Set van Hans

Started by chansig, October 27, 2006, 18:49:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

DofN

Kan je het scherm "vastzetten", of heb je een klepje nodig om hem overeind te houden?
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Roksan

Met welke Medion komt die overeen? En waar heb je hem besteld? Bij Ali?
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

chansig

Medion Akoya E3221..volgens mij is het precies dezelfde.

En gewoon het scherm doordraaien of hoe je dat ook zegt. Geen klepje nodig.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Zo apparaat is binnen. Retesnel alleen het instaleren was wel een klusje. Gewoon een Chinees ding, dus google stond ingesteld op Chinees. Voordat ik een beetje de ingeving kreeg: pak een andere laptop ga van daaruit kijken op welke knoppen je in het Chinees moet drukken om de taal aan te passen, was ik alweer een uurtje verder. In eerste instantie in het Duits en van daaruit was het appeltje/eitje.

Wel grappig om HT site in het Chinees te zien en lezen.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

DofN

Lekker knoeien met de dingen :) Dus je kan nu weer in volle vaart posten.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

chansig

Enorm. Vooral voor het sporten is het erg fijn. Hij is ook een slag of wat kleiner en dus net even wat handzamer. Voor 320 euro een prima koop.

Me vandaag met Tool en Porcupine Tree aan het vermaken. Kan het slechter treffen dacht ik zo.

Voor de rest: Vorige week zou er iemand voor de speakers komen, maar helaas afgezegd. Zegt echt interesse te hebben. We zijn al vanaf eind december in contact. Ik weet het niet, ik weet het niet. Maar goed het is gelukkig niet behelpen.

Ga in de komende de week de sub ook maar te koop zetten. Als dat net zoveel tijd in beslag neemt als de speakers.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

#9831
Gisteren besloten om niet te wachten op de verkoop van de speakers. Dus met Koen afgesproken dat ipv de kasten in het vuur te gooien hij ze voor mij mag gaan gebruiken. Gelukkig is Koen zo aardig, dus ik krijg weer een stel vloerstaanders. Gaat niet passen in die kleine ruimte... :D

Gelukkig worden ze niet zo hoog. Maar het eea zal nog wel even duren. Nee, ik heb ze niet beluisterd in mijn eigen ruimte. Maar dit gaat wel goed komen. Kan geen reden bedenken waarom niet.

Goed begin van het nieuwe jaar.

https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=177813.0

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Kwabbernoot

Tof! En eerlijk gezegd voelde ik al zoiets aankomen maar geen idee in welke vorm. Ik ben heel benieuwd naar die luidsprekers. Nu wachten. En wachten. En wachten. En...  :P
Of Koen onder druk zetten.  :laugh:

Groeten...

chansig

Zojuist de spullen besteld. Het is een behoorlijke bom met duiten. Huppakkee de put in. Want net zoals met de fiets is dit eigenlijk een compleet onznnige investering (het woord tering ziet er niet voor niets in denk ik dan maar).

Maar goed..hobby's. Ze mogen geld kosten. Ik ga Koen wel vragen of hij speciale zekeringen erin wilt gaan zetten. Dan is dat alvast oke.

Druk op Koen ? Neuhhh...doet ie zelf wel.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Geert (gvc)

Quote from: chansig on February 11, 2021, 18:40:08Want net zoals met de fiets is dit eigenlijk een compleet onznnige investering (
Je leeft maar 1 keer...
Cabasse Murano - Cambridge Audio Edge A - Intel NUC with Mopidy and Brutefir - Teddy Pardo power supply

RalphH

Nice Hans, ben benieuwd!  Worden wel knallers :headbanging:
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Contour

Beetje onduidelijk wat je nu gekocht heb, gaat Koen twee paartjes van zijn nieuwe speakers bouwen waarvan dan 1 paar naar jou gaat?

chansig

Quote from: RalphH on February 11, 2021, 19:01:08
Nice Hans, ben benieuwd!  Worden wel knallers :headbanging:

Zekers.

Quote from: gvc on February 11, 2021, 18:56:43
Je leeft maar 1 keer...

Mag het hopen van wel... :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Kwabbernoot

Quote from: Contour on February 11, 2021, 19:19:27
Beetje onduidelijk wat je nu gekocht heb, gaat Koen twee paartjes van zijn nieuwe speakers bouwen waarvan dan 1 paar naar jou gaat?
Yep. Zo lees ik het wel.

bramsat

Quote from: RalphH on February 11, 2021, 19:01:08
Nice Hans, ben benieuwd!  Worden wel knallers :headbanging:

Hoezo knallers? je kent de box dan?

Kijk koop ik een box dan is de hele wereld kapot van zo'n box,dan pas ga ik over op de koop.

En die box houd ik ±10jr omdat ik tevreden en gelukkig ben met zo'n aanschaf.

Een box ook al is die aktiev geef ik geen 5000/of 6000 euro's uit....dat ben ik dan....alls het merk dan ook nog niet

wereldwijd niet veel of weinig aanhangers heeft dan schaf ik deze box uberhaupt niet aan....toch?

