Set van Hans

Started by chansig, October 27, 2006, 18:49:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kwabbernoot

Quote from: Joris1971 on May  4, 2012, 09:05:53
Ik weet niet met welke vrouw jij samenwoont om dit soort dingen voor elkaar te krijgen
Het hoeft toch geen blijvend ding te zijn? Gewoon als je gaat luisteren dat scherm erachter en gaan.

Groeten...

chansig

Zat ik ook aan te denken...

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Joris1971

Quote from: Kwabbernoot on May  4, 2012, 10:12:15
Het hoeft toch geen blijvend ding te zijn? Gewoon als je gaat luisteren dat scherm erachter en gaan.

Groeten...

wat een gehannes...

chansig

 :D

Of was het geen bewuste woordspeling ?

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Joris1971

#279
Quote from: chansig on May  4, 2012, 09:46:47
:D :D

Ik heb op jouw advies zojuist even contact gezocht met een psychiater. Ik vertelde hem mijn probleem. Wat bleek ?

Hij was een audio/muziek liefhebber en had een setje van een paar duizend euro in een akoestisch aangepaste ruimte staan. Ik vroeg hem naar zijn kabels/stroomvoorziening en dat soort zaken. Zijn letterlijke antwoord was:

Als je daar over na gaat denken om hier aanpassingen in te gaan doen dan heb ik om 11.00 uur vandaag nog wel een plekje voor je, anders gewoon lekker thuis blijven.

:D

Gr Hans

Hallo hans

Ik moet je van S@m complimenteren mbt bovenstaande post  :clapping: , en S@m schaterend achter de PC zit.  :laugh: :laugh: :laugh:

chansig

Doe hem de groeten en vertel hem maar dat ik blij dat ik een glimlach op zijn gezicht heb weten te brengen.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

frank2

Quote from: chansig on May  4, 2012, 11:51:26
Doe hem de groeten en vertel hem maar dat ik blij dat ik een glimlach op zijn gezicht heb weten te brengen.

Gr Hans
In plaats wat je geknutselt hebt met zo te te zien karton.
weet ik nog iets voor je en je hoeft hier helemaal niet voor te knutselen/plakken en dergelijke
je kent wel zo een dikke bruine elastiek wat postbodes hebben.
van het ene oor trekken over je gezicht na het andere oor. je gezicht staat wel een beetje vreemd maar je oren staan goed.
alles natuurlijk voor het optimale geluidsbeleving.  :D :D
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

chansig

Heb je je handen al achter je oren geplaatst en zo ja laat je dan even weten wat je ervaring is ?

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

frank2

dat heb ik wel eens gedaan: aanmerkelijk meer middentonen in het geluid.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Former member 78

Quote from: frank2 on May  4, 2012, 12:19:32
dat heb ik wel eens gedaan: aanmerkelijk meer middentonen in het geluid.

Dan heb je verdomd slechte handen, want niet alleen het mid is meer.

chansig

Quote from: frank2 on May  4, 2012, 12:19:32
dat heb ik wel eens gedaan: aanmerkelijk meer middentonen in het geluid.

Oke...en welk effect had dit op het complete geluidsbeeld ?

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Martijn M

Quote from: chansig on May  3, 2012, 20:56:23


Al luisterend naar de nieuwe speakers mijn handen achter mijn oren gedaan om te ervaren wat het deed. En ja hoor, veel strakkere plaatsing...zowel van stemmen als instrumenten.

Vervolgens een stukje karton gepakt en wat geknipt en gekutseld. Met bovenstaande foto als resultaat. Zelfde effect als de handen ? Nee minder...maar wel effect. Gat in de markt ?  :D

Voor een ieder die eens voor l*l wilt zitten en daarbij dat zijn vrouw/vriendin/vriend hem uitlacht: Handen achter je oren, soort van kommetjes maken en ga maar eens luisteren.

Gr Hans

Effect? Relatief sterker direct geluid. Je zou natuurlijk een een luidspreker kunnen nemen met een wat hogere mate van bundeling  :pompom: .
Desalniettemin een leuk experiment hoor! Keep it up!
Dutch & Dutch

Martijn M

Quote from: ArjanR1 on May  4, 2012, 12:26:07
Dan heb je verdomd slechte handen, want niet alleen het mid is meer.


