Set van Hans

Started by chansig, October 27, 2006, 18:49:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 8 Guests are viewing this topic.

chansig

Quote from: Baardmannetje on August 14, 2018, 08:24:32
Ik zou een RTM doen!

Er is mij gevraagd om daarmee te stoppen.  :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Kjelt

Quote from: Staaled on August 14, 2018, 12:06:17
Ik meen dat het in de hersenen weer gecompenseerd wordt.
Heb wel eens een onderzoek gelezen ( en idd is de oorschelp uniek en vaak zelfs nog verschillend per oor) waarbij er middels een plastiek een kleine verandering aan de schelp werd aangebracht.
Het reflectiepatroon veranderde wezenlijk en de proefpersonen hoorden idd anders.
Na verloop van tijd echter vond er adaptatie plaats en werd de verandering minder opgemerkt.
Dat zou kunnen zo werkt het met kleuren wel. Alleen vraag ik me dan af gecompenseerd naar wat ?
Wij mensen spreken onderling af wat bv rood is en wat oranje. Afgezien van kleurenblindheid zal iedereen dus zeggen Dat is rood en Dat is oranje.
Alleen krijg je wel weer ellende als het oranje bijna rood is of het rood bijna oranje, dan gaan we allemaal toch net weer iets anders zeggen.

Dus compensatie, tja tot wat dan ? Wat je gewend was om te horen? Dan zou je dus nooit verbeteringen kunnen waarnemen want je compenseert weer terug naar het slechte geluid wat je hier voor gewend was.  :D
En hoe weet ik dat wat ik hoor hetzelfde is als bv Hans hoort ? Dit dan nog afgezien van persoonlijke voorkeur en smaak (bv klassiek vs hardrock) die ook veel beinvloed.

Bij slechthorenden zijn het vaak frequentiebanden die niet meer of gedempt waargenoemn worden terwijl de andere frequentie banden juist normaal zijn. Moderne gehoorapparaten hebben dan ook DSPs om dit te corrigeren. Normaal horenden hebben in meer of mindere mate hier volgens mij ook last van alleen niet dusdanig erg dat ze er een probleem mee hebben. Het zou wel een verschil in luisterbeleving kunnen verklaren.

Een ander fenomeen "absoluut gehoor" zijn personen die een willekeurige toon of accoord kunnen benoemen zonder eerst een andere referentietoon te hebben gehoord. Dit heeft overigens niets te maken met wel of niet goed kunnen beoordelen van een muziek installatie maar dat terzijde. Het is interessant omdat het ergens wel een indikatie is dat je een langdurige interne luisterreferentie kunt hebben.

Niet dat ik dus een antwoord heb en ik geloof dat ik alleen maar meer verwarring zaai, het is alleen verduveld lastige materie om zo een oordeel over te hebben.

Staaled

#7127
Quote from: chansig on August 14, 2018, 12:11:33
Dat is toch met iedere verandering, dat is in ieder geval wel mijn ervaring. Na een paar uur weet je niet meer beter.

Gr. Hans


Klopt in hoge mate.
Men legt zich er bij neer, :D, wat dus niet wil zeggen dat alles op den duur hetzelfde klinkt. ;)

In de audiofiele dooddoener dat "iedereen anders hoort" ontbreekt dan ook "wat".
Het is veel meer waar de mentale focus ligt.
Denk aan het gesprek in de drukke ruimte waarbij je de omgeving wegfiltert of je er juist aan stoort. :yinyang:

Het auditief geheugen is trouwens zo slecht nog niet.
Denk nu maar eens aan een bekende stem en je weet hoe die hoort te klinken .............. misschien hoor je deze zelfs. :D
Echter alle tingels en tangels eromheen en ik kom ook niet verder dan er was wat meer laag of hoog , klonk lekker of scherp, ruimtelijk of geplakt.
De mate waarin ...pfoeh. :D

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

chansig

Ik bedoel ook niet dat het hetzelfde klinkt, wel dat je went aan het nieuwe geluid. Zou je een half jaar later weer teruggaan naar het oude geluid, dan hoor je wel het verschil maar niet meer dat dat het oude geluid is.

Auditief geheugen gaat volgens mij meer om het vergelijken cq verschillen.

