Set van Hans

Started by chansig, October 27, 2006, 18:49:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Staaled

#8575
Quote from: chansig on September 25, 2019, 18:01:08
Zeker oude koek. Maar genoeg over terug te vinden op het forum. Leuke en minder leuke discussies.

Ik heb er weinig tot niets mee. Maar dat is wel te zien aan de kabelzooi. Anderen gruwelen ervan...maar dat is hun probleem.  :D

En na veel 5en en 6en eindelijk het paneel aan het plafond hangen. Kloten met schakels, touw etc. Uiteindelijk maar gewoon vast geschroefd.

Gr. Hans

Gezien het snertweer heb ik vandaag een Meicord netwerkkabel die ik nog had naar de set getrokken ( 10 m).
Kabeltijd ligt ook achter mij, maar toch blij verrast.
Scheelde misschien wel dat deze nu niet door een bureauvoet bekneld wordt (kwam ik bij de vervanging achter)  :D.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

St.Even

Quote from: chansig on September 26, 2019, 13:09:23
Daar is de DSP dan wel weer prettig voor.

Gr. Hans
En stel dat als je dsp gaat gebruiken, dan wordt die lijn van de grafiek rechtgetrokken? Toch?    Maar hoor je daar dan ook verschil in met nu? Dat weet je nu nog niet omdat je dsp nog niet gebruikt.....    maar zou dat hoorbaar verschil maken,meer in welke hoeveelheid?

-0- Steve- 0-

-0-Steve-0-

St.Even

Quote from: Staaled on September 26, 2019, 13:13:00
Gezien het snertweer heb ik vandaag een Meicord netwerkkabel die ik nog had naar de set getrokken ( 10 m).
Kabeltijd ligt ook achter mij, maar toch blij verrast.
Scheelde misschien wel dat deze nu niet door een bureauvoet bekneld wordt (kwam ik bij de vervanging achter)  :D.
...hebben alle musici de hele tijd door een beknelde draad moeten spelen....     Das benauwd hoor.  .....  dat MOET schelen dus.

-0- Steve- 0-

-0-Steve-0-

Staaled

Quote from: St.Even on September 26, 2019, 13:21:31
...hebben alle musici de hele tijd door een beknelde draad moeten spelen....     Das benauwd hoor.  .....  dat MOET schelen dus.

-0- Steve- 0-
Ik schat hooguit de helft ,want geen zware voet.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

St.Even

Quote from: Staaled on September 26, 2019, 13:38:08
Ik schat hooguit de helft ,want geen zware voet.
=)(=

-0- Steve- 0-

-0-Steve-0-

morca

Quote from: Staaled on September 26, 2019, 13:13:00
Gezien het snertweer heb ik vandaag een Meicord netwerkkabel die ik nog had naar de set getrokken ( 10 m).
Kabeltijd ligt ook achter mij, maar toch blij verrast.
Scheelde misschien wel dat deze nu niet door een bureauvoet bekneld wordt (kwam ik bij de vervanging achter)  :D.
Klinkt niet zo afgeknepen nou Ed ?
Veel opener opeens  :D

morca

Quote from: St.Even on September 26, 2019, 13:19:09
En stel dat als je dsp gaat gebruiken, dan wordt die lijn van de grafiek rechtgetrokken? Toch?    Maar hoor je daar dan ook verschil in met nu? Dat weet je nu nog niet omdat je dsp nog niet gebruikt.....    maar zou dat hoorbaar verschil maken,meer in welke hoeveelheid?

-0- Steve- 0-
Hij past altijd dsp toe. Dus dat weet hij wel  ;D

Scheelt echt veel.
Als je wil weten hoeveel is het  tijd voor een umik en een dsp  :)

St.Even

Quote from: morca on September 26, 2019, 14:24:01
Hij past altijd dsp toe. Dus dat weet hij wel  ;D

Scheelt echt veel.
Als je wil weten hoeveel is het  tijd voor een umik en een dsp  :)
Komt goed! Onder het motto van; DSP, wat bereik je ermee...
Nog even doorsparen...

-0- Steve- 0-

-0-Steve-0-

holco

Het laag wat er toe doet in die meting is ruim een factor 3 te zacht, dat hoor (mis) je dus wel.

