Set van Hans

Started by chansig, October 27, 2006, 18:49:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

LeonArdusS

Quote from: chansig on January 21, 2013, 18:47:52
Semi prive/winkel..

Gr Hans

Is er een www, wellicht interessant om eens te kijken...
HiFi: Naim Uniti STAR
Speakers: Monitor Audio Gold 200
Bronnen: Technics SL-120 + Stanton 681EEE, Phono Box DS
Kabels: LS - Ocos, SET - Sharkwire

chansig

Nee er is geen www. Ik kan hem wel even een mail sturen met...etc.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

LeonArdusS

Quote from: chansig on January 21, 2013, 20:18:21
Nee er is geen www. Ik kan hem wel even een mail sturen met...etc.

Gr Hans

Als hij ook app. als voorversterkers e.d. heeft graag.
HiFi: Naim Uniti STAR
Speakers: Monitor Audio Gold 200
Bronnen: Technics SL-120 + Stanton 681EEE, Phono Box DS
Kabels: LS - Ocos, SET - Sharkwire

chansig

Hij heeft wel wat staan..ik pm je wel even.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Zo nog steeds niet veranderd in de set... :o :o :o :o :o

Maar daar post ik niet voor. Gisteren naar Woven Hand in Tivoli geweest. Een openbaring aangezien ik nog nooit in Tivoli geweest was. Alleen dat was dus al een leuke gewaarwording. Leuke kleine zaal, ik ben samen met mijn broer op de balustrade gaan staan. Achter de geluidsman...want iemand zei me dat daar vaak het beste geluid was. Goed kleine zaal, wel vol en dus gezellig.

Voorprogramma (Strand of oaks) leek veelbelovend maar werd op een bepaald moment uitermate voorspelbaar...rustig beginnen, langzaam wat harder. Een zanger die als een oude rocker zijn gitaar met zijn haar haar staat te doen en een drummer die eigenlijk ook een microfoon wilde maar tijdens het dobbelen verloren heeft en achter de drums moet. Verder wel leuk... ;D

Dan Woven Hand...komt voort uit 16 horsepower en dan gaat het natuurlijk om de zanger. Lange dunne man, strakke broek, verstje, kruis om zijn nek, cowboy laarzen en hoed met veer:



Hier zonder hoed met veer.

Bezetting bestaat uit dus zanger met gitaar, drummer en basman. En bij de eerste noten van het concert wordt duidelijk: Dit levert/geeft energie...wat een kracht. Snel, dynamisch, opzwepend. Neem daarbij het gebruik van een bepaald type microfoon waardoor het geheel iets mystieks krijgt.

Er is weinig tot geen interactie met het publiek. Op zicht mis ik dat niet maar af en toe wat zeggen is wel aardig. Nice to be here of zoiets. Maar goed het gaat om de muziek. Mooi maar waar anders dan de cd's. Ik had het iets rustiger verwacht, teksten luister ik niet naar en dat zou hier wel eens een gemis kunnen zijn. Ik zal me er eens in verdiepen.

Er werd overigens iets langer dan een uur gespeeld (62 minuten). Ik blij dat toch kort vinden...bij The XX was dat ook iets rond die koers.

Bij buitenkomst vertelde m'n broer dat hij had verwacht dat we naar The XX zouden gaan, hoe dat in zijn hoofd is gekomen???? Hij was dus was verrast.

Al met al een leuke avond...blijft een leuk tijdverdrijf en muziek...dat is toch waar het omgaat.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

garmtz


Jumping Jack

Heel maar snel de cd/dvd Live at Roepaen in huis  ;). Live veel donkerder en intenser dan op z'n studio-albums... Brengt hij nog veel oudere nummers of was het vooral The Laughing Stalk -materiaal?
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

kathos

Woven Hand, zou ik ook wel eens live aan het werk willen zien. Heb er zelf 3 cd's van (The Threshingfloor, Consider the birds en Mosaic). De laatste maanden luister ik er iets minder naar, soms ergert het religieuze me een beetje teveel. Het laatste album heb ik nog niet gehoord, ben ik wat nieuwsgierig naar geworden nu. (en naar Live at Roepaen  ;))
Marantz PM11S3 - Marantz SR7007
B&W CM10 - B&W CM9 rear surround - B&W CM1 surround - B&W ASW610 - Shure SRH1840
Chord 2Qute DAC - Denon DA-300USB DAC - Marantz UD5007 - Chord Epic twin cables + jumpers - VOVOX textura power distributor - VOVOX textura power cord - Furutech Alpha 3 FI-25R / FI-E35R - Soundcare Superspikes - Van Den Hul D 102 III

chansig

Quote from: Jumping Jack on February 28, 2013, 13:13:54
Heel maar snel de cd/dvd Live at Roepaen in huis  ;). Live veel donkerder en intenser dan op z'n studio-albums... Brengt hij nog veel oudere nummers of was het vooral The Laughing Stalk -materiaal?

