Set van Hans

Started by chansig, October 27, 2006, 18:49:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Staaled

Meer en meer subs verdeeld over de ruimte geeft een grotere sweetspot qua respons.

Maar dan zijn er nog de mains............ :D
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Contour

#7051
Dat heb ik nu al 2x in dit topic aangegeven, een grotere sweetspot qua laag is voor Hans NIET nodig, omdat zijn hoofd altijd op dezelfde plaats zit. Verder zit men elkaar leuk na te praten, maar real world experience met betere netsnoeren etc. lijkt wat te ontbreken. Ga nou eens zelf luisteren, is veel leerzamer dan forum nageblaat...  :colgate:

Groetjes Walter

chansig

Ik heb in het verleden genoeg met netsnoeren, stekkerblokken, interlinks, luidsprekerkabels etc gestoeid om te weten wat het doet.

Dat anderen verschillen horen zegt mij helemaal niets. Net zo goed als dat anderen niets hebben aan hetgeen ik hoor. Dat blijkt wel gezien de post wisselingen van deze dag.

Maar nog een plaatje, sub staat nu achter de luisterplek. Wat ik laat zien is overigens een ongecorrigeerde meting. Speciaal voor Frank om te laten zien wat de effecten kunnen zijn van panelen en andere leuke dingen. Deze meting is natuurlijk niet alles zeggend, maar geeft wel een goed idee over wat er gebeurt (in mijn ruimte) zonder ingrijpen van de DSP.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Na ingrijpen van de DSP (tot 350 Hz) wordt er dit van gemaakt.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

daffy

Quote from: Roksan on August 12, 2018, 15:02:46
Bullshit, als alles goed ontworpen is, zal een stroomkabel echt niet veel doen. En kom op wat kan er nu veel verbeterd worden in een streamer die actieve luidsprekers aanstuurt? Zoals Hans nu bezig is, levert veel meer op dan geprut met kabels.

Nou die 2500ne reageerd wel degelijk behoorlijk op andere snoeren en stekkers, de veel geprezen iego 8085 serie is absoluut geen goede combi met de Denon is mijn beleving / ervaring.
Dus het geprut met kabels/stekers levert wel degelijk wat op meer dan je zou verwachten (ik vind het i.i.g bizar)
Leen is wat of ga naar een audiozaak voor een demo.

daffy  ;)


Denon Pma & Dcd 2500ne, Monitor audio gold 200, Qed Genesis Silver Spiral bi-wire ls.kabel, Qed Reference Audio 40 interlink, Ps audio Quintet filter
En al best lang aan het inspelen.

Contour

#7055
Dat zijn keurig rechte grafieken Hans, hoe denk je zelf dat een nog beter laag moet gaan meten dan?

@Daffy: dat is ook mijn advies, zelf proberen, de verschillen zijn aanzienlijk!


chansig

Duurdere units ?

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Contour

Verwacht je met duurdere units nog een vlakkere grafiek dan?

chansig

Ik denk van niet.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Contour

Waarom zouden betere units dan beter klinken?

chansig

Zeg ik niet. Jij bent degene die dat altijd zegt. Ik vroeg het. Tenminste ik zie een vraagteken staan.

Quote from: chansig on August 12, 2018, 16:06:43
Duurdere units ?

Gr. Hans

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Staaled

#7061
Quote from: Contour on August 12, 2018, 15:38:22
Dat heb ik nu al 2x in dit topic aangegeven, een grotere sweetspot qua laag is voor Hans NIET nodig, omdat zijn hoofd altijd op dezelfde plaats zit. Verder zit men elkaar leuk na te praten, maar real world experience met betere netsnoeren etc. lijkt wat te ontbreken. Ga nou eens zelf luisteren, is veel leerzamer dan forum nageblaat...  :colgate:

Groetjes Walter
Hier ook een pfffffffffft en lalalalah erbij.

Hans heeft mijns inziens geen voordeel bij meer dan twee. Read mijn post en the papers.

edit:
ik was onderwijl met een stoofschotel bezig dus wat kort door de bocht. :D
De ruimte is zo compact dat meer dan twee geen significante verbetering zou moeten brengen.
Is de respons mooi vlak voegen meer dus subs niets meer toe mbt vlakke respons.

Aangehaalde Harman white papers beschrijven ook enkel het laag.
De mains klinken iha slechts op één of enkele positie(s) optimaal.

Stroom e.d. telt naar mijn ervaring wel maar is verre ondergeschikt aan akoestiek ,weergevers en plaatsing....... en apparatuur ( in die volgorde).
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Sirius666

Quote from: Contour on August 12, 2018, 16:10:49
Waarom zouden betere units dan beter klinken?

Hier was jij toch zeer duidelijk over in het Kii topic staat mij bij?

Contour

#7063
Hallo Hans,

Jij gaf eerder aan dat je dacht dat het laag nog beter kan, je geeft nu aan dat je niet verwacht dat de grafiek nog vlakker kan. Hoe denk je dan de kwaliteit van de laagweergave nog verder te verbeteren?

chansig

Ik geef helemaal niets aan. Jij doet dat.

Ik denk wel dat het laag beter kan, maar geen idee waar dat op dit moment in zit.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

op eigen verzoek verwijderd.

#7065
Quote from: chansig on August 12, 2018, 12:24:27
Ultaviolet lamp meenemen als je de volgende keer een bakkie komt doen. :D

Gewoon met een bochtje om die matras heen proberen te manoeuvreren...

