Set van Hans

Started by chansig, October 27, 2006, 18:49:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

chansig

Twee nummer welke hij zong en dan niet zo heel erg goed. Maar de die hard fan vond het volgens mij prachtig.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Matthijs1973

Ik ben dan wel geen diehard fan, maar de gezongen nummers door Martin waren een heerlijk rustpuntje. Hij was niet helemaal lekker bij stem, maar de impact was net zo goed en de nummers kwamen binnen hoor ;-)

Vanaf 1e ring, vak 115 prima geluid, al had het drumstel af en toe een paar db minder gekund voor meer balans. Een heerlijke avond, zeer strakke show en volop genoten van de 'echte' klassiekers.

https://oor.nl/concerten/nostalgie-sneltreinvaart-depeche-mode/
NAD M33 // NAD C588 // NAD C568 // Harbeth SHL5plus xd // AudioQuest Niagara 1200

chansig

Ik vond de reactie, tijdens deze nummers,  van de zaal wel mooi...maar het deed mij niet veel. Op de 2e ring was de impact van de drum minder. Tijdens 1 van de nummers was de basgitaar wel te heftig. Maar qua geluid vond ik het wel prima.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Te weinig verstand van netwerken etc...dus vraag het hier maar even.

Op de router van Telfort heb ik een andere router aangesloten (al meer dan een jaar). Dit omdat ik op de bijgeplaatste router dan een USB heb waarop ik de externe HD kan sluiten. Deze router is bekabeld (meter of 7) verbonden met een switch, vandaar uit met een kabel naar de streamer. Vandaar uit weer naar de speakers.

Ik speel of met Deezer (via de compu welke niet bedraad is aangesloten) of foobar voor de externe HD.

De laatste tijd (weekje of drie a vier) heb ik er regelmatig last van dat de muziek even stopt en dan weer vrolijk verder gaat spelen. Is zowel bij gebruik van Deezer als bij gebruik van de externe HD.

Iemand een idee ? En wat ik eraan zou kunnen doen ? Meest vrije kanaal gepakt wat er is in de buurt.

Gr. Hans

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

5061

2 Routers geeft problemen met IP-adressen. Heb dit zelf ook als eens ondervonden.
Grimm - Linn - Oppo - Nessie Vinylmaster - Tidal Master

i2Paq

Quote from: 5061 on January 19, 2018, 14:43:59
2 Routers geeft problemen met IP-adressen. Heb dit zelf ook als eens ondervonden.

Ligt geheel aan de setup.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

chansig

Het probleem is pas een paar weken. Daarvoor erg weinig aan de hand. Dan kwam het eens heeeeeeel af en toe voor.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

hpapen

Buffering?
Zijn op die momenten andere familieleden met bandbreedte slurpende activiteiten bezig?

chansig

Het is wel druk internetverkeer in huize Chansig..dat zeker.

Zal het eens in de gaten gaan houden.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

#5684
Xander heeft zich laten uitnodigen bij mij. Zal ergens in maart/april gaan worden. Ws op een zaterdag. Als er mensen zijn die willen aansluiten, dan lees ik het wel. Ik ga niet met data lopen goochelen. Het wordt de 24e maart.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

#5685
Vandaag bij Baardmannetje wezen luisteren. Hij is pas verhuisd en heeft de gedachte opgevat om zijn set in een aparte ruimte neer te zetten. Niet een hele grote ruimte maar ruim zat. Baard heeft samen met zijn klusgoeroe een aantal panelen gemaakt. Hier hangen er 2 van aan het plafond en 2 staan er achter de beide speakers. Kleed op de vloer. Stoel op een 2 meter van de speakers (zelfbouw met dezelfde tweeter als die in mijn speakers zitten en woofert van een Chinees merk, hypex versterking dus actief). De streamert met ARC aan boord doet de rest.

Baard heeft de speakers al een jaartje of anderhalf. In de oude woning klonk het al niet verkeerd, maar dit gaat wel een stapje of wat verder. Ik meen zelfs dat het qua plaatsing en detaillering nog een stapje verder gaat als bij mij. Het laag is ook lekker aanwezig, dynamisch en strak. Iets minder "dik" als bij mij, maar een mooi evenwicht.

Even aan geld tellen gedaan. Staat voor 16 a 1700 euro en het klinkt echt enorm goed.

