Set van Hans

Started by chansig, October 27, 2006, 18:49:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

jahtari

Je kunt ook je stoel nog hoger zetten a la huubf, aangezien je de speakers niet lager kunt zetten.  :D
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

RalphH

Klinkt niet goed dit. Van totale onrust naar....dit, "zoeken naar iets anders". Dat klinkt als onrust, dus ga nou niet zitten beweren dat die paar cm het hebben gedaan Hans. Er zijn nog milimeters, micrometers en nanometers verbetering te behalen. Zoek het daar nou eens gewoon in!
En dan is nog dsp, akoestiek etc.

Hans uitgerukt, laat me nie lachen
;D ;D ;D
(Ohw, doe ik t toch..)
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Rowdy

Zijn het twee verschillende luidsprekerkasten, dan de witte luidsprekers ondersteboven op de andere zetten. Hoe klinkt het dan?

chansig

Quote from: Rowdy on August 31, 2021, 19:51:21
Zijn het twee verschillende luidsprekerkasten, dan de witte luidsprekers ondersteboven op de andere zetten. Hoe klinkt het dan?

Geen idee...maar ook geen idee waarom ik het zou proberen.

Quote from: RalphH on August 31, 2021, 19:48:21
Klinkt niet goed dit. Van totale onrust naar....dit, "zoeken naar iets anders". Dat klinkt als onrust, dus ga nou niet zitten beweren dat die paar cm het hebben gedaan Hans. Er zijn nog milimeters, micrometers en nanometers verbetering te behalen. Zoek het daar nou eens gewoon in!
En dan is nog dsp, akoestiek etc.

Hans uitgerukt, laat me nie lachen
;D ;D ;D
(Ohw, doe ik t toch..)

Klopt die paar cm hebben niets gedaan met de weergave. Het voelt optisch net even fijner.

Wel zoekend naar: How the fuck kan ik het harder zetten dan nu ? Er lijkt een limiter op te zitten. 87 dB is de max. Hard zat hoor, maar het is voor bepaalde nummers ook wel even leuk echt heeeeeeel hard te knallen.

Dus toch weer onrust.

Quote from: jahtari on August 31, 2021, 19:46:32
Je kunt ook je stoel nog hoger zetten a la huubf, aangezien je de speakers niet lager kunt zetten.  :D

Was gister al gedaan. Zit ook net even fijner in de stoel.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Contour

Als je met zulke speakers niet boven de 87 dB uitkomt, zal er ergens iets fout staan ingesteld, 87 db doen die kleine JBL's nog op hun sloffen natuurlijk.

CZ79

#10630
Dat is inderdaad niet erg luid, luid zat voor de meeste sessies maar luider mag soms ook wel, zit dan echt in de speakers? Of doe je hierin nog iets met de BACH software?
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

chansig

Quote from: cz79 on August 31, 2021, 20:18:35
Dat is inderdaad niet erg luid, luid zat voor de meeste sessies maar luider mag soms ook wel

Klopt....met de 8m kwam ik dik boven de 100 dB uit. Moet met deze jongens ook wel lukken. Van het weekend maar eens zoeken naar hoe en wat.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

bramsat


Tja,dat word nog wat hier,  om 2 jongens die denken ik krijg dat wel voorelkaar.

en dat gaat maar oneindig door...toch?

het grote probleem is gewoon Huub heeft niet en nooit de perfecte ruimte voor zijn speakers,en Huub kan en wil niet

veranderen.

Hans heeft een paar vierkante meter tot zijn beschikking en kan ook geen kant op...toch?

Een ouwe ( ik dus)zak begint nu zelf een topic van wie wat en waar en waarom.


Cambridge CXA61.yamaha S500,nad 7130,aiwa 8700,akai, AIYIMA 07.
AM 2650,philips AH 386 etc.Wharfedale diamond 10.7
Wharfedale evo 4.4.philips mfb 587.sennheiserHD 598
sennh HD 650 dragonfly red en black.LG oled 65 inch 2x

chansig

Goeie post Bram.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Xander32

Je bent nogal enthousiast over Bram de afgelopen dagen  ;D

Quote from: chansig on August 31, 2021, 21:32:29
Goeie post Bram.

Gr. Hans
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

chansig

Goeie post Xander.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

CZ79

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Xander32

... die nieuwe speakers brengen schijnbaar veel vreugde in je leven, je lijkt wel een ander mens  ;D

Quote from: chansig on August 31, 2021, 22:10:21
Goeie post Xander.

Gr. Hans
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

HuubF

#10638
Quote from: Xander32 on August 31, 2021, 21:46:32
Je bent nogal enthousiast over Bram de afgelopen dagen  ;D

Forumpsychologie van de koude grond:

Uiteraard is Chansig niet enthousiast over de opmerkingen van Bram, het zal eerder zijn bedoeld als dempende opmerking om verdere posts van hem te voorkomen.

