Set van Hans

Started by chansig, October 27, 2006, 18:49:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

chansig

#10525
Quote from: jossie on August 17, 2021, 16:47:51
Begrijp ik goed dat je niets hoeft te meten en is er een probeer versie (ik kom er niet achter op de telefoon) ?.

Met mijn simpele software kan ik niets meten. Ik heb volgens mij wel de interface van een compleet porgramma. Ziet er erg ingewikkeld uit allemaal. Inmiddels kan ik ook een EQ toepassen (32 bands volgens mij) en een cross over filter invoeren. Ik doe daar niets mee. Dus de basis wordt ook iedere keer wat uitgebreider.

Dat het op Mac moet...tsja...bij mij werkt het prima. Eenmaal ingesteld eigenlijk geen omkijken meer naar. Toen ik het programma kocht moest het ook nog een specifiek type zijn. Inmiddels is dat ook uitgebreider geworden.

Ik vind het qua wat ik hoor en ervaar dat jouw en mijn geluid/weergave elkaar raken. Zoals ik al aangaf bij jou en eerder volgens mij al heb benoemd: Mijn beste, mooiste ervaring is met die panelen geweest. Geen enkele weergave waar dan ook gehoord die daar bij in de buurt komt. Dat kostte me toen een extra uitgave van 100 euro. Nu heb ik 900 euro + 300 voor de MAc uitgegeven en die weergave is echt minder.

Dat is wat er continue knaagt bij mij en zelfs gedachten oproept: Ik ga de mac en software verkopen. Wat me tegenhoudt is dat ik het altijd aan heb staan. Zet het wel eens uit, ga dan even luisteren. Ik wen weer snel en vervolgens zet ik hem weer om en dan is: Whauwwww..maar minder whauwww dan met de panelen.

Met een beetje mazzel komen mijn de nieuwe speakers binnenkort. Dus een nieuw ander hoofdstuk. Erg benieuwd of het weer erg veel meer beter gaat klinken dan met de 300 euro kostende JBL speakers. Ws. niet. De treurnis van audio... :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

brt

Hans, jij zit op zolder toch, wat weerhoudt je dan om dat paneel weer terug te zetten tussen die speakers?
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

chansig

Je moet voor het beste resultaat met je neus tegen het scherm gaan zitten. Dus geen doen.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

brt

Hmm dat klinkt idd niet heel praktisch. Hoe zou je je wiskey moeten verorberen op die manier bijvoorbeeld...
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

chansig

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Kwabbernoot

Quote from: brt on August 18, 2021, 11:54:58
Hmm dat klinkt idd niet heel praktisch. Hoe zou je je wiskey moeten verorberen op die manier bijvoorbeeld...
Rietje?

Staaled

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

chansig

Lekker bezig geweest op zolder de afgelopen dagen. Morgen gaat er het eea naar de stort en zijn de matrassen verleden tijd. Speelgoed is verhuisd en het stekkerblok wat was aangesloten op een stekkerblok is er er tussenuit.

Dus een mooi stekkerblok (8 outlets) over, met filter en kekke stikkers om iets aan te geven wat hoorbaar schijnt te zijn als je je stekker er juist in doet. Zal een ad maken.

Even Ajax, wat zijn ze goed, afkijken en dan lekker muzeikie luisteren.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

kappa9

Quote from: chansig on August 22, 2021, 13:38:51
Lekker bezig geweest op zolder de afgelopen dagen. Morgen gaat er het eea naar de stort en zijn de matrassen verleden tijd.

Gr. Hans

Hoi Hans,

Mag ik vragen waar jij die matrassen voor gebruikte en waar je ze plaatste?

Ik gok in de hoeken van de ruimte voor de overtollige lage tonen?

Groeten Joost
Mano streamer | Gustard X-16 | musical fidelity a5.5 | Analysis Audio Epsilon | Audiolab 6000 CDT

chansig

Ik gebruikte ze niet meer. Maar het idee bestaat bij sommige dat dit wel zo is. Helemaal in het begin werden die overal neergezet. Uiteindelijk zijn er zelfgeknutselde panelen gekomen, maar waren de matrassen er nog steeds. Sinds 5 minuten is de laatste nu ook van zolder weg.

