Set van Hans

Started by chansig, October 27, 2006, 18:49:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

chansig

Nee, ik hoor geen verschil. En Baard ook niet, die zit nu te luisteren.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

xlr8

Hou er wel rekening mee dat een baard een absorptiepunt is hé  :D

Ralf67

Is Hans een hipster dan ?

Dat zou een hoop verklaren   :D

xlr8

Geen idee  ;D  maar 'die zit te luisteren ' is (een?) baard.  Nickname dus, geen idee of de goede man een baard heeft, indien wel en de ander niet kan dat verschil in absorptie geven.

RalphH

Quote from: Ralf67 on October 16, 2019, 12:02:08
Hoor je dan verschil tussen sub L en sub R ?

Serieuze vraag .

Ik vind raffel wel een goed punt hebben. L krijgt toch een ander signaal als R? En als er rechs een hippster op zn baard of contrabaard zit te spelen, en je subbie hangt links....
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

op eigen verzoek verwijderd.

Contrabaard!

;D

Inderdaad zojuist even bij Hans wezen luisteren. Het klinkt simpelweg gewoon heel, heel erg goed. Ik vind het vrij bijzonder dat je helemaal niet het idee heb dat je met je kop tussen twee subwoofers zit, het laag komt veel meer uit de speakers zelf voor je gevoel.

Erg apart, top 3 set.

:music:

RalphH

Dat het goed klinkt, dat geloof ik meteen. Echter gaat Hans (en terecht) toch wel voor opnamecorrecte weergave en als r geen laag uit de linkerspeakert komt waar die r wel uit hoort te komen, zou dan toch wat zneuiig zijn. Of is dit te deugneuzerig?
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Ralf67

Dat dus en goed testen dus met het juiste materiaal waar duidelijk L sublaag is en geen R laag.

chansig

Iemand de ervaring dat er alleen maar laag uit 1 van de speakers kwam ? Of uit de verschillende subs ? Ik nog nooit in ieder geval.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

fluissie

#8734
Quote from: Baardmannetje on October 16, 2019, 16:54:17
Contrabaard!

;D

Inderdaad zojuist even bij Hans wezen luisteren. Het klinkt simpelweg gewoon heel, heel erg goed. Ik vind het vrij bijzonder dat je helemaal niet het idee heb dat je met je kop tussen twee subwoofers zit, het laag komt veel meer uit de speakers zelf voor je gevoel.

Erg apart, top 3 set.

:music:

Grappig dat was gelijk wat ik ook zei gisteravond...

En idd het klinkt gewoon goed !

RalphH

Quote from: chansig on October 16, 2019, 17:36:56
Iemand de ervaring dat er alleen maar laag uit 1 van de speakers kwam ? Of uit de verschillende subs ? Ik nog nooit in ieder geval.

Gr. Hans

Ervaring? Nee want ik heb nog geen sub enkel op links of rechts aangesloten. Mijn subjes hebben wel een l en r ingang. Dat moet wat betekenen toch?
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

RalphH

#8736
En ik weet dat het goed klinkt bij Hans, dat is geen discussie. En ik heb ook niks gemist toen ik daar geluisterd heb. Da's t punt ook niet.
Wellicht stel je de DD wel zo in dat je 1 of 1 subs gebruikt en dan stuurt de software alle laag naar 1 of 2 kanalen, 'k weet t niet hè?
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Ralf67

#8737
Ga me hier eens in verdiepen

Leuke materie en zit een kern van waarheid in.  8)

jossie

#8738
Stel, de bassist zit rechts, alle boventonen waarmee je richting kunt horen komen wel uit de rechterspeaker. De tonen onder de 60 (hans ?) Hz komen uit de sub, maakt niet echt uit waar die dan staat. Het zou ook zo kunnen zijn met de reflecties dat de sub virtueel aan de andere zijde een net zo hoge druk genereert bij bepaalde frequenties. Maar goed, met twee meetmics aan beide zijden van je hoofd ga je geen verschil meten, daar is ons hoofd te klein voor.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Omni !

RalphH

Ik heb meer begrepen dat elke sub op een specifiek kanaal is aangesloten, l of r. Met 2 subs zal dat weinig boeien, met 1 wat meer.
In die context (issie weer) typte ik maar wat neer
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

chansig

Sub op links en sub op rechts.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Contour

Je hebt er bijna een rijbewijs voor nodig tegenwoordig!

op eigen verzoek verwijderd.

Dat zegt dan weer vooral wat over jou...

:P

RalphH

Quote from: chansig on October 16, 2019, 19:54:06
Sub op links en sub op rechts.

