Set van Hans

Started by chansig, October 27, 2006, 18:49:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

chansig

Als ik ga zitten dan zit ik er meestal een paar uur. Zal dan drie keer per week zijn oid.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Ralf67

iedere avond en het gehele weekend,verder tijd voor werken.

chansig

Quote from: Jumping Jack on July 17, 2018, 12:43:11
De set staat dus nog steeds op zolder? Hoe veel tijd spendeer je zo in "het hok"?

Quote from: Ralf67 on July 17, 2018, 12:50:58
iedere avond en het gehele weekend,verder tijd voor werken.


Jij bent hier nog nooit geweest ????

:D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

RalphH

Eeeen weer thuis na een bezoekje aan Hans zijn zeer aangename luisterruimte.

Was erg gezellig. Vooral zitten keuvelen over vanalles en nogniks, hoofdzakelijk niet over audio ;D.

Natuurlijk wel de ruimte nog even beluisterd. Erg nice moet ik zeggen, mijn smaak in iedergeval.
Op het eerste gezicht zou je niet zeggen dat de D&D's zo dicht bij je neus erg breed en ruimtelijk zou klinken, maar niets is minder waar. Door alle aanpassingen en ongetwijfeld ook de speakers zelf, valt de kamer helemaal weg. Alles in balans, veel controle, laag blijft niet hangen en alles blijft in stand als het volume omhoog gaat. Flink en op de juiste manier dempen werkt, voor mij weer een bevestiging.
De "goed voor mekaar show" Hans :thumbs-up:

Voor de leuk inderdaad nog een snelle (toen de juiste vinkjes eenmaal aanstonden) meting gedaan en dat bevestigt bovenstaande wel. De meting was zonder EQ, dus met deze enabled wordt het laag net nog dat tikkie strakker getrokken.
Helemaal vergeten REW nog een EQ berekening te laten doen, wellicht grappig om dit een keer te doen en die in de D&D's te schieten, filters genoeg zag ik.

Hans, bedankt voor het prettige ontvangst en geef maar een keer een gil als je hier eens aan wilt komen.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

chansig

Ga ik zeker doen....waar in REW kan je die berekening laten doen ?

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

RalphH

Rechtsbovenin onder het EQ knopje. Kun je vergelijkbare opties ingeven als je nu in ARC hebt gedaan. Evt even aan Martijn vragen voor welk apparaat (rew heeft een aantal keuzes) je de correctie parameters moet laten berekenen.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Contour

Hallo Hans, ik kan de 8m niet meer vinden op de dutch & dutch website, is dit model uit productie gehaald?

chansig

Moet je aan Dutch & Dutch vragen...geen idee.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Paar dagen terug ging het in het topic van Frank2 over de volumeregeling. Omdat ik dat topic niet wilde vervuilen met on topic cq inhoudelijke posts....een vraag:

Mijn streamer en speakers hebben beide een volume regelaar. Wat geniet de voorkeur: Volume streamer helemaal open en regelen via speaker of andersom ? Als het verschil zou maken waardoor komt dit dan ?

Of maakt het theoretisch geen drol uit ? Gewoon wat ik prettig vind.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Ralf67

meestal de eindversterker helemaal open,en de streamer dus gebruiken om aan te passen.

Wat zegt de ontwerper van de luidspreker hierover ?

Kjelt

Quote from: chansig on August  3, 2018, 08:52:56
Paar dagen terug ging het in het topic van Frank2 over de volumeregeling. Omdat ik dat topic niet wilde vervuilen met on topic cq inhoudelijke posts....
:dry:  :)

Kjelt

Om toch inhoudelijk te reageren:
het hangt van het design van je streamer en aktieve speakers af.
Als je streamer digitaal de volumregeling doet met te weinig bits kun je dit horen (is niet moeilijk dus gewoon testen), dit was een euvel paar jaar terug nog met de ipad ging je dan naar lage volumes begon het gewoon irritant te worden.
Als je aktieve speakers niet ruisen bij hoge volumes dan is het prima, echter veel versterkers ruisen een beetje en als je dan full open gaat dan kan dat weer irritant zijn, aan de andere kant is er ook nog safety, als je versterkers full open staan en iemand anders gaat de installatie bedienen kunnen de conussen je om de oren vliegen.
Dus tja gewoon testen wat voor jou het beste klinkt, als je een goede streamer hebt die gewoon 24 bits gebruikt voor de volumeregeling zou ik hier de voorkeur aan geven en de versterker/aktieve speakers dan dusdanig afregelen op max. acceptabel luisterniveau.

