pms 100 of 200?

Started by dvd-fan, October 27, 2006, 09:51:07

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

dvd-fan

Ik sta op het punt er een te kopen. Heeft het nu alleen nut de 200 te kopen als je stereo wil luisteren via cinch? Ik heb nu een 100 te leen en vind het 5.1 geluid een beetje soft klinken. Heeft het dus nut een 200 te kopen of merk je geen verschil over de digitale uitgang? ???
greetz
Robin
Zappitti one , Denon X2600H, Panasonic 4k TV, Phonar LS

J.A.F._Doorhof

Ook over digitaal zou het verschil te horen moeten zijn, maar heb dat nog nooit hier getest.
Maar wat bedoel je met soft ?
Ik ken zowel de MB100 als MB200 maar niet ge a/b ed :D maar soft ken ik niet als omschrijving ?
sterker ik vind ze beide in vergelijk met verschillende standaard DVD spelers een betere geluidsweergave hebben.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

dvd-fan

Als ik bijv gladiator dvd afspeel op pioneer868 via i-link klinkt het veel ruimtelijker als gladiator hdtv op pms100 via optische kabel. Maar mijn vraag is dus of de toegevoegde onderdelen ook werken op de optische uitgang of alleen op de analoge cinch uitgang. Aangezien ik die toch niet ga gebruiken kan ik dat geld misschien beter in een grotere hd steken.
Robin
Zappitti one , Denon X2600H, Panasonic 4k TV, Phonar LS

J.A.F._Doorhof

LOL je vergelijkt dan ook 2 verschillende dingen :D

Je moet even een kopie van de DVD afspelen op de MB100 box en niet 2 verschillende streams.
De TV uitzendingen hebben vaak een HELE andere kwaliteit soundtrack dan de DVD, dat is logisch.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

dvd-fan

Zappitti one , Denon X2600H, Panasonic 4k TV, Phonar LS

J.A.F._Doorhof

Als je dingen vergelijkt moet je altijd gelijkwaardig vergelijken en bv ook niet coax vs optical.
Dus beide gelijk aansluiten en zelfde materiaal gebruiken.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Gerritv_be

En enige conclusie??
Ben ook op zoek naar een goed transport voor muziek/film. Kan een MB200 een cd/dvd speler van xxx prijs vervangen enkel als transport?
Geen zin om $$$ in een cd/dvd speler te steken om enkel als transport te gebruiken.
HT: Yamaha RX-V1067 | PS3 | Samsung PS50Q91H | Telenet HDdigicorder | pureAV PF-40 | Dyn. Audience 72se/B&W N805, focus 200c, Audience 42w
Music: Vincent CD S5 <- AQ diamondback xlr -> Vincent SV234 <- Kimber 8tc -> Dyn. Audience 72se/B&W N805 
PC audio: M-audio usb | Trends TA-10.2 | CA SL30

J.A.F._Doorhof

Als transport kan ik geen mening geven sorry.
Ik vind de audiokwaliteiten zeer goed, maar niet beter dan mijn Meridian.
Ga je praten over een speler van 400-500,00 DENK IK dat de MB200 beter klinkt als ik vergelijk hoeveel verschil er zit tussen mijn Meridian en de MB200.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

dvd-fan

Heb ook even getest. geluid van mijn pioneer 868 klinkt iets ruimtelijker. Geluid van mijn xbox is beduidend slechter dan pms 100. Alleen de digitale uitgang is getest.
Robin
Zappitti one , Denon X2600H, Panasonic 4k TV, Phonar LS

Gerritv_be

Quote from: dvd-fan on November 13, 2006, 10:08:52
Heb ook even getest. geluid van mijn pioneer 868 klinkt iets ruimtelijker. Geluid van mijn xbox is beduidend slechter dan pms 100. Alleen de digitale uitgang is getest.
Robin

Allemaal met coax? De xbox waarschijnlijk niet. Die heeft toch enkel optisch,niet?
Al heel goed dat een mb100 in de buurt komt van een 868. Ook voor het beeld?
Nu nog een MB200. Deze heeft namelijk een low jitter TCXO (temperature compensated crystal oscillator).
HT: Yamaha RX-V1067 | PS3 | Samsung PS50Q91H | Telenet HDdigicorder | pureAV PF-40 | Dyn. Audience 72se/B&W N805, focus 200c, Audience 42w
Music: Vincent CD S5 <- AQ diamondback xlr -> Vincent SV234 <- Kimber 8tc -> Dyn. Audience 72se/B&W N805 
PC audio: M-audio usb | Trends TA-10.2 | CA SL30

Raphie

ik vind de MB200 mooier beeld en geluid geven dan 868 (heb 2 jaar 868 gehad)
JBL PRX Power!

Durk

de MB200 speelt mijn DV 6600 op het gebied van beeld en geluid voorbij.


HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

dvd-fan

Quote from: Raphie on November 13, 2006, 10:58:39
ik vind de MB200 mooier beeld en geluid geven dan 868 (heb 2 jaar 868 gehad)


Had jij hem ook via i-link aangesloten op een pioneer ax10i?
Voor mijn gevoel vind ik optisch digitaal nooit echt goed klinken. Heb altijd voor de analoge optie gekozen. Tot de i-link natuurlijk
Robin
Zappitti one , Denon X2600H, Panasonic 4k TV, Phonar LS

Raphie

Quote from: dvd-fan on November 13, 2006, 14:12:07
Had jij hem ook via i-link aangesloten op een pioneer ax10i?
Voor mijn gevoel vind ik optisch digitaal nooit echt goed klinken. Heb altijd voor de analoge optie gekozen. Tot de i-link natuurlijk
Robin


Nee, de 868 was via coax aangesloten op m'n TAG AV32R 192bp DP en Mark Levinson 431 nu is de MB200 optisch aangesloten op dezelfde setup
JBL PRX Power!

Gerritv_be

Quote from: Raphie on November 13, 2006, 14:19:27

Nee, de 868 was via coax aangesloten op m'n TAG AV32R 192bp DP en Mark Levinson 431 nu is de MB200 optisch aangesloten op dezelfde setup

Wat is de reden dat je hem nu optisch hebt aangesloten?
HT: Yamaha RX-V1067 | PS3 | Samsung PS50Q91H | Telenet HDdigicorder | pureAV PF-40 | Dyn. Audience 72se/B&W N805, focus 200c, Audience 42w
Music: Vincent CD S5 <- AQ diamondback xlr -> Vincent SV234 <- Kimber 8tc -> Dyn. Audience 72se/B&W N805 
PC audio: M-audio usb | Trends TA-10.2 | CA SL30

Raphie

had nog een optische IXOS kabel liggen op de goede lengte en die doet het prima voor nu.
JBL PRX Power!

Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 60 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Name:
Email:
Verification:
Please leave this box empty:
Type the letters shown in the picture
Listen to the letters / Request another image

Type the letters shown in the picture:
Wat is de hoofdstad van Nederland:
Onze vlag is blauw, wit en:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview