Set van Hans

Started by chansig, October 27, 2006, 18:49:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 8 Guests are viewing this topic.

chansig

#10325
Pffff...wat een lastige vragen. Ik gebruik Spotify en het gewone besturingssyteem van de Mac. Analoog uit naar de speakers. Mogelijk heb ik ook de verkeerde ab gekregen. Geen idee.

De Mac is van 2012.

Deze ab heb ik nu:



Wanneer ik op pijltje naar boven druk dan geeft hij een speaker met een streep erdoorheen.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig



Zou ik dan deze moeten hebben ?

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

RalphH

#10327
Staat ie niet op mute toevallig en moet je m eerst "un muten"?

Zomaar een link, want ik ken t hele ding niet 😄
https://www.google.nl/amp/s/www.macworld.co.uk/how-to/mac-sound-not-working-3504175/%3famp
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Raphie

Dat is de oude apple tv die heeft geen eigen volume en er is ook geen app volume te mappen via de AB
Je hebt de nieuwe 4k nodig.
JBL PRX Power!

Richi

#10329
Volgens mij heeft Raphie gelijk en moet je dan de ATV4 afstandsbediening hebben. Die vereist BlueTooth 4.0, maar dat zou jouw Mac Mini moeten hebben volgens EveryMac: https://everymac.com/systems/apple/mac_mini/specs/mac-mini-core-i5-2.5-late-2012-specs.html

Volgens deze video zou het dan moeten werken: https://youtu.be/udxL00dR7qE
Maar daar heb je dan wel bepaalde software voor nodig, zoals in het filmpje wordt getoond.

Die remote kost dan wel 55 euro bij bol.com.  :crazy:

Mvg,
Richard

PS1: ik bedenk me net het volgende. De Mac Mini heb ik in het verleden zelf bediend met de Logitech Companion die je als BlueTooth toetsenbord kan koppelen met de Mac mini, waardoor je hem volledig kan bedienen. Volgens mij zelfs inclusief volume.
PS2: En er zijn ook nog de oude Apple remotes die in het verleden bij de iMac werden geleverd. Die werkten met infrarood en volgens mij beschikt de Mac Mini daar niet over.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Richi

Quote from: chansig on May  2, 2021, 13:31:37
Wanneer ik op pijltje naar boven druk dan geeft hij een speaker met een streep erdoorheen.
Dit zag ik even over het hoofd, dat betekent dat ie wel het volume probeert te bedienen, maar dat het niet lukt. Als je naar het regelpaneel geluid gaat, welk uitvoer apparaat is dan actief? Je zou zoiets moeten zien als hieronder.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

RalphH

Dat wat Richi aangeeft, vandaar mijn mute vraag.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

chansig

Zal vanavond eens even kijken naar alle tips en trucs. Bedankt al zover.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Quote from: Richi on May  2, 2021, 23:14:32
Dit zag ik even over het hoofd, dat betekent dat ie wel het volume probeert te bedienen, maar dat het niet lukt. Als je naar het regelpaneel geluid gaat, welk uitvoer apparaat is dan actief? Je zou zoiets moeten zien als hieronder.

Goed nieuws: De remote doet het ook met volume. Slecht nieuws: BACCH wordt nu gebypassed door het signaal dus niet meer effectief.. :D

Geen idee wat ik nu heb gedaan, maar al gemaild met BACCH en ik word gebeld dus gaat wel weer goedkomen. Eens zien of zij ook een oplossing hebben voor de remote.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Goed nieuws: de BACCH doet het weer. Slecht nieuws: De remote doet het niet.  :D

Is de concequentie van hoe het bij mij software matig werkt cq. ingesteld is. Ben de enige die een  BACCH heeft waarmee het werkt zoals het nu werkt. Hij heeft een soort van roundabout moeten maken om het toentertijd werkend te krijgen. 

Dus op zoek naar een vv oid met volume control.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

DM

De onterechte spatie in software matig deed me wel glimlachen in dit geval. Maar wel enorm balen dat het niet werkt! Is in jouw geval een passieve vv die ultratransparant is de beste keuze?

Ralf67

Blijft een rare vogel die Bach   :D

Kwabbernoot

Ik snap ook niet dat je met zo'n BACCH filter werkt.  :P

Groeten...

chansig

Quote from: DM on May  3, 2021, 18:20:52
De onterechte spatie in software matig deed me wel glimlachen in dit geval. Maar wel enorm balen dat het niet werkt! Is in jouw geval een passieve vv die ultratransparant is de beste keuze?

In dit geval was het een bewussie. Ik zou bijna denken dat.... :D

Ultratransparante is dan volgens mij wel met een streepke ertussen. Maar een VV die het signaal gewoon doorgeeft zonder eraan te knoeien lijkt me wel fijn. Hoeft dan niet ultra te zijn.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Quote from: Kwabbernoot on May  3, 2021, 18:25:25
Ik snap ook niet dat je met zo'n BACCH filter werkt.  :P

Groeten...

Kopen ?  :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

AudioEnZo

Quote from: chansig on May  3, 2021, 18:27:26
Maar een VV die het signaal gewoon doorgeeft zonder eraan te knoeien lijkt me wel fijn. Hoeft dan niet ultra te zijn.
Een VV die het signaal gewoon doorgeeft zonder eraan te komen is juist ultra  ;D

Richi

Software.... Soms kan je ook niet alles hebben.  :hmmm:
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

chansig

Quote from: AudioEnZo on May  3, 2021, 18:33:50
Een VV die het signaal gewoon doorgeeft zonder eraan te komen is juist ultra  ;D

;D

Zolang audio draait om geloven, geloof ik dat een goed gemaakte VV prima zal voldoen.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Ralf67

#10343
Grote Alps potmeter met een stukje silverdraad  8)

chansig

Mooi van lelijkheid. Zoek het liefst iets met een AB.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Ralf67

#10345
En een paar hele lange interlinks eraan ?

Of deze

Alps met remote.

chansig

Quote from: Ralf67 on May  3, 2021, 19:07:26
En een paar hele lange interlinks eraan ?

Of deze

Alps met remote.

Crea bea hoor. Zeker met die interlinkies. Thanks.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

chansig

Waarom zou die dan wel werken en een remote niet ? Zou wel very handig en very goedkoop oplossing zijn.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Ralf67

#10349
Moet wel ruim 200 uur inspelen  :D

Maar zijn toch mooie oplossingen .