Set van Hans

Started by chansig, October 27, 2006, 18:49:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

HuubF

Quote from: chansig on October 23, 2019, 10:56:12
Dat klopt....de doodsteek van een forum toch ?

Ik ervaar dus het is. (punt)  :D

Gr. Hans

Waarbij het zinvol is om toch de mind op een kier open te hebben staan. Dat gaat je alleen heel veel geld kosten.

De mooiste sets kosten gewoon geld. Aparte ruimte, dure componenten, goede kabels, goed ingesteld (software en plaatsing). De beste set die ik recent heb gehoord was de K3 (inclusief woofers eronder geknoopt) met een Naim aansturing uit de 10.000 euro klasse. In een akoestisch prima ruimte. Daar kwam alles bij elkaar. En dan heb je alles: plaatsing, realisme en beleving.

Als je dat geld er niet voor overhebt blijft het aanmodderen.
Roon Rock server, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Atlas Mavros, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Zal je niet verassen, maar je weg naar de conclusie en de conclusie deel ik niet.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

noot87

Het hoeft helemaal niet heel veel geld te kosten. Je kunt het er wel aan uitgeven, maar daar wordt maar 1 iemand beter van.
Als je je focust op wat belangrijk is kun je een heleboel besparen.
NAD M10 + KEF R7 + Rythmik FV15HP

HuubF

Quote from: chansig on October 23, 2019, 11:20:50
Zal je niet verassen, maar je weg naar de conclusie en de conclusie deel ik niet.

Gr. Hans

Good for you. Dat zorgt ervoor dat je de rest van je leven met subwoofers bezig zult zijn en dat valt wat betreft kosten mee.

Mijn mening is dat er met die D&D's helemaal niets mis is. Met je akoestiek-fetish ook niet. Maar man, wat zou jouw geluid opknappen als je eens van je stokpaard af zou stappen.  8)
Roon Rock server, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Atlas Mavros, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Pjotr27

Quote from: noot87 on October 23, 2019, 11:23:16
Het hoeft helemaal niet heel veel geld te kosten. Je kunt het er wel aan uitgeven, maar daar wordt maar 1 iemand beter van.
Als je je focust op wat belangrijk is kun je een heleboel besparen.

Nee dat klopt.... we hadden vroeger een draagbare buizenradio met een simpel breedbandspeakertje erin. Ding kostte helemaal niets. Ook nog eens mono. Maar zelden heb ik zoveel kippenvel gehad als met dat ding. Wellicht is dit ook het probleem van veel hifi tegenwoordig. Technisch waanzinnig perfect, vervorming totaal onmeetbaar tot een miljard nullen achter de komma. Maar de beleving is er niet....
Helaas is beleving moeilijk te vinden in de huidige stereo apparatuur.
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

HuubF

Quote from: Pjotr27 on October 23, 2019, 11:26:55
Nee dat klopt.... we hadden vroeger een draagbare buizenradio met een simpel breedbandspeakertje erin. Ding kostte helemaal niets. Ook nog eens mono. Maar zelden heb ik zoveel kippenvel gehad als met dat ding. Wellicht is dit ook het probleem van veel hifi tegenwoordig. Technisch waanzinnig perfect, vervorming totaal onmeetbaar tot een miljard nullen achter de komma. Maar de beleving is er niet....
Helaas is beleving moeilijk te vinden in de huidige stereo apparatuur.

Voor beleving wende men zich tot Audio Note, 47Labs of Naim. Als je dat niet doet moet je een beetje geluk hebben.
Roon Rock server, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Atlas Mavros, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

noot87

#8781
Als een bepaald systeem in een bepaalde ruimte een opname/bron perfect weergeeft, ligt het dan aan de opname/bron of aan het systeem dat het niet klinkt zoals je zou willen?
NAD M10 + KEF R7 + Rythmik FV15HP

HuubF

Quote from: noot87 on October 23, 2019, 11:30:42
Als een bepaald systeem in een bepaalde ruimte een opname/bron perfect weergeeft, ligt het dan aan de opname/bron of aan het systeem dat het niet klinkt zoals je zou willen?

Het beste systeem is het systeem dat alles exact weergeeft zoals bedoeld. En dat kost nog verrassend veel geld.
Roon Rock server, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Atlas Mavros, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

#8783
Quote from: HuubF on October 23, 2019, 11:25:10
Good for you. Dat zorgt ervoor dat je de rest van je leven met subwoofers bezig zult zijn en dat valt wat betreft kosten mee.

Mijn mening is dat er met die D&D's helemaal niets mis is. Met je akoestiek-fetish ook niet. Maar man, wat zou jouw geluid opknappen als je eens van je stokpaard af zou stappen.  8)

We hadden toch vastgesteld dat je eigen ervaring eigenlijk het enige is wat telt ? En nu zou ik van mijn stokpaardje af moeten stappen omdat jij vindt dat mijn geluid dan zou opknappen ?

