Set van Hans

Started by chansig, October 27, 2006, 18:49:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

RalphH

Wel lekker man, 2 Rympiks in de bunker :headbanging:
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

holco

<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

noot87

NAD M10 + KEF R7 + Rythmik FV15HP

chansig

Geen enge ziektes hier. Of bedoel je wat anders ?

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Sirius666

Iets met de F12 van Rythmik.... :D

RalphH

Quote from: chansig on November  5, 2019, 16:23:36
Geen enge ziektes hier. Of bedoel je wat anders ?

Gr. Hans

Double bass array. Zag m elders ergens voorbijkomen. Leek me wel een leuk experiment voor je ;D
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

chansig

Geen idee hoe dat er dan uit ziet. Maar zal eens googelen.

Met vier subs is de keuze reuze. :D

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Gister ook een mailtje gekregen dat mijn stands klaar zijn en ready to be verzonden. Lekker over 2 weken een weekje vrij dus dan volop sporten en muziek luisteren. Lekker.

Overigens hier mag iedereen (bijna iedereen, maar diegene weten dat wel dat ze er niets mee doen is een ander verhaal) los zonder  zich bezwaard te voelen.

Kabels en hun invloeden: It all sucks.

Audio is emotie....ja het is om van te janken wat een onzin er geschreven wordt om ervaringen te verklaren.

Emotie in een set: Hoe kan je het bedenken.

Uitspraken doen over andere sets om je eigen punt te maken: Hoe zwak en raar.

Audiofielen zijn gekkies.

Zow....de toon is gezet.

:D

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

RalphH

Je betoog wekt emotie bij me op, je lijkt wel hi end yoko setje.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Tabcam

#8884
Quote from: chansig on November  9, 2019, 09:54:25
Gister ook een mailtje gekregen dat mijn stands klaar zijn en ready to be verzonden. Lekker over 2 weken een weekje vrij dus dan volop sporten en muziek luisteren. Lekker.

Overigens hier mag iedereen (bijna iedereen, maar diegene weten dat wel dat ze er niets mee doen is een ander verhaal) los zonder  zich bezwaard te voelen.

Kabels en hun invloeden: It all sucks.

Audio is emotie....ja het is om van te janken wat een onzin er geschreven wordt om ervaringen te verklaren.

Emotie in een set: Hoe kan je het bedenken.

Uitspraken doen over andere sets om je eigen punt te maken: Hoe zwak en raar.

Audiofielen zijn gekkies.

Zow....de toon is gezet.

:D

Gr. Hans
Johan Cruijff zou zeggen: "De emotie zit in de mensen, niet in de set ... logisch" :tongue2:
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Contour

Johan Cruijff zou minimaal 11 subwoofers adviseren, Hans is er nog lang niet, maar wel aardig op weg.

Ralf67

#8886
Maar wel een echte vent met eigen mancave en mening !

Lekker je eigen koers varen .

Ramkoers

Tjeb

Quote from: chansig on November  9, 2019, 09:54:25
Gister ook een mailtje gekregen dat mijn stands klaar zijn en ready to be verzonden. Lekker over 2 weken een weekje vrij dus dan volop sporten en muziek luisteren. Lekker.

Overigens hier mag iedereen (bijna iedereen, maar diegene weten dat wel dat ze er niets mee doen is een ander verhaal) los zonder  zich bezwaard te voelen.

Kabels en hun invloeden: It all sucks.

Audio is emotie....ja het is om van te janken wat een onzin er geschreven wordt om ervaringen te verklaren.

Emotie in een set: Hoe kan je het bedenken.

Uitspraken doen over andere sets om je eigen punt te maken: Hoe zwak en raar.

Audiofielen zijn gekkies.

Zow....de toon is gezet.

:D

Gr. Hans

Godver.... moet ik vandaag toch weer eens om je lachen!!!! ;D ;D

scrutinizer

Quote from: chansig on November  9, 2019, 09:54:25
Gister ook een mailtje gekregen dat mijn stands klaar zijn en ready to be verzonden. Lekker over 2 weken een weekje vrij dus dan volop sporten en muziek luisteren. Lekker.
Dat ga jij niet trekken....

QuoteOverigens hier mag iedereen (bijna iedereen, maar diegene weten dat wel dat ze er niets mee doen is een ander verhaal) los zonder  zich bezwaard te voelen.
Met welke doelstelling... ::)

QuoteKabels en hun invloeden: It all sucks.
Is in jouw 'bescheiden' mening ;)

QuoteAudio is emotie....ja het is om van te janken wat een onzin er geschreven wordt om ervaringen te verklaren.
Nogal...Vooral de interpretaties van vastgelegde metingen.

QuoteEmotie in een set: Hoe kan je het bedenken.
Weet jij het. Vertel?

QuoteUitspraken doen over andere sets om je eigen punt te maken: Hoe zwak en raar.
Ja. Daarin zijn je uitspraken niet van de lucht

QuoteAudiofielen zijn gekkies.

Vooral nu ze REW ed hebben ontdekt.... :D

Zow....de toon is gezet.

:D

Gr. Anton


Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Contour

Lees net deze review van Hans zijn streamer uit ander topic:

https://www.audiosciencereview.com/forum/index.php?threads/review-and-measurements-of-paradigm-pw-link-streamer-dac.7763/

Zelfs met 11 subs erbij, is deze streamer het zwakste element in de keten. Wat Huub ook al meerdere malen aangegeven heeft, de bronkant dient op orde te zijn.

