Set van Hans

Started by chansig, October 27, 2006, 18:49:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

AbZ

Zou je een verschil in DF kunnen krijgen?

Lazybird

Hans ik vond/vind jou set persoonlijk zonder weerstand wat lekkerder klinken.

Ik zal binnenkort nog even een luister verslag maken ben ik nog niet aan toe gekomen.
Mola Mola Tambaqui Pre/DAC | Array Eind 2 x M10 | Oppo 95 Blu ray | Vivid B1 | Array Opal SilverGold interlinks | Array Topaz Netkabels|Cat 7E luidspreker kabel |

chansig

Ik weet inmiddels hoe dat komt...het volume van de UcD moet iets verder open waardoor er meer balans is in het geheel.

Ik van het weekend uitgebreid zitten luisteren en het is echt kicken met die weerstanden erop.

Nu heb ik vorige week nog een UcD overgenomen en puur uit nieuwsgierigheid deze op het mid/hoog gezet. Totale overkill...maar goed. De UcD is geheel gemodificeerd. Er zit oa gehakt en en daarnaast is hij ook naar die inzichten aangepast qua keuze van materialen en de plaatsing van deze materialen in de kast.

Ik heb nog geen tijd gehad heel uitgebreid te luisteren..maar ik meen geen verschil te horen met de buizenbak op het mid/hoog.

Ik heb ook nog even deze UcD op het laag gehad en de buizenbak op het hoog. Dan loop ik weer tegen gebonk aan. De uitsturing van de UcD is dan te hoog en het laag wordt dan te hard weergegeven. Dat was dus geen geslaagde combi.

Nu komt er aankomende vrijdag nog een potmeter in deze UcD...dus dan zijn alle combi's weer mogelijk.

Ik denk alleen dat ik de buizenbak definitief in de verkoop gaat en ik ga draaien met UcD versterkers.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

AbZ

Quote from: chansig on April 11, 2013, 10:25:36maar ik meen geen verschil te horen met de buizenbak op het mid/hoog.
Vind ik toch verrassend.  Waarom had je die buizenbak eigenlijk gekocht?

chansig

Voor de heb..en een buizenversterker ook erg mooi vindt.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

AbZ

Quote from: chansig on April 11, 2013, 11:32:18
Voor de heb..en een buizenversterker ook erg mooi vindt.
en dat zijn ook prima redenen  :)

chansig

Tsja....heb ik de buizenversterker weer aangesloten...tsja....hoor ik nu toch een prettiger geluid ? Of zit het gewoon in mijn hoofd ?

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Kwabbernoot

Is dat niet het meanderen van de gehakt?
Het verbaast mij trouwens meer dat je eerder geen verschil in mid/hoog tussen de UCD en de buizenbak hoorde.

Groeten...

chansig

Mijn set niet goed genoeg ? Slechte luisteraar ? Zeg jij het maar.. :D

Alle componenten zijn gehakttificeerd...ik heb begrepen dat er de afgelopen week het eea aangepast is. Ik hoor die wisselingen volgens mij nooit zo....mogelijk dat mijn set niet goed genoeg is of een slechte luisteraar. Zo de cirkel is weer rond.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Kwabbernoot

Weet je zeker dat ik het maar moet zeggen?  >:D 

Anyway en nu ik je toch typ, zijn jullie eigenlijk nog van plan langs te komen of is dat idee weer een voortijdige dood gestorven?

Groeten...

chansig

Nee geen voortijdige dood.

Zal ws mei worden ?

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

AbZ

Quote from: chansig on April 12, 2013, 12:48:28
Mijn set niet goed genoeg ? Slechte luisteraar ? Zeg jij het maar.. :D

Alle componenten zijn gehakttificeerd...
Zal aan het gehakt liggen...  of de verkeerde stekkers...
Nee, het is echt verrassend maar dat had ik al gezegd.

chansig

Nee ligt zeker niet aan het gehakt. Het klinkt gewoonweg iets rustiger, relaxter en natuurlijker.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Martijn M

Quote from: chansig on April 12, 2013, 15:10:15
Nee ligt zeker niet aan het gehakt. Het klinkt gewoonweg iets rustiger, relaxter en natuurlijker.

Gr Hans

Dan zou het kunnen dat de buis een soort vervorming toevoegt die jij wel prettig vindt. Een UcD 'klinkt' niet ;) .
Dutch & Dutch

Kingpin

Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

HuubF

Quote from: Kwabbernoot on April 12, 2013, 12:52:57
Weet je zeker dat ik het maar moet zeggen?  >:D 

Anyway en nu ik je toch typ, zijn jullie eigenlijk nog van plan langs te komen of is dat idee weer een voortijdige dood gestorven?

Groeten...

Mag ik dan ook mee?
Roon Rock server, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Atlas Mavros, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Kwabbernoot

Lijkt mij leuk, dus ja. Kun je hernieuwd kennis maken met de hd970 en de behringer. :D Maar mei gaat 'm niet worden.

Groeten...

Martijn M

Dutch & Dutch

AbZ

Quote from: Kingpin on April 12, 2013, 16:40:12
Een buis wel?  ;)
Dat is toch de bedoeling van een buis, dezer dagen?

Kwabbernoot

Quote from: keyser on April 13, 2013, 15:06:10
Mag ik ook?
Prima, lijkt mij gezellig. Moet ik alleen even een paar stoelen erbij halen.  :)

Groeten...

Rob_Dingen

Quote from: keyser on April 12, 2013, 16:36:20
Dan zou het kunnen dat de buis een soort vervorming toevoegt die jij wel prettig vindt. Een UcD 'klinkt' niet ;) .
Tuurlijk wel.
Zet er maar eens een Ncore langs dan blijft er niets over van de UCD.
Hoe verklaar je dat dan zelfde soort versterker die dus volgens jou ook niet klinkt oftewel geen eigen sound heeft.

Rob

chansig

Ongelukje dus woofers kapot...even deze Avalons geleend.


En toen werden de Avalons opgehaald en stond er plots dit:



;D

Ben ik gek als ik zeg dat ik dit lekkerder/prettiger vind klinken dan de Avalons ? Vast wel.

Morgen mijn eigen speakers weer ophalen bij Jerry.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Kwabbernoot

Leuk die tegel onder de stoel. Is dat om de plaats van de speakers te onthouden?

Groeten...

Former member 78

Quote from: Kwabbernoot on May  2, 2013, 20:47:30
Leuk die tegel onder de stoel stands. Is dat om de plaats van de speakers te onthouden?

Groeten...

:D

chansig

Zo..de speakers staan alweer bijna een dagje te doen wat ze moeten doen. Het was even zoeken naar welke UcD ik moest gebruiken..maar ik ben eruit. Het wordt die ik van KT 88 heb overgenomen. Dus die staat nu lekker op het laag te stampen. De woofers hebben nog even wat tijd nodig om lekker soepel te zijn en dus zal het laag nog wel aan verandering onderhevig zijn de komende tijd.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.