Set van Hans

Started by chansig, October 27, 2006, 18:49:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Peerless Monster

Gave opstelling van de speakers.
Niks ertussen behalve lucht. Mag dat zo blijven staan van je vrouw?
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

chansig

Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

dre73

en de von schweikerds dan?
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

chansig

Die zijn foetsie...Gullit gaat er ws een surround set mee opbouwen.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Martijn M

Quote from: chansig on May  2, 2012, 19:08:36
Die zijn foetsie...Gullit gaat er ws een surround set mee opbouwen.

Gr Hans

Toch grappig om te zien dat mensen vaak tevreden zijn met hun audiospulletjes tot deze ineens verkocht zijn. Wat beviel je niet aan de VonS?
Dutch & Dutch

chansig

Weinig niet dus eigenlijk was ik wel tevreden. Soms krijg je het idee dat een andere speaker je nog meer plezier kan geven en dat blijkt in dit geval ook zo te zijn. Aangezien het eea bijna met gesloten beurs kon plaatsvinden was het een prima optie voor me...anders niet.

Grappig om te zien dat er mensen die denken dat als je je spullen verkoopt per definitie ontevreden zou moeten zijn. :D

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

gullit

Hoi Hans
:pompom:
Ben erg blij dat ik je blij heb kunnen maken
Gun het je van harte
Veel plezier ermee
Moet de von schweikert nog aansluiten ben net thuis
Maar dat zal wel goed komen

:pompom: :pompom: :pompom: :pompom:

chansig

Quote from: Peerless Monster on May  2, 2012, 17:35:09
Gave opstelling van de speakers.
Niks ertussen behalve lucht. Mag dat zo blijven staan van je vrouw?

Yep....ik ben een bofkont.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Quote from: gullit on May  2, 2012, 21:29:13
Hoi Hans
:pompom:
Ben erg blij dat ik je blij heb kunnen maken
Gun het je van harte
Veel plezier ermee
Moet de von schweikert nog aansluiten ben net thuis
Maar dat zal wel goed komen

:pompom: :pompom: :pompom: :pompom:

:D

:pompom: :pompom: :pompom: :pompom:

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

gullit

Mogen wij mannen ook een keer wat beslissen.  ;D
:pompom:

Peerless Monster

Quote from: gullit on May  2, 2012, 21:35:17
Mogen wij mannen ook een keer wat beslissen.  ;D
:pompom:
;D
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

chansig



Al luisterend naar de nieuwe speakers mijn handen achter mijn oren gedaan om te ervaren wat het deed. En ja hoor, veel strakkere plaatsing...zowel van stemmen als instrumenten.

Vervolgens een stukje karton gepakt en wat geknipt en gekutseld. Met bovenstaande foto als resultaat. Zelfde effect als de handen ? Nee minder...maar wel effect. Gat in de markt ?  :D

Voor een ieder die eens voor l*l wilt zitten en daarbij dat zijn vrouw/vriendin/vriend hem uitlacht: Handen achter je oren, soort van kommetjes maken en ga maar eens luisteren.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

koosnaampje-audiofiel

Quote from: chansig on May  3, 2012, 20:56:23


Al luisterend naar de nieuwe speakers mijn handen achter mijn oren gedaan om te ervaren wat het deed. En ja hoor, veel strakkere plaatsing...zowel van stemmen als instrumenten.

Vervolgens een stukje karton gepakt en wat geknipt en gekutseld. Met bovenstaande foto als resultaat. Zelfde effect als de handen ? Nee minder...maar wel effect. Gat in de markt ?  :D

Voor een ieder die eens voor l*l wilt zitten en daarbij dat zijn vrouw/vriendin/vriend hem uitlacht: Handen achter je oren, soort van kommetjes maken en ga maar eens luisteren.

