Set van Hans

Started by chansig, October 27, 2006, 18:49:14

Previous topic - Next topic

noot87 and 8 Guests are viewing this topic.

Hannibal_

Quote from: chansig on April 21, 2021, 16:24:22
Heerlijke middag, wielrennen en muziek. Wat wil een mens nog meer ?

Mijn beentjes zijn wat straf, dus morgen niet aan de sport. Goede voorbereiding is ook essentieel, want morgen is de dag dat Vergeer hier aanschuift. Neemt een hele tas vol mee met kabels en LAN Isolatoren. Nu alvast de set aan het warmdraaien en een dikke vette weps de nek omgedraaid.

Gr. Hans

veel plezier!
(en leuke sokken)
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Kwabbernoot



Kun je vertellen hoever de speakers uit elkaar staan en hoever jij er vanaf zit?

Groeten...

chansig

1.80 geloof ik en er 1.80 vanaf. Ik zit op 2/3 van de ruimte...tenminste dat moet ik nu gaan aanpassen bedenk ik me nu.

Maar plaatsing ed ga ik weer echt serieus naar kijken als de nieuwe speakers er zijn. Zit ook nog steeds een dikke vette ruis over de speakers. Ws de niet al te beste verbinding vanuit de Mac naar de speakers.

Gr. Hans

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Kon het toch niet laten. Nu is de afstand 210 cm tussen de speakers en 230 tot de oortjes. Voor de 2/3 regel zou ik nog iets naar achter moeten. Bedacht me vandaag dat ik gewoon kan meten. Niet corrigeren...maar wel meten. Zal dat morgen eens gaan doen.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Peerless Monster

#10254
Veel plezier vanavond, mannen!
En Vergeer? Behave!
Niet gaan zeuren om oliebollen, daar is de tijd niet voor...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

chansig

Vergeer had mazzel want ik han nog oliebollen liggen in de vriezer. Bofferd.

Vergeer had verschillende Lan-Iso's meegenomen. Van Pink Faun, naar een wat goedkopere en een hele goedkope. We zijn begonnen bij de mac. Blind getest. Nummer van Madonna - Voque. Leuk nummer en blijft toch mooie muziek gemaakt te hebben.

Blind gedaan, dus Vergeer wisselde of niet. Na een keer of drie/vier heb ik het opgegeven. Ik meende iets te horen en bij de keer erop hoorde ik hetzelfde weer en daarop weer. Dus mij viel er niets op. Vergeer zat naast me en hoorde wel iets van verschil.

Toen Vergeer maar even blind testen. Na vier keer mocht hij vertellen wat wat was. Helaas...geen consistentie. De eerste keer had hij goed, maar hiervan wist hij dat dit zonder was.

Goed...voor mij dus geen verrassing. Voor Vergeer weet ik niet. Het was in ieder geval gezellig. En de volgende keer bij hem. Bedankt voor de genomen moeite en tot de volgende keer.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

#10256
Overigens begonnen met alleen een Lan bij de mac. Vervolgens naar beneden om daar de boel te vervolmaken. Op het einde zaten er dus 4 Lan Isolatoren in de set. Ook dat gaf voor mij niet de verschillen. Even snel terughalen was er natuurlijk niet bij. Maar Vergeer heeft op een bepaald moment alles er weer uit gehaald terwijl ik boven bleef en muziek aan het luisteren was. Ook toen geen verschil mogen ervaren.

Maar nogmaals: erg leuk dat je langs bent gekomen en de moeite hebt genomen om.

Ik weet niet of ik het andersom zou doen...niet specifiek naar jou... :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Raphie

Mooi hé, met een buffer blijven nummers ook gewoon spelen  :D
Kraaltjes und spiegeltjes....
JBL PRX Power!

vergeerr72

#10258
Quote from: chansig on April 23, 2021, 07:57:50
Overigens begonnen met alleen een Lan bij de mac. Vervolgens naar beneden om daar de boel te vervolmaken. Op het einde zaten er dus 4 Lan Isolatoren in de set. Ook dat gaf voor mij niet de verschillen. Even snel terughalen was er natuurlijk niet bij. Maar Vergeer heeft op een bepaald moment alles er weer uit gehaald terwijl ik boven bleef en muziek aan het luisteren was. Ook toen geen verschil mogen ervaren.