Quote from: St.Even on September 26, 2019, 13:19:09
En stel dat als je dsp gaat gebruiken, dan wordt die lijn van de grafiek rechtgetrokken? Toch?    Maar hoor je daar dan ook verschil in met nu? Dat weet je nu nog niet omdat je dsp nog niet gebruikt.....    maar zou dat hoorbaar verschil maken,meer in welke hoeveelheid?

-0- Steve- 0-
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

St.Even

Quote from: holco on September 26, 2019, 18:21:53
Het laag wat er toe doet in die meting is ruim een factor 3 te zacht, dat hoor (mis) je dus wel.
Dankjewel.

-0- Steve- 0-

-0-Steve-0-

chansig

Quote from: holco on September 26, 2019, 18:21:53
Het laag wat er toe doet in die meting is ruim een factor 3 te zacht, dat hoor (mis) je dus wel.

Wat bedoel je met ruim een factor drie ?

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

holco

#8586
Oeps, haal wat dingen door elkaar :D 10db is een halvering of verdubbeling.

3db is een verdubbeling van het geluid, 10db is dus ruim een factor 3.
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

chansig

Ah so....zat al te denken aan peren oid.  :D

Jij pakt de top van de bult als uitgangspunt ?

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

RalphH

Je moet eigenlijk wel het hele bereik zien im te bepalen of t dips of pieken zijn idd.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

chansig

Vanaf ergens loopt het redelijk stabiel hobbelachtig door, alvorens naar beneden af te vallen. Zal vh weekend wel eens kijken welke metingen te posten.

Voor mijn verjaardag nog een Ritmik 12 gevraagd.....vragen kan altijd. :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

holco

Dat maakt op zich niet zo veel uit, punt is dat je rond de 25Hz en 110Hz 2x zo veel geluid hebt als in het gebied tussen de 50Hz en 80Hz, en juist tussen de 50Hz en 80Hz zit de meeste laag ervaring oa het kick-laag (63Hz) waar juist de meeste druk zit, trek die lijn recht (meestal zelfs een lichte bolling) en je zal een smile van oor tot oor krijgen  ;)





Quote from: chansig on September 27, 2019, 08:13:46
Ah so....zat al te denken aan peren oid.  :D

Jij pakt de top van de bult als uitgangspunt ?

Gr. Hans
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

chansig

Het is zonder DSP....nog even voor de duidelijkheid.

Ben aan het draaien, schuiven met speakers en panelen om het laag zo vlak mogelijk te krijgen zodat de DSP zo min mogelijk hoeft te corrigeren.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Kwabbernoot

Maakt het gehoormatig wat uit dan of de dsp veel of weinig moet rechttrekken? Ik kan mij voorstellen dat het voor je gevoel wel wat rustiger zitten is.

Groeten...

chansig

Is meer de uitdaging om het zonder DSP zo goed mogelijk te krijgen. Of het gehoormatig wat uitmaakt? Geen idee.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig



Drie subs....groen.

Nu even de kwalificatie kijken.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

holco

Dat is een flink stuk beter  ;D
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

chansig

En nu hier:


Laag zoals die gaat:


Het laag is in deze situatie wat minder, maar de DSP zal dat corrigeren. Vanaf 2000 Khz is dit beter. Wel weer even genoeg voor vandaag. Even de DSP erover heen en dan wat muzeik gaan luisteren.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Carrol

Quote from: chansig on September 28, 2019, 17:55:59
En nu hier:

Laag is toch  een persoonlijke dingetje,wat vind jij een goed laag Hans,een zo'n vlak mogelijk frequentie karakteristiek wil niet zeggen dat jij dat ook leuk,goed vind.
Wat wil jij bereiken??

Laag zoals die gaat:


Het laag is in deze situatie wat minder, maar de DSP zal dat corrigeren. Vanaf 2000 Khz is dit beter. Wel weer even genoeg voor vandaag. Even de DSP erover heen en dan wat muzeik gaan luisteren.

Gr. Hans
Nuprime IDA 16 versterker
Dac: Topping E30  XTZ99.36 flf
Audiolab 6000 CDT transport  JKE Prefer MGK226
HP computer Rel R 218 Cd Hull Clearwater

chansig

Goed laag ? Mn strak. En dat vraagt mijn inziens om een recht lijntje. Doel is om de DSP zo min mogelijk werk te laten doen. Is gewoon een onderdeel van muzeik luisteren.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Gister overigens veel met panelen lopen schuiven en doen. Achter me staat helemaal niets meer. Tussen de speakers staan nu 2 extra panelen. Leuk om te zien wat de effecten ervan zijn.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.