Set van Hans

Started by chansig, October 27, 2006, 18:49:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

chansig

Nu op 5, ik heb idee dat dit wel zachter mag..maar ook daar ben ik nog uit.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

aMUSEd

ok, dat is best luid geloof ik. Je hebt behoorlijk wat ruimte achter de speakers dus het zou kunnen dat de tweeter best hard mag/kan zonder op te vallen.
Ik kan me voorstellen dat de tweeter ook zachter kan/mag wanneer je de speakers vlak zet.

chansig

Ze staan nu iets verder ingedraaid, tweeter op 2,5, iets minder hellend..en het lijkt erop dat dit hem wel eens zou kunnen worden.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Grindtegel

Hi Hans, leuk om mijn oude schatjes zo te zien, en dat ze weer eens mogen zingen !

Ik had ze bij mij ook behoorlijk naar binnen gedraaid om het mooiste geluid eruit te krijgen, dus jouw bevindingen kan ik beamen.

Even over de bodemplaat/voet, volgens mij heb je de verkeerde omgedraaid  :P Ze moeten met de afgekapte hoek naar voren.
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

contour3.0

en nu nog een paar mooie kabels eraan ;D ;D ;D ;D ;D ;D


Rob
Buchardt S300 MK2 se, soundstyle Z1 ;
Marantz Pm11S1;Marantz Sa15S2
Cambridge azur 540D, Chord Signature ls kabels,Verastarr silver signature interlink,Verastarr silver signature powercord  powerlab premium 7G powercord Kef KHT2005.2 Denon AVR 1707

chansig

Quote from: Grindtegel on January  9, 2012, 16:16:56
Hi Hans, leuk om mijn oude schatjes zo te zien, en dat ze weer eens mogen zingen !

Ik had ze bij mij ook behoorlijk naar binnen gedraaid om het mooiste geluid eruit te krijgen, dus jouw bevindingen kan ik beamen.

Even over de bodemplaat/voet, volgens mij heb je de verkeerde omgedraaid  :P Ze moeten met de afgekapte hoek naar voren.

Klopt...ik zag het op andere foto's..komt nog wel een keer.

Quote from: contour3.0 on January  9, 2012, 17:10:24
en nu nog een paar mooie kabels eraan ;D ;D ;D ;D ;D ;D


Rob

Schijnbaar mis ik nu inderdaad erg veel informatie (uit de muziek), maar mijn stroom en versterking is ook niet audiofiel te noemen evenals mijn bron...Ach ik kan er mee leven.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

contour3.0

zie het als een klein pesterijtje van mijn zijde Hans... ;D ;D
veel luisterplezier toegewenst met je nieuwe aanwinst!

Rob
Buchardt S300 MK2 se, soundstyle Z1 ;
Marantz Pm11S1;Marantz Sa15S2
Cambridge azur 540D, Chord Signature ls kabels,Verastarr silver signature interlink,Verastarr silver signature powercord  powerlab premium 7G powercord Kef KHT2005.2 Denon AVR 1707

chansig

Ik heb de smileys zien staan...was niet overheen te kijken. :D

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

aMUSEd

Quote from: chansig on January  9, 2012, 07:26:49
Ze staan nu iets verder ingedraaid, tweeter op 2,5, iets minder hellend..en het lijkt erop dat dit hem wel eens zou kunnen worden.
Heb je ze al vlak gehad? Dit is immers het ontwerp.

chansig

Yep...snel weer teruggezet. Kan ook verbeelding zijn..ik heb het idee dat dit de plaatsing ten goede komt.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

aMUSEd

Quote from: chansig on January  9, 2012, 22:28:44
Yep...snel weer teruggezet. Kan ook verbeelding zijn..ik heb het idee dat dit de plaatsing ten goede komt.
Als het werkt..  ;)

chansig

Het blijft een beetje stoeien. Ik zag van de week de binnenkant van de grill die voorop de speakers moet. Rond het tweeter gedeelte zit een soort van foam. Ach..dat zal er niet voor niets zitten en de grill er maar waar eens voor gezet. Dit maakte inderdaad wel wat uit mbt de plaatsing.

Kan ik dus weer helemaal opnieuw beginnen met schuiven en doen. Dit gaat de komende week niet gebeuren, want dan gaan ze voor een vage modificatie (geen technisch bepalende ingrepen) ws voor een weekje weg. Van mijn oude speakers heb ik de mids ws al verkocht. Dus ik ben ik even zonder serieuze speakers. Ach kan ook wel eens goed zijn.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

AbZ

Quote from: chansig on January 13, 2012, 09:06:18dan gaan ze voor een vage modificatie (geen technisch bepalende ingrepen) ws voor een weekje weg.
Ga je nu een paar topspeakers met gehakt laten besmeuren?  :blink:

HuubF

Quote from: AbZ on January 13, 2012, 10:04:11
Ga je nu een paar topspeakers met gehakt laten besmeuren?  :blink:

Als het bij Hans lukt ga ik ook mijn Avalon Avatars laten behandelen. Ik zou er alleen wel bij willen zijn want een beschadiging is zo gemaakt.
Roon Rock server, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Atlas Mavros, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

