Set van Hans

Started by chansig, October 27, 2006, 18:49:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Dirk

Quote from: Jean Sibelius on April  5, 2020, 20:00:54
Je gaat voor een Trinnov?  :pompom: :colgate:
Hans' denkpatroon volgende dan wel meteen 2, klinkt altijd beter  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Leeuwarden

Quote from: Dynky on April  6, 2020, 11:45:49
Hans' denkpatroon volgende dan wel meteen 2, klinkt altijd beter  ;)

Heb jij een denkpatroon kunnen ontdekken?  8)

chansig

Geen denkpatroon is ook een patroon.

De centen stapelen zich op, dus de te wensen stap komt steeds meer in het vizier. Tot die tijd ? Er zijn weer 2 matrassen in de ruimte gepropt en ook weer wat dekbedden. Daarnaast door toedoen van Bama inzicht gekregen in het aanpassen van de speakers. Als mijn rug geen obstakel meer is (of beter gezegd: de last die ik er nu van heb) dan ga ik daar eens mee aan de slag.

Tot alle tijd nu lekker genieten van de muziek en de wonderschone weergave.

Goed weekend.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Ralf67

Wat ga je dan aanpassen aan de luidsprekers ?

Ga je ze verbouwen soms.

chansig

#9329
Nee...ik laat nu de ARC in de Paradigm zijn werk doen.

Maar door metingen met REW en vervolgens berekeningen in REW kan ik de aanpassingen in het filter van de speakers doen. Dat weet ik al drie jaar..maar ik liever lui dan moe.  Dus dit proces (aanpassen van filter in speaker) uitgesteld. Nu wordt het gewoon eens tijd om dit zelf te gaan doen.

Op dit moment heb ik het excuus van de last van mijn rug... :D

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Ralf67


chansig

Ja die rug is echt heel vervelend.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Ralf67

Bedoel natuurlijk het aanpassen in de D&D luidsprekers.

Sterkte met de rug.

chansig

 :D

Dank...

Wat ik al schreef...liever lui dan moe. De Paradigm/ARC is een wonderapparaat. Dus zorgt ook niet voor extra energie.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Carrol

#9334
Quote from: chansig on April 18, 2020, 15:54:05
Geen denkpatroon is ook een patroon.

De centen stapelen zich op, dus de te wensen stap komt steeds meer in het vizier. Tot die tijd ? Er zijn weer 2 matrassen in de ruimte gepropt en ook weer wat dekbedden. Daarnaast door toedoen van Bama inzicht gekregen in het aanpassen van de speakers. Als mijn rug geen obstakel meer is (of beter gezegd: de last die ik er nu van heb) dan ga ik daar eens mee aan de slag.

Tot alle tijd nu lekker genieten van de muziek en de wonderschone weergave.

Goed weekend.

Gr. Hans
Hoe kom je toch aan die matrassen?
Nieuw gekocht ,kan mij t haast niet voorstellen
Bij "het goed" ook niet.... vandaar m'n vraag,ik wil ook wel matrassen,maar die zijn verrekte duur
Nuprime IDA 16 versterker
Dac: Topping E30  XTZ99.36 flf
Audiolab 6000 CDT transport  JKE Prefer MGK226
HP computer Rel R 218 Cd Hull Clearwater

chansig

Om heel eerlijk te zijn: Geen idee. Ze zijn er voor mijn gevoel zomaar.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Ralf67

Soort van grote bedstee.

Carrol

Quote from: chansig on April 18, 2020, 17:27:19
Om heel eerlijk te zijn: Geen idee. Ze zijn er voor mijn gevoel zomaar.