Maar dat hok is zo verdomde klein, ik ben bang dat je niet ontkomt aan dat matras aanraken... Of is dat je bedoeling?

;D

RalphH

Quote from: Contour on August 12, 2018, 15:38:22
Verder zit men elkaar leuk na te praten, maar real world experience met betere netsnoeren etc. lijkt wat te ontbreken. Ga nou eens zelf luisteren, is veel leerzamer dan forum nageblaat...  :colgate:

Real world netsnoerjes van audioquest (meen ik) vergeleken op beurs in Veldhoven. Snoertje €1000 de meter.
Sorry het was niet te horen, al beweerden sommigen van wel.
Op een locatie bij iemand thuis ook een test gedaan met verschillende snoeren, helaashelaas, niets te horen voor mij.
Mja, als een ander dan wel verschil hoort, bevestigt dit natuurlijk meteen dat er iets met mij aan de hand is en dat snoeren gewoon wel verschil maken 8).
Dat blijft natuurlijk wel het mooie aan niet te bewijzen subjectieve zaken als waarheid te verkondigen, je kunt iemand die geen bewijs kan vinden mooi als ongelovige/kierewiet bestempelen en er desnoods een oorlog om beginnen (ja echt, dat gebeurt wel eens). Andersom is minder geaccepteerd overigens, wetenschappers die de wapens oppakken, zie je het al gebeuren, die hebben wel wat beters te doen.

Quote from: chansig on August 12, 2018, 16:17:42
Ik geef helemaal niets aan. Jij doet dat.

Ik denk wel dat het laag beter kan, maar geen idee waar dat op dit moment in zit.

Gr. Hans

Een waterfall grafiekje zou mooi zijn. Kun je zien hoe lang het laag (verstorend) in de ruimte blijft hangen. Dat kun je nog wegdempen. Wie weet maak de locatie van de sub(s) daar ook nog wat in uit.
Als je die piek er met plaatsing uit kan halen, scheelt dat weer in je correctie, maar of je daar iets van hoort... denk t niet. Aangezien je geen echte nulls hebt, zal de winst niet gigantisch zijn verwacht ik.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

chansig

Quote from: Baardmannetje on August 12, 2018, 16:21:42
Gewoon met een bochtje om die matras heen proberen te manoeuvreren...

Maar dat hok is zo verdomde klein, ik ben bang dat je het sowieso niet aanraken... Of is dat je bedoeling?

;D

Je bent een man, dus zwanger zal je er niet van worden. :D

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Staaled

Al hebben plaatsing en inregelen prioriteit betere subs/units vervormen minder ,hebben daarmee meer resolutie en klinken dus beter.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

chansig

#7069
Volgens mij heb ik het moment, waarop ik gestopt ben met het horen van verschillen in kabels, al verschillende malen beschreven maar voor de liefhebbers:

Ooit had ik een set met AP Spark speakers, MF XA 50 versterking (MF zowel eind als voor) en een Linn Ekimi cd speler. Hierachter hing dan voornamelijk Siltech (digitaal, voor/eind zeker). Luidspreker kabel kan ook een Cardas geweest zijn. Aparte groep...ja echt waar.

Ik kocht vervolgens een cd recorder, ging 1 x per maand naar de bieb in Utrecht, nam toen mijn dochter mee in de trein en maakte er een leuk middag van. Cd's huren en vervolgens kopiëren op goede cd's.

Met een live cd van Ilse de Lange (bedenk me nu dat dit ws de beperkende factor is geweest welke heeft geleid tot mijn conclusie) en vervolgens gaan vergelijken...1:1...schakelen en jullie raden het al: Geen waarneembaar verschil. Toen was ik er klaar mee. Dat is inmiddels een jaar of 12 terug. Mogelijk nog wel langer.

In de afgelopen jaren nog verschillende kabels geprobeerd. Ook hele dure. Ook met de fase aan de slag geweest. De bouwer van een paar eindblokken heeft dat toen gedaan.

Nou ja...mooie tijden. Maar zeggen dat ik moet gaan proberen, geen open mind heb etc.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

op eigen verzoek verwijderd.

Quote from: chansig on August 12, 2018, 14:50:20
Toetoeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeet..

:clapping:

De uiteindelijke samenvatting van 15 jaar forummen!

Contour

Hoe weet je zeker dat je de verschillen die je nu meent te horen, bijv. met/zonder kaasdoek kooi, wel echt aanwezig zijn dan?

Groetjes Walter

chansig

#7072
Omdat ik ze hoor ?

Is ook te duiden waarom je die verschillen hoort. Verwacht dat "zij die er verstand van hebben" het eens zijn over waarom die verschillen hoorbaar zijn.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Roksan

Quote from: daffy on August 12, 2018, 16:01:01
Nou die 2500ne reageerd wel degelijk behoorlijk op andere snoeren en stekkers, de veel geprezen iego 8085 serie is absoluut geen goede combi met de Denon is mijn beleving / ervaring.
Dus het geprut met kabels/stekers levert wel degelijk wat op meer dan je zou verwachten (ik vind het i.i.g bizar)
Leen is wat of ga naar een audiozaak voor een demo.

daffy  ;)

Ik heb er verschillende geprobeerd en het doet totaal niks aan het geluidsbeeld.
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

Staaled

post 7061 aangepast. :)
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)