eens over het dan nog openstaande bedrag) gevorderd.. :o

Gr Hans
Hier nog nooit van gehoord Hans?

CZ79

Knap meubel, ziet er een stuk rustiger uit zo.

Waar heb je die bamboeplanken vandaan en is het er een of zijn het er twee op elkaar?
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

chansig

Amazon...het is er 1 (4 cm hoog)...30 pond incl verzenden.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

CZ79

Thx, ziet er goed uit. Speel zelf nog met de gedachte om van multiplex 40mm (gekregen van forumlid, en zelfde als onder de versterkers) een 'onderzetter' te maken voor de avalons, even een paar facetranden erin frezen en beetje schuren...kan best aardig worden lijkt me
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

chansig

Ook mooi...schuin afzagen en in de was zetten...ook mooi.

De snijplanken zijn trouwens 2 voor 30 pond.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

CZ79

Dat is geen gekke prijs, ik zal me na mijn vakantie eens beraden
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

chansig

#542
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

op eigen verzoek verwijderd.

Linkje doet het niet...


chansig

Nu wel....

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

op eigen verzoek verwijderd.


chansig

Tsjongejonge...je stinkt.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

S@m

Zoho Hans, je hebt 'm eens goed uit de broek laten hangen!

chansig

Het heeft me een jaar of 3 gekost om ze toch te kopen. Omdat ik in de gelegenheid was om 4 buizen te lenen werd de keus makkelijker.

Erg fijne buis. Ik ga nu weer sparen voor het volgende setje voor over een jaar of 4.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

op eigen verzoek verwijderd.

Quote from: chansig on June 29, 2013, 10:17:22
Tsjongejonge...je stinkt.

Quote from: S@m on June 29, 2013, 10:26:36
Zoho Hans, je hebt 'm eens goed uit de broek laten hangen!

LOLOL!

Hans, je moet je piemel eens wassen, Sam ruikt hem....