Maar nogmaals: erg leuk dat je langs bent gekomen en de moeite hebt genomen om.

Ik weet niet of ik het andersom zou doen...niet specifiek naar jou... :D

Gr. Hans
Was zeker leuk om eens bacch te horen en wat meer absorptie doet.  Gezien de gebruikte speakers is de plaatsing in de ruimte gericht op de gebruiker uitzonderlijk te noemen. Anders dan ik gewend ben in mijn eigen set, die heeft een breder geluidsbeeld.

Mijn ervaringen qua lan-isolator in jouw set deel ik.  Nauwelijks, zeg maar niet,  waarneembaar.

Die diepvries oliebol was wel weer extreem luchtig. Had er geen gevuld gevoel van.

Daarnaast leuk om een gezicht te hebben bij een medeforumlid is toch anders dan de schriftelijke communicatie.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Kwabbernoot

Quote from: vergeerr72 on April 23, 2021, 12:49:13
Was zeker leuk om eens bacch te horen en wat meer absorptie doet. Gezien de gebruikte speakers is de plaatsing in de ruimte gericht op de gebruiker uitzonderlijk te noemen. Anders dan ik gewend ben in mijn eigen set, die heeft een breder geluidsbeeld.

Mijn ervaringen qua lan-isolator in jouw set deel ik.  Nauwelijks, zeg maar niet,  waarneembaar.

Die diepvries oliebol was wel weer extreem luchtig. Had er geen gevuld gevoel van.

Daarnaast leuk om een gezicht te hebben bij een medeforumlid is toch anders dan de schriftelijke communicatie.

Dit snap ik niet, denk ik. Kun je uitleggen wat je hiermee bedoelt?

Groeten...

DofN

Quote from: vergeerr72 on April 23, 2021, 12:49:13
(..)

Daarnaast leuk om een gezicht te hebben bij een medeforumlid is toch anders dan de schriftelijke communicatie.

Wat kan het meevallen hé.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Peerless Monster

Quote from: DofN on April 23, 2021, 12:58:58
Wat kan het meevallen hé.

Juist het tegenovergestelde 😅

Quote from: Kwabbernoot on April 23, 2021, 12:57:58
Dit snap ik niet, denk ik. Kun je uitleggen wat je hiermee bedoelt?

Groeten...

Ik denk de gelijkzijdige driehoek met een fauteuil. Meestal zijn het lelijke banken in woonkamers die je net niet precies ervoor laat zitten... zoiets? 🤣
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Kwabbernoot


vergeerr72

Quote from: Kwabbernoot on April 23, 2021, 12:57:58
Dit snap ik niet, denk ik. Kun je uitleggen wat je hiermee bedoelt?

Groeten...
Ik ervaarde in het geluid in Hans zijn set alsof het geluid 'projecteert' tussen de speakers en luisteraar. Het zit echt naast je of zelfs achter je.

In mijn set komt het wel naar je toe blijft meer voor je hangen, zal o.a. te wijten zijn aan de luisterplaats tegen de muur zijn.  Ik heb wel weer het gevoel dat in mijn set het geluid meer links en rechts buiten de speakers geplaatst wordt.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Kwabbernoot

Dank je voor de verduidelijking. Was dat zowel met als zonder BACCH?

Groeten...

Contour

Ik vind dat niet mooi als het geluid zover naar voren staat, ik wil het podium horen achter de lijn van de speakers, dus juist met veel diepte, je kamer lijkt ook virtueel groter op die manier. Smaak kwestie denk ik...

vergeerr72

Quote from: Kwabbernoot on April 23, 2021, 13:11:59
Dank je voor de verduidelijking. Was dat zowel met als zonder BACCH?

Groeten...
Met BACCH was die plaatsing beter. Zonder, ging het geluid wel meer terug naar achteren. Breedte heb ik niet opgelet. Deze bevinding was ook meer iets wat ik mij thuis realiseerde. 
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Koen K

Plaatsing en ruimtelijkheid hangen ook enorm van de opname af. Ik vind het persoonlijk wel fijn als je dat kunt terughoren in plaats van dat het vooral door je eigen luisterruimte gedefinieerd wordt. Het nadeel is natuurlijk dat je het dan ook vrij goed hoort als de engineers in de studio er een zooitje van gemaakt hebben, maar dat neem ik graag op de koop toe.

chansig

Over waarnemingen mbt plaatsing nog de volgende ervaring.

