Set van Hans

Started by chansig, October 27, 2006, 18:49:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kwabbernoot

Komt vast wel weer goed.

chansig

#9451
Donderstraal een end op Contour...

Misschien dan maar zo proberen. Als jij dan een report tot the mod doet of iemand anders, omdat men of jij vindt dat ik je niet netjes aanspreek...wie weet....kunnen die mijn herhaalde verzoek ook wat kracht bij gaan zetten.

Al verschillende keren vriendelijk aan je gevraagd niet in dit topic te posten. Volgens mij heb je voldoende hersencellen om die boodschap te snappen en er gevolg aan te geven.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Quote from: Kwabbernoot on June  2, 2020, 20:20:52
Komt vast wel weer goed.

Tuurlijk...binnen 10 minuten nadat ik ze gemaild had belde ze al op. Dus gaat zeker goed komen. Lijkt inderdaad een Catalina issue te zijn.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

scrutinizer

Quote from: chansig on June  2, 2020, 18:08:56



Tot zover dan maar even.

Ow....ik wil alleen positieve geluiden horen, geen gezeik dat doe je maar ergens anders. Dit is mijn manier van hobby beleving....dus als je daar wat vindt: mopper er over tegen je vrouw/vriend/buurman.  :D

Gr. Hans

De pot verwijt de ketel plk
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

chansig

Ook voor jou: Op donderstralen uit dit topic. Ging je goed af...dus laat je niet triggeren.

Als dat wel gebeurt: Zoek iemand bij wie je het kwijt kan, maar niet in dit topic.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Zo....vanavond in totaal ruim 2 uur met BACCH aan de telefoon gehangen. Qua service erg goed en kennis van zaken. Ze zitten ook in een proces en iedere configuratie (qua set) kan toch weer een beetje anders zijn. Zo dus ook in mijn geval. Maar het lijkt gefixt.

Morgen de boel opnieuw opstarten om te zien of dit daadwerkelijk het geval is. Combinatie van: Een dual core ipv een quad core, uitsturing van het signaal die ze nog niet zijn tegengekomen, upgrade naar Catalina en mogelijk daardoor de third party app die niet goed werkt. Dus een andere third party app die bewezen heeft stabieler te zijn maar zich niet makkelijk laat installeren in Catalina.

We gaan het zien en ervaren. Vanavond dus niet aan luisteren toegekomen.

Situatie in New York is overigens niet oké. Ws een understatement van het year maar de beladenheid was voelbaar. Heftige poep daar.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Jack_D

#9456
Trek het je niet aan.... ff geen geluid met iets nieuws,kan gebeuren. 20 jaar geleden haalden ik mijn nieuwe Harman & Kardon uit de doos na €3000,- te hebben afgetikt, sloot hem aan, 2 seconden alle lampjes aan en een rookwolk eruit en einde verhaal. Toen een nieuwe gekregen en 20 jaar naar volle tevredenheid mee gespeeld.

Dus Hans pas "pesten" als ie naar maanden klooien nog geen geluid heeft., maar ik denk zomaar dat dat dat niet zo lang gaat duren :D .

Vind het juist tof dat ie het aandurft om met zo relatief iets nieuws aan de gang te gaan. Super leuk om dat te volgen. ja toch....... Aardig zijn en/of niet reageren is gratis.


Het zou misschien wel fijn zijn als de eigenaar zijn eigen showcase topic zou kunnen modereren, neemt ook gelijk de Mods wat werk uit handen, tis maar een idee?


chansig

Er is sowieso geluid...al is het maar van mijn eigenste gezucht.  :D

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

scrutinizer

#9458
Quote from: chansig on June  2, 2020, 23:39:15
Ook voor jou: Op donderstralen uit dit topic. Ging je goed af...dus laat je niet triggeren.

Als dat wel gebeurt: Zoek iemand bij wie je het kwijt kan, maar niet in dit topic.

Gr. Hans

Ben niet zo geinteresseerd in jou, je grote bakkus of in je topic gozer zoals je weet.
Maar doe dat geen jezelf niet wenst andere in hun showcase of topic ook niet aan.
Have fun met je geoptimaliseerde Xbox Misschien was een tandartsstoel een alternatief.  ;)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

chansig

Voor de 2e keer in mijn ht lidmaatschap een report to het modjes gestuurd. Laat hun het maar oplossen.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Tabcam

Quote from: scrutinizer on June  3, 2020, 00:54:29
Ben niet zo geinteresseerd in jou, je grote bakkus of in je topic gozer zoals je weet.
Maar doe dat geen jezelf niet wenst andere in hun showcase of topic ook niet aan.
Have fun met je geoptimaliseerde Xbox Misschien was een tandartsstoel een alternatief.  ;)
En dan nog begrijp ik niet waarom je het leest (geen probleem) en er post (nog steeds geen probleem) op een bijzonder op de persoon aanvallende manier (wel een probleem)!