AbZ

Aangezien die dingen nog maar net bij Hans in huis staan zie ik dat als volslagen onzinnige beslissing, zelfs als een positief effect mogelijk zou zijn.  Hoe weet je dat het deze speakers vooruit helpt?  Denk je dat gehakt een panacee is, prima dan, maar wat is de kwaal?  Think twice & if it ain't broke don't fix it... 
Quote from: HuubF on January 13, 2012, 10:09:28een beschadiging is zo gemaakt.
Lijkt meer alsof beschadiging hier juist de bedoeling is.  Zoiets als je naam ergens inkrassen.  Sorry moest dit ff kwijt  :coffee:

Shorkan

Wat gaat er precies met de speakers gebeuren dan?
Anthem MRX 510 Oppo BDP 93 (Multiregio) Humax 5200C Logitech Squeezebox Touch Popcorn Hour C200 Technics SL-1200 MKII Usher CP 6311 / Usher S525 / Usher S520 / Klipsch SW-311 Panasonic TX-P42VT30 (ISF)

HuubF

Quote from: AbZ on January 13, 2012, 10:21:42
Aangezien die dingen nog maar net bij Hans in huis staan zie ik dat als volslagen onzinnige beslissing, zelfs als een positief effect mogelijk zou zijn.  Hoe weet je dat het deze speakers vooruit helpt?  Denk je dat gehakt een panacee is, prima dan, maar wat is de kwaal?  Think twice & if it ain't broke don't fix it...  Lijkt meer alsof beschadiging hier juist de bedoeling is.  Zoiets als je naam ergens inkrassen.  Sorry moest dit ff kwijt  :coffee:

Gehakt werkt altijd. Alle 6 aangepaste sets die ik de afgelopen 2 jaar heb gehoord, met compleet verschillende apparatuur, hadden dezelfde signatuur. Je moet het een keer gehoord hebben, denk ik.
Roon Rock server, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Atlas Mavros, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Het is vrij lastig uit te leggen. Bij mijn oude speakers werd er kurk achterop de units geplakt en het filter werd ingesmeerd met een bepaald goedje. Technisch gezien geen handelingen die enig effect kunnen hebben. Toch hoorde ik na de ingreep een verandering in de geluidsweergave. Dit kan net zo goed een ingebeelde verandering zijn alleen houd deze verandering in mijn beleving van het geluid wel stand.

Ik hoorde, toen ik de nieuwe speakers aangesloten had, dan ook direct wat ik miste. Het gehakt zit bij mij niet alleen in de speaker maar ook in de versterker. Al is deze versterker op het moment ook in reparatie (staat los van het gehakt).

De kans op beschadiging zit hem dan ook alleen in het los en vastzetten van de units en dat is inderdaad een risico. Ik ben bereid om dit te nemen.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

AbZ

Quote from: chansig on January 13, 2012, 10:30:41
Het is vrij lastig uit te leggen. Bij mijn oude speakers werd er kurk achterop de units geplakt en het filter werd ingesmeerd met een bepaald goedje. Technisch gezien geen handelingen die enig effect kunnen hebben. Toch hoorde ik na de ingreep een verandering in de geluidsweergave. Dit kan net zo goed een ingebeelde verandering zijn alleen houd deze verandering in mijn beleving van het geluid wel stand.

Ik hoorde, toen ik de nieuwe speakers aangesloten had, dan ook direct wat ik miste. Het gehakt zit bij mij niet alleen in de speaker maar ook in de versterker. Al is deze versterker op het moment ook in reparatie (staat los van het gehakt).

De kans op beschadiging zit hem dan ook alleen in het los en vastzetten van de units en dat is inderdaad een risico. Ik ben bereid om dit te nemen.

Gr Hans
Het lijkt me heel aannemelijk dat kurk een effect kan hebben op een speaker/unit.
Doet niets af aan mijn opmerkingen.

yorkie13

#219
Met de von Schweikert VR2 is er genoeg mogelijk om te modificeren

zie linkje

http://www.audiocircle.com/index.php?topic=44748.0

hoe ver wil je gaan ? >> foto met klei achterop de woofer frames bv.

Of foam rond de tweeter(s) , dus ook die achterop de luidspreker.

Former member 78

Dat gaat toch echt een stapje te ver, vind ik persoonlijk.

Alex Groningen

Ik zie het nut er ook niet in van dit soort ingrepen. Laat mij dan maar lekker klooien met zo nu en dan een andere luidsprekers, net zolang tot ik de juiste sound te pakken heb. ;)

chansig

Al weer even geleden. De speakers staan alweer een tijdje hun ding te doen op een leuke mooie manier. Mijn eigenste UcD versterker komt er mogelijk binnenkort weer aan te hangen. Daarnaast ga ik komende zondag een buizenversterker voor erbij kopen. Vandaag kan ik een switch ophalen zodat ik niet iedere keer met kabels hoef om te pluggen. Weinig audiofiel ik weet het.

De cd speler heeft 2 uitgangen dus ook die kan ik op beide versterkers aansluiten. Zal wel een foto plaatsen als alles staat.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

op eigen verzoek verwijderd.

Wat voor buizenhok heb je jezelf aangeschaft ?

chansig

Een buizenhok met KT88 bezetting. Een zelfbouw ding door een ander gebouwd.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.