Set van Hans

Started by chansig, October 27, 2006, 18:49:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

DA BoSS

Quote from: chansig on January 28, 2007, 11:15:16
Meer ruimtelijkheid, strakker en gedifineerder laag, minder nadruk op het hoog/midden en erg veel diepte. Dus vooruitgang op alle gebieden. Ik ben een tevreden man, misschien maar eens wat forumgenoten uitnodigen voor een kritische blik  ;) ;) ;) ;D

Groeten Hans

Ik wil ook nog graag eens een keer bij je komen luisteren :D
Heb voorlopig alleen mijn handen nog vol aan mijn laatste upgrades/verkopen etc...

mvg,
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

chansig

Quote from: DA BoSS on January 30, 2007, 08:56:24
Ik wil ook nog graag eens een keer bij je komen luisteren :D
Heb voorlopig alleen mijn handen nog vol aan mijn laatste upgrades/verkopen etc...

mvg,

Van harte welkom hoor: voorstel 24/25 februari, 03-04 maart

Ik lees het wel.

Groeten Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Ik kan alle 4 de data's nog  ;D

Als het goed is krijg ik deze week mijn cd speler weer terug vanuit Duitsland. De lade had wat problemen met open gaan. Via ebay gekocht en de afwikkeling is werkelijk perfect. Ik krijg en mijn verzendkosten terug en hij heeft als bonus nog wat andere zaken erin gezet....Zo zie je maar, wie goed doet, wie goed ontmoet  ;D ;D ;D

Groeten Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

DA BoSS

Quote from: chansig on January 30, 2007, 09:12:11
Van harte welkom hoor: voorstel 24/25 februari, 03-04 maart

Ik lees het wel.

Groeten Hans

Wat mij betreft het liefste 3 maart :D
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

HuubF

24 februari ben ik jarig...
Roon Rock server, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Atlas Mavros, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Quote from: HuubF on January 30, 2007, 23:14:16
24 februari ben ik jarig...

feestje bij mij dan... ;D

Groeten Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Ok, 3 maart lijkt mij ook een mooie dag. Lekker midden in de zomer. 8)
Roon Rock server, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Atlas Mavros, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Ruud-

#57
Quote from: HuubF on January 28, 2007, 15:52:23
Kennelijk ben je zeer ingenomen met je eigen set. Wat mij betreft terecht. Alleen... het zou een misverstand zijn, te denken dat jouw set-up het eindstation is voor iedereen. Overal waar ik kom is het geluid compleet anders. Jouw set geeft mij het gevoel dat de band (en desnoods het complete symfonieorkest) in de huiskamer staat, een overweldigende ervaring.

Natuurlijk is dit niet ieders eindstation, maar wel de mijne, behoudens wat kleine tweaks (zoals de Bybee's, Auriossen e.d.)  ;) zullen er geen grote veranderingen plaatsvinden.

Quote from: HuubF on January 28, 2007, 15:52:23
Maar toch mis ik iets.
Dat je ze na afloop geen hand kon geven ;D

@Hans, is het infrezen dan al gebeurd?
Wie met andermans oren luistert...bedriegt zichzelf. C.D.speler:NorthStarDesign, v.v.: Counterpoint 1000, EV: Aragon 8008ST, speakers: KEF LS50,: Interlinks Sonore Reference Gold, speakerkabel: Vicol..

chansig

Quote from: -Ruud- on February  1, 2007, 23:18:38
Natuurlijk is dit niet ieders eindstation, maar wel de mijne, behoudens wat kleine tweaks (zoals de Bybee's, Auriossen e.d.)  ;) zullen er geen grote veranderingen plaatsvinden.
Dat je ze na afloop geen hand kon geven ;D

@Hans, is het infrezen dan al gebeurd?

Voor 3 maart ? Als je in 1 van de weekenden ervoor tijd heb dan hoor ik het wel.

Voor als nog op 3 maart bij een bakkie muziek en kopje koffie.

Groeten Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Tjeb

even aan mijn moeder vragen ;D

Mvg Tjeb

RuTT

Quote from: chansig on February  2, 2007, 07:26:02
Voor 3 maart ? Als je in 1 van de weekenden ervoor tijd heb dan hoor ik het wel.

Voor als nog op 3 maart bij een bakkie muziek en kopje koffie.

Groeten Hans

Mag ik ook reserveren ? 8)

chansig

Quote from: RuTT on February  4, 2007, 20:15:38
Mag ik ook reserveren ? 8)

Ja hoor: RuTT, Tjeb, DA Boss en Huub...

Groeten Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

3 maart wordt het dus. Ruud, Huub, Rutt, Tjeb (als deze van zijn moeder mag) en Daboss (je krijgt mijn gegevens nog wel voor die tijd) rond een uur of 12.00 ?

Groeten Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Quote from: chansig on February  8, 2007, 10:11:36
3 maart wordt het dus. Ruud, Huub, Rutt, Tjeb (als deze van zijn moeder mag) en Daboss (je krijgt mijn gegevens nog wel voor die tijd) rond een uur of 12.00 ?

I'll be there.
Roon Rock server, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Atlas Mavros, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

DA BoSS

Quote from: chansig on February  8, 2007, 10:11:36
3 maart wordt het dus. Ruud, Huub, Rutt, Tjeb (als deze van zijn moeder mag) en Daboss (je krijgt mijn gegevens nog wel voor die tijd) rond een uur of 12.00 ?

Groeten Hans

Staat vanaf nu in mijn agenda 8)
tijdstip hangt voor mij een beetje af van de reisafstand...?


mvg,
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

chansig

#65
Quote from: HuubF on February  8, 2007, 10:41:19
I'll be there.

Mooi, als het goed is, heeft Ruud het weekend ervoor mijn untis in de speakers gef(v) :)reesd. Dit omdat dit mogelijk het beeld weer wat omhoog kan gaan brengen. Op zicht kan het nu ook al wel door de bocht, maar het kan/mag wat hoger allemaal. Nu denk ik maar dat iedereen achter zijn microfoon zit te zingen ipv staan. ;D

Groeten Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

De speakeruntis zijn gedaan, helaas met mijn (zie nieuwste aanwinst) kop een scheur in de woofer gemaakt. Om toch een beetje acceptabel te kunnen luisteren heb ik er bij thuiskomst een plakbandje overheen gedaan.... :o en ben even gaan luisteren. Damn...wat een pokke geluid dacht ik gelijk...te hard, wazige stem (Boudewijn de Groot) en een onduidelijke definieering...het laag was ook toegenomen.

Verkeerd aangesloten ? Pluggen wisselen, maar dit leverde niets op...Een beetje in zak en as zat ik me te bedenken wat het zou kunnen zijn. Lampje...nee dat kan niet, zoveel verschil kan dat niet geven ....toch ?

Snel naar de auto gelopen 2 stukjes foam (oid) gepakt en deze op de tweeter geschroefd. En ja hoor daar was weer mijn oude vertrouwde beeld, duidelijke stem, minder (maar niet afwezig) laag, betere definieering. Ik luisterde al een aantal weken op deze manier (tip van een kennis die er zelf mee aan het experimenteren was) en had het nog niet weggehaald om te vergelijken zonder..

Ik zal wel een fototje maken van hoe het eruit ziet.

Ik twijfel wel aan 3 maart, want met een kapotte woofer ...ja da's niet lekker luisteren...Repareren zal wel niet meer lukken voor die tijd, dus we moeten gaan schuiven...

Groeten Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

dekkersj

Quote from: HuubF on January 30, 2007, 23:14:16
24 februari ben ik jarig...
Nou, gefeliciteerd dan. Drink er eentje voor mij!

Groet,
Jacco
"De introductie van digitale audio heeft getoond dat acceptatie van deze technische verbetering een zaak van emoties is." E. Stikvoort

Audiotwin

Balen Hans,wat voor type woofer is het?
Misschien heeft iemand nog wat liggen.

Gek dat het foam over/op ??? de tweeter zoveel positief verschil maakt,je zou het eerder andersom verwachten,ben benieuwd naar de foto.
Tevredenheid!!!

chansig

Quote from: Audiotwin on February 24, 2007, 20:11:56
Balen Hans,wat voor type woofer is het?
Misschien heeft iemand nog wat liggen.

Gek dat het foam over/op ??? de tweeter zoveel positief verschil maakt,je zou het eerder andersom verwachten,ben benieuwd naar de foto.

21W/8551...laten maken kost ook de wereld niet ben ik al achter. Dus dat zal het wel worden.

Foto volgt  :)

Groeten Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Tjeb

BUGGER, BUGGER, BUGGER!!

Das knap balen maatje, ik hoop dat je er een of twee kunt vinden  :-\
Voor mij is het zowiezo een no go op de 3e aangezien mijn vrouw haar gevel dan gedaan wordt ;D


Mvg Tjeb

Ruud-

Quote from: Tjeb on February 24, 2007, 21:57:29
BUGGER, BUGGER, BUGGER!!

Das knap balen maatje, ik hoop dat je er een of twee kunt vinden  :-\
Voor mij is het zowiezo een no go op de 3e aangezien mijn vrouw haar gevel dan gedaan wordt ;D


Mvg Tjeb

Is ze zo slecht bedeeld dan :o
Wie met andermans oren luistert...bedriegt zichzelf. C.D.speler:NorthStarDesign, v.v.: Counterpoint 1000, EV: Aragon 8008ST, speakers: KEF LS50,: Interlinks Sonore Reference Gold, speakerkabel: Vicol..

chansig



Vilt en geen foam zoals eerder geschreven.....

Tjeb, succes met de gevel en dat je er maar veel plezier van mag hebben. Ik heb hem al mogen aanschouwen...ziet er prima uit, kan wel een kleurtje gebruiken... ;D ;D ;D ;D

Groeten Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Van -Ruud- ook nog wat v.d Hul kabel op de rol gekregen, schijnt wel aardig te zijn voor de "inner" bekabeling van de speakers....ik heb de filters nu mogen aanschouwen, volgens mij kan ik de bekabeling ook wel zelf vervangen. Ik heb alleen iemand nodig die de untis er voor mij uit wilt halen. ;D ;D ;D

Naast dat we (lees -Ruud- ) de untis hebben gedaan heb ik ook nog even naar de set van -Ruud- mogen luisteren. Ondanks dat we meer aan het kletsen waren, straalde de rust me tegemoet. Wat een heerlijke set is dit toch. Op een redelijk zacht niveau was alles meer dan perfect te volgen en heb je niet in de gaten dat er optisch een enorme set staat te spelen...Helemaal mijn geluid dus...

Groeten Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Tjeb

Doe een bod, kan nooit veel kosten dat ouwe spul  ;D

p.s. hoe is het nu met de hoogte van het plaatje, is hier enige verbetering in of hetzelfde gebleven?
En ik las dat je luidsprekers bij het aansluiten zeer slecht klonken, volgens de theorie van Huub moet je er wel rekening mee houden dat als de kabels losgeweest zijn ze wel weer moet inspelen hoor!  O0

Mvg Tjeb