Set van Hans

Started by chansig, October 27, 2006, 18:49:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

chansig

#6951
Moet je weer komen...echt een wereld van verschil!!!!!!  :D

Nee hoor...valt ook wel weer mee. Zoals geschreven meer rust. Geen verschil alla andere DAC oid. :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Kjelt

Gefeliciteerd met je vrouw, en nu hop centjes verdienen voor de volgende installatie  :)

Kwabbernoot

Quote from: chansig on August  8, 2018, 16:21:38
Nog meer goed nieuws. Mijn vrouw is eindelijk klaar met de Uni. Door medische omstandigheden heeft het eea erg veel gevraagd. Maar wat een bikkel...een 7. Hulde en respect. Ws had ik het allang opgegeven.

Gr. Hans
Na het lezen van de tweede zin dacht ik nog dat ik destijds na de eerste week (de introductie) eigenlijk al wel klaar was met de universiteit.  :laugh: Uiteindelijk heb ik het toch nog drie jaar uitgehouden.

Maar gefeliciteerd. Dat heeft ze knap gedaan.  :worship:

Groeten...

chansig

#6954
Quote from: Kjelt on August  8, 2018, 16:40:08
Gefeliciteerd met je vrouw, en nu hop centjes verdienen voor de volgende installatie  :)

Juist de genoemde medische situatie zal dat helaas niet/weinig toelaten. Maar goed. Afronden van iets waar je aan begonnen bent is zoveel meer waard.

@Kwabber: Zeker knap. Gevolg is dat ik de hoogst opgeleide was in het gezin. Stukje mannelijkheid van me afgenomen (ligt uiteraard aan de ander)...dus dan maar weer veel drinken. :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Tjeb

Top gefeliciteerd, wist altijd al wel dat het een bikkel was!! :)

chansig

#6956
Ja..ik ben zo trots als een aap met 7 lullen.

haha...het forum verandert niets aan de uitspraak...mooi. :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Tjeb

#6957
Quote from: chansig on August  8, 2018, 18:13:11
Ja..ik ben zo trots als een aap met 7 lullen.

Quote from: chansig on August  8, 2018, 18:13:11
Ja..ik ben zo trots als een aap met 7 lullen.

Quote from: chansig on August  8, 2018, 18:13:11
Ja..ik ben zo trots als een aap met 7 lullen.

Quote from: chansig on August  8, 2018, 18:13:11
Ja..ik ben zo trots als een aap met 7 lullen.

Quote from: chansig on August  8, 2018, 18:13:11
Ja..ik ben zo trots als een aap met 7 lullen.

Quote from: chansig on August  8, 2018, 18:13:11
Ja..ik ben zo trots als een aap met 7 lullen.

Quote from: chansig on August  8, 2018, 18:13:11
Ja..ik ben zo trots als een aap met 7 lullen.

Ff testen hoor...
;D ;D

Contour

Vermakelijk topic, zou je niet beter af zijn met een goede koptelefoon?

chansig

#6959
Nee..ik heb goede koptelefonen (koptelefoons) gehad...qua beleving is luisteren via een speaker voor mij prettiger. Heb jij (of diegene die je bericht geliked heeft) ook een goede koptelefoon beluisterd (voor langere tijd) en zo ja welke ?

Daarnaast doet een koptelefoon niet hetzelfde. Maar dat had je ws al wel begrepen aangezien het kaasdoek niet echt te vergelijken is met een koptelefoon.

Overigens, geen idee wat er vermakelijk is maar dat kan en wil je vast wel benoemen.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Zit de The XX te luisteren. En verdomd als het niet waar is...ik hoor meer!!!

Trek het direct in twijfel door mezelf te stellen dat ik normaliter minder intensief luister naar muziek. Het klinkt in ieder geval overtuigend genoeg.

Erg tevreden met de weergave.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Cowboy Junkies - The trinity session rock

Hoeveel meer wil je van de opname/ruimte horen ? Mensen...allemaal een kaasdoek om je hoofd ongeacht wat je medeleefgenoten zeggen.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

solitaire

Quote from: chansig on August  8, 2018, 18:32:10
Nee..ik heb goede koptelefonen (koptelefoons) gehad...qua beleving is luisteren via een speaker voor mij prettiger. Heb jij (of diegene die je bericht geliked heeft) ook een goede koptelefoon beluisterd (voor langere tijd) en zo ja welke ?

Daarnaast doet een koptelefoon niet hetzelfde. Maar dat had je ws al wel begrepen aangezien het kaasdoek niet echt te vergelijken is met een koptelefoon.

Overigens, geen idee wat er vermakelijk is maar dat kan en wil je vast wel benoemen.

Gr. Hans

ken je http://www.smyth-research.com/technology.html ?

zelf nooit gehoord, maar lees er steeds vaker positiefs over, en korte verwijzing ten teken dat eea. begint 'aan te slaan', en moest er aan denken bij het lezen van bovenstaande
Hinterm Horizont geht's weiter.

