Set van Hans

Started by chansig, October 27, 2006, 18:49:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Martijn M

Ziet er mooi uit zo!
Dutch & Dutch

MegaJ

Lijkt op mijn IKEA plankje  :sneaky:
Pre Marantz Cinema 70S || EV Rotel RMB-1585 || Fronts B&W 683 S2 || Center B&W HTM6 S2 || Sub BK XXLS400 + Auralex SubDude || Rears B&W DM601 S2 || Bronnen PS5 / DIY NAS/htpc combi / Apple TV 4K

chansig

Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

frank2

Het staat een stukje netter als vroeger vlgs mij. En inderdaad de plank boven lijkt op de Ikea boekenplank, maar dat makt niet uit het ziet er stijlvol uit.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

MegaJ

#354
Quote from: chansig on August 13, 2012, 14:22:49
Foei ?

Gr Hans

Nee hoor lekker goedkoop en toch netjes als het um is  :clapping: maar vind het altijd een sport om te spotten.

Bij mij hier moet je ook zeker niet te hard IKEA roepen dan donderen alle kasten in elkaar  ;D
Pre Marantz Cinema 70S || EV Rotel RMB-1585 || Fronts B&W 683 S2 || Center B&W HTM6 S2 || Sub BK XXLS400 + Auralex SubDude || Rears B&W DM601 S2 || Bronnen PS5 / DIY NAS/htpc combi / Apple TV 4K

AbZ

Quote from: MegaJ on August 13, 2012, 18:29:50Bij mij hier moet je ook zeker niet te hard IKEA roepen dan donderen alle kasten in elkaar  ;D
Kijk dat zijn de betere recensies  :D

@chansig, wat voor een AR pre heb je daar staan?
Ziet er goed uit maar ben te lui om terug te lezen.

chansig

Volgens mij een SP9-II...

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

AbZ

Quote from: chansig on August 13, 2012, 18:38:44
Volgens mij een SP9-II...

Gr Hans
Errug mooi ding hoor.  Heeft Dynky ook gehad dacht ik.

chansig

#358
Zeker een mooi ding en tegen al mijn ervaringen in deed dit ding erg veel (ten goede) met het geluid.

Dit was mijn 5000ste post..jammer dat hij niet over Mart ging.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Kjelt


Dirk

Quote from: AbZ on August 13, 2012, 18:45:50
Errug mooi ding hoor.  Heeft Dynky ook gehad dacht ik.
het is zelf de SP9 die ooit bij mij stond, die nu via een omwegje bij Hans staat (maar intussen is er ook nog wat aan gefrutseld, dus ik gok dat hij nog wat beter klinkt ;))
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

chansig

Hij is goed terecht gekomen.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

AbZ

Quote from: Dynky on August 13, 2012, 19:38:12
het is zelf de SP9 die ooit bij mij stond, die nu via een omwegje bij Hans staat (maar intussen is er ook nog wat aan gefrutseld, dus ik gok dat hij nog wat beter klinkt ;))
Leuk!

chansig

#363
Vandaag toog ik eindelijk weer eens naar Hans om zijn huidige set te beluisteren. En om kippensoep te eten natuurlijk!

Hans heeft al weer een poosje vrij bijzondere speakers staan van het high-end merk Acapella. Hoge maar tengere zuilen voorzien van twee kleine woofertjes en een tweeter met hoorntje daartussen. Dat ze ooit 7000 euro hebben moeten kosten zie ik er niet vanaf maar als ze maar zo klinken, niet?



De speakers worden aangestuurd door een zelfbouw KT88 buizenhok (niet van onze KT maar met KT buisjes dus), een Audio Research voorversterker en een echte Sony ES cd-speler. De hele set is voorzien van de nodige vleeschwaar en onder de versterkers lagen de inmiddels beruchte tegels. Al met al een heel mooi geheel dat zo bij mij thuis neergezet zou mogen worden.



Bij binnenkomst moest er natuurlijk eerst flink bijgeklept worden. De gastheer en ik kennen elkaar al een tijdje en gesprekken voeren gaat altijd op een oude jongens krentenbrood manier. Je vergeet de tijd en zou zo een hele middag aan de keukentafel kunnen bivakkeren. Als blijkt dat Hans na de overheerlijke zelfgemaakte kippensoep van de dame des huizes deze ook nog zo gek heeft weten te krijgen ons in een zak kibbeling te voorzien kan mijn kleine geluk niet op.