HuubF

#8890
... verkeerd topic...
Roon Rock server, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Atlas Mavros, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

op eigen verzoek verwijderd.

Ja Hans, je hebt een zwakke streamer!

:music:

HuubF

Quote from: Baardmannetje on November  9, 2019, 11:45:48
Ja Hans, je hebt een zwakke streamer!

:music:

Ach als je maar tevreden bent, toch?
Roon Rock server, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Atlas Mavros, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

op eigen verzoek verwijderd.

Ik wel hoor, met diezelfde vermaledijde streamert...

Wat ik niet begrijp, dat ding heeft een niet al te beste DA omzetting maar zowel Hans als ik gebruiken dat ding zijn digitale uitgang, dus waarom dan blijven hangen in die matige DA omzetting van dat ding...?

HuubF

#8894
Quote from: Baardmannetje on November  9, 2019, 12:03:30
Ik wel hoor, met diezelfde vermaledijde streamert...

Wat ik niet begrijp, dat ding heeft een niet al te beste DA omzetting maar zowel Hans als ik gebruiken dat ding zijn digitale uitgang, dus waarom dan blijven hangen in die matige DA omzetting van dat ding...?

Nou ik blijf daar bijvoorbeeld bij hangen omdat het mijn ervaring is dat er kennelijk van alles fout kan gaan bij het omzetten van een digitaal signaal naar analoog. Bij het oppikken vanaf internet, het transport van apparaat naar apparaat en de omzetting zelf. Daarom zijn er honderden dacs en honderden streamers op de markt. Het is voor mij dan ook niet zo logisch dat het bij jullie dan ineens wel goed werkt met een goedkoop apparaatje.

Jullie sets in jullie akoestisch optimale setting zijn voor mij het belangrijkste bewijs. Omdat het zo ruimtelijk en schoon klinkt kijk je als het ware in de ziel van jullie streaming en D-A omzetting. En dat haalt voor mij het resultaat behoorlijk naar beneden. Jammer want jullie zijn waarschijnlijk dichterbij het ideale geluid dan ik.
Roon Rock server, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Atlas Mavros, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

op eigen verzoek verwijderd.

Tja...

Ik heb te roeien met de riemen die de DAC in mijn Hypex plate amps is, geen idee trouwens wat dat er voor een is... Mijn audiofieliteit gruwelt namelijk van overbodige AD en DA omzetting (en). En waar ik maar weinig geloof (en hoor) van (grootse) verschillen bij AD of DA omzetting, zie en hoor ik wel duidelijk nut in actief aangestuurde speakers, DSP als scheidingsfilter, een nette power response, een fijne akoestiek. En zulks.

Nu ga ik zelf geen DAC aanschaffen maar als jij er ooit nog eens een hebt liggen waarover je lyrisch bent en waarmee je denkt verschil (verbetering!) te kunnen laten horen dan ben je als vanzelfsprekend hartstikke welkom.

Krijg je zelfs een gevulde koek.

;)

Ralf67

Hier lekker aan het streamen via AirPlay en de denon x4300

Klinkt zeer goed.

Boven in de luisterruimte nog beter met een ander MF dacje.

morca

Quote from: chansig on November  5, 2019, 07:33:38
Thanks....en het lijkt te gaan gebeuren. Een 2 Hans Rythik...lekkah dan.

Vier subs is dan wel weer terug bij af (toen de set in de woonkamer stond). Maar goed....who cares? :D

Gr. Hans
Mooie aankoop Hans, :thumbs-up:
Terug bij af is niet erg als het over 4 subs gaat.
Terug bij af bij je ex is erger  ;D  :clapping:

chansig

Quote from: Baardmannetje on November  9, 2019, 12:03:30
Ik wel hoor, met diezelfde vermaledijde streamert...

Wat ik niet begrijp, dat ding heeft een niet al te beste DA omzetting maar zowel Hans als ik gebruiken dat ding zijn digitale uitgang, dus waarom dan blijven hangen in die matige DA omzetting van dat ding...?

Precies. Maar goed we doen het er maar mee.

Vanochtend om 10.00 uur in de auto gestapt en om half 12 bij Cobra. Gezellig gekletst en we zitten we hetzelfde in verschillende zaken. Behalve dat hij geen zin heeft in discussies op het forum. Ik wel, want de voorspelbaarheid maakt het drastisch leuk. Dus bedankt allen voor de afgelopen posts. Weinig nieuws gelezen...anderen misschien wel.

Maar het was dus gezellig. Na een uurtje weer de weg op.

De 2e Rythdick staat ondertussen naast mijn oor. Lekker hoor, de BK op de andere BK tussen de speakers gezet. Even voor de snel. Geen zin om te schuiven en te doen. Dus even snel de DSP erover heen. Lekker makkelijk hoor.

Nu muziek.....of geluid. Is in ieder geval behoorlijk emotieloos, maar gezien de gebruikte kabels, dsp, streamert, wijze van verbinden niet geheel verrassend.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

jossie

Tja Hans... teveel elektronica zuigt de emotie uit de draad.





Dat weet je toch? Sukkel.
Omni !