Set van Hans

Started by chansig, October 27, 2006, 18:49:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

Rob_Dingen

Ben benieuwd.
Zou nog eens komen luisteren maar ja corona.

Rob

chansig

Het wordt alleen maar beter...dus geen probleem en mijn huis loopt niet weg.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Martijn M

Dutch & Dutch

chansig

Ja zekers. Gisteren is de Mac binnen gekomen. En het toetsenbord/muis. Buurman had nog een scherm staan alleen geen HDMI aansluiting. Dus een kabeltje VGA<<>>HDMI besteld. Komt vandaag binnen. Kan ik de boel gaan installeren.

En dan eens ziens of ik Spotify spelend kan krijgen. Totale mac mini leek...dus als iemand zich geroepen voelt hier al iets zinnigs over te roepen dan hou ik je niet tegen.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

flakkees

dat kan niet heel moeilijk zijn hans
er zit vast wel een toshlink aansluiting op .
Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
dual Monoprice Monolth 12'' V2 Thx

chansig

#9380


Analoog gaat wel lukken. Dan gaat die gewoon in op de Pardadigm. Zoek meer naar wat ik op de Mac zelf het beste kan zetten qua programma als het gaat om Spotify.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

flakkees

okeeee,  :D
heb je niet toevallig nog ergens een usb dac liggen of zo ?
en anders even voor nood bij de bouwmarkt een 3,5'' stereo naar 2 x tulp halen en je koptelefoon uitgang gebruiken .
Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
dual Monoprice Monolth 12'' V2 Thx

blue-eyes

#9382
De hoofdtelefoon uitgang is naast de HDMI ook een digitale uitgang.
Niet de allerbeste wellicht, maar wel digitaal :D

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

chansig

Koptelefoon: Je kunt deze poort gebruiken voor de aansluiting van een koptelefoon en voor de uitvoer van geluid. Je kunt hierop een koptelefoon of luidsprekers aansluiten via een standaardgeluidskabel met een metalen stekker van 3,5 mm.

Gecombineerde optische geluidsuitvoer/koptelefoonaansluiting: Je kunt deze poort ook gebruiken voor zowel optische digitale audio-uitvoer als analoge audio-uitvoer. Hierop kun je externe luidsprekers, een koptelefoon of optisch digitale geluidsapparatuur aansluiten. Voor analoge koptelefoon-/lijnuitvoer heb je een standaardaudiokabel met een metalen stekker van 3,5 mm nodig. Voor optische digitale audio heb je een Toslink-kabel met een Toslink-ministekkeradapter of een glasvezelkabel met een plastic of nylon optische stekker van 3,5 mm nodig.


De Paradigm heeft dan weer geen digitaal in. Maar als ik het zo lees ook niet nodig. Kan gewoon analoog in op de Paradigm vanuit de Mac.

Maar welke app op de Mac te zetten voor Spotify ? Iemand ervaring ?

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

DofN

#9384
Als je digitaal gaat omzeil je de DAC van de mini. Met digitaal omzeil je de geluidskaart. Standaard geluidskaarten zijn niet al te best. Ik zou altijd voor de digitale route gaan.

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

LS2

Quote from: chansig on May 16, 2020, 08:59:47
Maar welke app op de Mac te zetten voor Spotify ? Iemand ervaring ?

Gr. Hans

Ik snap de vraag niet..  Je zet toch gewoon de spotify app op de Mac mini? Als je dan op je telefoon een nummer opzet en je klikt op afspelen op ander apparaat (spotify connect) dan zie je je macmini en kun je die selecteren
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan..

flakkees

Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
dual Monoprice Monolth 12'' V2 Thx

AudioEnZo

Quote from: chansig on May 16, 2020, 08:59:47
Maar welke app op de Mac te zetten voor Spotify ? Iemand ervaring ?

Gr. Hans
Geen ervaring met Mac maar er is een Mac versie te downloaden vanaf de Spotify site: https://www.spotify.com/be-nl/download/other/

Marino

Quote from: chansig on May 16, 2020, 08:59:47
Koptelefoon: Je kunt deze poort gebruiken voor de aansluiting van een koptelefoon en voor de uitvoer van geluid. Je kunt hierop een koptelefoon of luidsprekers aansluiten via een standaardgeluidskabel met een metalen stekker van 3,5 mm.

Gecombineerde optische geluidsuitvoer/koptelefoonaansluiting: Je kunt deze poort ook gebruiken voor zowel optische digitale audio-uitvoer als analoge audio-uitvoer. Hierop kun je externe luidsprekers, een koptelefoon of optisch digitale geluidsapparatuur aansluiten. Voor analoge koptelefoon-/lijnuitvoer heb je een standaardaudiokabel met een metalen stekker van 3,5 mm nodig. Voor optische digitale audio heb je een Toslink-kabel met een Toslink-ministekkeradapter of een glasvezelkabel met een plastic of nylon optische stekker van 3,5 mm nodig.