Bij mij schiet het volgende binnen. Geen idee of het elkaar raakt. Ik heb honden en kom mensen tegen met honden. Als ik die mens tegenkom in de winkel....wel herkenning maar geen idee...totdat ik buiten de hond zie liggen.  :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Tjeb

Quote from: Staaled on August 14, 2018, 09:30:04
Je kunt mening gerust vervangen door feit.
Akoestiek, plaatsing en evt. correctie hebben aantoonbaar invloed op de weergave dan kabels of stroom.
Daar hoeft geen twijfel over te bestaan.

Naar mijn idee en in mijn set is er vervolgens nog wat ruimte voor de twee laatste zaken.

Ik denk dat je de vraag niet begrepen hebt, je draait het namelijk om en ik verwacht dat je
dit niet bedoeld. Ik vermoed dat jij meer waarde hecht aan akoestiek en minder aan kabels.
Ik ben nieuwschierig of Contour hier anders over denk, vandaar de vraag aan hem persoonlijk..

Ik vrees alleen dat het antwoord uit zal blijven, het is er namelijk een waar geen vaag antwoord mogelijk is.... 8)

Kjelt


i2Paq


Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

Rob46

Wel Free Shipping  :pompom:
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

Contour

Akoestiek is zeer bepalend, nog belangrijker, hoe zet je de speaker het beste in de kamer neer zodat deze optimaal samenwerkt met de ruimte? Door dit goed aan te pakken heb je veel minder noodzaak tot akoestische panelen, basstraps en dergelijke.

Neemt niet weg dat ik het ook belangrijk vind om de kabels en aansturing op orde te hebben, alle beetjes helpen tenslotte. In een echt goed klinkend high end systeem is meestal aan alles zorg besteed, zal niet voor niets zijn.

Dus eigenlijk juich ik Hans zijn aanpak van harte toe, ik zou alleen wat meer aandacht willen zien voor de bekabeling.

Groetjes Walter

Staaled

Quote from: chansig on August 14, 2018, 13:32:39
Ik bedoel ook niet dat het hetzelfde klinkt, wel dat je went aan het nieuwe geluid. Zou je een half jaar later weer teruggaan naar het oude geluid, dan hoor je wel het verschil maar niet meer dat dat het oude geluid is.

Auditief geheugen gaat volgens mij meer om het vergelijken cq verschillen.

Bij mij schiet het volgende binnen. Geen idee of het elkaar raakt. Ik heb honden en kom mensen tegen met honden. Als ik die mens tegenkom in de winkel....wel herkenning maar geen idee...totdat ik buiten de hond zie liggen.  :D

Gr. Hans
Goeie. :D
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Staaled

#7135
Quote from: Tjeb on August 14, 2018, 15:42:20
Ik denk dat je de vraag niet begrepen hebt, je draait het namelijk om en ik verwacht dat je
dit niet bedoeld. Ik vermoed dat jij meer waarde hecht aan akoestiek en minder aan kabels.
Ik ben nieuwschierig of Contour hier anders over denk, vandaar de vraag aan hem persoonlijk..

Ik vrees alleen dat het antwoord uit zal blijven, het is er namelijk een waar geen vaag antwoord mogelijk is.... 8)
Wel begrepen maar rottig verwoord. :D

En licht aangepast.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Martijn M

Quote from: Kjelt on August 14, 2018, 16:17:09
en soms wil je gewoon geen verschil horen  :D
https://www.amazon.com/WIREWORLD-Platinum-Eclipse-Speaker-Cable/dp/B00CHSRKJW/

Fantastisch, Wireworld heeft zelf antwoord gegeven op deze vraag:

Quote from: Amazon - Wireworld
Question:
What is the tensile strength of this cable? I'm looking for a 3-in-1 speaker cable that also can be used for rock climbing and as a Jeep tow rope

Answer:
While tensile strength is a closely guarded specification, you can rest assured that this cable will handle whatever weight you need for rock climbing. Affixing it to a piton may however be problematic. As a Jeep tow rope I would not recommend it be used to tow anything heavier than a Yugo, particularly if you're going up a grade of 13 degrees or greater. We do offer longer lengths on a custom basis too, so if you need something longer than the 6 meter pair we will happily do that for you.
By Wireworld Cable Technology, In... SELLER  on August 10, 2017
Dutch & Dutch

chansig

Quote from: Contour on August 14, 2018, 17:06:26

Dus eigenlijk juich ik Hans zijn aanpak van harte toe, ik zou alleen wat meer aandacht willen zien voor de bekabeling.

