Set van Hans

Started by chansig, October 27, 2006, 18:49:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

reMC

Quote from: chansig on July 15, 2009, 11:33:17
Jij bent klaar met je set begrijp ik ?

Voorlopig wel. Wat er dit jaar misschien nog wel gaat gebeuren is dat een Pel Audio 300B de plek van de Sun Audio 2A3 gaat innemen.

Quote from: chansig on July 15, 2009, 11:33:17
Jij bent klaar met je set begrijp ik ?

Het zijn zijn geen wisselingen geweest ivm kwaliteit...De buizen bak was lastig te modificeren, de Classe uiteindelijk ook. De Dussun bied mogelijkheden en dan ben ik klaar.

8)

chansig

Het gehakt verhaal is hier nog niet aangekomen (dit forum bedoel ik dan)...Maar dat is voor mij het antwoord op alles wat ik altijd heb willen horen in een set.

Ik zag dat ik mijn speakers al wel minimaal 3 jaar in bezit heb...Misschien al wel 4 of 5...

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

reMC

Quote from: chansig on July 15, 2009, 11:47:50
Het gehakt verhaal is hier nog niet aangekomen (dit forum bedoel ik dan)...Maar dat is voor mij het antwoord op alles wat ik altijd heb willen horen in een set.

Eehhh, verlicht ons :-X

chansig

 :D

Ach Cees Pel of B.Gehakt...

Kom een keer luisteren wie weet vind je het wat. Op audiofreaks is er genoeg over te vinden.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

reMC


HuubF

Quote from: reMC on July 15, 2009, 13:08:16
:-X...

He leuk, een forum waar ze nog nooit van gehakt hebben gehoord!  :headbanging:
Roon Rock server, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Atlas Mavros, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Kwabbernoot

Laten we dat alsjeblieft zo houden. Daar zijn genoeg problemen over ontstaan.  ???

Groeten...

chansig

#132


De buizenbak staat er voor de show en is niet van mij. Gister een tuner aangesloten welke ik had gekregen. Binnenkort krijg ik nog een cassetdeck (nostalgie)..de bandjes liggen al klaar.



Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

garmtz

Aha, in het geheel geen speakers! De perfecte manier om een moeilijk dilemma te omzeilen! :)

chansig

#134
 :D



Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

frank2

ik vraag mij af na al die wisselingen hoe je set nu klinkt, en welke bekabeling jij eigenlijk gebruikt, aangezien je nogal skeptisch bent op bekabeling. Als het allemaal standaardsnoer is, raad ik je aan om bij wenw paar kabels op te halen bijv. cardas of VD of de kabel die Arjan ook gehaald heeft in koperen en zilveren versie.
Dan ga je verschil horen of je wilt of niet, maken we van jouw tenminste ook een believer, hoewel dat woord nergens op slaat want het is onzin, je hoort gewoon verschil of je bent doof en dat lijkt mij niet, anders had je niet zoveel tijd in je set gestoken.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

chansig

Ik heb een vd hul kabel welke ik voor een prikkie op de kop kon tikken om eens te horen wat een duurdere kabel nu doet. In mijn gehoor dus niets. De speakerkabel koste 60 euro ( 2 x 7 meter en 2 x 3 meter) en is van Oehlbach. Daarnaast een DIY zilver interlink...

Van een forumgenoot een tijdje geleden ook een Jan V Gent kabel geleend (de duurste versie) en wederom geen verschil (in mijn oren dan). Ik ken de kabels van Siltech en Cardas redelijk. Ik heb ze namelijk ook gehad. Tot de ls-100 G3 serie en van Cardas ook een behoorlijk prijzige (2000 euro als ik me niet vergis)

Hoe het nu klinkt...in mijn oren prima. Bij een laatste bijeenkomst kwam iemand met de tip om sokken in de basreflex te doen. Dit gelijk gedaan en een aangenamer laag was mijn resultaat. Mn op zeer hoog volume. Daar draai ik normaal niet op dus ws was het meer dan aanwezige laag me daarom nog niet opgevallen.

Vergis je niet in de speakers, hier zitten behoorlijke units in (scan speak). Een upgrade zit er de komende jaren niet in. Als dit al het geval is dan zal als eerste de DT aan de beurt zijn en dan mogelijk de speakers. Maar dan hebben we het wel over een jaartje of 5.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

frank2

ik denk dat je met verkeerde parameters mbt kabels bezig bent geweest. Grofweg, 300 euro voor een interlink en je hoort het verschil, mag ook iets minder zijn. LS Kabels min. toch gauw 300 euro en je hoort verschil
Het zal moeilijker zijn om een perperdure interlink er op te zetten en je LS kabels kunnen het niet weergeven.
Een ding weet ik zeker. Als je bijv. VD zou pakken en geheel bekabelt weet je niet wat je hoort.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

hifiman

#138
Quote from: chansig on July 15, 2009, 11:47:50
Het gehakt verhaal is hier nog niet aangekomen (dit forum bedoel ik dan)...Maar dat is voor mij het antwoord op alles wat ik altijd heb willen horen in een set.

Ik zag dat ik mijn speakers al wel minimaal 3 jaar in bezit heb...Misschien al wel 4 of 5...

Gr Hans

Ik heb het hele gehakt verhaal op de diverse fora met verbazing en plezier gevolgd  :D Helaas nog niet "gehoord".  ;)
Maar als ik het goed begrijp is jouw hele set nu rijkelijk besprankeld met sla olie en afgeserveerd met stukjes kurk?

