Set van Hans

Started by chansig, October 27, 2006, 18:49:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

DofN

Dat je subs aanstaan is duidelijk ;-)

Fijn dat het zo mooi klinkt.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

chansig

Het blijft nog even zoeken naar de juiste opstelling van de 2 BK subs en panelen. Gezien bovenstaande ben ik weer even tevreden. De twee BK subs staan nu met de woofer richting de achterkant en tussen de speakers in. Komende dgn even kijken wat op elkaar gaat zetten gaat doen, of omdraaien van de sub.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Contour

Experimenteren met het niveau/volume van de subs in verhouding tot de mains is 1 van de basis instellingen die je goed moet krijgen een halve db meer of minder kan al goed hoorbaar zijn.

Gr. Walter

Peerless Monster

Quote from: chansig on December 22, 2019, 16:53:24
Het blijft nog even zoeken naar de juiste opstelling van de 2 BK subs en panelen. Gezien bovenstaande ben ik weer even tevreden. De twee BK subs staan nu met de woofer richting de achterkant en tussen de speakers in. Komende dgn even kijken wat op elkaar gaat zetten gaat doen, of omdraaien van de sub.

Gr. Hans

Ik zou ze aan het plafond hangen Hans. Gewoon even outside of the box...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

chansig

#9054
Quote from: Peerless Monster on December 22, 2019, 23:35:25
Ik zou ze aan het plafond hangen Hans. Gewoon even outside of the box...

Out of the room.... :D

Zou het wel een keer willen proberen. Zien/horen wat het doet. Maar ik verwacht dat mijn plafond naar beneden komt.

Qua schuiven van de 2 subs lijkt het erop dat het einde in zicht is. De plek waarop ze nu staan had ik nog niet gehad. Maar zoals het er nu naar uitziet heeft deze plek een positieve invloed. Dus daar in die lijn ga ik het zoeken. Reden waarom ze met de unit richting de achterwand staan is omdat ik dan makkelijk bij de knoppen kan. Gemak dient de Hans.

Vandaag zien we wel wat er van gaat komen. Zojuist de honden uitgelaten er hangt kerst in de lucht. Fijne tijd..

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

#9055
Klein stapjes verder..



Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

mijkie

En dat allemaal door een paar audiofiele Chinese stekkers [emoji1]
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

chansig

 :D

Yep...soms is de oplossing heel simpel.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

mijkie

Ziet er al erg goed uit Hans !
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

chansig

Lieve mensen....iedereen fijne dagen. Geniet van elkaar en stop daar nooit meer mee. Dan wordt 2020 sowieso een mooi jaar, evenals de jaren welke zullen volgen.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Quote from: chansig on December 24, 2019, 16:32:06
Lieve mensen....iedereen fijne dagen. Geniet van elkaar en stop daar nooit meer mee. Dan wordt 2020 sowieso een mooi jaar, evenals de jaren welke zullen volgen.

Gr. Hans

Jij en de jouwen ook Hans.  ;)
Roon Rock server, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Atlas Mavros, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Dank je Huub. Gaat 2020 de boeken in als het jaar waarin de karavaan stopte ? En het jaar dat het duidelijk werd dat er in de rukbunker geen sub meer bij kan ?

:D

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

RalphH

#9062
Fijne dagen ook voor jou en iedereen om je heen Hans.
En dat je ook in 2020 maar weer kunnen genieten van goed gezelschap, fijne muziek en lekkere biertjes.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

chansig

Jij ook Ralph....ik hoop dat het gaat lukken om een keer mee te gaan naar de bierhal. :D Daarnaast minimaal 1 BBQ te organiseren.

In januari op werkgebied in ieder geval al een goede start. Functieschaal omhoog en bij registratie nog 1. Kennen we, financieel, weer wat groeien. Mentaal zal het groeien lastig worden. Fysiek gaan we proberen nog wat te krimpen.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Ralf67

Grotere luidsprekers misschien  :D

Fijne feestdagen in elk geval.

op eigen verzoek verwijderd.

Goed nieuwjaar, ballenbak! Ook zeker voor de familie!

;D

chansig

#9066
Quote from: Ralf67 on December 25, 2019, 09:17:23
Grotere luidsprekers misschien  :D

Fijne feestdagen in elk geval.

Jij ook...grotere speakers ? Boeeeeee!!!!!

Net gordijnen besteld. Ga de rukbunker wat fatsoeneren.

Quote from: Baardmannetje on December 25, 2019, 09:18:51
Goed nieuwjaar, ballenbak! Ook zeker voor de familie!

;D

Thanks Baard. Jullie ook een mooi 2020. Je mag weer posten begrijp ik. Boeee!!!!!!!!!!!!!!!!

Dat het maar een mooi jaar mag worden voor voute grappen welke slecht getimed zijn.  :D

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

op eigen verzoek verwijderd.

Quote from: chansig on December 25, 2019, 09:21:09
Thanks Baard. Jullie ook een mooi 2020. Je mag weer posten begrijp ik. Boeee!!!!!!!!!!!!!!!!

Dat het maar een mooi jaar mag worden voor voute grappen welke slecht getimed zijn.  :D

Yes!

Het aftellen bij het millennium was er niets bij.

Nu inderdaad 2020 besteden aan slechte grappen over mensen die niet kunnen lezen maar wel op een forum rondhangen...

;D

chansig

Vanmiddag de gordijnrails opgehangen. Laat de gordijnen maar komen. Kunnen de kabels een beetje weggewerkt worden. En dan gaan we eens zien wat de panelen nog voor een laatste boost kunnen geven.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Kwabbernoot

Het is wel een beetje alsof je in een pakje boter zit, niet?  :smile:

Groeten...

chansig

Geen idee...nog nooit geprobeerd.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Rob_Dingen

Verdomme Hans die woofer zit in je oor.
Is dat aan de linker kant ook een woofer?
Jij luistert echt Nearfield lijkt wel een studio opstelling.
Ik zie bij jou speakers de gleuven in de zijkant niet, is dat een ander model?
Ik zie demping aan het plafond en achterwand vloerbedekking en gordijnen.
Is het nu niet veel te dood in de ruimte?
Heb thuis ook wel eens zo veel gedempt maar dat haalt de muzikaliteit er teveel uit.
Meer demping is wel meer resolutie.

Rob

DofN

#9073
Quote from: Rob_Dingen on January  3, 2020, 18:09:28

Heb thuis ook wel eens zo veel gedempt maar dat haalt de muzikaliteit er teveel uit.


Dat is subjectief. Ik ervaar dat anders.

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

chansig

Quote from: Rob_Dingen on January  3, 2020, 18:09:28
Verdomme Hans die woofer zit in je oor.
Is dat aan de linker kant ook een woofer?
Jij luistert echt Nearfield lijkt wel een studio opstelling.
Ik zie bij jou speakers de gleuven in de zijkant niet, is dat een ander model?
Ik zie demping aan het plafond en achterwand vloerbedekking en gordijnen.
Is het nu niet veel te dood in de ruimte?
Heb thuis ook wel eens zo veel gedempt maar dat haalt de muzikaliteit er teveel uit.
Meer demping is wel meer resolutie.

Rob

Yep (2 subs of 30 cm), yep (dit is de M en niet de C) en nope (muzikaliteit is er gewoon nog).

Zondag weer tijd om te luisteren. Het is in ieder geval een fijne rustige ruimte geworden.

Gr. Hans

Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.