Set van Hans

Started by chansig, October 27, 2006, 18:49:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 10 Guests are viewing this topic.

op eigen verzoek verwijderd.

Quote from: chansig on January 19, 2019, 08:34:28
Komt aan de zijkanten. Voor de afwerking van de ruimte.

Ben benieuwd wat dat gaat doen met het geluid, ik vermoed best veel.

chansig

#7651
Quote from: frank2 on January 19, 2019, 08:49:35
Jouw speakers zijn wel goed, door brakke stroom kunnen ze alleen hun potentie niet geheel Laren horen, dat is wat ik zeg. Maar maakt niet uit als jij maar gelukkig bent met je muziek.

En jij hoort nog geen 60% van wat jouw speakers kunnen. Maar als jij maar gelukkig bent. En nu ?

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

op eigen verzoek verwijderd.

Quote from: frank2 on January 19, 2019, 08:49:35
,...door brakke stroom...

Hoe weet jij nou of Hans zijn stroom brak is?

chansig

Quote from: Baardmannetje on January 19, 2019, 08:50:54
Ben benieuwd wat dat gaat doen met het geluid, ik vermoed best veel.

Het is wat stugge stof. Maar niet heel zwaar/dik. Dus ik verwacht er niet heel veel van.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Quote from: Baardmannetje on January 19, 2019, 08:53:47
Hoe weet jij nou of Hans zijn stroom brak is?

Omdat ik er niets aan heb gedaan. Ik heb overigens wel een stekkerblok met netfilter.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

op eigen verzoek verwijderd.

Quote from: chansig on January 19, 2019, 08:54:41
Het is wat stugge stof. Maar niet heel zwaar/dik. Dus ik verwacht er niet heel veel van.

We gaan het zien horen.

op eigen verzoek verwijderd.

Quote from: chansig on January 19, 2019, 08:55:53
Omdat ik er niets aan heb gedaan. Ik heb overigens wel een stekkerblok met netfilter.

Dan heb je er toch wel iets aan gedaan..?

:crazy:

chansig

Zekers...maximale investering. Dutch & Dutch levert er mooie netsnoeren bij. Zekeringen zijn audiofiel bekeken.

Gr. Hans

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

RalphH

Wat de leverancier er bij doet kan natuurlijk nooit goed genoeg zijn. Wat schieten zij er nou mee op een compleet product te leveren?
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Staaled

#7659
Quote from: RalphH on January 19, 2019, 09:19:38
Wat de leverancier er bij doet kan natuurlijk nooit goed genoeg zijn. Wat schieten zij er nou mee op een compleet product te leveren?
Toch wordt er door Linn of Naim aandacht aan geschonken.
Dit zijn standaard geen luxe of dure producten , maar er wordt wel een werking aan toegeschreven.

Naar mijn ervaring is enige aandacht voor stroom ook geen onzin.
Op mijn audiopad voor de akoestiekrevelatie ( en DSP niet te vergeten  ;)) was ik er behoorlijk mee bezig.
Juiste fase ligt voor de hand, maar ik heb er ook best veel geld tegenaan gesmeten.
Aparte groepen, netsnoeren en filters, waarvan nog veel in gebruik.

Laten we niet vergeten dat er akoestisch voor de consument tot een aantal jaren terug ook gewoon weinig beschikbaar was.
Noppenschuim en eierdozen ja. En vooruit, kaasdoek.:P
DSP stond ook in de kinderschoenen.
Kennis en rekenkracht was schaars en kostbaar.

Met de kennis en beschikbare middelen van nu zou ik het anders gedaan hebben.
Neemt niet weg dat ik de invloed van stroom nog steeds waarneem, al is het ondergeschikt.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

chansig

#7660
Ieder zijn ding. Ik investeer in zaken waarvan ik zeker weet dat anderen denken dat ze invloed hebben. Dan ervaar ik het namelijk makkelijker. :D

De stroom ongein heb ik overigens ook allemaal gedaan. Aparte groep, korte netkabels, stekkerdoos allemaal in de kleur Giro Blauw past bij jouw. Alleen nooit gewaagd aan zekeringen.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Staaled

#7661
Hét probleem met snoeren e.d. is dat het lukraak is, niet geschraagd door onderzoek.
Buiten de vaak buitenproportionele bedragen. ;)

FWIW ik heb aan stroom nooit klankeigenschappen kunnen toedichten, wat Frank2 bijvoorbeeld wel doet.
Het geluid werd wel makkelijker te volgen, waar ik een lagere ruisvloer in verdenk.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

op eigen verzoek verwijderd.

Maar dat zou terug te moeten zien zijn in metingen, toch (Kolere wat een belabberde zin...)?

;D

RalphH

Zou je zeggen.

En Edwin, ik ben t eens dat ook je kabels gewoon in orde moeten zijn. Maar dan meer in niet te dun voor een eindbak van 1500W. Polariteit checken en gaan. Daarnaast zaken als DC vervuilers buitensluiten is wel fijn tegen brommende trafos.
Verschil in klank heb ik met fabriek tov afterparty kabels nooit gehoord. Mijn set is dan ook weer niet high end. 8)
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Staaled

#7664
Quote from: Baardmannetje on January 19, 2019, 10:22:38
Maar dat zou terug te moeten zien zijn in metingen, toch (Kolere wat een belabberde zin...)?

;D
Kingpin maakt vwb voedingen eea inzichtelijk middels metingen.

En REW doet niets met ruisvloer of dynamiek.

(en helemaal mee eens  :D)
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

chansig

#7665






Eea nog wat uithangen. Ziet er prima uit. Straks even sporten. En dan musica.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

op eigen verzoek verwijderd.

Quote from: Staaled on January 19, 2019, 10:41:30
Kingpin maakt vwb voedingen eea inzichtelijk middels metingen.

En REW doet niets met ruisvloer of dynamiek.

(en helemaal mee eens  :D)

Oh, ik bedoelde ook niet met REW of andersoortig spul.

Inderdaad maakt Kingpin dit redelijk inzichtelijk, ik vraag mij echter altijd nog af of het echt hoorbare verschillen oplevert. Ik denk daar tot er bewijs is geleverd het mijne van.

Al tempert het uitsluiten van kwaliteitsbelemmerende aspecten de audiofiele neurosa natuurlijk prima.

chansig



En klaar.....erg tevreden met de ruimte, de weergave, hetgeen ik hoor en hoe het meet.

Deze operatie heeft me rond de 450 euro gekost. En dan gerekend vanuit beneden naar boven gaan.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Contour

Hallo Hans,

Ziet er een stuk netter, vooral rustiger, uit zo.

Je zou nog eens kunnen testen of die verticale panelen tussen de speakers echt perse nodig zijn, zonder zou het er m.i. nog strakker uitzien.

Groetjes Walter

chansig

Met klinkt beter. Staan er niet voor de show. Evenals het Zeeuwse kapje.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

op eigen verzoek verwijderd.

#7670
Die is er vooral om het bezoek zich ridicule te laten voelen...

:blink:

Ralf67

Soort van partytent  :D

Maar als het werkt, wat maakt het uit in een mancave .

hrcc

Quote from: chansig on January 19, 2019, 09:44:23
Ieder zijn ding. Ik investeer in zaken waarvan ik zeker weet dat anderen denken dat ze invloed hebben. Dan ervaar ik het namelijk makkelijker. :D

Gr. Hans

;D

Bas Akkerman

Quote from: chansig on January 19, 2019, 11:39:39


En klaar.....erg tevreden met de ruimte, de weergave, hetgeen ik hoor en hoe het meet.

Deze operatie heeft me rond de 450 euro gekost. En dan gerekend vanuit beneden naar boven gaan.

Gr. Hans
Tof! Nee, vind je niet belangrijk of ik het tof vind of niet. Maar toch zeg ik het nog even. Tof!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

jossie

Is dat de software van D&D Hans? Kun je losse filtertjes toevoegen of alleen Dirac?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Omni !