Als het meezit zijn de nieuwe speakers er komend weekend. Dat veroorzaakte enige onrust welke beteugeld werd door het opruimen.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Kwabbernoot

Wauw, komend weekend al? Ik kreeg de indruk dat het nog wel een tijdje zou gaan duren. Tof! 8) Ik ben heel benieuwd hoe die gaan bevallen.

Groeten...

chansig

Ja...klopt. Koen voorziet dat hij weinig tijd gaat hebben de komende periode. Dus ik krijg die van hem.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

DofN

Quote from: chansig on August 22, 2021, 14:57:46


Als het meezit zijn de nieuwe speakers er komend weekend.

Gr. Hans

Goed nieuws!
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Kwabbernoot

Nice. Goede gast, die Koen. :pompom: Heeft hij ondertussen dat "probleem" in het hoog opgelost?

Groeten...

chansig

#10539
Nee...dat niet. Maar gezien wat ik bij Koen heb gehoord, snap ik wat hij bedoelt/ervaart maar is er prima mee te leven. Het oplossen van dat "probleem" gaat ook wel goedkomen.

Ik kan me de luister/bezoekmiddag bij Rob nog herinneren en het horen van zijn zelfbouwspeakers. Daar zat ook iets eigenaardigs in het mid/hoog. Maar absoluut niet dusdanig naar dat er niet naar te luisteren was.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

oud_account_1

Ehm, TV ook weg gedaan?
QuoteAjax, wat zijn ze goed
"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values

chansig

Ga je nu mijn ervaring ter discussie stellen ? In mijn eigenste topic ? Hoe durf je.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

DofN

Het is wel erg makkelijk om fan van Ajax te zijn.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

chansig

Yep..het is makkelijk om ervaring boven werkelijkeheid te stellen.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

oud_account_1

Quote from: chansig on August 22, 2021, 16:46:03
Ga je nu mijn ervaring ter discussie stellen ? In mijn eigenste topic ? Hoe durf je.

Gr. Hans
Op volgorde:
Nee.
Ja.
Ach, ik ben gewoon een ontzettende durfal.
"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values

chansig

Gelukkig dan maar. En wel blijven nadenken want juist een durf/val kan in de problemen komen.

Nog drie nachten in mijn bedje plassen en dan komen de nieuwe speakers. Heel erg benieuwd hoe het gaat klinken en ook hoe massief het eruit gaat zien.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

kappa9

Quote from: chansig on August 22, 2021, 14:57:46
Ik gebruikte ze niet meer. Maar het idee bestaat bij sommige dat dit wel zo is. Helemaal in het begin werden die overal neergezet. Uiteindelijk zijn er zelfgeknutselde panelen gekomen, maar waren de matrassen er nog steeds. Sinds 5 minuten is de laatste nu ook van zolder weg.

Als het meezit zijn de nieuwe speakers er komend weekend. Dat veroorzaakte enige onrust welke beteugeld werd door het opruimen.

Gr. Hans

Ah opruimen, altijd een goede interventie bij onrust.
Spannend die nieuwe speakers, ook met een wave guide heb ik gelezen. Ben benieuwd hoe ze t gaan doen. Alvast veel plezier toegewenst. ;D

Groeten Joost
Mano streamer | Gustard X-16 | musical fidelity a5.5 | Analysis Audio Epsilon | Audiolab 6000 CDT

Xander32

Waar komen de nieuwelingen te staan? In de bunker of de living?

Quote from: chansig on August 25, 2021, 19:14:28
Gelukkig dan maar. En wel blijven nadenken want juist een durf/val kan in de problemen komen.

Nog drie nachten in mijn bedje plassen en dan komen de nieuwe speakers. Heel erg benieuwd hoe het gaat klinken en ook hoe massief het eruit gaat zien.

Gr. Hans
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

chansig

Zou zonde zijn om deze speakers beneden neer te gaan zetten met alle invloeden vanuit de akoestiek, juist terwijl het boven zoveel beter is qua akoestiek.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Contour

Om het laag goed tot zijn recht te laten komen, is een grote ruimte vaak gunstiger. In een kleine ruimte kan het helemaal vollopen met zulke grote speakers met van die dikke woofers erin. In kleinere ruimtes zie je derhalve vaak dat met monitor speakers betere resultaten worden bereikt.

Groetjes Walter