Gr. Hans
Om eerlijk te zijn ben ik toch bang...."Het Goed"🤔😥
Nuprime IDA 16 versterker
Dac: Topping E30  XTZ99.36 flf
Audiolab 6000 CDT transport  JKE Prefer MGK226
HP computer Rel R 218 Cd Hull Clearwater

oud_account_1

Voordeel is dat ze dan wel 'ingespeeld' zijn  :D
"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values

dre73

Hans in een kamer met zacht wanden.....
Ik wist het! :D
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

chansig

Knuffelruimte klinkt ook liever dan rukbunker.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Ralf67


chansig

Weer even verder. Geld is aanwezig om de upgrade te gaan doen. Ben alleen aan het twijfelen.

Het gaat hierom:

https://www.theoretica.us/bacch-dsp/

Aantal maanden terug fysiek middels de panelen gedaan en dat is qua weergave prachtig alleen praktisch niet heel handig.

Inmiddels ook middels software gehoord. Is ook kicken. Dit was niet op een grote set, maar het effect was vergelijkbaar als met fysieke panelen. De insteek is/zou zijn dat ik voor alleen de software incl macmini ga.

Of alleen software. Volgens mij dan geen last van douanekosten etc. Tenminste ik ga ervan uit dat het via een bestand aangeleverd kan worden. De macmini is ws in Nederland goedkoper te krijgen. Handige bij hen kopen is dat de boel al geïnstalleerd is.

Wat is dan de twijfel ? Geen idee....daar gaan we nog eens rustig over nadenken.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

kermy

Dat is een complexe materie, en met die software zul je wel even moeten spelen voordat je alle ins en outs onder de knie hebt. Maar je hebt het al gehoord, kun je iets zeggen over het "bedieningsgemak" van het pakket?

Lijkt mij een apart topic waard als je deze route gaat bewandelen. Ik kijk er al naar uit in ieder geval.


Met vriendelijke groet,

Kermy

chansig

Ik heb het alleen gehoord. Dus de software ken ik niet. Misschien is dat wel wat me tegenhoudt. Goeie... :D

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Geert (gvc)

#9345
Quote from: chansig on May 13, 2020, 14:52:48De insteek is/zou zijn dat ik voor alleen de software incl macmini ga.

Of alleen software. Volgens mij dan geen last van douanekosten etc. Tenminste ik ga ervan uit dat het via een bestand aangeleverd kan worden. De macmini is ws in Nederland goedkoper te krijgen. Handige bij hen kopen is dat de boel al geïnstalleerd is.
Dit is een product dat me ook bijzonder interesseert. Het enige dat mij tegenhoud is dat ik mijn huidige media player (met room correction) dan moet vervangen door een Mac.

Je zegt enkel software, dat betekent dan dat je voor de 'Intro' versie zou gaan zonder 'head tracking', meetmicrofoon en interface https://www.theoretica.us/bacch4mac/?
Cabasse Murano - Cambridge Audio Edge A - Intel NUC with Mopidy and Brutefir - Teddy Pardo power supply

chansig

Ja klopt. Dat is me qua investering al meer dan voldoende en het resultaat was meer dan prima. En wie weet wat de toekomst gaat brengen ? Bv Gaston die aanbelt ?  :D

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Geert (gvc)

Quote from: chansig on May 13, 2020, 18:09:38
Bv Gaston die aanbelt ?  :D
Dat heb ik even moeten Googlen. Veel geluk ermee 😀
Cabasse Murano - Cambridge Audio Edge A - Intel NUC with Mopidy and Brutefir - Teddy Pardo power supply

chansig

Ik ben om....Gaston gaat langskomen ik voel het.

Nee...net een mac mini gekocht. Over een paar weken de software aanschaffen.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Lion of Judah

Quote from: chansig on May 13, 2020, 19:23:49
Ik ben om....Gaston gaat langskomen ik voel het.

Nee...net een mac mini gekocht. Over een paar weken de software aanschaffen.

Gr. Hans
Gaaf, zelf net de stap gezet van handmatige DSP naar Dirac en dat was al een hele verbetering. Dit lijkt/is nog een keer de overtreffende trap.
Spendor A5, REL T7i, Naim Supernait, Avondale TPX2, miniDSP SHD, Rega P6.