Inderdaad weinig zinvol om iets van elkaars stokpaardjes te vinden...maar ik geef toe....wel leuk op momenten.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Quote from: HuubF on October 23, 2019, 11:33:19
Het beste systeem is het systeem dat alles exact weergeeft zoals bedoeld. En dat kost nog verrassend veel geld.

Tsja.....wat versta jij onder exact weergeven ?

En het laatste...weer niet mee eens. Wederom niet verrassend.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Quote from: chansig on October 23, 2019, 11:34:13
We hadden toch vastgesteld dat je eigen ervaring eigenlijk het enige is wat telt ? En nu zou ik van mijn stokpaardje af moeten stappen omdat jij vindt dat mijn geluid dan zou opknappen ?

Inderdaad weinig zinvol om iets van elkaars stokpaardjes te vinden...maar ik geef toe....wel leuk op momenten.

Gr. Hans

Als jij wil dat iedereen jouw set mooi gaat vinden zul je iets aan de bronkant moeten doen. Of er in ieder geval mee gaan experimenteren. Aan je ruimte of de D&D's ligt het niet.

Bijna iedereen die lang met hifi bezig is geweest kent het fenomeen dat een setsamenstelling soms erg correct maar enigszins zielloos klinkt. In het begin lijkt het heel wat maar na een uur, dag of week heb je er geen zin meer in.

Jij hebt dat denk ik ook wel maar dan duik je op het enige component dat bij jou losloopt en waar je nog wel in gelooft: de subwoofer. En dat terwijl ik maanden geleden juist vond dat het laag geweldig was.

Jij hebt een ruimte en een set die nog maar 1 ding nodig heeft: wat fantasie en een open mind. En dan kan het zo geweldig klinken dat Frank, ik en heel de rest het ook de ellende waard vinden om met 40 graden op zolder gaan zitten.
Roon Rock server, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Atlas Mavros, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

#8786
Quote from: HuubF on October 23, 2019, 11:25:10


Mijn mening is dat er met die D&D's helemaal niets mis is.

Dit deel ik overigens 100%. Maar ook dat zal geen verrassing zijn.  :D

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Quote from: HuubF on October 23, 2019, 11:45:54
Als jij wil dat iedereen jouw set mooi gaat vinden zul je iets aan de bronkant moeten doen. Of er in ieder geval mee gaan experimenteren. Aan je ruimte of de D&D's ligt het niet.

Bijna iedereen die lang met hifi bezig is geweest kent het fenomeen dat een setsamenstelling soms erg correct maar enigszins zielloos klinkt. In het begin lijkt het heel wat maar na een uur, dag of week heb je er geen zin meer in.

Jij hebt dat denk ik ook wel maar dan duik je op het enige component dat bij jou losloopt en waar je nog wel in gelooft: de subwoofer. En dat terwijl ik maanden geleden juist vond dat het laag geweldig was.

Jij hebt een ruimte en een set die nog maar 1 ding nodig heeft: wat fantasie en een open mind. En dan kan het zo geweldig klinken dat Frank, ik en heel de rest het ook de ellende waard vinden om met 40 graden op zolder gaan zitten.

Tsja als dat mijn doel zou zijn dan zou ik jullie (of anderen) een groot plezier doen. Maar je raad het al: Dat is niet mijn doel. Daarnaast is het echt niet prettig om met die temperatuur boven te zitten, ondanks dat het goed klinkt. Overigens ben ik nog steeds erg gecharmeerd van het geluid.

En volgens mij heb ik al bijzonder vaak aangegeven waarom ik op dit moment opnieuw bezig ben met de subs.

Maar mijn ruimte doet wel rare/vervelende dingen...dus die is zeker niet optimaal en iets veranderen aan de bron kant gaat hier zeker geen verandering in brengen. Maar dat is een stokpaardje evenals stroom op welke manier dan ook hier niets aan gaat veranderen.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Quote from: chansig on October 23, 2019, 11:36:40
Tsja.....wat versta jij onder exact weergeven ?

En het laatste...weer niet mee eens. Wederom niet verrassend.

Gr. Hans

Ja dat krijg je als je denkt dat akoestiek alles is en de rest er niet toe doet. Als het maar technisch klopt, correct meet en niet kapot is.

Ruud13 heeft helaas veel invloed gehad. Is wel een aardige man trouwens. Maar niet op een forum.
Roon Rock server, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Atlas Mavros, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

#8789
En goede speakers, dsp, subwoofers en dan nog als laatste....plaatsing.

Je mening over Ruud deel ik overigens dan weer wel. En heeft (helaas) op jouw beeldvorming/overtuigingen ook invloed gehad.

Maar nog geen antwoord op wat jij verstaat onder exact weergeven.

Gr. Hans

Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Richi

Quote from: chansig on October 23, 2019, 10:52:09
Wat mij betreft heb je dan een discussie over de persoon die luistert en hoe die vanuit zijn overtuigingen, ervaringen etc luistert naar muziek. Muzikaliteit zit, voor mij, op geen enkele manier in een speaker, bron, kabel, ruimte, demper, versterker, dsp, subwoofer of wat dan ook.

