Set van Hans

Started by chansig, October 27, 2006, 18:49:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 7 Guests are viewing this topic.

Kwabbernoot

Quote from: chansig on July  7, 2019, 15:47:39
De keuze om de BK sub in de set te laten is een goede geweest. Hiermee wordt er een ervaring getriggerd welke zorgt voor een gevoel van organische complementariteit. Zit uiteraard niet in de speakers, de sub, streamer of ondoordachte wijze van stroomvoorziening. Beetje onzinnig om dat nog te melden.

Maar het klinkt lekker.

En dan ga je denken...wat nu te doen ? Qua aanschaf niets. De speakers dan aan de andere kant zetten...gewoon omdat het kan ? Pffff...wordt er al moe van. Akoestisch nog wat doen ? Zou kunnen....wat gaat het nog toevoegen ? Nog meer organische complementariteit ?

Lijkt erop dat het simpelweg klaar is. Tsja....

Gr. Hans

Tijd om eindelijk eens aan je muzikale smaak te gaan werken, lijkt mij.  ::)

Groeten...

chansig

 :D

Mis jouw bijdrage hierin. Ik merk dat ik regelmatig blijf hangen bij de voor mij bekende muziek. Van de week via Abel wel een voor mij nieuwe groep ontdekt.

Struin ook nog wel eens de new releases af. Binnen Spotify vind ik die niet heel helpend. Veel meuk wat mij betreft. Kan natuurlijk zijn dat die lijst zich afstemt op wat ik afspeel via Spotify. Dus eigen schuld. :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

DofN

Wat ik van de week in het muziekdraadje plempte was wel meteen behoorlijk experimenteel. Leuk dat je ernaar hebt geluisterd.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Tabcam

Quote from: doorofnight on July  8, 2019, 21:11:00
Wat ik van de week in het muziekdraadje plempte was wel meteen behoorlijk experimenteel. Leuk dat je ernaar hebt geluisterd.
Vind ik het leukste van de hobby. Lekker grasduinen naar nieuwe muziek dan wel oude muziek "herontdekken" omdat het zoveel beter klinkt op een betere set :coffee:.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

MAW

Quote from: Contour on July  7, 2019, 16:26:10
Misschien de subs eruit en investeren in de 8C...

Ik ben voor! 😆
Gr. Martijn

RalphH

Denk dat hans het laag beter kan verdelen met 2 subjes dan wanneer r 2 grote fronts worden gebruikt
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

chansig

Dank allen voor de ideeën. Zal ze allemaal meenemen in mijn gedachten en er vervolgens niets mee gaan doen.  :D

Alleen de tip van Kwabbert om mijn muzieksmaak aan te gaan passen....die pak ik op. ;D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Kwabbernoot

 :thumbs-up: Succes. Ik kan je er niet mee helpen want ik ben al een tijdje uitgegrasduind. Ik zit tegenwoordig vooral in de jaren zestig en zeventig muziek. Ook mooi.

Groeten...

RalphH

Nog even een bbq nabrander  :thumbs-up: (thumbs-up) voor Huub zijn tipje in de korte luistersessie: Jain
Heb m r hier even ingeknald en is wel glimlachopwekkend. Wellicht is het de Vleteren 12 (Let op, niet WEST vleteren!! tipje van mij dan weer), maar het muziekje doet zeker wat en klappert er lekker uit. Thnx Huub!
Jammer dat het al bijna 23:30 is ander ging ie vol open.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

chansig

Quote from: Kwabbernoot on July  9, 2019, 08:51:39
:thumbs-up: Succes. Ik kan je er niet mee helpen want ik ben al een tijdje uitgegrasduind. Ik zit tegenwoordig vooral in de jaren zestig en zeventig muziek. Ook mooi.

Groeten...

Is ook erg mooie muziek bij. Maar hier ben ik dan ook weer redelijk beperkt en blijf ik ws hangen bij de bekende mensen.

Quote from: RalphH on July  9, 2019, 23:18:34
Nog even een bbq nabrander  :thumbs-up: (thumbs-up) voor Huub zijn tipje in de korte luistersessie: Jain
Heb m r hier even ingeknald en is wel glimlachopwekkend.

Ook geprobeerd.....wekte ook bij mij een glimlach op. Zal het nog eens een kans geven.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

sultankat

Quote from: HuubF on May  9, 2019, 12:02:05
Gaat het een beetje Hans?

Als Feijenoord aanhanger ben ik heel wat gewend, maar dit vond ik ook echt kudt.

^^
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

RalphH

Quote from: chansig on July 10, 2019, 07:37:55

Ook geprobeerd.....wekte ook bij mij een glimlach op. Zal het nog eens een kans geven.


Na soms heb je zo'n glimlach nodig hè en dan is dit een goed alternatief in geval er geen bbq bij jou is ;D
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Pjotr27

Nieuwe nummer Stereophile al gelezen Hans? Test Dutch & Dutch
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

chansig

Nope.....maar zal positief zijn. A omdat de speakers goed zijn en B omdat een audio review nooit echt negatief is.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Tabcam

Ik vind altijd de objectieve metingen erg interessant. In dit geval kan ik het alleen maar met Kalman Rubinson eens zijn, Wow!
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

chansig

Voor grap (je moet wat op een vrije dag)...de panelen achter de speakers weggehaald en achter me neergezet. Tsja....het is me allemaal wat. Ga de panelen niet terug zetten. Maar ik ga wel een paar kleinere maken zodat het raam ook open kan.

Wat er gebeurt is dat je minder aanwezigheid hoort van de (opname)ruimte. Minder pin/point ook. Niet per definitie slechter..of eigenlijk wel maar dan niet storend. Morgen dus maar even aan de klusserdeklus.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Staaled

Je hebt nu 2 dingen veranderd.
Dus moeilijk te bepalen wat wat doet.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

chansig

That is waar....maar die kleine panelen die nu dan terug gaan komen zullen uitsluitsel geven. Kosten de wereld niet, beetje hout en wat rukwool.

Zal dan van het weekend ook weer eens een REW meting gaan doen.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

RalphH

Had je wel de eq'kerdeQ uitgezet ook in het vergelijk? Pfff wat een gezeik...
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

chansig

Laag is in mijn gehoor wel een stukkie strakker geworden. Maar even geen meting om dit gevoel te ondersteunen.

Vessel van Jon klinkt in ieder geval wel superdepuper.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Quote from: RalphH on August  8, 2019, 12:44:29
Had je wel de eq'kerdeQ uitgezet ook in het vergelijk? Pfff wat een gezeik...

Gezeik houdt je scherp.

Maar goed...las elders dat jij de grens was overgegaan voor wat te drinken. Als je een volgende keer gaat, geef me even een seintje. Kan ik je laten weten dat je veel plezier moet hebben... :D

Of ik kijk of ik mee kan/wil...

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

RalphH

Zal r aan denken. Wordt hopelijk pas met een maandje of 2, anders is t niet goed ;D
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

chansig

Prima heeft geen haast.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Staaled

Quote from: chansig on August  8, 2019, 12:45:55
Laag is in mijn gehoor wel een stukkie strakker geworden. Maar even geen meting om dit gevoel te ondersteunen.

Vessel van Jon klinkt in ieder geval wel superdepuper.

Gr. Hans
:thumbs-up: :thumbs-up: :thumbs-up:
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

chansig

Gelijk uit bed even de panelen in elkaar gezet. Inmiddels staan ze achter de speakers. Straks even de ARC zijn werk laten doen en klaar.

Mijn rukwool is nu helemaal op. Dus ik moet het doen met wat er nu staat. :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.