Set van Hans

Started by chansig, October 27, 2006, 18:49:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Deleted member

Quote from: Dynky on October 26, 2014, 10:28:37
de vraag gaat om het verschil (vwb geluidskwaliteit-winst) tussen passieve en actieve subs, dus ik zie echt niet waarom dit er allemaal bij gehaald wordt.
ook passieve subs worden perfect geïntegreerd, althans dat is bij Hans (de TS ;)) momenteel toch het geval.
of gaan we nu beweren dat dergelijke integratie enkel kan bij gebruik van actieve subs?
Wat ik wilde aangeven is dat in het geval van een passieve sub de versterker meer belast wordt dan bij een actieve sub. Bij een passieve sub is de versterker nog steeds in gebruik voor versterking van het gebied onder de crossover.
Stereo-fan for life!

Dirk

Quote from: technative on October 26, 2014, 10:46:10
Wat ik wilde aangeven is dat in het geval van een passieve sub de versterker meer belast wordt dan bij een actieve sub. Bij een passieve sub is de versterker nog steeds in gebruik voor versterking van het gebied onder de crossover.
dat hoeft absoluut niet, ook bij gebruik van passieve subs kan je de "fullrange" fronts van een highpass voorzien dmv DSP (been there, done that)...met veel meer instelmogelijkheden dan je voor mogelijk houdt en ooit zal aantreffen in een actieve sub of HT receiver  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Deleted member

Quote from: Dynky on October 26, 2014, 10:50:42
dat hoeft absoluut niet, ook bij gebruik van passieve subs kan je de "fullrange" fronts van een highpass voorzien dmv DSP (been there, done that)...met veel meer instelmogelijkheden dan je voor mogelijk houdt en ooit zal aantreffen in een actieve sub of HT receiver  ;)
Okee, maar nu sleep je er een dsp bij. Toegegeven, Hans heeft een DSP, maar het ging om de combo versterker / aktieve of passieve sub.
Stereo-fan for life!

Dirk

Quote from: technative on October 26, 2014, 10:53:21
Okee, maar nu sleep je er een dsp bij. Toegegeven, Hans heeft een DSP, maar het ging om de combo versterker / aktieve of passieve sub.
ik sleep er niks bij, da's imo een wezenlijk onderdeel van een setup met passieve sub(s)
hoe zou jij een passieve sub gaan filteren zonder DSP?
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Deleted member

Het ging om de combinatie zoals aangegeven en waar dat winst zou opleveren. Niet om een dsp of andere mogelijke meuk die er nog tussen zou kunnen.
Stereo-fan for life!

morca

Quote from: technative on October 26, 2014, 11:03:02
Het ging om de combinatie zoals aangegeven en waar dat winst zou opleveren. Niet om een dsp of andere mogelijke meuk die er nog tussen zou kunnen.
Sorry hoor maar in een set als deze,en de problemen vd ruimte.
Is dsp een wezelijk onderdeel van het systeem,en het daarbij afgeleverde geluid.
Want dit behaal je toch door middel van die dsp ism plaatsing.

Maar goed als jij de extra waarde er niet van inziet  ::)

PS voor de sub,s gebruik je losse amp,s niet je gewone amp.
Dus dat je amp evengoed belast word...ja dat klopt idd.
Het is alleen wel een andere amp als die je front,s aansturen  ;)

Deleted member



Quote from: morca on October 26, 2014, 11:08:59
Maar goed als jij de extra waarde er niet van inziet  ::)

Waar heb ik dat ooit gezegd? Ik speel immers zelf ook met DSP... ;)

Quote from: morca on October 26, 2014, 11:08:59
Het is alleen wel een andere amp als die je front,s aansturen  ;)

En dat is precies mijn punt: ik denk dat daarin de winst schuilt.
Stereo-fan for life!

morca

De amp maakt het meeste verschil zeg je.
Akoestiek, dsp ,plaatsing ,fase/ en inregeling dan?
Je schiet een paar belangrijke punten mbt sub,s en plaatsing/afstelling voorbij imo.

Dirk

Quote from: technative on October 26, 2014, 11:13:06
En dat is precies mijn punt: ik denk dat daarin de winst schuilt.
en bij een passieve sub is het volgens jou geen "andere" amp dan die vd fronts?  :dontgetit:
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

chansig

Als ik goed tussen de posts doorlees maakt het geen verschil. :D

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

morca

Quote from: Dynky on October 26, 2014, 11:36:41
en bij een passieve sub is het volgens jou geen "andere" amp dan die vd fronts?  :dontgetit:
Dat vond ik ook al een beetje krom.......
Ik heb 4 passieve sub,s,en daar alle losse amp,s voor.
Zou niet weten hoe die sub,s goed in te regelen op bv het b kanaal van me receiver....als die al genoeg vermogen gaf.

