Set van Hans

Started by chansig, October 27, 2006, 18:49:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

chansig

#5950
Meedenkers gevraagd.... :D

Mogelijk gaat de set dus naar boven. Probleem waar ik me van de week pas bewust van werd is het volgende. De speakers kan je benaderen via internet maar dan alleen bekabeld.

Tsja...dus of 1 kabel naar boven trekken en daar een switch om van daaruit dan een kabel te trekken naar de streamert en beide speakers.

Is dit ook op te lossen zonder die extra kabel te trekken naar boven ? Streamert kan overigens wel draadloos, maar als er toch een switch ligt dan bekabeld.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

AudioEnZo

Ik zeg "Powerline adapters" ofwel ethernet via het stroomnet:
https://tweakers.net/categorie/791/powerline/producten/

chansig

Nice oplossing. Eentje beneden op de router, 1 boven met drie uitgangen en klaar is Hans. Toch ?

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

AudioEnZo

Ja, is eenvoudig aan te leggen. Laatst bij een kennis nog gedaan, inprikken aan beide kanten, beide kanten een knopje indrukken en hoppa :)

chansig

#5954
Oke....en net zo stabiel als de "normale" verbinding ? Ik heb overigens een switch. Dan prik ik die er boven wel in. Heb ik ook vier poorten.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

AudioEnZo

Ja hoor, werkt bij haar erg goed.

Sirius666

#5956
Quote from: chansig on March 21, 2018, 11:22:00
Oke....en net zo stabiel als de "normale" verbinding ? Ik heb overigens een switch. Dan prik ik die er boven wel in. Heb ik ook vier poorten.

Gr. Hans

https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1699101
https://nl.hardware.info/forum/threads/powerline-de-voor-en-nadelen.275758/

Voor de rest is er genoeg op Google te vinden....

Lijkt mij niet dat die kennis D&D's op zolder heeft staan :D





AudioEnZo

Ga je ook via deze route muziek streamen, Hans? Of is het alleen om de luidsprekers te kunnen benaderen via het Internet zoals je in je eerste bericht aangaf?
Ik heb geen ervaring of muziek streamen kwalitatief wordt beïnvloed door de route via het lichtnet en zo ja in wat voor mate, positief dan wel negatief.

chansig

Ook de streamer.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Faxe

Neem aan dat voor het benaderen van de speakers geen internet verbinding vereist is maar een bedraad netwerk? Dat laatste kun je ook wel boven opzetten zonder internet en zonder kabel van boven naar beneden.
Lyngdorf TDAI 3400 | Linn LP 12 | Primare R35 | Paradigm Persona 3F | Synology DS920+ | Roonlabs | Rhein Z1 Plus | Degritter

chansig

Ok.....hoe dan?

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Siddartha

Je zou inderdaad een losse WiFi router neer kunnen zetten met een eigen netwerknaam en daar met je telefoon/tablet verbinding op maken via WiFi en de speakers met een kabel aan die router knopen en ook de hdd eraan.
Maar, volgens mij gebruikt Hans ook Deezer en dan heb je wel een internetverbinding nodig en je kunt de streamer niet met twee netwerken tegelijk laten verbinden.

Powerline is over verschillende groepen (geen idee of dat zo is?) niet superstabiel en snel, maar je hoeft er ook niet heel veel data over te sturen, dus zou best moeten gaan.
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

Sirius666

Kortom: lekker een kabel trekken. Kost even wat meer moeite maar zal uiteindelijk de minste problemen geven. Anders ben je euro's voor die adapters kwijt en kan je alsnog fysiek aan de slag mocht het achteraf niets zijn.

