Set van Hans

Started by chansig, October 27, 2006, 18:49:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

chansig

#375
Dat klopt...ze hebben bijna alleen maar toeters...maar zou het dan zijn dat ik me vergis ? Er zitten Seas mid/woofers in en een Dynaudio tweeter. 2,5 weg systeem. Over een hoorn lees ik niets.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

W.Otter

ik moet zeggen hans, ik dacht dat ik een beroerde opstelling had  ;)

mooie set! is dat je vrouw op de stoel?
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

chansig

Tsja...inderdaad erg beroerd. Bedankt voor je medeleven. ;D

Dat is mijn oudste (11 jaar) dochter... :D

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

W.Otter

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

MegaJ

#379
Pre Marantz Cinema 70S || EV Rotel RMB-1585 || Fronts B&W 683 S2 || Center B&W HTM6 S2 || Sub BK XXLS400 + Auralex SubDude || Rears B&W DM601 S2 || Bronnen PS5 / DIY NAS/htpc combi / Apple TV 4K

W.Otter

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

chansig

Zojuist CZ79 uitgezwaaid...was een leuke (eigenlijk iets te korte) avond.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

CZ79

Zeker te kort en zeker ook heel erg leuk, mooie set met dito geluid (gezellig geuid  ;))
Ik ben erg benieuwd wat de Audio Research gaat doen qua geluid in combi met mijn Avalons, maar die afspraak volgt zeker nog.

Ik dank je voor je gastvrijheid en de leuke avond :pompom:
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

John Wx

Quote from: chansig on September 12, 2012, 23:18:34
Zojuist CZ79 uitgezwaaid...was een leuke (eigenlijk iets te korte) avond.

Gr Hans

uitzwaaien of de goede / juiste richting aanwijzen voor hem zu hause  ;)
Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - HP Elitedesk
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

chansig



Het moet helaas wel gestapeld worden. Links dus de LUA. De eerste indrukken zijn positief.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Kwabbernoot

Wat is dat voor een draadje aan de CD-speler? Zit Gehakt daar achter?

En hoe bevalt de Lua? Is dat de 4040C? Dat is iig het enige plaatje dat ik zo snel kan vinden dat er op lijkt.

Groeten...

chansig

Het is inderdaad de LUA 4040. Prima ding...zet iets teveel laag aan, maar het is te goed te pruimen. Het draadje is een heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel speciaal draadje.  :D

Nee...het is een IR extender. Het oogje van de ir op de cd speler zit dus in de lade...vandaar. Nu kan ik skippen vanuit de luisterstoel. De LUA heeft geen AB...dus moet ik alsnog opstaan om het harder te kunnen zetten. >:(

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Kingpin

Heel mooi, maar volgens mij staan je absorbers niet helemaal recht onder de voetjes van de Lua.
Ben benieuwd wat voor verschil je ervaart tussen de Lua EL34 buis en je KT88.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

chansig

De voetjes staan inmiddels (al een paar dagen) recht. Ik zag het ook toen ik de foto plaatste.

Qua verschil heb ik nog niet echt geluisterd. De andere set is overigens dan ook nog met een erg goede VV. Dus of het vergelijk dan helemaal eerlijk is.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

S@m

Quote from: Kingpin on October  3, 2012, 11:58:18
Heel mooi, maar volgens mij staan je absorbers niet helemaal recht onder de voetjes van de Lua.
Ben benieuwd wat voor verschil je ervaart tussen de Lua EL34 buis en je KT88.