Toen de set beneden stond in de loop van een bepaalde tijd aan mensen gevraagd hoe ze de plaatsing ervoeren. Nou dat ging van achter de speakers, tussen de speakers, voor de speakers.

Geen idee wat hier nu een verklaring voor is.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

DofN

Quote from: vergeerr72 on April 23, 2021, 13:07:26
Ik ervaarde in het geluid in Hans zijn set alsof het geluid 'projecteert' tussen de speakers en luisteraar. Het zit echt naast je of zelfs achter je.

In mijn set komt het wel naar je toe blijft meer voor je hangen, zal o.a. te wijten zijn aan de luisterplaats tegen de muur zijn.  Ik heb wel weer het gevoel dat in mijn set het geluid meer links en rechts buiten de speakers geplaatst wordt.

Dat zou heel goed phantoomgeluid kunnen zijn.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Raphie

#10270
Nog maar een keertje dan, diepte is geprojecteerd, zachter + minder hoog + evt meer verb
Een live opname BUITEN de studio / op podium is altijd 'closed miked' en drums meestal via een combi van closed en overhead
Dus een engineer krijgt 5 of 6 sporen en geeft deze allen een VIRTUEEL plekje.
Bij studio opnamen gaan de sessie musici en zangers één voor één de opname ruimte in om zo instrument bleeding te voorkomen.
Moet dus altijd weer lachen als mensen het over een "podium" hebben of "zoals live"
Bij de meeste live concerten hangen er zelf overheads bij het publiek zodat deze later ook weer ingemixed kunnen worden.
Soms wat mikes voor de room, als die mooi klinkt.
JBL PRX Power!

katwax

Quote from: Raphie on April 23, 2021, 13:39:15
Nog maar een keertje dan, diepte is geprojecteerd, zachter + minder hoog + evt meer verb
Een live opname BUITEN de studio / op podium is altijd 'closed miked' en drums meestal via een combi van closed en overhead
Dus een engineer krijgt 5 of 6 sporen en geeft deze allen een VIRTUEEL plekje.
Bij studio opnamen gaan de sessie musici en zangers één voor één de opname ruimte in om zo instrument bleeding te voorkomen.
Moet dus altijd weer lachen als mensen het over een "podium" hebben of "zoals live"
Bij de meeste live concerten hangen er zelf overheads bij het publiek zodat deze later ook weer ingemixed kunnen worden.
Soms wat mikes voor de room, als die mooi klinkt.
Dus als je plaatsing wil doen ben je best dit te doen met testtracks die hiervoor bedoelt zijn. Dus Hans je opmerking ivm plaatsing kan anders zijn geweest omdat het niet hetzelfde nummer was?
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Raphie

Quote from: katwax on April 23, 2021, 13:56:51
Dus als je plaatsing wil doen ben je best dit te doen met testtracks die hiervoor bedoelt zijn. Dus Hans je opmerking ivm plaatsing kan anders zijn geweest omdat het niet hetzelfde nummer was?
nee, "plaatsing" doe je niet met audiofiele test cd's zoals chesky e.d.
Dat doe je met REW en sinus sweeps.
JBL PRX Power!

chansig

#10273
Quote from: katwax on April 23, 2021, 13:56:51
Dus als je plaatsing wil doen ben je best dit te doen met testtracks die hiervoor bedoelt zijn. Dus Hans je opmerking ivm plaatsing kan anders zijn geweest omdat het niet hetzelfde nummer was?

Gebruikte wel vaak dezelfde nummers. Zoals bv Korn - Unplugged. En ik luisterde mee en was degene die de vraag stelde. Dus de opname maakte hierin dan niet het verschil in de ervaring.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

katwax

Quote from: Raphie on April 23, 2021, 13:58:17
nee, "plaatsing" doe je niet met audiofiele test cd's zoals chesky e.d.
Dat doe je met REW en sinus sweeps.
Ok ik dacht inderaad aan van die tracks bv van Chesky waarbij deze rond gaat in de ruimte en dergelijke. Deze zijn dan eingelijk alleen maar goed om achteraf te bevestigen?
Heb je mogelijk een link naar hoe je de plaatsing moet doen met REW en sinus sweeps?
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543