RalphH

Quote from: chansig on August  8, 2018, 16:27:43
Moet je weer komen...echt een wereld van verschil!!!!!!  :D

Nee hoor...valt ook wel weer mee. Zoals geschreven meer rust. Geen verschil alla andere DAC oid. :D

Gr. Hans

Sta al bijna bij het pontje, zal zorgen dat ik nu wel centen bij me heb voor de terugreis ;)

En nu weer terug naar de realiteit Hans....allemaal leuk en aardig dit, maar uiteindelijk weet je zelf ook wel dat het allemaal bullshit is en je gewoon aan graniet op de vloer en een andere spullenboel incl kabels moet. Want dan kan het ook leuk klinken en oogt het ook allemaal veel commercieler...audiofieler bedoel ik. Tyf ook meteen die DSP ff de deur uit wil je?

</sarcasm>

Mooi dat dit weer een verbetering is. Het zal toch ergens weer ongewenste reflecties tegengaan. Leuk. Heb bij Jerry zijn oude huis de doekenconstructie wel eens gezien, maar toen niet beluisterd helaas. De luisterplek zat destijds ook al redelijk ingekapseld, maar nog geen kaasdoek meen ik.

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

chansig

Klopt  kabels, stroom, etc allemaal the bomb. Bij Jerry zat het toentertijd helemaal dicht. Tenminste wat ik me kan herinneren. De Tipi die Kwabber aanhaalt komt wel aardig in de buurt.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Contour

Zoals de meeste leden hier aangeven, het kan nog zo goed klinken, het moet er ook toonbaar uitzien. Je weet nu hoe het kan klinken, probeer dat geluid te halen uit een normale opstelling, dan komt het veel meer op de kwaliteit van de spullen aan, welkom in de wereld van Frank!

chansig

Het moet er toonbaar uitzien ? Werkelijk ? Normale opstelling ? Audiofiele argumentatie ten top. Wat jij hebt staan is normaal ?

Doe je best zou ik zeggen. Net als Frank lijk je dus geen idee te hebben.

Prima...gewoon blijven zoeken in zekeringen, kabels op pootjes, stekkers, kabels, stroom etc. Ieder zijn ding.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Contour

Hoe zeggen ze dat in Amerika ook al weer? Truth is a bitch...

RalphH

#6968
Dat ligt er dus maar aan. Het hoeft volgensmij helemaal niet toonbaar te zijn als je het hoogste wil bereiken. Hans heeft zijn eigen 1-persoons luisterkamer. Wat boeit het nou dat het geen designhok is als het goddelijk klinkt, je zit toch voor het laatste?

En hoe het nu klinkt, uit een "normale opstelling" halen, is naar mijn idee sowieso never te bereiken  in een woonkamer die je niet compleet mag bevuilen met akoestische maatregelen en DSP. Een kabeltje of ander dacje helpt simpelweg niet tegen staande golven, nulls, pieken, flutter. on mo ge lijk. En beweren dat een standaard harde nederlandse woonkamer met een kleedje erin, geen akoestische problemen kent...tja....
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

RalphH

Quote from: Contour on August  8, 2018, 22:12:48
Hoe zeggen ze dat in Amerika ook al weer? Truth is a bitch...

Nee, in Amerika (de US dan) zeggen ze: "Fake news". Past wel erg goed bij de audiofiele money pit.  8)
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

chansig

#6970
Quote from: Contour on August  8, 2018, 22:12:48
Hoe zeggen ze dat in Amerika ook al weer? Truth is a bitch...

Ben je nu serieus of gewoon dom aan het posten omdat het kan ?

Je posts zijn het wat mij betreft het ook niet meer waard om inhoudelijk op te reageren. Beetje dezelfde categorie als Frank2.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Sirius666

Quote from: Contour on August  8, 2018, 21:56:55
Zoals de meeste leden hier aangeven, het kan nog zo goed klinken, het moet er ook toonbaar uitzien. Je weet nu hoe het kan klinken, probeer dat geluid te halen uit een normale opstelling, dan komt het veel meer op de kwaliteit van de spullen aan, welkom in de wereld van Frank!

Hans zit alleen boven. Lekker belangrijk. Ik vind het al grappig dat ie gewoon een foto ervan plaatst en lak heeft aan reacties. Hij is de enige die er zit. Lekker toch, vrijdagavond laat, strakke jurk aan, fles whisky erbij en gaan op FGTH :D :D

Is de wereld van Frank van de Frank die een tijd met een niet al te speciale NOS dac van een paar honderd euro heeft gespeeld?  :tounge:

op eigen verzoek verwijderd.

Quote from: Contour on August  8, 2018, 22:12:48
Hoe zeggen ze dat in Amerika ook al weer? Truth is a bitch...

Nee. Niet de waarheid is een trut maar het leven.

Klopt ook wel met TrumptyDumpty als commander in tweets.

chansig

Nog een half uur en dan op weg naar eerste dag op mijn nieuwe baan. Heb er erg veel zin in. Voor het eerst sinds 5 weken weer sokken en een lange broek aan. Dat is dan wel weer jammer.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Quote from: chansig on August  8, 2018, 16:21:38
Nog meer goed nieuws. Mijn vrouw is eindelijk klaar met de Uni. Door medische omstandigheden heeft het eea erg veel gevraagd. Maar wat een bikkel...een 7. Hulde en respect. Ws had ik het allang opgegeven.

Gr. Hans

Goed nieuws inderdaad. Gefeliciteerd!
Roon Rock server, Sonore OpticalRendu, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)