Set van Hans

Started by chansig, October 27, 2006, 18:49:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 7 Guests are viewing this topic.

chansig

Ik kan volgende week...liefst in het weekend.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

op eigen verzoek verwijderd.


chansig

#7352
Had nog een paneel staan zonder rukwool. Dit er zojuist erin gedaan en zo maar eens horen/kijken/meten wat het voor verschil geeft. Voor de symmetrie zou er dan ook nog een aan de linkerkant moeten.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

#7353


Toch weer een leuke zichtbare verbetering/verandering. Of het hoorbaar is lijkt me sterk.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Van het weekend maar een paneel voor de linkerkant knutselen. Niet veel werk, dus zo gedaan.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

En inmiddels gedaan. Klinkt in ieder geval prima. Kan niet zeggen heel overtuigend zeggen dat het enorm is opgeknapt. Meen wel dat er een positieve verbetering hoorbaar is. Kan hem alleen niet heel makkelijk duiden.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig



Steeds een beetje anders en ook een beetje beter:

Je set moet het wel weer kunnen geven, gaat niet om het geluid maar om de muziek, je moet weten waar je naar moet luisteren, het moet sowieso even inspelen, veranderingen zijn subtiel...etc.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

op eigen verzoek verwijderd.

Je moet toch wel 20Hz in de rukbunker kunnen bewerkstelligen met die twee subs die je er hebt staan?

Hier trouwens gisteren eindelijk eens wat tijd gehad om de sub wat meer naar mijn zin te krijgen en de hele opstelling nog eens na te lopen. God, wat een verschil kan dat maken...

chansig

Dat lukt ook...als ik het volume van de subs verder open draai. Met gemak. Alleen wordt het er overall dan niet beterder van.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Ralf67

In welk opzicht wordt het er dan niet beter van ?

De 2 x xxls400 moeten toch voldoende druk kunnen leveren.

Of gaat er van alles rammelen en trillen   :D

chansig

In het verdere frequentiegebied. Klopt wat je zegt er wordt voldoende druk geleverd.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Contour

Welk frequentie gebied spelen de subs? Ik denk dat je ze lager moet filteren.

chansig

Waarom denk je dat ?

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

flakkees

vlak vanaf 30Hz voor muziek lijkt mij uitstekend , lekker bezig hans . steeds een klein stukje verder
Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
dual Monoprice Monolth 12'' V2 Thx

op eigen verzoek verwijderd.

Quote from: chansig on December 29, 2018, 16:03:13
Dat lukt ook...als ik het volume van de subs verder open draai. Met gemak. Alleen wordt het er overall dan niet beterder van.

Beter der is mij te subjectief...

Je kan beter!


chansig

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Contour

Hallo Hans,

Als je subs tever doorlopen, verpest dat je geluid, en dat is beter hoorbaar als je de subs harder zet, daarom de vraag op welke frequentie de crossover staat ingesteld.

Gr. Walter

chansig

Dat snap ik...maar waarom denk je dat ze bij mij te ver doorlopen ?

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Contour

Omdat je aangeeft dat wanneer je de subs verder open zet, het er overall niet beter van wordt. Op welke frequentie staat de crossover nu ingesteld?

Gr. Walter

chansig

Volgens mij rond de 65 Hz.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Contour

Dat is best hoog, je kan eens 45Hz proberen, dan de subs wel wat harder zetten.

chansig

Waar zijn we (cq ik) dan naar op zoek als we dat gaan doen ?

Het laag loopt tot rond de 27 a 28 Hz. Er is meer dan genoeg druk, het klinkt strak, gelaagd. Laag ziet er ook nog eens prima uit. Tot 350 Hz gecorrigeerd en geen rare opvallende zaken. Rest is ook prima. Dus geen idee waarom ik er verder mee aan de slag zou moeten.

De meting met waar ik de sub verder open heb gedraaid in volume is geen drama. Kans is redelijk groot dat het verschil nauwelijks hoorbaar is.

Gr. Hans

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Ralf67

Zijn de luidsprekers dan ook op 65 hz gefilterd ?

chansig

Iets lager...volgens mij vallen die rond de 40/45 Hz af.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Maar even duidelijk: Ik ervaar geen probleem in het laag op welke manier dan ook.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.