Set van Hans

Started by chansig, October 27, 2006, 18:49:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Tjeb

Mooi dat de pre het doet zoals je gehoopt had,

kan ik uit je verhaal opmaken dat je Burmester verkocht is? Zo ja feli!!
Heb je al een idee wanneer je eindtrappen klaar zijn en wanneer je laagunit klaar zal zijn?

Mvg Tjeb

chansig

Quote from: Tjeb on May 20, 2007, 19:38:59
Mooi dat de pre het doet zoals je gehoopt had,

kan ik uit je verhaal opmaken dat je Burmester verkocht is? Zo ja feli!!
Heb je al een idee wanneer je eindtrappen klaar zijn en wanneer je laagunit klaar zal zijn?

Mvg Tjeb

Nee en nee. Zal nog wel 2 weken duren alles bij elkaar. De Unit duurt 5 werkdagen, dus midden/eind volgende week. Het chasis is ws aankomend weekend klaar, dus met een beetje mazzel ...

Groeten Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Afgelopen vrijdag met mijn pre onder de arm naar de bouwer van mijn monoblokken. Leuke avond geweest. Hij had de kastjes waarin de blokken komen te zitten die dag binnengekregen evenals de buizen (4x KT88 van electronix Harmonics).

Vervolgens geluisterd naar de VV die hij gebouwd had een net afgemaakt hybride eindversterker. Het hoog was prachtig maar al bij de eerste tonen was het duidelijk dat er iets niet klopte. Het laag was grotendeels afwezig en dat maakte dat het totaal plaatje vermoeind was om naar te luisteren. Vervolgens mijn pre erop en dat kwam toch al wat beter in de richting. Er zat meer laag in en daardoor beter luisterbaar. Stemmen en instrumenten kregen hierdoor meer body en meer zijn/haar plaats in de afbeelding van de muziek.

Vervolgens alleen zijn 807 eindblokken gehoord. Deze gaven nog meer definitie en maakte het geheel tot muziek waar je uren naar kan luisteren (ik dan in ieder geval) Uiteraard zal naar lang luisteren hier en daar wat dingen gaan tegenstaan. Maar wanneer mijn set straks zo gaat klinken ben ik een tevreden man.

De unit (speaker) komt als het goed is begin deze week in de speaker te zitten. Dan kan ik tijdelijk spelen met de eerder genoemde hybride eindversterker en mijn voorversterker.

Langzaam komt alles weer terug...

Groeten Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

DA BoSS

als je het wachten zat bent, heb ik eventueel wel een cd-spelertje voor je te leen?
(maar geen speakers...helaas)
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

chansig

Quote from: DA BoSS on June  4, 2007, 19:35:55
als je het wachten zat bent, heb ik eventueel wel een cd-spelertje voor je te leen?
(maar geen speakers...helaas)

Ik heb 2 cd spelers, dus daaraan geen gebrek. Met een beetje mazzel is morgen de unit er, dus kan ik weer muziek maken..In ieder geval bedankt voor je aanbod.

Groeten Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Tjeb

Quote from: chansig on June  4, 2007, 20:31:50
dus kan ik weer muziek maken..

Und ga je dan ook wieder mit je lederhose in die kamer zstahn?



;D ;D Mvg Tjeb

DA BoSS

#106
 :-X











(wo sind die hubsche madchen dan?? ;D)
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

HuubF

Gewoon een plasma kopen, dan vallen al die problemen met stereo best wel mee!
Roon Rock server, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Atlas Mavros, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Kwabbernoot

Zie hier een foto van Hans "The Entertainer" Chansig.



Errrrr mág gedanst worduh!

Groeten...

chansig

Te huur voor partijen en feesten...eventueel ook te huur om een ABX test op te vrolijken  ;D

Groeten Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

#110
En de muziek is wederom in het huis. Vandaag binnengekregen:

A: Een mobile voor de kleinste dochter (vandaag 8 weken oud) met klassieke muziek, want dat schijnt rustgevend te zijn (hebben de ontwerpers chaikovsky zeker nog nooit gehoord  ;D)
B: De unit is binnen dus de set kan weer gebruikt worden.

