Set van Hans

Started by chansig, October 27, 2006, 18:49:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Faxe

Quote from: chansig on November 28, 2021, 19:01:13
Moet trouwens nog even kijken of Apple Music wel blijft werken op de M1. Overstappen naar Apple Music zou ook nog kunnen. Maar ik baal een beetje dat je dit niet kan bedienen vanaf bv je telefoon. Of mis ik iets en zit het ergens verborgen ?

Gr. Hans

Al geprobeerd hoe spotify klinkt als je via de mini jack uitgang luistert (met een koptelefoon)?
Lyngdorf TDAI 3400 | Linn LP 12 | Primare R35 | Paradigm Persona 3F | Synology DS920+ | Roonlabs | Rhein Z1 Plus | Degritter

chansig

Dat zou ik nog kunnen proberen

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

RalphH

Quote from: RalphH on November 28, 2021, 16:51:14
Hmm balen zeg. Ook als je het over de iMeuk speakers laat lopen?

;)
Maar koptelefoon kan ook natuurlijk. :thumbs-up:

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

chansig

Quote from: RalphH on November 28, 2021, 22:23:24


;)
Maar koptelefoon kan ook natuurlijk. :thumbs-up:

Ah je bedoelde de interne speakers...dat werkt ook goed.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

RalphH

Denk toch een digitaal dingetje, maakt t niet minder vervelend.

Voer je bij beide over USB uit?
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

chansig

Welke beide ?

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

RalphH

iMeuk oud en nieuw.
Kan ook zijn dat ik de draad  (of was t draadloos?) een beetje kwijt ben ;D
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

fugazi_2009

Volgens mij zeg je op zeker moment daar na het herstarten van de BACCH software het kraken even weg was,  dan zou ik die als hoofdverdachte aanwijzen
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

chansig

Daar is meneer BACCH het niet mee eens.  :D

Op de andere mac functioneert het allemaal prima. Enige verschil is dat ik op de oude mac niet de Topping gebruik.

Vandaag ga ik nog Apple music gebruiken op de nieuwe. Eens zien wat doet na 15 minuten.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

fugazi_2009

Ah, ja. De Topping is er ook nog bijgekomen natuurlijk. Moet de Topping niet een USB driver of zo hebben?
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Leeuwarden

Quote from: fugazi_2009 on November 29, 2021, 11:05:16
Ah, ja. De Topping is er ook nog bijgekomen natuurlijk. Moet de Topping niet een USB driver of zo hebben?

Voor een Mac is dat niet heel gebruikelijk...

chansig

Hele ochtend via Apple aan het afspelen. Geen enkel probleem. Buffer ? Cache oid ? Ik roep maar wat.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

i2Paq

#10862
Dus als het geluid gaat "knisperen" en je doet een herstart Mac is het over?

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

chansig

Dat laatste weet ik niet zeker. Maar zou ik kunnen testen. Stel dat dit zou zijn, geeft je dat dan enige richting ?

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

De logica is voor mij ver te zoeken. Nu al een uurtje of 2 Spotify aan het luisteren en simpelweg prima. Tussentijds de cache geleegd via de mobiel. Geen idee of dat iets doet. Misschien gewoon een tijdje niet meer doen. :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

holco

Wat een geklooi zeg!!
Nu maar hopen dat je het snel stabiel krijgt.
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

chansig

Het houdt je van de straat zullen we maar zeggen.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

i2Paq

Quote from: chansig on November 29, 2021, 14:40:09
Dat laatste weet ik niet zeker. Maar zou ik kunnen testen. Stel dat dit zou zijn, geeft je dat dan enige richting ?

Gr. Hans


Quote from: chansig on November 29, 2021, 16:47:06
De logica is voor mij ver te zoeken. Nu al een uurtje of 2 Spotify aan het luisteren en simpelweg prima. Tussentijds de cache geleegd via de mobiel. Geen idee of dat iets doet. Misschien gewoon een tijdje niet meer doen. :D

Gr. Hans

Ik vermoed dat er iets volloopt na een tijdje, cache legen (een herstart doet het zelfde) kan een / de oplossing zijn.

Misschien is er een driver met een geheugenlek, dan krijg je ook zo iets. Ook hierbij helpt een herstart.

Ik zou dit zeker even melden bij Bach.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

chansig

#10868
Ik kan verschillende outputs kiezen te weten:

Topping >> goed signaal, niet getest of dit ook zo blijft.
Mac mini speakers >> goed signaal, niet getest of dit ook zo blijft.
Black Hole >> goed signaal, maar na 15 minuten komt er geknisper wat steeds erger wordt. Gisteren tussentijds via de app op de mobiel de cache leeggehaald bij Spotify. Paar uur kunnen luisteren zonder probleem. Signaal gaat dan ook door de BACCH software. Black Hole is een software programma.
SF4BACCH >> geeft direct een verstoord signaal, wanneer ik het signaal op 96 Khz zet dan gaat de muziek langzamer. Deze instelling is aangemaakt voor de BACCH software in de mac mini. Hierin hebben de Topping en Black Hole een plek.

Apple music geeft geen enkel probleem. In de app op de telefoon kan je de grote van de cache instellen op een x aantal mb's of zelfs gb's. Daarnaast kan ik ook de output SF4BACCH gewoon gebruiken.

Ik zal van de output settings eens een foto maken zodat dit misschien ook wat helderder is.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Het vermoeden dat het een cache dingetje is wordt wel steeds groter. Nu inmiddels ruim anderhalf uur aan het luisteren en nog geen enkel probleem. In de cache zit nu 18 mb. Laat het maar even gaan.

De output SF4BACCH werkt nog steeds niet. Ik denk dat dat een ander probleem is. De settings in de SFBACCH is een mix van Black Hole (audio in) en de Topping D10 (audio out).

Muziek klinkt verder als vanouds.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Hannibal_

Fijn dat het weer een beetje voorspelbaar werkt nu.
Wat een gedoe
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

JoWa

Speel je nu met de oude MacMini of de M1 versie?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Intel NUC G10 - LMS / Qobuz - Luxman PD-291 - Marantz SA-KI Pearl - Sony UBP-X800M2 - Linn Akurate Katalyst DSM/3 - Dynaudio Focus 30XD - LG 75UN70706LD - Hifiman Ananda BT / B&O Beoplay HX

chansig

Met de nieuwe. Van het weekend kijken of het geluk aanhoudt.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

En geen problemen mogen ervaren. Maar doof, slechte set...dus zegt niets.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

RalphH

En te koud geluid omdat de warmte achter je panelen zit...
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer