Set van Hans

Started by chansig, October 27, 2006, 18:49:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

brt

Quote from: chansig on May 28, 2023, 15:39:26Nu een Britpoprockigmuziekafspeellijstje: Pulp, Blur, The Verve, Kula Shaker etc, etc.

Lekker hoor.

Gr. Hans

Pulp, toch wel mijn favoriete Britpopband... Als die nog eens bij elkaar komen ben ik erbij
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

chansig



Toch nog even snel een meting gedaan.

Daarnaast besloten dat tzt alle latjes weer van de wand gaan. Per 8 en die dan opnieuw zo ga bevestigen dat het minder een cross baan is.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Hannibal_

Vanwege de meeting dat de latjes weer gaan?

Misschien goed om ook de decay in beeld te brengen (waterval geloof ik?)?
Ik zou verwachten dat die super is bij je
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

chansig

Meten was nav een vraag/opmerking in een ander topic. Daar kwam weer een vervolgvraagmeetvraag uit voort. Van waaruit dan weer een vraag/opmerking kwam.

Misschien aankomend weekend eens verder kijken.

Gr. Hans

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Tabcam

Quote from: chansig on May 30, 2023, 17:15:19Niet teveel over nadenken. De uitleg op wiki mbt kamfilter is wel duidelijk.

De term straaljagereffect vind ik wel een mooie. Die kwam ik ergens tegen. Op internet kwam ik ook een video tegen waarop ze duidelijk lieten horen (met ruis) wat het doet.

Het meten in stereo komt dan superprecies, als precies in het midden, omdat dit er dan voor zorgt dat het verdwijnt. Zelf kwak ik de mic gewoon op de bovenkant van de stoel. Op goed geluk zeg maar. Maar doordat ik dus veel demp komt het wat nauwer dan gewoon neerkwakken van de mic.

Ik weet ook nog even niet of ik er veel effort in wil steken. Ws niet. Simpelweg omdat het me dan te weinig boeit.

Dus ik ga nog even nadenken over wel/niet verder meten.

Gr. Hans
Wil het topic van Eduard niet verder volposten dus bij deze in jouw eigen topic.

Zelf vind ik het interessant waar dat vandaan komt. Die instelling is soms lastig en heeft me al heel veel opgeleverd. Heb daardoor ook grote flaters begaan zoals laatst even wat veranderen vlak voor het bezoek van Richi ;) . Fasefout en ergens wist ik dat het beter moest kunnen klinken. Richi was zo aardig om dat te zeggen dat he dan minder dynamisch klonk. Daar had ik veel aan :pompom:.

Goed meten staat voor mij niet gelijk aan goed klinken maar andersom geeft een minder goede meting vaak wel een richting aan waarin je problemen kan proberen op te lossen. Uiteindelijk wordt ik wel vrolijk als goed klinken en goed meten samenvalt.

Over nadenken zal ik nooit kunnen laten, ben ik teveel techneut voor :angel: . Mocht je dat linkje van die video nog hebben, ben ik oprecht geïnteresseerd. Merk dat die kennis mij en andere kan helpen ;D.

Als je niet wilt meten ook geen probleem. Ik vind een forum vooral om elkaar verder te helpen dus als je het verder willen uitpluizen wil ik je met alle liefde proberen te helpen. Ik heb de wijsheid niet in pacht en leer nog elke dag bij.

Kortom, kijk maar wat jij wilt en waar jij je senang bij voelt.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

chansig

#11655
https://emastered.com/nl/blog/comb-filtering

Leuk filmpje. Een forum is inderdaad handig voor verschillende zaken zoals elkaar helpen.

Als het om luidsprekers en akoestiek gaat, heb en gebruik ik alleen andere bronnen en niet het forum. En dat komt mogelijk vervelender over dan dat ik het sowieso bedoel.

In dit specifieke geval ervaar ik bij het luisteren geen probleem. Het begon met een RT meting en nu gaat het al over een kamfilter. 😂

Het apart meten van de speakers is zo gedaan. Kwestie van een finkje omzetten in REW.  Dus dat wil ik nog wel doen. Mogelijk dat ik me nog wat ga verdiepen (lezen) in het kamfilter ansich.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Tabcam

Dank, ga hem zo beluisteren, heb hem in de youtubeplaylist gezet.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Tabcam

Heb de video bekeken en grappig om het live te zien. Zit nu na het zwemmen lekker te luisteren naar zeer diverse muziek :headbanging:.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Hannibal_

Geinig stukje inderdaad.

Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

chansig

Meten gaat het niet worden vandaag. Veuls te warm.  :D

Aangezien het kriebelt (nee niet door het vele ruckwool in de ruimte) ben ik op zoek naar een Mac Book Pro uit 2015, liefst met 16 GB werkgeheugen. Waarom ? Nou dan ik BACCH weer gaan gebruiken.  :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Vandaag een macbookpro gekocht. Terug naar BACCH.  :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Ralf67

 8)

chansig

Laptop is binnen. Hij werkt. Nu BACCH nog. Maandag contact met Edgar de baas van BACCH.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Kwabbernoot

Waarom weer terug naar BACCH? Miste je het toch? Of is het meer omdat het kan.

Groeten...

chansig

Beide. Daarbij is de ruimte dusdanig veranderd dat ik ook weer benieuwd ben wat het gaat doen.

De Yamaha doe ik in ieder geval niet weg.

Kwam er gister achter bij het installeren dat wat ik op de mobiel doe (qua internet en geluid) te zien is op de MacBook. Wel handig....denk ik.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

MacBook inmiddels ook aangesloten op de set.

Het is nu dus: MacBook optisch naar Paradigm en die weer optisch naar de speakers.

Maandag ws BACCH weer functionerend.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Functioneert weer prima.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Ralf67

Dus weer oud en vertrouwd.

Maar zeker lekker warm deze dagen op zolder ?

DofN

Snel gedaan! Is vast toch wel weer leuk.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

chansig

Quote from: Ralf67 on June 10, 2023, 11:13:13Dus weer oud en vertrouwd.

Maar zeker lekker warm deze dagen op zolder ?

Valt nog mee. Nachten relatief koel.

Hoe het vanmiddag is weet ik niet.🥵🥵🥵

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Quote from: chansig on June 10, 2023, 11:22:23Valt nog mee. Nachten relatief koel.

Hoe het vanmiddag is weet ik niet.🥵🥵🥵

Gr. Hans

Warm. Maar niet bewegen helpt. 😝

Alles, op BACCH na, werkt. Die digitale uitgang op de MacBook is fijn en zorgt ervoor dat ik geen extra kastje hoeft te gebruiken. Vanaf 2016 hebben ze het weer niet.

Volume app op de IPhone zorgt ervoor dat ik geen AB meer nodig heb.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Ralf67

Heb ook nog ergens onder de 💿 💿 een MacBook 2015 staan.

Eens kijken of die toch als streamer ingezet kan worden.

chansig

#11672
Werkt prima. Tenminste ik hoor geen rare/onacceptabele/ranzige weergave.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

DofN

Oh die houden we erin: een "ranzige weergave". Leuk voor de reviews.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Staaled

#11674
Californication van de RHCPs klinkt ranzig onder voorbehoud dat ik de term ranzig juist interpreteer.
Maar wat een goed album, parbleu. :worship:

Dus ranzig kan dan ook heel erg goed zijn, toch ? :D
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)