Set van Hans

Started by chansig, October 27, 2006, 18:49:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

sschot

Begrijp ik het nu goed dat dit de pre-amp en streamer is?

Hopelijk ben je hier dan meer tevreden mee als met de Yamaha. Wat is de reden dat de laatste het veld heeft mogen ruimen?
NAD M10 V2 | SA Bonn N8 + Studer900 LPSU | KEF R3 + Focal F900 | REL T5i | Supra MD06 EU/SP MKIII | Supra Lorad SPC | Atlas Hyper 3.5

chansig

Quote from: sschot on September  7, 2022, 23:44:36
Begrijp ik het nu goed dat dit de pre-amp en streamer is?

Hopelijk ben je hier dan meer tevreden mee als met de Yamaha. Wat is de reden dat de laatste het veld heeft mogen ruimen?

Goedkoper en de functie van de ARC in de Paradigm. Was ook zeker niet ontevreden over de Yamaha. Maar kwam deze spontaan tegen op MP. En erg fijne ervaringen mee. Evenals nu met de Yamaha.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Hannibal_

gaat wel snel nu hoor, Huub, ehhhh Hans....

maar cool!
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

chansig

Nounounou, je hoeft niet te gaan schelden. Nergens voor nodig.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Quote from: Hannibal_ on September  8, 2022, 13:39:26
gaat wel snel nu hoor, Huub, ehhhh Hans....

maar cool!

Nou die Huub wil nog wel eens laten doorschemeren waarom een apparaat wordt vervangen.  :clapping:
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

#11305
Staat er toch gewoon ?

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Quote from: chansig on September  8, 2022, 15:33:40
Staat er toch gewoon ?

Gr. Hans

Jawel, maar je doet altijd zo je best om duidelijk te maken dat het qua geluid niets uitmaakt. :wub:

Geeft niet hoor, maar ik moest natuurlijk even mijn plassert laten zien nadat mijn naam negatievelijk werd opvermeld.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Die Arc functie maakt wel degelijk wat uit. De rest niet. En ik hoef niet echt mijn best te doen om dat duidelijk te maken.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Volgens mij heb ik gister een seconde of 30 geluisterd. Meer ruimtelijkheid. Niet gekeken naar de metingen en de correcties. Maar voor 200 euro opnieuw de beste investering.

Enige zijn een paar in elkaar geknutselde panelen

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Hannibal_

klinkt goed in ieder geval.
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

chansig

Vandaag wat meer tijd om er eens voor te gaan zitten. Tsja...ben toch opnieuw enorm onder de indruk van de Paradigm en dan mn de ARC functie. Het is een kwestie van een paar minuten en het geluid knapt er behoorlijk van op.

De ruimtelijkheid had ik al genoemd en dat komt ws omdat er toch een bultje/dalletje weg is gehaald. Pest is dat ik de meting niet goed heb opgeslagen en ondanks dat het maar een paar minuten kost, heb ik geen zin om een nieuwe te doen.

Wat ik van vrijdag nog kan herinneren is dat er geen hele gekke zaken op te zien waren, behalve een dal. Maar geen idee idee hoe breed of in/op welke frequentie.

De muziek klinkt erg fijn. Neigt richting het BACCH software gebeuren maar dan meer ingetogen.

Nu naar de F1...doei!!!!!

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

#11311
Max weer gewonnen, zei het met een anti cliMAX.  :D

Net even wat eletronische poep erdoorheen gegooid. Jon Hopkins en David Guetta. Tsja..wat wil een audio liefhebber nog meer ?

Vast meer niet digitale natuurlijkheid of iets in die richting.  :crazy:

Mannen (ws geen vrouwen op dit forum) koop een Paradigm PW link als je de kans hebt. Paar honderd euro. Goed metende speakers, liefst actief en je bent het manneke.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Contour

Kom er maar in Huub....

;D

chansig

Pffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffff...daar is het natte scheet prostgedrag........................................weer.

Gr. Hans

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Contour


chansig

Wat een Pipo ben je toch ook. Zeester ook prima.

Quote from: chansig on September  7, 2022, 19:32:24
Terug naar de juiste basis. En nee de DAC wordt hiervan niet gebruikt.

Yamaha weer retour.

Gr. Hans

Je posts zouden bijna voor de conclusie zorgen dat je niet leest en op zoekt bent naar drama.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Contour

Geen idee wat je precies bedoelt, de link toont aan dat de ruimte correctie zeer goed werkt, precies hoe jij hem inzet. DAC niet geweldig inderdaad, dus dat is wel een aandachtspunt voor eventuele aanschaf.

chansig

#11317
Geen probleem dat je niet door hebt dat je doet wat je doet.

Vandaag was de dag dat ik weer even wat aandacht aan je zeesterren gedrag gaf. Wees er blij mee of niet. Maar het stopt nu. Tot een volgende keer maar weer.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Weer een weekje verder. De Paradigm is echt een parreltje. Nergens meer te krijgen en dat is bijzonder jammer. De ARC is werkelijk een heerlijk snoepje uit een doosje welke ergens in een hoek aan het staan is. Niemand pakt hem, men haalt de neus op etc. Geheel onterecht.

Na mijn opaschap is dit tog  :D wel het meest mooie cadeau van de afgelopen 2 mnd.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

MAW

Quote from: chansig on September 11, 2022, 17:00:55
Net even wat eletronische poep erdoorheen gegooid. Jon Hopkins en David Guetta.

die twee artiesten in dezelfde zin gebruiken geeft me rare rillingen
Gr. Martijn

chansig

Beide Helden hoor..in ieder geval wat mij betreft.

Afgelopen week geen tijd gehad om te luisteren naar de muziek. Te druk bezig geweest met het opa gebeuren. Maar ik durf wel te zeggen dat het goed klinkt. Ondanks dat ik een week niets beluisterd heb.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Leeuwarden

Een week is te kort. Eerste verschijnselen van twijfel komen pas na 8 dagen.

MAW

#11322
Quote from: chansig on September  3, 2022, 12:07:03
Genoeg leven hoorbaar in de weergave. Vaak kan ik het hart van de zanger/zangeres nog horen kloppen en het bloed horen stromen.

je eigen hart horen kloppen en je eigen bloed horen stromen bedoel je.. ;)

dan is het m.i. wel te dood. misschien kun je diffusers plaatsen op wat plekken waar je nu dempt?
Gr. Martijn

HuubF

#11323
Quote from: MAW on September 26, 2022, 23:54:09
je eigen hart horen kloppen en je eigen bloed horen stromen bedoel je.. ;)

dan is het m.i. wel te dood. misschien kun je diffusers plaatsen op wat plekken waar je nu dempt?

Ja of hier en daar juist wat betonnen panelen.  :headbanging:
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Quote from: MAW on September 26, 2022, 23:54:09
je eigen hart horen kloppen en je eigen bloed horen stromen bedoel je.. ;)

dan is het m.i. wel te dood. misschien kun je diffusers plaatsen op wat plekken waar je nu dempt?

Nee die van de zanger etc.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.