Want heel vaak als je teleurgesteld bent.....je raakt ze met veel moeite kwijt...toch?
Cambridge CXA61.yamaha S500,nad 7130,aiwa 8700,akai, AIYIMA 07.
AM 2650,philips AH 386 etc.Wharfedale diamond 10.7
Wharfedale evo 4.4.philips mfb 587.sennheiserHD 598
sennh HD 650 dragonfly red en black.LG oled 65 inch 2x

Contour

Zelfbouw is lastiger door te verkopen dan een bekend merk, dat is 1 ding wat zeker is.

RalphH

#9841
Quote from: bramsat on February 11, 2021, 20:19:13
Hoezo knallers? je kent de box dan?

Kijk koop ik een box dan is de hele wereld kapot van zo'n box,dan pas ga ik over op de koop.

En die box houd ik ±10jr omdat ik tevreden en gelukkig ben met zo'n aanschaf.

Een box ook al is die aktiev geef ik geen 5000/of 6000 euro's uit....dat ben ik dan....alls het merk dan ook nog niet

wereldwijd niet veel of weinig aanhangers heeft dan schaf ik deze box uberhaupt niet aan....toch?

Want heel vaak als je teleurgesteld bent.....je raakt ze met veel moeite kwijt...toch?

Een box leg je je kind in, die van Hans passen daar al niet meer in. Het het gaat hier over zijn nieuwe luidsprekers.

;D
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

chansig

Quote from: bramsat on February 11, 2021, 20:19:13
Hoezo knallers? je kent de box dan?

Kijk koop ik een box dan is de hele wereld kapot van zo'n box,dan pas ga ik over op de koop.

En die box houd ik ±10jr omdat ik tevreden en gelukkig ben met zo'n aanschaf.

Een box ook al is die aktiev geef ik geen 5000/of 6000 euro's uit....dat ben ik dan....alls het merk dan ook nog niet

wereldwijd niet veel of weinig aanhangers heeft dan schaf ik deze box uberhaupt niet aan....toch?

Want heel vaak als je teleurgesteld bent.....je raakt ze met veel moeite kwijt...toch?

Het is weer zo weit Bram. Ik snap er helemaal niets van wat je wilt zeggen. Sorry.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

NAF

Quote from: chansig on February 11, 2021, 07:57:26
Gisteren besloten om niet te wachten op de verkoop van de speakers. Dus met Koen afgesproken dat ipv de kasten in het vuur te gooien hij ze voor mij mag gaan gebruiken. Gelukkig is Koen zo aardig, dus ik krijg weer een stel vloerstaanders. Gaat niet passen in die kleine ruimte... :D

Ga je de ruimte vergroten of betekend deze aanschaf einde van de dedicated luisterruimte en terug naar de bewoonde wereld?

New Audio Frontiers 845 SE Special Edition (Tentlabs modified)
PS Audio Perfectwave MkII met Bridge II
Klipschorns met modified top sectie (naar Volti audio) en Werner Jagusch crossovers

Ralf67

Weet je hoe koud het is op zolder rond deze tijd ?  :D

Contour

Straks gaan zelfs de dekbedden naar de vuilstort!  :laugh:

chansig

#9846
Quote from: NAF on February 11, 2021, 20:49:21
Ga je de ruimte vergroten of betekend deze aanschaf einde van de dedicated luisterruimte en terug naar de bewoonde wereld?

Nee gaat prima passen.

Was meer een knipoog naar de opmerkingen/0overtuigingen die je wel eens voorbij ziet komen dat grote speakers niet in een kleine ruimte passen qua weergave. Beetje dezelfde overtuiging dat een grote speaker een dikke/vette/zware versterker nodig heeft.


Quote from: Ralf67 on February 11, 2021, 20:50:50
Weet je hoe koud het is op zolder rond deze tijd ?  :D
Afgelopen week niet op zolder geweest dus weet niet hoe koud het nu is. Voel het van het weekend wel. Maar dekbedden genoeg. :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

DofN

Quote from: bramsat on February 11, 2021, 20:19:13
Hoezo knallers? je kent de box dan?

Kijk koop ik een box dan is de hele wereld kapot van zo'n box,dan pas ga ik over op de koop.

En die box houd ik ±10jr omdat ik tevreden en gelukkig ben met zo'n aanschaf.

Een box ook al is die aktiev geef ik geen 5000/of 6000 euro's uit....dat ben ik dan....alls het merk dan ook nog niet

wereldwijd niet veel of weinig aanhangers heeft dan schaf ik deze box uberhaupt niet aan....toch?

Want heel vaak als je teleurgesteld bent.....je raakt ze met veel moeite kwijt...toch?

Glaasje te veel op?

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Contour

Vrij vertaald:

Alleen goede merk speakers kopen met wereldwijd goede reviews.

DofN

Er bestaan zeer uiteenlopende ideeën over wat een goed merk is, en wat een goede review is.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software