Gr Hans
Hier begrijp ik uit, dat flap oren hebben toch niet zo gek is als het lijkt?
Klipsch, Denon.

gullit

 Hoi
Heb je al een patent
Of Doe mee aan het beste idee van Nederland
Gaan we met zijn alle steunen

Bevallen ze nog steeds goed

De von schweikert vallen me goed mee zeg

:pompom:  :pompom:  :pompom:

Mvg


chansig

Gullit, ik ben een happy camper  :pompom: :pompom: :pompom: :pompom:..dus helemaal tevreden. Genoeg laag, goed om te lezen dat de von Zeikerds je niet tegenvallen al doet dit vermoeden dat ze er weer snel uitgaan. :D

Morgen ga ik trouwens naar de cosmetisch chirurg en laat me een paar flaporen aanmeten...alles voor de audio. Overigens als je geen verschil hoort met je handen achter je oren: Je set is niet in staat om de verschillen te laten horen of je bent doof.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

sultankat

Quote from: chansig on May  3, 2012, 20:56:23


Al luisterend naar de nieuwe speakers mijn handen achter mijn oren gedaan om te ervaren wat het deed. En ja hoor, veel strakkere plaatsing...zowel van stemmen als instrumenten.

Vervolgens een stukje karton gepakt en wat geknipt en gekutseld. Met bovenstaande foto als resultaat. Zelfde effect als de handen ? Nee minder...maar wel effect. Gat in de markt ?  :D

Voor een ieder die eens voor l*l wilt zitten en daarbij dat zijn vrouw/vriendin/vriend hem uitlacht: Handen achter je oren, soort van kommetjes maken en ga maar eens luisteren.

Gr Hans

En eerder werd ons al aangeraden om een blinddoek te gebruiken bij het luisteren naar muziek................
Quad Artera Play Plus + Quad Artera Stereo eindversterker | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Shure V15 III | Logitech Squeezebox Touch + Teddy Pardo power supply | Innuos ZENmini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Elipson Futura speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels | Shunyata Research Black Mamba XLR + Chris Cables Van Damme Silver Series Lo-Cap 55 RCA en XLR | Van den Hul Digicoupler | NordOst Odin Gold power cables | Titan Audio powerblocks

frank2

Quote from: chansig on May  3, 2012, 20:56:23


Al luisterend naar de nieuwe speakers mijn handen achter mijn oren gedaan om te ervaren wat het deed. En ja hoor, veel strakkere plaatsing...zowel van stemmen als instrumenten.

Vervolgens een stukje karton gepakt en wat geknipt en gekutseld. Met bovenstaande foto als resultaat. Zelfde effect als de handen ? Nee minder...maar wel effect. Gat in de markt ?  :D

Voor een ieder die eens voor l*l wilt zitten en daarbij dat zijn vrouw/vriendin/vriend hem uitlacht: Handen achter je oren, soort van kommetjes maken en ga maar eens luisteren.

Gr Hans


Er zijn van die mensen die je kunnen helpen, ik dacht dat dat bij jou niet nodig was, maar na deze foto begin ik toch zeer ernstig te twijfelen.  Ga eens naar de dokter die kan je wel doorverwijzen naar zo'n persoon......... oh ja psychiater heet zo'n persoon, wacht niet te lang, volgens mij heb je ECHT hulp nodig... ;D ;D ;D ;D
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

gullit

#267
Hoi frank 2
Golden retrievers zijn ook veel nuchtiger dan mensen
Die snappen dat niet  ;D

En chansig dat vermoeden gaat je verbazen
Ik heb nog een setje master one die ga ik verkopen
En wat komt daar voor terug nog een paar von schweikert
Begin steeds verliefder op het merk te worden
Had het op de gok gedaan en helemaal happy met de schweikerts


:pompom:  :worship:

Kwabbernoot

Quote from: chansig on May  4, 2012, 07:33:59
Gullit, ik ben een happy camper  :pompom: :pompom: :pompom: :pompom:..dus helemaal tevreden. Genoeg laag, goed om te lezen dat de von Zeikerds je niet tegenvallen al doet dit vermoeden dat ze er weer snel uitgaan. :D

Morgen ga ik trouwens naar de cosmetisch chirurg en laat me een paar flaporen aanmeten...alles voor de audio. Overigens als je geen verschil hoort met je handen achter je oren: Je set is niet in staat om de verschillen te laten horen of je bent doof.

Gr Hans
Kun je niet beter een paar gehaktschijven achter je oren plakken. Bij de Mac hebben ze er vast nog wel een paar.

