Set van Hans

Started by chansig, October 27, 2006, 18:49:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

op eigen verzoek verwijderd.

Je weet het niet, je weet het niet....

Kan ook zijn dat deze techneut er 32 jaar over heeft moeten doen om te zwichten voor de audiofiele industrie....

:sleepy:

Contour

30 dagen niet goed, geld terug staat er, dus je kunt zonder risico zo'n kabel proberen, is misschien beter dan er alleen maar over te grappen?  :wub:

Gr. Walter

Staaled

Ook dat is gewoon marketing.
Ik wil zien dat ze hun beweringen staven.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

op eigen verzoek verwijderd.

Hoeveel kabels, dempers en andere tweaks moet je geprobeerd hebben voordat je iets niet meer hoeft te proberen?


chansig

Ik heb in ieder geval genoeg geprobeerd. Walter kan je die plugdingen nog terugsturen ?

Lijkt erop dat je geen verschil hoort?

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Roksan

#6755
Als een versterker anders gaat klinken door een net kabel, dan mankeert er echt wat aan het ontwerp van de versterker. Als er voldoende stroom door een net kabel kan, dan is de invloed van een dergelijke kabel 0 op de werking van een versterker.

Luidspreker kabel kan invloed hebben op de weergave van het geluid door de weerstand, impedantie en de capaciteit van de kabel. Maar alle andere idyllische eigenschappen die het toegedicht wordt is vanuit de electronica niet te verklaren.

http://www.breem.nl/TechThemas/LuidsprekerKabels.htm
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

op eigen verzoek verwijderd.

Quote from: chansig on April 29, 2018, 09:34:07
Ik heb in ieder geval genoeg geprobeerd....

Dat kun jij dan wel vinden maar ik vind graag een consensus.

:bigsmile:

chansig

Alleen de naam Breem veroorzaakt al rode vlekken bij velen.

@Baard: lekker blijven doorzoeken dan.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Morgen ga ik trouwens even langs de Ikea. Twee kleden halen en een nieuw kussen voor in de stoel.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Roksan

Quote from: chansig on April 29, 2018, 09:54:06
Alleen de naam Breem veroorzaakt al rode vlekken bij velen.

@Baard: lekker blijven doorzoeken dan.

Gr. Hans

Want? Ze delen zijn mening niet? Of kunnen ze de natuurkunde zomaar aanpassen zodat het bij hun beleving past?
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

op eigen verzoek verwijderd.

Quote from: chansig on April 29, 2018, 09:54:06
@Baard: lekker blijven doorzoeken dan.

Zekers.

En nu jij je piesje erover hebt gedaan...

;D

op eigen verzoek verwijderd.

Quote from: chansig on April 29, 2018, 09:55:15
Morgen ga ik trouwens even langs de Ikea. Twee kleden halen en een nieuw kussen voor in de stoel.

Nou nou, poe poe...

Grote jongen hoor! Ze zijn vandaag trouwens ook open. Zou het wel een lekker rustige zondag maken.

:tounge2:

Contour

Komen deze kleden op de grond, zoals ze bedoelt zijn? Ik vraag het maar even?  :laugh:

Markus2

Quote from: Roksan on April 29, 2018, 09:37:35
Als een versterker anders gaat klinken door een net kabel, dan mankeert er echt wat aan het ontwerp van de versterker. Als er voldoende stroom door een net kabel kan, dan is de invloed van een dergelijke kabel 0 op de werking van een versterker.
Als er niet voldoende stroom door de kabel kan, dan zal deze waarschijnlijk rooksignalen afgeven en de versterker zelfs nog eventjes, gewoon z'n ding laten doen.
Quote
Luidspreker kabel kan invloed hebben op de weergave van het geluid door de weerstand, impedantie en de capaciteit van de kabel.
Dan moet men echter wel extremen opzoeken. En moet er al sprake zijn van kabels die juist niet voor hi-fi bedoeld zijn (MIT, Actinote, Transparent, etc. ter zijde (eventueel)).

Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

chansig

Quote from: Roksan on April 29, 2018, 10:10:43
Want? Ze delen zijn mening niet? Of kunnen ze de natuurkunde zomaar aanpassen zodat het bij hun beleving past?

De ervaring van de mensen is anders dan dat Breem beweert.

Quote from: Baardmannetje on April 29, 2018, 10:11:39
Zekers.

En nu jij je piesje erover hebt gedaan...

;D

Heeft het geholpen ?

Quote from: Contour on April 29, 2018, 10:15:11
Komen deze kleden op de grond, zoals ze bedoelt zijn? Ik vraag het maar even?  :laugh:

:D

Wil ze tegen de wand aan gaan hangen.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

op eigen verzoek verwijderd.


chansig

Ik ben te onzeker om hier een zeker antwoord op te geven. Maar ik denk dat het niet geholpen heeft....toch ?

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

op eigen verzoek verwijderd.

 ;D  ;D

Zo wordt dit toch wel het meest informatieve draadje in heel de audiofora geschiedenis...

:clapping:

Contour

Hans met zijn vrouw bij de Ikea:

Hans: Schat, dit is een mooi kleed die past mooi op de muur

Vrouw: ja, stuk mooier dan die ruk wol

Ikea meisje: pardon, de gordijnen en vitrages staan in pad 11

:laugh: :laugh: :laugh:

chansig

@Baard:En ik heb de hele dag. :D

Mijn vrouw gaat uit principe geen Ikea in.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

op eigen verzoek verwijderd.

Tjongejongejonge...

Vrouwen met principes...

Trouwens, ik zou bijna zeggen 'helaas, dat ik straks even weg ben...' maar dat doe ik niet. Al ben ik het wel... Misschien toch beter vandaag gaan?

:crazy:  ;D

i2Paq

Zullen we de discussie over kabels lekker buiten dit topic houden?

Ik krijg al kostneigingen als ik alle onzin die nu weer in dit topic verkondigd wordt lees

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

Roksan

Quote from: i2Paq on April 29, 2018, 11:11:18
Zullen we de discussie over kabels lekker buiten dit topic houden?

Ik krijg al kostneigingen als ik alle onzin die nu weer in dit topic verkondigd wordt lees

Vindt Hans het erg? Dan zal ik er niks meer over zeggen.
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

Markus2

Ik ben dan weer altijd benieuwd naar wàt men onzin vindt. :angel:
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

Contour

Zie hier 271 pagina's...