Set van Hans

Started by chansig, October 27, 2006, 18:49:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

Alex Groningen


Sirius666

Wat is eigenlijk het hoorbare verschil bij het minder toe willen passen van dsp?

chansig

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

INIURIA

Quote from: chansig on November 14, 2019, 11:42:20
Jouw beweegredenen zijn de jouwe. De mijne zijn verwoord ook op de laatste paar pagina's. Ook je conclusie is die van jouw. En als je het niet heel vervelend vindt ga ik je niet proberen te overtuigen dat ik geniet van de muziek.

Gr. Hans

Je hebt volledig gelijk. Zal geen 'kritische' vragen meer stellen en voortaan door honderden pagina's heen worstelen. Ik was vergeten mee te nemen dat je doof én in het bezit bent van een slechte set dus had het kunnen weten. Excuses hiervoor. Ik weet niet wat ik had toen ik het postte. Veel meet- en luisterplezier gewenst!

chansig

Als jij je daar prima bij voelt moet je dat zeker doen. En dank.....gaat zeker lukken.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Kwabbernoot

Quote from: chansig on November 13, 2019, 12:41:53
Eens zien of het zo lukt.

Gr. Hans

Ik snap dit niet zo goed.
Je maakt je kamer akoestisch redelijk (tot helemaal?) dood zodat je zoveel mogelijk direct geluid hoort en vervolgens zet je twee harde reflecterende oppervlakken vlak naast je oren? Is dat niet ietwat tegenstrijdig of mis ik wat?
Ik zou beide subs toch wat verder van je oren plaatsen indien dat natuurlijk mogelijk is. Maar zoals gezegd: misschien mis ik iets?

Het ziet er wel ergens tussen  O0 en  :alien: uit en dat kan ik dan weer wel waarderen.

Groeten...

op eigen verzoek verwijderd.

Gewoon een keer plaatsnemen in de rukbunker, Kwabbernoot.

;)

fluissie

Quote from: Kwabbernoot on November 14, 2019, 16:38:02
Ik snap dit niet zo goed.
Je maakt je kamer akoestisch redelijk (tot helemaal?) dood zodat je zoveel mogelijk direct geluid hoort en vervolgens zet je twee harde reflecterende oppervlakken vlak naast je oren? Is dat niet ietwat tegenstrijdig of mis ik wat?
Ik zou beide subs toch wat verder van je oren plaatsen indien dat natuurlijk mogelijk is. Maar zoals gezegd: misschien mis ik iets?

Het ziet er wel ergens tussen  O0 en  :alien: uit en dat kan ik dan weer wel waarderen.

Groeten...

Waarom ?? Ben bij Hans geweest , Totaal geen hinder van dat ze zo dicht bij staan

Contour

#8958
edit

Kwabbernoot

Quote from: fluissie on November 14, 2019, 18:00:50
Waarom ?? Ben bij Hans geweest , Totaal geen hinder van dat ze zo dicht bij staan
Nog niet sinds hij een dedicated kamer heeft. Ik geloof ook direct dat het goed klinkt,absoluut, maar als je zover gaat als hij, snap ik niet waarom hij dit doet. Het past mi niet in de filosofie.

Maar zoals gezegd, misschien mis ik wat.

Groeten...

fluissie

Hij heeft de ruimte en hij heeft de subs...

Er zijn er die wel vreemdere dingen doen in een ruimte  :laugh:

Maw waarom niet ?, Gewoon hobbyen en je ding doen
Doet ie goed  :thumbs-up:

chansig

#8961
Quote from: Kwabbernoot on November 14, 2019, 18:46:30
Nog niet sinds hij een dedicated kamer heeft. Ik geloof ook direct dat het goed klinkt,absoluut, maar als je zover gaat als hij, snap ik niet waarom hij dit doet. Het past mi niet in de filosofie.

Maar zoals gezegd, misschien mis ik wat.

Groeten...

De 23e ben je welkom hoor. Bescheiden bijeenkomst van "vakidioten" met verschillende overtuigingen en mooie verhalen.  :D

Je opmerking op de reflecties vind ik wel grappig. Had ik niet over nagedacht. Maar wie weet is het weer een leuke om dekbedden over de subs te draperen.  :D

Zal er eens naar gaan kijken.

De subs hoor je niet. Je hebt als het gaat over de 2 subs naast je oren geen last van lastige zaken van de ruimte. Op die plek (in de stoel dus) is waar ik het goed wil en moet hebben. Rest van de kamer boeit me niet.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

RalphH

Quote from: fluissie on November 14, 2019, 18:54:38

Er zijn er die wel vreemdere dingen doen in een ruimte 

Yep, goed voorbeeld: ISS
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

chansig

Het leven van een audiofiel gaat niet altijd over rozen. Zo ook niet die van mij. Hoop gedoe dus waar je het niet wilt hebben. Maar die wel tijd en veel energie kosten. Een gezellige gathering van morgen afgezegd (maar ook een goed excuus om te gaan kijken naar een datum in het voorjaar zodat er weer vlees op de BBQ kan). Daarnaast weinig tijd/zin om boven te gaan zitten en muziek te luisteren laat staan schuiven met subs.

Komende week vakantie gaat er ws ook wat anders uitzien als gepland, dus geen spannende en mooie metingen. Helaas.....maar wat in het vat zit verzuurd niet. De mic loopt niet weg, REW staat op de laptop, ARC blijft op de streamer en de muziek op Spotify.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

RalphH

Sterkte daar Hans, we halen m in. En de deur/praat staat open als je wil.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Carrol

Hey Hans,sterke kerel
Nuprime IDA 16 versterker
Dac: Topping E30  XTZ99.36 flf
Audiolab 6000 CDT transport  JKE Prefer MGK226
HP computer Rel R 218 Cd Hull Clearwater

Contour

Vervelend om te horen, sterkte Hans.

Tabcam

Hoop dat het gedoe snel minder wordt en sterkte met alles.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i


op eigen verzoek verwijderd.

Quote from: chansig on November 22, 2019, 23:35:24
...Een gezellige gathering van morgen afgezegd... geen spannende en mooie metingen...

Lekker weer...

Wat moet ik nu met mijn leven..?

RalphH

Doneren aan de wetenschap?
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

chansig

Quote from: Baardmannetje on November 23, 2019, 11:18:20
Lekker weer...

Wat moet ik nu met mijn leven..?

Doodgaan.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

op eigen verzoek verwijderd.

 ;D

Gezellig weer hier.

:devil:

Ralf67

En door, er zijn nu eenmaal belangrijkere dingen als de audiohobby.

Maar hopelijk snel weer terug .

Succes.

Carrol

#8974
Quote from: chansig on November 23, 2019, 11:41:35
Doodgaan.

Gr. Hans


Is het zo erg Hans??
Weet jou situatie natuurlijk niet,maar dit klinkt heftig ....Hans,

Nogmaals sterkte
Nuprime IDA 16 versterker
Dac: Topping E30  XTZ99.36 flf
Audiolab 6000 CDT transport  JKE Prefer MGK226
HP computer Rel R 218 Cd Hull Clearwater