Doorgaans is het de bedoeling om 'tuning-feet' direct onder het chassis te plaatsen dus juist niet onder de voetjes... ;)

chansig

De voetjes hebben geen muzikaal verbeterende functie behalve om ervoor te zorgen dat de VV iets omhoog komt zodat ik er iets onder kan leggen.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

S@m

Dat is misschien de reden dat je de voetjes hebt geplaatst, maar het kan (zeker bij een buizenbak) muzikale meerwaarde geven. Echter kan de sound ook zompig en wollig worden. Ik zou maar eens een uurtje uittrekken om te vergelijken met en zonder... ;)

chansig

Ik heb liever de tegel eronder. Doet in mijn ervaring meer dan de voetjes.  ;)

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Kingpin

Quote from: S@m on October  3, 2012, 12:35:37
Dat is misschien de reden dat je de voetjes hebt geplaatst, maar het kan (zeker bij een buizenbak) muzikale meerwaarde geven. Echter kan de sound ook zompig en wollig worden. Ik zou maar eens een uurtje uittrekken om te vergelijken met en zonder... ;)
Zo heb ik eens negatieve ervaring gehad met die masterbase dingen onder een cd speler ....
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

S@m

Quote from: chansig on October  3, 2012, 12:38:19
Ik heb liever de tegel eronder. Doet in mijn ervaring meer dan de voetjes.  ;)

Gr Hans

Heb je dat al geprobeerd onder de LUA dan?

Het ene apparaat is het andere niet. Ik zie ook rubber onder de cd speler, mijn ervaring is dat de sound dan focus mist (maar ook hier geldt natuurlijk dat het ene apparaat het andere niet is) In elk geval is al dat zacht spul, rubber, kurk vaak nadelig voor detail.

chansig

Quote from: chansig on October  3, 2012, 12:38:19
Ik heb liever de tegel eronder. Doet in mijn ervaring meer dan de voetjes.  ;)

Gr Hans

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

S@m

Quote from: chansig on October  3, 2012, 13:42:26
Ik heb liever de tegel eronder. Doet in mijn ervaring meer dan de voetjes.
Gr Hans

Quote from: S@m on October  3, 2012, 13:41:01
Heb je dat al geprobeerd onder de LUA dan?

Het ene apparaat is het andere niet. Ik zie ook rubber onder de cd speler, mijn ervaring is dat de sound dan focus mist (maar ook hier geldt natuurlijk dat het ene apparaat het andere niet is) In elk geval is al dat zacht spul, rubber, kurk vaak nadelig voor detail.

Kortom, meer dan die kurken plaatjes, de standaard voetjes en die rubberen gevallen heb je nog niet geprobeerd.

Tsja, over ervaring gesproken... :sarcasm:

chansig

#397
Ik zou inderdaad (als ik jou was) nu ook de behoefte voelen om mijn ervaring in twijfel trekken. :crazy: :crazy:

Waar ben je nu mee bezig ? Ik geef gewoon netjes aan wat mijn ervaringen zijn en jij vind dat niet genoeg en jij vind het nodig om vervolgens mijn ervaring in twijfel te trekken? Hou ajb op en ga iemand anders lastig vallen met dit gedoe.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

S@m

#398
Quote from: chansig on October  3, 2012, 13:55:44
Ik zou inderdaad (als ik jou was) nu ook de behoefte voelen om mijn ervaring in twijfel trekken. :crazy: :crazy:

Waar ben je nu mee bezig ? Ik geef gewoon netjes aan wat mijn ervaringen zijn en jij vind dat niet genoeg en jij vind het nodig om vervolgens mijn ervaring in twijfel te trekken? Hou ajb op en ga iemand anders lastig vallen met dit gedoe.

Gr Hans


Stel je niet aan als een verongelijkt kind man.

Ik stel je een vraag en jij citeert jezelf zonder een helder antwoord te geven.

Logisch dat ik dan een conclusie trek of niet soms?

Verman jezelf een heel klein beetje...


Heb je nou wel of niet andere 'voetjes' onder de LUA geprobeerd dan de standaard voetjes, de rubberen voetjes en de kurken gevalletjes..?





chansig

Het is gewoon een kwestie van lezen. Ik geef hetzelfde antwoord omdat je hetzelfde vraagt/voorstelt. Dat jij vervolgens allerlei conclusies trekt moet je helemaal zelf weten...maar hou het lekker bij jezelf. Dus als jij het logisch vind...mooi toch. Maak het alleen niet iets van mij. In dat geneuzel heb ik helemaal geen zin...en dat is wat ik jou laat weten.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.