Quote from: chansig on October 26, 2014, 11:42:29
Als ik goed tussen de posts doorlees maakt het geen verschil. :D

Gr Hans
Het verschil heb jij zelf thuis al gehoord Hans  ;D

chansig

IK heb nooit actieve subs gehad....tenminste niet dat ik weet.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.


chansig

 :D

Oke..maar goed ook daar geen mogelijkheden om geld kapot te gaan gooien.  :D

Dan ga ik maar gewoon op mijn centen zitten.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.


Staaled

#1865
Quote from: Dynky on October 26, 2014, 10:28:37
de vraag gaat om het verschil (vwb geluidskwaliteit-winst) tussen passieve en actieve subs, dus ik zie echt niet waarom dit er allemaal bij gehaald wordt.
ook passieve subs worden perfect geïntegreerd, althans dat is bij Hans (de TS ;)) momenteel toch het geval.
of gaan we nu beweren dat dergelijke integratie enkel kan bij gebruik van actieve subs?
Actieve subs hebben , als het goed is, een vlakke respons  ( buiten ,GPL) af fabriek.
Dat kan makkelijker afregelen ( zonder Linkwitz transform).
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Dirk

dat kan idd, maar is niet (altijd) zo  ;)
toch blijf ik bij m'n mening dat actieve subs as such niet beter of slechter zijn dan passieve, maar daar is Hans volgens mij eigenlijk al lang achter  ;D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Kingpin

Quote from: Dynky on October 26, 2014, 15:21:00
dat kan idd, maar is niet (altijd) zo  ;)
toch blijf ik bij m'n mening dat actieve subs as such niet beter of slechter zijn dan passieve, maar daar is Hans volgens mij eigenlijk al lang achter  ;D

Passief in deze contex vind ik dat je praat over een systeem die dmv een versterker een highpass/lowpass filter heeft en waarbij het laag en mid/hoog door dezelfde versterker versterkt wordt.
Nu worden alle kastjes opengetrokken en is het passieve gedeelte waar men hier nu over praat een dsp opgenomen met een aparte versterker voor de sub.
Sorry maar dan praat je niet meer over een passief systeem.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Dirk

da's jouw mening, maar toch worden imo zo 95% vd passieve subs aangestuurd & gebruikt, dus ik denk dat jouw definitie wat verschilt van wat gangbaar is in het geval van passieve subs.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Staaled

Quote from: Dynky on October 26, 2014, 15:21:00
dat kan idd, maar is niet (altijd) zo  ;)
toch blijf ik bij m'n mening dat actieve subs as such niet beter of slechter zijn dan passieve, maar daar is Hans volgens mij eigenlijk al lang achter  ;D
Klopt. ;)
Naar mijn mening zijn passieve subs fijner.
PA amps zijn zeer robuust en bieden iha legio DSP mogelijkheden.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Staaled

#1870
Quote from: Kingpin on October 26, 2014, 16:38:14
Passief in deze contex vind ik dat je praat over een systeem die dmv een versterker een highpass/lowpass filter heeft en waarbij het laag en mid/hoog door dezelfde versterker versterkt wordt.
Nu worden alle kastjes opengetrokken en is het passieve gedeelte waar men hier nu over praat een dsp opgenomen met een aparte versterker voor de sub.
Sorry maar dan praat je niet meer over een passief systeem.
Actief= amps aan boord.
Passief = geen amps aan boord.
Dat is de gangbare terminologie en bij luidsprekers niet anders.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Kingpin

Quote from: Staaled on October 26, 2014, 18:23:26
Actief= amps aan boord.
Passief = geen amps aan boord.
Dat is de gangbare termininologie en bij luidsprekers niet anders.
Klopt.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Staaled

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Martijn M

Volgens mij kun je over de definitie wat een passieve en wat een actieve sub is discussiëren. In mijn optiek is een passieve sub er een waarbij de filtering passief is. Een actieve sub is een sub waarbij de filtering actief gedaan wordt. Deze definitie is consequent met die van actieve, dan wel passieve luidsprekers. In lijn hiermee zou ik zeggen dat Hans een stel actieve subs heeft waarbij de versterkers buiten de kast geplaatst zijn. Indien je meerdere subs gebruikt (om staande golven op te heffen), dan heeft het voordelen om de versterkers centraal te plaatsen. Je krijgt veel minder snel last van een aardlus.
Dutch & Dutch

chansig

Binnenkort krijg ik een nieuw stekkerblok waaraan ik zelf een kabel kan zetten. Dan gaat er een kabel naar een lasdoos en heb ik eigenlijk al een losse groep voor mijn audio gebeuren (alleen de deurbel zit dan ook nog op die groep).

Tsja....soms is het leven heel simpel.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.