De Paradigm heeft dan weer geen digitaal in. Maar als ik het zo lees ook niet nodig. Kan gewoon analoog in op de Paradigm vanuit de Mac.

Maar welke app op de Mac te zetten voor Spotify ? Iemand ervaring ?

Gr. Hans


De Paradigm heeft toch een toslink ingang?
Bron: Sonos Magna Ultimo / Sony CDP-XB720
Versterking: Wadia  Powerdac 151
Luidsprekers: IMF CM2

Ralf67

Zo te zien wel

Lion of Judah

Spendor A5, REL T7i en T7x, Naim Supernait, Avondale TPX2, miniDSP SHD, Musical Fidelity MX-Vnyl met Plixir BDC, Rega P6 met AT VM-540ML

Kwabbernoot

Quote from: chansig on May 13, 2020, 14:52:48
Weer even verder. Geld is aanwezig om de upgrade te gaan doen. Ben alleen aan het twijfelen.

Het gaat hierom:

https://www.theoretica.us/bacch-dsp/

Aantal maanden terug fysiek middels de panelen gedaan en dat is qua weergave prachtig alleen praktisch niet heel handig.

Inmiddels ook middels software gehoord. Is ook kicken. Dit was niet op een grote set, maar het effect was vergelijkbaar als met fysieke panelen. De insteek is/zou zijn dat ik voor alleen de software incl macmini ga.

Of alleen software. Volgens mij dan geen last van douanekosten etc. Tenminste ik ga ervan uit dat het via een bestand aangeleverd kan worden. De macmini is ws in Nederland goedkoper te krijgen. Handige bij hen kopen is dat de boel al geïnstalleerd is.

Wat is dan de twijfel ? Geen idee....daar gaan we nog eens rustig over nadenken.

Gr. Hans
Zoals ik de website lees sturen ze de software op. Er staat: ships within 2 weeks. Het zal wel een stickje zijn ofzo. Dat betekent dat je dus ook extra kosten moet betalen.

Wel weer interessant waar je nu weer tegen aan bent gelopen.

Groeten...

chansig

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Quote from: AudioEnZo on May 16, 2020, 09:43:12
Geen ervaring met Mac maar er is een Mac versie te downloaden vanaf de Spotify site: https://www.spotify.com/be-nl/download/other/

Thank you. Nog even wachten op de kabel en dan ga ik aan de slag.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Kabel komt pas maandag..of zo. Dus nog even geduld. Ook maar even een toslink adapterkabelgebeuren besteld. DAC van de speakers is prima...dus daar laten we het maar gebeuren.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Kwabbernoot

Is deze techniek ook geschikt voor in de huiskamer of alleen in een akoestisch aangepaste ruimte?

Groeten...

chansig

Ik heb me daar totaal niet in verdiept. Ik las ergens dat het erg goed werkt in een gedempte ruimte. Nou dan zit ik goed. Dacht ik zo.

Ws ga ik de software ergens eind juni begin juli bestellen. Door wat onverwachte uitgaven is het potje iets leger dan verwacht.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Tabcam

Quote from: chansig on May 16, 2020, 16:16:49
Ik heb me daar totaal niet in verdiept. Ik las ergens dat het erg goed werkt in een gedempte ruimte. Nou dan zit ik goed. Dacht ik zo.

Ws ga ik de software ergens eind juni begin juli bestellen. Door wat onverwachte uitgaven is het potje iets leger dan verwacht.

Gr. Hans
Ben heel benieuwd. Het draait specifiek op Mac-hardware. Vooral de hardware-eisen maakte dat, alhoewel ik het wel erg interessant vind, toch niet heb uitgeprobeerd. Leuk dat je het probeert!
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Geert (gvc)

Quote from: Kwabbernoot on May 16, 2020, 16:12:03
Is deze techniek ook geschikt voor in de huiskamer of alleen in een akoestisch aangepaste ruimte?
Is geschikt voor de huiskamer.
Cabasse Murano - Cambridge Audio Edge A - Intel NUC with Mopidy and Brutefir - Teddy Pardo power supply

Martijn M

Quote from: Kwabbernoot on May 16, 2020, 16:12:03
Is deze techniek ook geschikt voor in de huiskamer of alleen in een akoestisch aangepaste ruimte?

Groeten...

Het werkt met name goed met een relatief sterk direct geluid. De luidsprekers dienen een grote mate van amplitude- en vooral fasegelijkheid te hebben. Bij Hans is sprake van alle drie. 
Dutch & Dutch