Chantal bedankt voor de heerlijkheden!

Afijn, met een goed gevulde maag is het beter luisteren en ik ging er maar eens voor zitten. Hans heeft ongeveer de ideale manier gevonden om in de huiskamer waar duidelijk ook geleefd wordt zijn set te integreren. De speakers staan mooi los in de ruimte en de luisterplek is op een prima afstand met daarachter de rest van de huiskamer. Een opstelling die niet veel van ons (kunnen) hebben helaas. Er gingen diverse cd-tjes doorheen: Damien Rice, 1 Giant Leap, The XX, Kraftwerk en nog een paar dingen die ik mij even niet meer kan heugen... Plezierig als het is als iemand zijn smaak redelijk overeenkomt met de jouwe en je dus geen muziekdragers hoeft mee te zeulen onderging ik DJ Hans zijn keuzes.



Het klinkt erg goed. Er staat duidelijk een set van niveau te spelen. Dat merk ik aan de makkelijkheid waarmee het speelt. Ieder facet, van hoog tot laag komt heel natuurlijk en gemakkelijk over. Door de opstelling van de speakers, vermoed ik, verdwijnen deze geheel en luister je naar een een mooie stereo bubble. Wel vind ik het wat lief. Het scheurt wat weinig maar dat is een smaakkwestie. Stemmen worden erg realistisch weergegeven, als Lisa Hannigan gaat zingen kijk je bijna in d'r huig. Wat sowieso geen straf is! Met een stuk klassiek mis ik wat dynamiek die ik thuis wel lijk te ervaren maar ik durf er niet de vinger op te leggen waardoor dat zou kunnen komen, misschien het buizenhok? Het blijft trouwens geenszins een straf om het fragment te beluisteren. Misschien wel echt een High-End geluid...

Nadat we een rondje met het hondje hebben gelopen ga ik er nog eens voor zitten. Soms een goed moment om een mening bij te stellen maar in dit geval blijft mijn eerdere conclusie recht overeind.

Gewoon een kei goede set!

Ik blijf het jammer vinden dat ik het Gehakt verhaal niet hoor en troost mij met de gedachte dat ikzelf al 100 kilo vleesch ben... misschien dat het daardoor komt.

Hans bedankt voor de leuke middag en ik hoop je binnenkort weer eens bij mij te mogen ontvangen.


Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

op eigen verzoek verwijderd.


Kwabbernoot

 :D  :D  :D  :D  :D

Maar je hebt gelijk.

Groeten...

chansig

 :D

Ik ben bij mezelf op bezoek geweest...Nee..de eer is aan Eelco. Was een gezellige middag.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

high-q

Mooie set en een erg leuk verslag om te lezen  :thumbs-up:
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

vanzomereng

Mooi verslag  :pompom:

Was de gastheer wel te pruimen  ;D
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Groovy

Luxman l507s.  Yamaha M2. Yamaha c4. Lenco l75
Ortofon rmg 212.  Lenco l75 long base 12 inch dv zelfbouw. Denon dcd 2700. Emt 938. Elipson 1404. Custom made dt op td 160 basis.

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Groovy

Luxman l507s.  Yamaha M2. Yamaha c4. Lenco l75
Ortofon rmg 212.  Lenco l75 long base 12 inch dv zelfbouw. Denon dcd 2700. Emt 938. Elipson 1404. Custom made dt op td 160 basis.

Kwabbernoot

Ik wist trouwens niet dat jij van die "nep Avantgardes" had.  :D
Heb je misschien een foto van die tweeter met hoorntje? Ben wel benieuwd hoe dat er nu uitziet en ik kan op het internet niet veel vinden. Wel grappig dat Keyser, Koen en jij nu allemaal over zijn op front-loaded hoorns. Toch maar weer eens een keer komen luisteren. Die van Koen wil ik ook nog eens beluisteren.

Groeten...

chansig

Het zijn geen hoorn tweeters...gewoon tweeters.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Kwabbernoot

In "jouw" recensie lees ik toch echt:
Quote from: chansig on August 26, 2012, 16:32:20
Hans heeft al weer een poosje vrij bijzondere speakers staan van het high-end merk Acapella. Hoge maar tengere zuilen voorzien van twee kleine woofertjes en een tweeter met hoorntje daartussen. <knip>

Hoe zit het nu dan? Acapella staat bij mij wel bekend om toeter luidsprekers.

Groeten...