Gr. Hans

Yeah, ik weet.
Het acteert dan enkel niet als 1 sub en om 1 of andere reden mijn brein "does not compute"
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

St.Even

#8744
Maar Hans, gewoon uit serieuze nieuwsgierigheid; vanwaar ben je zover gekomen om zoveel subs te gebruiken? Zoveel is 2... okee,maar toch. Heb je zelf ondervonden dat dat is wat je zocht of ergens gelezen of gehoord en zo gaan experimenteren? Zo ook om ze op stands te gaan plaatsen....
Een maand geleden had ik het serieus als totaal niet serieus opgevat en het misschien als een onwetende iemand die niet weet wat hij doet zou bestempelen...   (En ikzelfwas en  ben nog meer onwetend, ik weet het)  Maar ondertussen denk ik anders over de subs als ik zo alles lees en me probeer voor te stellen hoe dat zou kunnen klinken.
Sowieso ook omdat ik een subwoofer als een no go zag in een stereo opstelling. Het zou onnodig gedreun meebrengen...     maar goed, ondertussen ben ik wijzer en zou zelf dat hier ook wel eens willen ervaren net als dsp. Wieweet.  Maar goed, is het jouw ding of is er een soort van theorie over om met meerdere subs te spelen in een toch wat kleine ruimte en zelfs dicht bij het hoofd.

-0- Steve- 0-
-0-Steve-0-

fluissie


mancaver

Quote from: St.Even on October 17, 2019, 08:39:06
Sowieso ook omdat ik een subwoofer als een no go zag in een stereo opstelling. Het zou onnodig gedreun meebrengen...     maar goed, ondertussen ben ik wijzer en zou zelf dat hier ook wel eens willen ervaren net als dsp.
Een sub is een mega-GO als je de sub(s) qua integratie (cross-over en timing) GOED intstalleerd. Tuurlijk zijn er liefhebbers van boenk-boenk-klap subbies hier op het forum die alleen maar 'broekspijpen en ramen' willen laten wapperen (anders is het maar niks) maar die moet je maar even vergeten/negeren ;)

We hebben elkaar vaker gesproken via de MP chat en wil je uitnodigen om het bij mij te ervaren (DSP en een multi sub opstelling) als je geintereseerd bent natuurlijk ;)

St.Even



Quote from: mancaver on October 17, 2019, 13:15:03
Een sub is een mega-GO als je de sub(s) qua integratie (cross-over en timing) GOED intstalleerd. Tuurlijk zijn er liefhebbers van boenk-boenk-klap subbies hier op het forum die alleen maar 'broekspijpen en ramen' willen laten wapperen (anders is het maar niks) maar die moet je maar even vergeten/negeren ;)

We hebben elkaar vaker gesproken via de MP chat en wil je uitnodigen om het bij mij te ervaren (DSP en een multi sub opstelling) als je geintereseerd bent natuurlijk ;)

Hahahah=) =) ,broekspijpen en ramen wapperen.
Heeeyyyyyy gevonden....  jij bent het. Van de AC LS ? 
Bij toeval werd ik gisteren geatendeerd door een vriend over de AC's....
Leuk en toeval. Prachtdingen bliiven het.

Zeker dat ik geïnteresseerd ben. Heel erg zelfs. Leuk.
Ik ben oprecht nieuwsgierig hoe zulke set ups tot stand komen en het  waarom etc. Etc etc   en hoe dat dan klinkt natuurlijk. Mega interessant....    Vandaar de oprecht serieus bedoelde vraag. Ik leer graag,vandaar.


-0- Steve- 0-

-0-Steve-0-

fluissie

#8748
Quote from: mancaver on October 17, 2019, 13:15:03
Een sub is een mega-GO als je de sub(s) qua integratie (cross-over en timing) GOED intstalleerd. Tuurlijk zijn er liefhebbers van boenk-boenk-klap subbies hier op het forum die alleen maar 'broekspijpen en ramen' willen laten wapperen (anders is het maar niks) maar die moet je maar even vergeten/negeren ;)

We hebben elkaar vaker gesproken via de MP chat en wil je uitnodigen om het bij mij te ervaren (DSP en een multi sub opstelling) als je geintereseerd bent natuurlijk ;)

Kansloos deze opmerking
En ja als jij bijdehand wilt doen dan kan ik dat ook

Volgens mij ben jij ook wat dingen 'vergeten' larsonator

Ralf67

#8749
en wat voor set Up mag dat wel wezen.

Je hebt veel commentaar op anderen, maar geen eigen topic ?