Maar je kunt Brams posts niet voorkomen. Op geen enkele manier. Nooit.

(Die van Chansig trouwens ook niet.)

En dat geeft ook helemaal niet. Bram is in de loop der jaren, op al die fora waar hij zich manifesteert, uitgegroeid tot een goeiige man met veel ervaring met vintage spulletjes die op zijn manier de volslagen doorgesnoven idiotie van mensen als Hans en mij op subtiele wijze aan de kaak probeert te stellen. Met succes, want hij zorgt, althans bij mij, vaak voor een moment van berusting. Goed gedaan Bram, denk ik dan even. Om vervolgens een on-line bestelling te plaatsen voor weer een ander, hopelijk beterder apparaat.

Ik hoop een keer bij hem te komen beluisteren wat hij bedoelt. De klank van een hifi-setje zegt veel over een mens. Hij zal wel weer in de Achterhoek wonen zoals veel mensen waar ik wel eens zou willen luisteren.

Dan kan ik als oud ICT'er gelijk eens kijken hoe het nou in 's hemelsnaam zit met die witregels in zijn posts.

Maar ja, dat is ook een charme.  :wub:
Roon Rock server, Sonore OpticalRendu, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

#10639
Dank je Huub voor je beschouwing. Welke ik overigens niet helemaal deel.

Gisteravond wat nieuwe kabels besteld. Amazon kennende zullen die er wel vrijdag zijn. Kan de boel opnieuw aangesloten worden. Instellingen in de speakers aanpassen en dan zou het ook weer harder moeten kunnen.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Kwabbernoot

Enschede Huub. Twente dus.

Groeten...

HuubF

Quote from: Kwabbernoot on September  1, 2021, 08:40:20
Enschede Huub. Twente dus.

Groeten...

Alles voorbij Apeldoorn is voor mij de Achterhoek.
Roon Rock server, Sonore OpticalRendu, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Marco66

Mooie set Hans, veel luisterplezier!
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Kwabbernoot

Quote from: HuubF on September  1, 2021, 09:19:17
Alles voorbij Apeldoorn is voor mij de Achterhoek.
Ach ja, dat roepen veel van die westerlingen. Ik had jou wat wijzer ingeschat. Denkend aan jouw draadjes vraag ik mij oprecht af waar mijn gedachte vandaan komt. ::)

Groeten...

HuubF

Quote from: Kwabbernoot on September  1, 2021, 09:32:19
Ach ja, dat roepen veel van die westerlingen. Ik had jou wat wijzer ingeschat. Denkend aan jouw draadjes vraag ik mij oprecht af waar mijn gedachte vandaan komt. ::)

Groeten...

Dus grofweg tussen zuid-Groningen en noord-Limburg. En zoals gezegd achter Apeldoorn.

De wereld buiten Rotterdam is voor een Rotterdammer heerlijk overzichtelijk.
Roon Rock server, Sonore OpticalRendu, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

katwax

Hans veel plezier met je nieuwe speakers, als ze inderdaad als Kii BXT system klinken zal dat geen probleem mogen zijn :)
Speakers zijn actief toch? Het feit dat ze nu analoog zijn bedoel je dat je analoog in gaat, is er dan een ADC aanwezig?
Moet je voor digitaal in te gaan die Amazon kabel hebben?  ;)

Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

chansig

Optisch vanuit de Mac en dan spdif doorlussen van de ene speaker naar de andere en tussen top en baskast.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Tjeb

Oh sjezus, kabelstress!!!  ;D

Ik krijg zin in Leersumse koffie... ;)

chansig

#10648
Quote from: katwax on September  1, 2021, 10:24:35
Hans veel plezier met je nieuwe speakers, als ze inderdaad als Kii BXT system klinken zal dat geen probleem mogen zijn :)
Speakers zijn actief toch? Het feit dat ze nu analoog zijn bedoel je dat je analoog in gaat, is er dan een ADC aanwezig?
Moet je voor digitaal in te gaan die Amazon kabel hebben?  ;)

Ik ken de BXT niet qua klank. Maar ik kan me niet voorstellen dat weergave heel ver uit elkaar ligt. ADC zit in de speakers. Dus gaat goed komen. En inderdaad digitale kabels via Amazon. Zien er kek uit. Ze zijn er morgen al... miepmiep.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Quote from: Tjeb on September  1, 2021, 11:27:18
Oh sjezus, kabelstress!!!  ;D

Ik krijg zin in Leersumse koffie... ;)

Koffie komt wel gewoon bij de AH vandaan. Maar je bent welkom. Altijd geweest.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.