Gr. Hans
Smaak, smaak, smaak.  ;D

En over smaak kan je best twisten, zoals dit forum bewijst.  :smile:
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Sirius666

Quote from: HuubF on October 23, 2019, 11:33:19
Het beste systeem is het systeem dat alles exact weergeeft zoals bedoeld. En dat kost nog verrassend veel geld.

Jij zegt nu eigenlijk gewoon dat o.a. D&D het beste systeem is.....wilde je dat wel?  :D

Tabcam

Quote from: Sirius666 on October 23, 2019, 12:14:18
Jij zegt nu eigenlijk gewoon dat o.a. D&D het beste systeem is.....wilde je dat wel?  :D
Volgens mij willen we allemaal én, én, én! Én een systeem dat muziek met gevoel overbrengt, én alles af kan spelen én het zo goed mogelijk weergeeft. Dat is best lastig als heilige graal en vandaar dat we nog steeds zoekende zijn :tongue2:
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

katwax

Quote from: HuubF on October 23, 2019, 11:16:23
Waarbij het zinvol is om toch de mind op een kier open te hebben staan. Dat gaat je alleen heel veel geld kosten.

De mooiste sets kosten gewoon geld. Aparte ruimte, dure componenten, goede kabels, goed ingesteld (software en plaatsing). De beste set die ik recent heb gehoord was de K3 (inclusief woofers eronder geknoopt) met een Naim aansturing uit de 10.000 euro klasse. In een akoestisch prima ruimte. Daar kwam alles bij elkaar. En dan heb je alles: plaatsing, realisme en beleving.

Als je dat geld er niet voor overhebt blijft het aanmodderen.
Huub met inclusief woofers, bedoel je het BXT system?
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

HuubF

#8794
Quote from: chansig on October 23, 2019, 12:00:45

... Maar nog geen antwoord op wat jij verstaat onder exact weergeven.

Jawel maar dat komt omdat je 'zoals bedoeld' hebt weggelaten. Ik heb in mijn leven een paar sets gehoord die de indruk wekten weer te geven met een realistische kwaliteit en schaal. Bij zo'n set klinkt een symfonieorkest beter dan in de concertzaal zelf want daar zit de akoestiek op het randje, worden foutjes gemaakt, hoor je bijgeluiden en is de ruimtelijkheid opvallend matig.

Dat krijg je alleen voor elkaar met een in alle opzichten kwalitatief uitnemende set en een akoestiek die goed genoeg is. Naar mijn stellige mening niet met een geweldige akoestiek en een set die nog niet af is.
Roon Rock server, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Atlas Mavros, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

BJF

#8795
Quote from: HuubF on October 23, 2019, 11:33:19
Het beste systeem is het systeem dat alles exact weergeeft zoals bedoeld. En dat kost nog verrassend veel geld.
Het beste systeem voor mij(!) is het systeem dat me grijpt, me emotioneert, waar ik van de muziek geniet. De rest interesseert me niet (behalve mijn portemonnee).

[edit] 'de muziek' toegevoegd [/edit]
NAD M10 V2
Elac FS247

HuubF

Quote from: Sirius666 on October 23, 2019, 12:14:18
Jij zegt nu eigenlijk gewoon dat o.a. D&D het beste systeem is.....wilde je dat wel?  :D

Ik vind die D&D's wel goed hoor! Ik heb alleen wat commentaar op wat er voor, na, onder en boven zit.
Roon Rock server, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Atlas Mavros, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Carrol

Als je dat geld er niet voor overhebt blijft het aanmodderen

Ja Die klopt wel een beetje 😀.
Nuprime IDA 16 versterker
Dac: Topping E30  XTZ99.36 flf
Audiolab 6000 CDT transport  JKE Prefer MGK226
HP computer Rel R 218 Cd Hull Clearwater

HuubF

Quote from: katwax on October 23, 2019, 12:22:19
Huub met inclusief woofers, bedoel je het BXT system?

Ja die bedoel ik. Ik heb ze inmiddels 3 keer gehoord omdat mijn hifi-mannetje uiteraard graag wil dat ik ze aanschaf. De BXT's zijn natuurlijk een beetje koddig omdat de Ki3 out of de box ook gewoon recht weergeeft. Maar het maakt wel degelijk veel uit. En maakt ze daarmee onbetaalbaar: ik weet betere bestemmingen voor 18.000 euro. Plus de dure streamer die er echt voor moet.
Roon Rock server, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Atlas Mavros, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Pjotr27

Quote from: HuubF on October 23, 2019, 11:29:05
Voor beleving wende men zich tot Audio Note, 47Labs of Naim. Als je dat niet doet moet je een beetje geluk hebben.
yep daarom heb ik ook nog een cd loopwerk en dac van 47 labs...
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.