Rowdy

De streamer helemaal open, de volume regelen met de luidsprekers.
In de radio techniek gaan ze het antennesignaal eerst versterken om het daarna weer te verzwakken. Dit doen ze om de signaal / ruisverhouding te verhogen.

RalphH

Mijn gevoel zegt dat je het outputsignaal van je bron zo sterk mogelijk wilt hebben.
Ontlast de versterker sowieso lijkt me, dat kan een technisch en stroombesparende reden zijn.
Of je t hoort? Geen idee. Als ik tegen je fluister, moet je ook meer moeite doen dan wanneer ik op normaal volume praat, een sterker signaal (zolang niet overstuurd) lijkt mij altijd makkelijker te verwerken.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Roksan

Je hebt je streamer toch digitaal aangesloten? Zo ja, kan je de digitale volume regeling niet gewoon uitzetten? Dat lijkt mij dan de beste optie.
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

chansig

 :nopompom:
Quote from: Ralf67 on August  3, 2018, 08:59:10

Wat zegt de ontwerper van de luidspreker hierover ?

Nog niet gevraagd. Za ik ook even doen.
@Kjelt...kon het grapje niet laten. Maar jouw angst/zorg is ook de mijne. Volgens mij streamt de streamer met voldoende bits. Moet zeggen dat ik niet weet wat ik zou moeten horen als dat niet het geval zou zijn.

Anderen ook bedankt alvast. Zal bij thuiskomst eens gaan experimenteren.

Ga ook nog folie voor de ramen aanschaffen.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Quote from: Roksan on August  3, 2018, 09:34:27
Je hebt je streamer toch digitaal aangesloten? Zo ja, kan je de digitale volume regeling niet gewoon uitzetten? Dat lijkt mij dan de beste optie.

Waar uitzetten ? In de speaker ?

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

hifi-annemie

Hoe zit het dan met softwarematige volume regeling, zoals in mijn geval audirvana op mijn MacBook en de volumeregeling van devialet?

Verstuurd vanaf mijn SM-N950F met Tapatalk


DofN

Quote from: chansig on August  3, 2018, 09:41:04
Waar uitzetten ? In de speaker ?

Gr. Hans

Volumeregeling in je streamersoftware uitzetten.

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

chansig

Ik vraag me af of dat kan...zal eens kijken als ik thuis ben.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Ook van Dutch&Dutch antwoord gehad. Theoretisch het beste om streamer helemaal open te zetten en dan te regelen via de speaker.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

RalphH

Klinkt theoretisch gezien, logisch  :blush:
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Kjelt

Quote from: chansig on August  3, 2018, 09:39:52
Volgens mij streamt de streamer met voldoende bits.
Moet zeggen dat ik niet weet wat ik zou moeten horen als dat niet het geval zou zijn.
Trust me , dat hoor je vrij duidelijk klinkt machinaal/blokkerig, gaat richting de oude 8 bits samplers zeg maar.
En als je het niet (meer) hoort dan is je vraag ook beantwoord  :D

chansig

Helder...

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

op eigen verzoek verwijderd.

 Nee, juist niet....

Tjongejonge.

Ik bedien het volume met de Spotify app (de Paradigm dus, ik heb op mijn speakers een volume ingesteld zodat ik een fijn regelbereik heb), zal allemaal weinig audiofiel wezen maar ik hoor geen verschil. En ik hartje gemak!