Siddartha

Vind ik ook, als het enigszins makkelijk gaat natuurlijk.
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

Raphie

#5964
Gewoon eerst de kabel lekker door het trapgat.
Maar 3x3 gaat niks worden, veels te weinig lengte voor het laag.
Gewoon proberen, maar zal "boxy" gaan klinken (overdaad aan mid door reflecties) en met een heel onregelmatig laag (die ene noot die veel harder doorkomt als al die andere)

Maar experimenteren is altijd leuk en de boel is zo naar boven en weer naar beneden.
JBL PRX Power!

chansig

#5965
3x3 te weinig voor laag ? Die discussie is al eerder en elders gevoerd, of misschien ook wel hier. Ik ga eerlijk gezegd eerder af op hetgeen mij al door anderen is verteld of het wel of geen goeie set is qua weergave. Daarin ben ik al gerustgesteld.

Qua refelecties zal er zeker het eea moeten gebeuren in de desbetreffende ruimte. Maar ook hierin ben ik al gerustgesteld dat dit dan helemaal goed gaat komen.

Het is belangrijk om geluid niet als een transversale te golf zien, maar als een longitudinale golf. Op dat moment wordt het al makkelijker te begrijpen.

Een transversale golf is bijvoorbeeld zoals een touw dat aan een uiteinde vastgebonden is en dat je met de hand in trilling brengt. Het touw wijkt dan naar de zijkant uit. Daarbij kan de golflengte op een gegeven moment niet meer groter worden aangezien deze beperkt wordt door de lengte van het touw (en het feit dat één uiteinde niet kan bewegen).

Geluidsgolven (longitudinale golven) gedragen zich anders: die bestaan uit deeltjes (in dit geval luchtmoleculen) die heen en weer bewegen (trillen) en zodoende weer naastgelegen deeltjes in trilling brengen. Er is dus geen grote ruimte nodig om ervoor te zorgen dat dit mogelijk is; als er in een ruimte genoeg plek is voor een molecuul om heen en weer te bewegen is er genoeg ruimte om geluidsgolven voort te planten. Aan de hand van dat criterium is een tamelijk groot deel van de Nederlandse huiskamers geschikt om laagfrequente geluiden hoorbaar in af te spelen.


Niet van mijn hand...maar van iemand anders.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Faxe

Als de speakers een vast ip adres hebben dan zou je een pc ook een vast ip adres kunnen geven. Beide inpuggen in een switch en je bent klaar. Als beide geen vast ip adres hebben kun je op je pc een dhcp server aan zetten. Dit is werkbare oplossing als je zo af en toe iets moet verandern op je speaker.
Lyngdorf TDAI 3400 | Linn LP 12 | Primare R35 | Paradigm Persona 3F | Synology DS920+ | Roonlabs | Rhein Z1 Plus | Degritter

chansig

Qua cable or no cable....

In eerste instantie is het meer omdat ik de speakers wel kunnen blijven benaderen. Dus voor de oefen periode ga ik eerst wel even wireless en bedien ik het volume wel via Play-Fi. Moet ik alleen de speakers eerst op de goede volume stand zetten.

Wanneer de oefen periode overgaat in definitieve plaatsing van de set boven, dan ga ik ws toch maar gewoon een kabel trekken. Er zitten al gaten van de vorige kabel die er een aantal jaar terug heeft gezeten. Het is inderdaad geen hels karwei. En ook de goedkoopste oplossing.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

op eigen verzoek verwijderd.

Ik heb zo'n Power Line geval voor de digitale tv, wil ik best een keer meenemen richtig uwer kribbe.

chansig

Ook een goed idee....man, man, man dat meedenken levert echt veel op. :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

op eigen verzoek verwijderd.

Nou. Jongen er nu ook wel een beetje klaar mee.

Vanaf nu mag het allemaal weer lekker zelf bedenken.

op eigen verzoek verwijderd.

Hoe laat gaat getroffen los?

chansig

Als je mee wilt lunchen een uurtje of 1 a half twee. Anders kom je maar wanneer het uitkomt.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

op eigen verzoek verwijderd.

Top!

Zie jullie mij na de lunch wel verschijnen.

;)

chansig

Gezellig hoor..!!!!

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.