Maar effe zonder flauwekul. Ik heb ook wel eens aan zoiets gedacht maar dan iets sophisticated-er. Er zijn van die panelen op de markt die het geluid van één kant wel doorlaten maar van de andere kant bijna niet. Als je daar nu eens een scherm van maakt (zeg één bij één meter) en die zet je achter je luisterplek ter hoogte van je hoofd. En dan dus zo dat de reflecties van achteren niet door het scherm heen komen. Een beetje het idee van de bedoeïnen tent van Jerry. Zoiets.

Groeten...

Joris1971

Quote from: Kwabbernoot on May  4, 2012, 08:58:54
Kun je niet beter een paar gehaktschijven achter je oren plakken. Bij de Mac hebben ze er vast nog wel een paar.

Maar effe zonder flauwekul. Ik heb ook wel eens aan zoiets gedacht maar dan iets sophisticated-er. Er zijn van die panelen op de markt die het geluid van één kant wel doorlaten maar van de andere kant bijna niet. Als je daar nu eens een scherm van maakt (zeg één bij één meter) en die zet je achter je luisterplek ter hoogte van je hoofd. En dan dus zo dat de reflecties van achteren niet door het scherm heen komen. Een beetje het idee van de bedoeïnen tent van Jerry. Zoiets.

Groeten...

Ik weet niet met welke vrouw jij samenwoont om dit soort dingen voor elkaar te krijgen

chansig

Dat is de luxe van Kwabber. ;)

@Kwabber: Jerry heeft inderdaad zo'n zit constructie waarin dit effect bewerkstelligd wordt. Inderdaad niet iets voor in een woonkamer maar wel enorm effectief. Ik trouwens eerder aan een stoel te denken met een hoge rugleuning. Ik heb zo'n stoel gehad..staat nu bij mijn schoonouders. Ga hem weer ophalen.

@Frank: Heb je het al geprobeerd ? Niet met zo'n kartonnen ding maar met je handen ? Gewoon eens proberen, wel als je vrouw weg is. Heb ik ook gedaan.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Quote from: gullit on May  4, 2012, 08:47:56
Hoi frank 2
Golden retrievers zijn ook veel nuchtiger dan mensen
Die snappen dat niet  ;D

En chansig dat vermoeden gaat je verbazen
Ik heb nog een setje master one die ga ik verkopen
En wat komt daar voor terug nog een paar von schweikert
Begin steeds verliefder op het merk te worden
Had het op de gok gedaan en helemaal happy met de schweikerts


:pompom:  :worship:

Ik zou die van Beter en Geluid bijna blind kopen. Waanzinnige speakers..die dan als front, die van mij als rear, mooie center (sub is ws niet nodig) en klaar.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

gullit

hoi
heb ik ook erg zin in
maar moet dan eerst mijn master one verkopen
of mijn herron vtps2
en die vr2 blijven lekker hier

:pompom: :pompom: :pompom:

chansig

Quote from: frank2 on May  4, 2012, 08:23:59

Er zijn van die mensen die je kunnen helpen, ik dacht dat dat bij jou niet nodig was, maar na deze foto begin ik toch zeer ernstig te twijfelen.  Ga eens naar de dokter die kan je wel doorverwijzen naar zo'n persoon......... oh ja psychiater heet zo'n persoon, wacht niet te lang, volgens mij heb je ECHT hulp nodig... ;D ;D ;D ;D

:D :D

Ik heb op jouw advies zojuist even contact gezocht met een psychiater. Ik vertelde hem mijn probleem. Wat bleek ?

Hij was een audio/muziek liefhebber en had een setje van een paar duizend euro in een akoestisch aangepaste ruimte staan. Ik vroeg hem naar zijn kabels/stroomvoorziening en dat soort zaken. Zijn letterlijke antwoord was:

Als je daar over na gaat denken om hier aanpassingen in te gaan doen dan heb ik om 11.00 uur vandaag nog wel een plekje voor je, anders gewoon lekker thuis blijven.

:D

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Quote from: gullit on May  4, 2012, 09:44:08
hoi
heb ik ook erg zin in
maar moet dan eerst mijn master one verkopen
of mijn herron vtps2
en die vr2 blijven lekker hier

:pompom: :pompom: :pompom:

Top...gruwelijk mooie combi volgens mij.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.