Moraal van het verhaal: Ik ga mijn kinderen snel de deur uitwerken en ook een eigen luisterhok maken.  :D

Voor de rest was het gezellig, maar dat is het altijd wel, zeker omdat Martijn en Abel er waren. Maar mn omdat de jongste spruit van familie Baard een geweldig mannetje is.

Goed bezig kerel.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

op eigen verzoek verwijderd.

Leuke recensie!

;D

Ben er zelf ook wel mee in mijn nopjes.

blue-eyes

Quote from: chansig on January 28, 2018, 17:27:15
Vandaag bij Baardmannetje wezen luisteren. Hij is pas verhuisd en heeft de gedachte opgevat om zijn set in een aparte ruimte neer te zetten. Niet een hele grote ruimte maar ruim zat. Baard heeft samen met zijn klusgoeroe een aantal panelen gemaakt. Hier hangen er 2 van aan het plafond en 2 staan er achter de beide speakers. Kleed op de vloer. Stoel op een 2 meter van de speakers (zelfbouw met dezelfde tweeter als die in mijn speakers zitten en woofert van een Chinees merk, hypex versterking dus actief). De streamert met ARC aan boord doet de rest.

Baard heeft de speakers al een jaartje of anderhalf. In de oude woning klonk het al niet verkeerd, maar dit gaat wel een stapje of wat verder. Ik meen zelfs dat het qua plaatsing en detaillering nog een stapje verder gaat als bij mij. Het laag is ook lekker aanwezig, dynamisch en strak. Iets minder "dik" als bij mij, maar een mooi evenwicht.

Even aan geld tellen gedaan. Staat voor 16 a 1700 euro en het klinkt echt enorm goed.

Moraal van het verhaal: Ik ga mijn kinderen snel de deur uitwerken en ook een eigen luisterhok maken.  :D

Voor de rest was het gezellig, maar dat is het altijd wel, zeker omdat Martijn en Abel er waren. Maar mn omdat de jongste spruit van familie Baard een geweldig mannetje is.

Goed bezig kerel.

Gr. Hans

Hidden content van het moraal: kidz de deur uit moet ook 1700 euro opleveren :D :P
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

i2Paq

Quote from: Blue-Eyes on January 28, 2018, 18:27:40
Hidden content van het moraal: kidz de deur uit moet ook 1700 euro opleveren :D :P

Niet als je eerst ook nog gaat/moet verhuizen voor een eigen hok  :laugh:

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

blue-eyes

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

chansig

#5690
Quote from: Baardmannetje on January 28, 2018, 18:21:39
Leuke recensie!

;D

Ben er zelf ook wel mee in mijn nopjes.

Terecht, 1 van de betere sets die ik heb gehoord in de afgelopen jaren.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

op eigen verzoek verwijderd.


chansig

#5692
Anderen zouden hetgeen ik zeg met een korrel zout nemen maar gelukkig weet jij het op waarde te schatten.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

op eigen verzoek verwijderd.

 ;D

Als je er zelf maar tevreden mee bent...

Sirius666

Quote from: chansig on January 28, 2018, 19:18:35
Terecht, 1 van de betere sets die ik heb gehoord in de afgelopen jaren.

Gr. Hans

......in een aangepaste luisterkamer. Belangrijk detail :D

chansig

Vier panelen voor een totaal van 80 euro als ik me niet vergis. Al dat geneuzel over kabels, dacs, versterkers etc. Gaat, mijn inziens, echt nergens over. Ja leuke bezigheid...meer is het niet.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Sirius666

Precies. Actieve speakers en een (relatief) goedkope akoestische 'behandeling': 4 panelen en een vloerkleed. Makkelijker kan haast niet.

op eigen verzoek verwijderd.

Wat is je punt nou precies?

chansig

Dat het rete goed klinkt als je de mogelijkheden hebt om dingen te doen die echt zin hebben. Tenminste dat is mijn punt.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Sirius666

#5699
Quote from: chansig on January 28, 2018, 19:57:20
Dat het rete goed klinkt als je de mogelijkheden hebt om dingen te doen die echt zin hebben. Tenminste dat is mijn punt.

Gr. Hans

Idd. Dat punt lijkt mij niet zo lastig om eruit te halen.