Koen K

Quote from: frank2 on October 14, 2009, 12:21:19
Dan ga je verschil horen of je wilt of niet, maken we van jouw tenminste ook een believer, hoewel dat woord nergens op slaat want het is onzin, je hoort gewoon verschil of je bent doof (...)


chansig

#140
Quote from: frank2 on October 14, 2009, 13:35:26
ik denk dat je met verkeerde parameters mbt kabels bezig bent geweest. Grofweg, 300 euro voor een interlink en je hoort het verschil, mag ook iets minder zijn. LS Kabels min. toch gauw 300 euro en je hoort verschil
Het zal moeilijker zijn om een perperdure interlink er op te zetten en je LS kabels kunnen het niet weergeven.
Een ding weet ik zeker. Als je bijv. VD zou pakken en geheel bekabelt weet je niet wat je hoort.

Ik zou zeggen kom maar langs...Ik ga het sowieso niet aanschaffen want ik vind het gewoon erg veel geld voor een stukkie kabel. Mijn set van speaker tot DT kost iets van 2000 euro...en dat is wel prima. 2 x interlink van 300..speaker kabel van ws het dubbele 600...pfff. In geen 1200 jaar.


Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Quote from: Audioloog on October 14, 2009, 13:37:45
Ik heb het hele gehakt verhaal op de diverse fora met verbazing en plezier gevolgd  :D Helaas nog niet "gehoord".  ;)
Maar als ik het goed begrijp is jouw hele set nu rijkelijk besprankeld met sla olie en afgeserveerd met stukjes kurk?

Je mag langskomen hoor...Ik heb inderdaad creabea met kurk en olie. De versterker komt nog aan de beurt. CD Speler en Speakers zijn al gedaan.

Gelukkig ben ik geen techneut anders was ik nu enorm in de knel gekomen: geen verschil horen tussen interlinks en wel verschil horen met wat kurk en slaolie... ;D

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

hifiman

#142
Quote from: chansig on October 14, 2009, 13:45:51
Je mag langskomen hoor...Ik heb inderdaad creabea met kurk en olie. De versterker komt nog aan de beurt. CD Speler en Speakers zijn al gedaan.

Gelukkig ben ik geen techneut anders was ik nu enorm in de knel gekomen: geen verschil horen tussen interlinks en wel verschil horen met wat kurk en slaolie... ;D

Gr Hans
Lijkt me wel een keer leuk om een gehaktificeerde set met "open mind" te horen  :)
En leuk dat je het zelf aankaart (interlinks vs kurk/olie) want ik stond al op het punt om die vraag te stellen  ;)

Voorlopig blijft bij mij de sla-olie nog even in de fles, maar heb wel altijd zoiets van "waar rook is, is vuur".  ^-^

Groetjes,

Ronald

Koen K

Quote from: chansig on October 14, 2009, 13:45:51
Gelukkig ben ik geen techneut anders was ik nu enorm in de knel gekomen: geen verschil horen tussen interlinks en wel verschil horen met wat kurk en slaolie... ;D

Of kwam het door het spanplafond van Marcel Wesseling? ;D

chansig

Het plafond van Marcel Wesseling kwam een weekje later...toen was het mij allang duidelijk.

Over kabel versus slaolie/kurk. Ik luister ook alleen maar. Ik hoor dus geen verschil tussen interlinks...toevalligerwijs wordt dit ondersteund door de techniek. Ik hoor wel kurk en olie....dit kan niet volgens de technische verklaring...Prima toch. Iedereen blij..Ik doe er niemand kwaad mee en ben me bewust wanneer ik erover schrijf op welk forum ik dat doe en welke woorden ik dan gebruik.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

reMC

Tevreden = tevreden. Ik zou dan ook lekker niets meer aan kabeltjes doen...

frank2

klopt als je tevreden bent.....
al ben ik wel benieuwd naar dat gehakt verhaal, ik ken het niet, kun je dit ff kort uitleggen?
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

chansig

Ik sta overal open voor...wanneer er 75 % van de mensen verschillen hoort dan ga je toch twijfelen  ;D en daarnaast is het altijd gezellig als er iemand langs komt...Vaak nieuwe muziek en uiteindelijk een ander beeld van de persoon achter de nickname..

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

frank2

woon je ook in enschede? PM me maar even maken we een afspraak
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

chansig

Quote from: frank2 on October 14, 2009, 14:03:47
klopt als je tevreden bent.....
al ben ik wel benieuwd naar dat gehakt verhaal, ik ken het niet, kun je dit ff kort uitleggen?

Eeuuuhh..helaas ik kan dat echt niet uitleggen..Het heeft met structuurinformatie te maken. Het is afkomstig van dhr van der Heide die hier mee bezig was een groot aantal jaar geleden. Een aantal mensen hebben dit een tiental jaar geleden opgepikt en zijn er op experiment basis mee bezig.
Ik ervaar het als de ultieme tweak...een ander als een zeer duidelijke vorm van kwakzalverij. Op audiofreaks zijn de meeste ervarings verhalen te lezen...welke regelmatig uitmonden in discussies die niet geheel prettig verlopen (vergelijkbaar met kabeltopics).

Tik daar gehakt in en er is genoeg te lezen..In ieder geval over de ervaringen ermee.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.