Die lag gister ook te koop voor 20 euro...pffff....dat is me teveel geld. Ik zoek wel een koopje...zal even duren maar gaat lukken. :D

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Kwabbernoot

Ik heb Woven Hand ook twee keer live gezien. Inderdaad, nagenoeg geen enkele interactie met het publiek. En die microfoon is een leuke gadget maar op een gegeven moment gebruikte hij die alleen nog maar. Erg jammer want Eugene heeft echt wel een fraaie stem. Nêh, Woven Hand is niet zo mijn ding. 16 HP (drie keer gezien) daarentegen vond ik veel beter.

Maar toch, een concertje is altijd leuk. Ik ben vorige week nog naar Calexico geweest in datzelfde Tivoli. Beetje een dubbel gevoel bij dat concert.

Leuk verslag, Hans. Dat er nog vele mogen volgen.  :clapping:

Groeten...

chansig

Qua zang wisselde hij de microfoons wel af. Ik ben er nog steeds niet over uit of ik het nu te hard vond of dat het eigenlijk erg mooi was.. :D

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Gisteren Lazybrid en 2 mensen van een ander forum op bezoek gehad. Was gezellig. Ze hebben heerlijk naar hun eigen muziek geluisterd. Aan het einde van de avond nog een modificatie toegepast.

Jerry had 2 weerstanden aan elkaar gesoldeerd welke ik aan de terminal ingang van de laag unit (parallel) kon plaatsen (24 Ohm in totaal). Dit heeft zijn effect op het laag...de heren hoorde ook een effect op het mid. Ik zat er niet echt goed voor, dus ik ga van het weekend er eens goed voor zitten. Kijken wat me het meest aanspreekt.

Het was in ieder geval gezellig en er zijn wat heen/weer afspraken gemaakt of in ieder geval is de intentie uitgesproken om elkaar elders nog eens te gaan zien.

Met name de speaker van Leobus (Verity Audio Parsifal) welke hij zelf gemaakt heeft wil ik graag eens horen



Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

En inmiddels een derde UcD in huis...Je kan er nooit genoeg hebben. :D

Deze is in bruikleen...is helemaal gefoefeld en de foefelaar is nieuwsgierig of ik verschil hoor tussen de en mijn eigen UcD (die ook gefoefeld is maar niet zo erg als die andere).

Gisteravond voor het eerst geluisterd naar een 2 meter sessie cd. (en de weerstanden op het laag) Stemmen zijn veel beter te volgen maar het lijkt erop dat het wel wat kalig klinkt. Volgende stap is om de poorten open te gaan maken (zitten nu wanten in). Eens zien wat dat gaat brengen.

Wanneer ik hier uit ben (met of zonder weerstanden) dan maar eens gaan luisteren naar de 2 verschillende UcD's

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

dre73

geen sokken meer? :-[

ben benieuwd hoe het gaat klinken!
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

CZ79

Ben ook erg benieuwd
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

chansig

Ik ook.. Ik durf ze er eigenlijk ook niet uit te halen. :D

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Jumping Jack

Je kan ze nu nochtans wel gebruiken met dit kloteweer  :hmmm:.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

chansig

Precies...wat mij betreft blijven ze erin. Net even Junkie XL, The XX en Leftfield gedraaid...strak en diep.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

CZ79

Dat zijn gewoon een paar weerstandjes intern?
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

chansig

Op de luidsprekerklemmen (24 Ohm)...

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Quote from: chansig on April  8, 2013, 07:26:01
Op de luidsprekerklemmen (24 Ohm)...

Gr Hans

Als een soort kortsluiting??
Roon Rock server, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Atlas Mavros, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Lijkt me niet want alles doet het nog gewoon... :D

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Martijn M

Komt het weerstandje voor of na het wisselfilter?
Dutch & Dutch

chansig

Voor...op de speakerklemmen.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Martijn M

Dan is het zoals Huub zegt een soort kortsluiting. Mits je een fatsoenlijke versterker hebt, heeft het alleen invloed op de impedantie van de speaker, niet op de response.
Dutch & Dutch