Hou de eer voortaan aan jezelf, het zegt meer over jou dan over de ander.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

DofN

Alle energie die je in Scrut steekt is verspilde energie. Lekker laten gaan.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

pameijer

#9462
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

J.A.F._Doorhof

Bij deze een waarschuwing.
Volgende keer op de man spelen. Wie dan ook en je mag even een weekje gaan nadenken hoe je aardiger met elkaar omgaat
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

chansig

En het in mijn topic blijven posten terwijl mijn verzoek duidelijk is ?

Moet ik gewoon de posts negeren ? Of gaat men vanuit het mod team daar ook nog op reageren ?

Zeg het maar.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

pameijer

Het is toch een openbaar forum? Iedereen die toegang heeft mag posten. Het is niet jouw topic maar het gaat over jouw set. Als je sommigen niet wilt dan is daar een ignore knop voor. Ouwe zemelaar!  ;)
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

chansig

Nou nee hoor. De tendens die een tijd, dik een jaar, terug is ingezet is dat je kan vragen (en dat wordt normaal gevonden) om niet meer in je topic te posten. Dat dit geen garantie biedt moge duidelijk zijn.

Wanneer de mods aangeven: wij gaan dat niet ondersteunen of kracht bij zetten. Ook prima. Dan gaan we lekker ignoren. Gaat ook meer dan prima.

Mijn inziens is het nu alleen wachten op wat 1 van de mods reageert en nogmaals: Als de enige oplossing ignoren is dan prima.

Voor de rest hoef ik er geen woorden meer aan vuil te maken.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

pameijer

Heb je alweer geluid?
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

chansig

Jazeker...dat was gisteravond al geregeld.

Vandaag is er iemand komen luisteren. En al pratend weer vast kunnen stellen dat ik naar de dokter moet om de oren uit te laten spuiten. Ik voel al een paar weken dat ze behoorlijk vol zitten. Dus uitspuiten is nodig. Dit weet ik, maar vergeet ik snel. Dit gegeven beïnvloed zeker de waarneming.

Zit nu naar Opal te luisteren en dan is het effect wel weer bijzonder te noemen. Met 1 klik kan het programma in de bypass, dus je hoort direct wat er gebeurt. Beeld klapt een soort van in elkaar. Van ruimtelijk en om je heen naar tussen de speakers.

Mooi. Kan me voorstellen dat niet iedereen dit kan waarderen.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Kwabbernoot

Het lijkt mij geweldig en doet mij sterk denken aan het effect dat ik hoorde toen mijn tegel het nog deed. Damn, wat mis ik dat.
Calexico silver frontier live van spiritoso was absolutely een feest.

chansig

Dit heb ik nooit ervaren met welke tegel, snot of wat dan ook.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

AudioEnZo

Hans, benadert het nou het effect met de fysieke scheidingsplaat tot vlak voor je neus?  Of zijn er wel hoorbare verschillen? Het een is een "mechanische"oplossing en het ander een "softwarematige", dus kan me voorstellen dat het niet helemaal hetzelfde is qua effect...

chansig

Zoals ik het nu hoor is het effect met de fysieke afscheiding sterker. Maar ik hou een slag om de arm omdat mijn oren dus helemaal dicht zitten. Degene die gisteren aan het luisteren was heeft de fysieke panelen dan niet gehoord maar was wel blij met wat hij hoorde.

Mn met goede opnames is het effect waanzinnig. Met de fysieke panelen was het ook bij andere muziek waanzinnig om te horen. Dat gevoel/gehoor mis ik nu ws. Gisteren voornamelijk elektronische poep zitten luisteren en dan gebeurt er toch wel veel om je heen. Soms subtiel, soms heel uitgesproken.

Vrijdag een BBQ met wat gelijkgezinden...dan neem ik de MAC mee.

Ik wacht het dus even af.

Overigens krijg ik nu gewoon pm van degene aan wie ik vraag niet hier te posten. Toch een gebrek ergens aan ?

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Kwabbernoot

Quote from: chansig on June  3, 2020, 23:16:49
Dit heb ik nooit ervaren met welke tegel, snot of wat dan ook.

Gr. Hans
Zoals jij het omschrijft is het ook niet hetzelfde. Jij hoort ook dingen links en rechts van je en dwars door je heen. Jij wordt dus min of meer in de opnameruimte geplaatst (bij goede opnames). In dat filmpje werd die man op de plek van de microfoons gezet. Mijn ervaring met de tegel was dat ik niet in de opnameruimte zat maar er in kon kijken en dan de hele opnameruimte hoorde. Levensgroot.
Vandaar ook: "...doet mij sterk denken aan...".

Ik ben heel benieuwd hoe dit klinkt. Ik kan mij voorstellen dat de ene opname echt absoluut geweldig is en een andere niet om aan te horen is. Erg interessante techniek.

Kun je het effect ook regelen? Of is het puur aan/uit?

PS: Silver Frontier in mijn vorige post moet uiteraard The Crystal Frontier zijn.

chansig

Helder...onderscheid wat je maakt is duidelijk. En ook wel te volgen gezien de ervaringen die mensen met bv de tegels/lampen.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.