Ik vermoed dat Frank wel gelijk heeft en dat dus hoofdzakelijk het middengebied meer geprononceerd klinkt. Lage frequenties hebben totaal lak aan je handen, want de golflengtes zijn simpelweg vele malen groter dan je handen. De allerhoogste frequenties ervaren waarschijnlijk enige demping en zullen door interferentie relatief weinig luider klinken, maar juist middenfrequenties zullen waarschijnlijk beduidend luider klinken. Pure speculatie van mijn kant overigens, ik heb er nooit aan gemeten ;) .
Dutch & Dutch

Deleted member

#288
Quote from: gullit on May  4, 2012, 08:47:56
En chansig dat vermoeden gaat je verbazen
Ik heb nog een setje master one die ga ik verkopen
En wat komt daar voor terug nog een paar von schweikert
Begin steeds verliefder op het merk te worden
Had het op de gok gedaan en helemaal happy met de schweikerts


:pompom:  :worship:

:clapping:

Von Schweikert rules!! :D

edit: weet niet wat je budget is maar er staat ook een paartje VR-4 SR MKII te koop en een hele mooi set VR-4 SR MKIII Signature Edition (zijn er maar 25 van gemaakt!) op HiFi.nl.

Joris1971

Quote from: Antoine on May  5, 2012, 01:52:16
:clapping:

Von Schweikert rules!! :D

edit: weet niet wat je budget is maar er staat ook een paartje VR-4 SR MKII te koop en een hele mooi set VR-4 SR MKIII Signature Edition (zijn er maar 25 van gemaakt!) op HiFi.nl.

Alsof het even niks is 13.990 eurootjes  ;D

Deleted member

Quote from: Joris1971 on May  5, 2012, 08:24:22
Alsof het even niks is 13.990 eurootjes  ;D

Dat suggereerde ik ook geenszins!  ;) Maar met een nieuwprijs van €21000 en ik geloof nog geen jaar oud heb je op z'n minst een goede prijs. De prijs van de VR-4 GenIII HSE van BB&G is trouwens ook zeer goed (eigenlijk veel te laag!! :o)

chansig

Als ik het geld zou hebben...En Joris moet niet miepen die heeft zelf dure spullen (voor mijn doen dan) thuis staan. ;D

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Joris1971

Quote from: chansig on May  5, 2012, 16:56:49
Als ik het geld zou hebben...En Joris moet niet miepen die heeft zelf dure spullen (voor mijn doen dan) thuis staan. ;D

Gr Hans

Mijn centen zijn opgegaan aan die lp's die ik van jou gekocht heb.  :P

gullit

antoine wat matcht allemaal goed met von schweikert welke amps

Deleted member

Quote from: gullit on May  5, 2012, 19:06:38
antoine wat matcht allemaal goed met von schweikert welke amps

Van wat ik gelezen heb voor de VR serie eigenlijk best veel van buizen tot klasse D, het kan eigenlijk allemaal. Ultiem zegt men (maar zelf als niet-buizenliefhebber om praktische redenen, nooit uitgeprobeerd) is een krachtige versterker (bijv. klasse D) op 't laag en een buizenversterker op 't mid/hoog in bi-amp configuratie. Von Schweikert maakt naar mijn mening eerlijke en transparante luidsprekers die tegelijkertijd toch ook muzikaal/niet overmatig analytisch zijn maar ze zullen dus wel laten horen wat er voor hangt (bron/amp). Ze zijn alleen niet zo onvergeeflijk als bijvoorbeeld een Wilson of Avalon. Zelf zou ik voor een VR-4 en hoger in elk geval wel voor een versterker kiezen met veel controle om 't laag optimaal te krijgen. Hoe dan ook: uitproberen is 't advies! :)

gullit

oke bedankt
zou primare of classe een optie zijn
:pompom:

Grindtegel

Quote from: gullit on May  5, 2012, 19:06:38
antoine wat matcht allemaal goed met von schweikert welke amps

Hey, het nieuwe baasje van mijn oude trouwe VR2's  ;D

Ik heb mijn VR2''s op van alles gehad en kon niet zeggen dat het niet mooi klonk. Von Schweikert demo's gaan vaak samen met KR Audio, wellicht ook een optie? Ik ken KR Audio zelf niet.

Op mijn huidige versterking deden ze het trouwens ook geweldig. De enige reden waarom ik ze heb verkocht was omdat er nooit een 2e paar in de African Hazelwood kleur werd aangeboden en ik perse rondom dezelfde speakers wilde in mijn ht. Na jaren dus de knoop doorgehakt en overgestapt naar MA GS60's, ook mooi  ;) .
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

gullit

Hey grindtegel
Spelen lekker hoor
Ik wil ook wel in dezelfde kleur
Anders stoor ik mijn eigen eraan
Ik wil perreaux Gaan proberen de 350p eindbak en anders kr audio of classe
Bedankt voor de tip

dre73

mooi zo`n 350p,zeker met een audio research pre!
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Kwabbernoot

Ik verbaas mij elke keer weer dat jij zo ontzettend tevreden bent met die sp-14. Ik heb er ook een gehad maar vond het eigenlijk maar zozo.  Wellicht dat de match hier niet goed was? Bij mijn broer deed hij het ook beter dan bij mij maar nog steeds niet dat ik dacht van wauw. Heb jij hem gemodificeerd ofzo?

Groeten...