Powercable shootout = uitgesteld

Started by Del member, February 24, 2007, 18:19:25

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Del member

Omdat er nogal wat verwarring bestaat rond netkabels en de invloeden ervan organiseer ik op 2 maart thuis een powercord shootout.
Dan kunnen de non-believers eens met eigen oren waarnemen wat er precies gebeurd. De shootout zal zowiezo blind gebeuren en de kabels worden dus niet opgenoemd bij merk (wel iets als nu speelt kabel A). Dit naar aanleding van deze thread :

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=56360.0

Kabels die te beluisteren vallen :

- standaard IEC kabel
- zelfbouw motorflex kabel met Marinco stekker
- JC Audio kabels
- Transparant cable
- wat jullie eventueel meebrengen

Laten we deze topic vrij houden van discussies te maken hebben met de zin en de onzin van kabels en de correctheid van blinde shootouts en statistiek daarrond, daarvoor is er bovenstaande thread. Bedoeling is een pragmatische aanpak en eens en vooral met een aantal vooroordelen en ongeloof komaf maken.

Dus jullie zijn welkom na reservatie per PM. Dit gaat door als er voldoende opkomst is. Ik beperk het aantal deelnemers tot 7 om praktische redenen.

Locatie : Maldegem (België)

reza

Erg leuk ;)

Jammer dat ik al wat te doen hebt, anders had ik graag gekomen.
Ik ben heel erg benieuwd, naar het resultaat.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

FrankB

Leuk initiatief!! Ik ben benieuwd naar de reacties ...
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

Del member

Vandaag een grappig relaas waarvan ik de resultaten een beetje had kunnen zien aankomen :

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=43112.msg851772#msg851772

Dit is natuurlijk ideale stof voor de shootout :

- wat doet mijn of jouw kabel op klasse-d materiaal ?
- wat doet het op lineaire voedingen en spul met continue belasting zoals een klasse-a voortrap ?

Bijna zeker van dat de kabeltopologie (geen shielding, enkelvoudige shielding, dubbele shielding, per ader shielding, ferriet in de mantel, ....) op beide types toestellen andere resultaten gaat geven. Als ik één ding weet is dat ik al die verschillen op m'n set er zo kan uitpikken. En een kabel voor het een soort toestel ideaal kan zijn terwijl voor het andere niet (komt eerst beetje vreemd over natuurlijk).

Wat de shooutout dus dubbel interessant maakt :) Bijna mystery maar volgens mij zijn er zeker verklaringen voor.

Deleted member

Ik ben nog op zoek naar een ideale powercable voor op de Lyngdorf dus ik hoop dat er een hoop getest gaan worden!  :D

Del member

Quote from: Antoine on February 25, 2007, 22:31:02
Ik ben nog op zoek naar een ideale powercable voor op de Lyngdorf dus ik hoop dat er een hoop getest gaan worden!  :D

De enige manier om meer te vernemen is natuurlijk ook afkomen. We kunnen het hier wel neerpennen maar dan blijft het vanuit iemands anders perceptie. Het is voor sommigen wel misschien een eindje rijden maar als een simpel netsnoertje van 50 of 100 EUR je set plots beter kan laten klinken dan is dit natuurlijk op termijn wel een verplaatsing die z'n geld terugverdient.

GPO

Ai, dit lijkt me een leerzame shootout, maar Maldegem is 160 km ver voor mij en dan wordt dat erg lastig op een vrijdag(avond). Bovendien ga ik a.s. weekend weer verder werken aan zolder en dat wil ik ook even voorbereiden op vrijdag...

:'(  :'(

volgende keer beter zullen we maar zeggen...

GPO
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

WickedGame

Hele interessante shoot-out alleen wat te ver voor mij. Maar zou graag ook zien dat er KEMP kabels in de test worden meegenomen.

En dan met name de statement en de op verzoek gemaakte reference.

Deleted member

Quote from: ub4b on February 25, 2007, 23:23:22
De enige manier om meer te vernemen is natuurlijk ook afkomen. We kunnen het hier wel neerpennen maar dan blijft het vanuit iemands anders perceptie. Het is voor sommigen wel misschien een eindje rijden maar als een simpel netsnoertje van 50 of 100 EUR je set plots beter kan laten klinken dan is dit natuurlijk op termijn wel een verplaatsing die z'n geld terugverdient.

Je hebt helemaal gelijk natuurlijk en ik vind het persoonlijk een erg goed initiatief maar mensen moeten uiteraard wel de tijd hebben om "af te komen".  :)

DA BoSS

Was het niet de bedoeling eens een demo te geven voor non-believers / niet-ervaarders van kabeleffecten?

Misschien kunnen Barrrry ea eens reageren?


mvg,
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...


Del member

H'mmm geen idee de transparant die ik liggen heb is niet meer verkrijgbaar en er zit geen plastiek rondom de kabel. Hij heeft geen marinco (of kloon ervan) maar een gewone IEC stekker. Deze is wel een stuk beter dan de JC Audio.

lampie1979

|Onkyo TX-NR905B| |Monitor Audio GR60/20| |MC Systems| |Behringer FBD1124P| |SVS PC-Ultra| |QED 25th Anniversary| |Hitachi PJ-TX300| |Projecta 2m| |Xbox-360 incl stuur| |HTPC C2D| |5TB fileserver| |Hoepel 2.3a|

Del member