Groetjes Walter

Ik zou bij jouw juist wat minder aandacht willen zien voor bekabeling of andere niets ter zake doende zaken.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Contour

Daar verschillen we dus van mening, het zij zo.

Gr. Walter

chansig

Je mist een beetje mijn punt wat ik ook niet duidelijk maak. 

Mijn opleider zei altijd: Luister naar wat er niet gezegd wordt.  :D

Het zit hem voor mij in het woord willen. Ik vind het echt vreemd dat je schrijft dat jij wil dat ik etc. Net zoals van de week je schrijft dat ik moet. Jij zou dat doen....dat is dan wat je verwoordt...of dat wanneer je mij zou zijn dat ij dan etc.

Ik wil namelijk helemaal niet dat jij....moet je lekker zelf weten. Dat ik het niet doe, doet niet ter zake.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Contour

Hans,

Ik zou willen dat jij wat makkelijker in de omgang was!

:colgate: :colgate: :colgate:

Ralf67

Je hoort het Hans, je moet je gedrag aanpassen  :D

Moet niet gekker worden.

chansig

Quote from: Contour on August 14, 2018, 17:56:46
Hans,

Ik zou willen dat jij wat makkelijker in de omgang was!

:colgate: :colgate: :colgate:

Wil je ook horen wat ik dan tegen mensen zeg ?

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

oud_account_1

Dat je goed kan spiegelen?  :coffee:
"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values

chansig

Question:
What is the tensile strength of this cable? I'm looking for a 3-in-1 speaker cable that also can be used for rock climbing and as a Jeep tow rope

Answer:
While tensile strength is a closely guarded specification, you can rest assured that this cable will handle whatever weight you need for rock climbing. Affixing it to a piton may however be problematic. As a Jeep tow rope I would not recommend it be used to tow anything heavier than a Yugo, particularly if you're going up a grade of 13 degrees or greater. We do offer longer lengths on a custom basis too, so if you need something longer than the 6 meter pair we will happily do that for you.
By Wireworld Cable Technology, In... SELLER  on August 10, 2017

Quote from: Martijn M on August 14, 2018, 17:26:12
Fantastisch, Wireworld heeft zelf antwoord gegeven op deze vraag:


Een magistrale reactie van Wireworld....

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Quote from: squadra on August 14, 2018, 18:53:22
Dat je goed kan spiegelen?  :coffee:

Nee dat zeg ik niet...maar het klopt wel. :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Rob46

Quote from: chansig on August 14, 2018, 18:11:49
Wil je ook horen wat ik dan tegen mensen zeg ?

Gr. Hans

Niet horen, wel lezen  8)
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

chansig

Misschien is Contour wel erg druk....maar die wilt alles altijd wel weten.

Goed mijn reactie is dan:

En nu ?

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Vandaag weer op de feiten gedrukt: Hans je snapt er op momenten weinig van... :D  Dus maar wat gelezen over het fenomeen staande golven. Altijd handig en verstandig. Kwam oa een advies tegen dat je luisterplek op een bepaalde plek (38% van de achter- of de voorwand) het beste uit de verf zou komen. Dus een beetje gerekend en verdomd als het niet waar is...de luisterstoel staat gewoon goed. In ieder geval volgens het advies.

Dit is een gelukkie...ik ga er dus maar vanuit dat de fase ook wel goed zit.  :D

Gr. Hans

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

PuNkEnStEiN

Staande golven en een luisterstoel; dat is vragen om moeilijkheden, Hans.  :laugh:
Quad 99CDS ♦ Quad 99FM ♦ Quad 99PRE ♦ Quad 99POW ♦ Quad 21L2 Dual CS420 Synology DS215+ Squeezebox Touch DacMagic ♦ DacMagic Plus ♦ DacMagic XS Shure SRH840