Nu alleen de monoblokken nog, ik verwacht een kleine week.

Ik ga van het weekend ook beginnen aan het maken van onderzet platen voor de apparatuur....2x 20mm triplex verlijmen, schuren, olieen (als dat kan) en eens kijken of dat wat is.

Groeten Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Lang geleden zie ik...de versterkers komen morgen. Zal na eerst geluisterd te hebben wat foto's plaatsen. Op dit moment een hybride eindversterker staan. Mooi ding, verveeld alleen naar verloop van tijd. Weinig muziek geluisterd de afgelopen weken. Hopelijk komt daar morgen weer verandering in.

Groeten Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

#112


Nieuwe VV 

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Bedoel je de DCG of de Cambridge? Is die Cambridge btw goed? Is het de 5- of de 6-?
Roon Rock server, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Atlas Mavros, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Quote from: HuubF on April  2, 2008, 11:22:09
Bedoel je de DCG of de Cambridge? Is die Cambridge btw goed? Is het de 5- of de 6-?

De DCG, de phontrap heb ik al een tijdje, maar niet kunnen vergelijken met andere. Ik ben er wel content mee..Spannende dag vandaag Huub, veel plezier met de eerste noten uit de Von Schweikerts, ik heb gister even kort mogen luisteren naar de VR 4...

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Quote from: chansig on April  2, 2008, 11:28:31
De DCG, de phontrap heb ik al een tijdje, maar niet kunnen vergelijken met andere. Ik ben er wel content mee..Spannende dag vandaag Huub, veel plezier met de eerste noten uit de Von Schweikerts, ik heb gister even kort mogen luisteren naar de VR 4...


Tsja, zo'n VR4 heb ik vorig jaar ook bijna gekocht. Past niet in mijn kamer, ben ik bang. Klonk het een beetje goed?
Roon Rock server, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Atlas Mavros, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Audiotwin

#116

Tevredenheid!!!

chansig

Quote from: Audiotwin on April  2, 2008, 12:10:09


Doe die van mij dan ook even...snap er niets van. ik doe niets anders dan normaal en nu geeft hij grote foto's ..

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Audiotwin

#118
Quote from: chansig on April  2, 2008, 14:50:31
Doe die van mij dan ook even...snap er niets van. ik doe niets anders dan normaal en nu geeft hij grote foto's ..

Gr Hans

Ik kan jouw post niet veranderen,begin voor de link met img width=800 plus haakjes en afsluiten met /img plus haakjes.
Dan hoef je niet eerst de foto te verkleinen.
Tevredenheid!!!

chansig






Binnenkant van de nieuwe VV in 2 delen.

Gr Hans

Ps: gelukt met de foto's  ;D
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

DA BoSS

nog gefeliciteerd met de nieuwe aanwinsten & je dochter :D
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

chansig

Quote from: DA BoSS on April  2, 2008, 19:25:23
nog gefeliciteerd met de nieuwe aanwinsten & je dochter :D

De laatste is alweer bijna een jaar, vind het leuk om tegen de speaker aan te slaan en dan te gaan lachen...een vrouw ze snapt weinig van de hobby.... :o ;D

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

DA BoSS

haha!

nouja, je hebt nog minstens 17 jaar om haar wat meer 'respect voor de hobby' bij te brengen  ;D 8)
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

reMC

Ik zag je je LA Audio hebt geruild? Ook een beweeglijke set ;)

chansig

Jij bent klaar met je set begrijp ik ?

Het zijn zijn geen wisselingen geweest ivm kwaliteit...De buizen bak was lastig te modificeren, de Classe uiteindelijk ook. De Dussun bied mogelijkheden en dan ben ik klaar.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.